וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההודעה האחרונה והשיחה הדרמטית עם מגדל הפיקוח: פרטי ההתרסקות נחשפים

שאריף אוניל הציג את התכתובת עם קובי בריאנט, טאריק בלאק הקדיש פוסט פרידה ארוך מחברו ללייקרס לשעבר. עדכונים שוטפים בעקבות התאונה הטרגית, כולל פרסום שמות ההרוגים הנוספים

התגובות בלוס אנג'לס למותו של קובי בריאנט בהתרסקות מסוק/צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

השעות חולפות, ובעולם הספורט עדיין לא מצליחים לעכל את מותו הטראגי של קובי בריאנט, שנהרג אמש (ראשון) בהתרסקות מסוקו הפרטי בלוס אנג'לס.

עם הישמע החדשות האיומות, עשו דרכם מאות מעריצים מרוסקים את דרכם אל מחוץ הסטייפלס סנטר, האולם הביתי של הלייקרס, בו הפך בריאנט לאגדה, והפכו את המקום בו בכלל נערכה חזרה לקראת טקס פרסי הגראמי למעין אתר הנצחה לא רשמי. אתר נוסף הוקם מחוץ לאקדמיה שהקים בריאנט - "ממבה אקדמי", בעיירה ת'אוסנד אוקס, אליה עשה את דרכו בזמן התאונה.

13:26: ב"סאן" הבריטי חשפו קובץ אודיו שמתעד את הרגעים הדרמטיים שלפני ההתרסקות. בתיעוד נשמע הטייס, שעל פי דיווחים זוהה בתור ארה זוביאן, טייס ותיק ומוכר בלוס אנג'לס, מקבל הנחיות ממגדל הפיקוח בניסיון להתמודד עם הערפל הכבד ולהגיע לחוף מבטחים. בשלב ראשון נשמע הטייס רגוע, אולם בשלב מסוים המכ"ם של מגדל הפיקוח מראה תנועה מהירה וחדה של המסוק, ומיד לאחר מכן ניתק איתו הקשר. ברשת הקשר מזהירים את הטייס מפני טיסה בגובה נמוך מדי, אולם הקשר כבר שובש. שניות לאחר מכן, על פי הערכות, המטוס התרסק בהרים.

עוד בוואלה!

קובי בריאנט נהרג בתאונת מסוק בגיל 41

לכתבה המלאה
View this post on Instagram

OG, what words can portray the hurt, what photos can keep you here with us, what actions can do your presence justice? Just saw you last week and you were at peace, and the last thing you schooled me about was the importance of family!! You said you were glad to be done and be home and there for your household. And in this unfortunate moment you were doing just that with your daughter with you. A lot of people will speak about your legacy. There's no denying your greatness as an athlete, but I know you would want everyone to realize who YOU were. When I asked you how you are making successful moves while remaining low key nowadays you responded, "I had the spotlight for so long I don't need it anymore." I'm glad I ran into you for one last time. Because I finally got a chance to tell you face to face, thank you! Thank you for seeing something in me and affirming me. Thank you for taking the time and energy to teach me. Thank you for being a role model, a sincere(blunt) figure in my life, and you didn't have to at all! I held those memories near and dear even before this time, but now they are eternal because I won't have the chance again to soak up wisdom from your triumphs and trials. I was very fortunate to garner such a relationship with you and I'm grateful for that blessing. I say this from the depths of my heart, soul, body, and mind- you are loved, appreciated, and cherished. My heart mourns. @vanessabryant I can't even fathom your pain and process right now. For what it's worth, we grieve with you and our condolences are sincere. We mourn the loss of a great husband, father, and friend and a gorgeous daughter who's future was so bright! Hopefully we may serve you as resources through this process in whatever way you need us. #kobeforever

A post shared by Tarik Black (@tarikbblack) on

13:01: פורסמו השמות האחרונים של קורבנות ההתרסקות. שרה ופייטון צ'סטר, אם ובתה. פייטון הייתה אחת מחברותיה לקבוצה של ג'יג'י בריאנט.

11:40: שחקן מכבי תל אביב טאריק בלאק, ששיחק עם קובי בלייקרס, עם הספד מרגש באינסטגרם: "פגשתי אותך רק בשבוע שעבר, והיית כל כך שליו. הדבר האחרון שלימדת אותי היה החשיבות העליונה של ערך המשפחה. אמרת שאתה שמח להיות בבית ולהיות שם עבור המשפחה שלך. וברגע המצער הזה, עשית בדיוק את זה עם הבת שלך.

"הרבה אנשים ידברו על המורשת שלך. אי אפשר לפקפק בגדולה שלך כספורטאי, אבל אני יודע שרצית שכולם יידעו מי היית באמת. כששאלתי אותך איך אתה מצליח להישאר מוצלח גם כשאתה שומר על פרופיל כל כך נמוך, אמרת: 'הייתי באור הזרקורים כל כך הרבה זמן, שאני כבר לא זקוק לזה יותר'. אני שמח שפגשתי אותך בפעם האחרונה, בגלל שהיתה לי הזדמנות לומר לך תודה פנים אל פנים. תודה שראית בי משהו וחיזקת אותי. תודה שהקדשת זמן ואנרגיות כדי ללמד אותי. תודה שהיית מודל לחיקוי, דמות אמיתית בחיים שלי, מבלי שהיית צריך בכלל. אנצור את הזיכרונות האלה לנצח. אני מאושר שיצא לי לפתח מערכת יחסים כזו איתך, ומרגיש מבורך. רוצה לומר מעומק הלב והנשמה - אתה אהוב ומוערך".

בלאק פנה אישית לאלמנתו של בריאנט, ונסה, וכתב לה: "אני אפילו לא יכול להתחיל להבין מה את מרגישה כרגע. אנחנו מתאבלים איתך ברגע הזה, ומבכים את לכתו של בעל נהדר, אבא, חבר ובת נפלאה שהעתיד שלה אמור היה להיות כל כך מבריק. תמיד אהיה לצידך, בכל דבר שתצטרכי".

11:31: ניק קיריוס הופיע למשחק באליפות אוסטרליה עם גופייה של קובי

11:10: שאריף אוניל, בנו של שאקיל אוניל שנודע בזכות יחסיו הסוערים עם קובי, חשף תכתובת הודעות בינו לבין בריאנט, שעות לפני ההתרסקות. בצילום מסך שפרסם אוניל בן ה-20, מתועד כיצד בריאנט מתעניין בשלומו פחות משעה לפני שהמריא לטיסת המוות. אחרי שאוניל הבן השיב לו ודרש בשלומו אף הוא, שעתיים אחר כך, כבר לא היה מענה. כך או כך, אחרי המוות התברר כמה קרובים קובי ושאקיל, כששאריף אפילו כינה את ג'יג'י "בת דודה".

10:22: בארצות הברית מעריכים שההתרסקות נבעה אך ורק מתנאי מזג האוויר הקשים, ולא מכשל טכני במסוק. קורט דיץ, טייס שעבד עבור בריאנט בעבר והרבה לטוס איתו באזור בו התרסק, אמר ל"לוס אנג'לס טיימס" ש"הסבירות שתהיה קטסטרופה והמנועים יפסיקו לתפקד - במסוק מהסוג הזה - זה פשוט לא קורה".

10:02: בעקבות המצב הקשה של הגופות, בארצות הברית עדיין לא זיהו אף אחת מהן באופן רשמי. להערכת גורמים במשטרת לוס אנג'לס, תהליך הזיהוי עלול להימשך כמה ימים.

שרידי המסוק של קובי בריאנט. AP
שרידי המסוק, הלילה/AP

6:13: הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה הרוגים נוספים באסון. מדובר במאמן בג'ון אלטובלי, מאמן בייסבול של מכללת אורנג' קואסט, באשתו אשלי ובתו אליסה.

שרידי המסוק של קובי בריאנט. AP
שרידי המסוק של קובי בריאנט/AP

5:30: נחשפים פרטים חדשים אודות התאונה: על פי TMZ, בשעות בהן המסוק היה באוויר השמיים היו מעורפלים במיוחד, "כפי שלא נראו מעולם באזור לוס אנג'לס". הערפל הכבד אף גרם למשטרת לוס אנג'לס להשבית זמנית את המסוקים שהיא מפעילה, בגלל תנאי הראות הקשים.

"מזג האוויר לא עמד בסטנדרט המינימום שלנו לטיסות", אמר דובר משטרת לוס אנג'לס ג'וש רובנסטיין ל"לוס אנג'לס טיימס".

אז מדוע המסוק של קובי המריא בכל זאת? עדיין אין תשובה ברורה, אולם ברור שאות המצוקה הראשון הגיע כשהמסוק היה באוויר, אחרי שנאלץ לחוג סביב עצמו לפחות שש פעמים בגובה נמוך מאוד באזור גן החיות של לוס אנג'לס, אולי בניסיון להרוויח זמן עד שהערפל יתפזר.

הטייס יצר קשר לראשונה עם מגדל הפיקוח כ-20 דקות אחרי ההמראה, אחרי שחג סביב עצמו למשך 15 דקות לכל הפחות. כעשר דקות לאחר מכן, אחרי שהשמיים התקדרו עוד יותר ותנאי הרשות הפכו בלתי אפשריים, פנה הטייס מזרחה - מה שבדיעבד התברר כטעות פטאלית, שכן המסוק טס היישר לתוך אזור הררי. בשלב זה המסוק עלה לגובה במהירות, אבל רגעים ספורים לאחר מכן שוב טס בגובה נמוך, ועל פי הערכות התנגש בצלע הר. לאחר מכן, המסוק עלה באש על כל יושביו.

דוויין וייד נפרד בבכי קורע לב

5:20: זוהתה גופה נוספת מההתרסקות: על פי מושלת העיירה קוסטה מסה, אחת ההרוגות בתאונה היא כריסטינה מאוזר, מאמנת כדורסל שעבדה באקדמיה של בריאנט. בן זוגה נפרד בפייסבוק: "הילדים שלי שבורים. איבדנו את אשתי היפה ואת אם ילדיי. אנא כבדו את פרטיותנו".

שדר ה-NBA האגדי מייק ברין פותח את השידור הלילה: "אין לי חשק לשדר. אני יודע שגם להרבה שחקנים אין חשק לשחק. זהו יום עצוב, עצוב מאוד".

5:15: בעלי דאלאס מאבריקס מארק קיובן הודיע כי החליט להפריש את גופיות 8 ו-24 ששימשו את קובי במהלך הקריירה - מעתה ועד עולם. בנוסף, אגדת המאבס דירק נוביצקי שהיה אחד היריבים של בריאנט לאורך השנים, כתב: "זה תפס אותי חזק, חזק מדי. לעולם לא אשכח איך הייתי חוזר הביתה אחרי משחקים כדי להספיק לראות אותך משתלט על הרבע האחרון! הענקת השראה לכל כך הרבה אנשים מסביב לעולם, כולל אותי. נתגעגע אליך לעד, נזכור אותך לעד, נאהב אותך לעד. נוח בשלום עם המלאך של ג'יג'י".

5:10: גם פיל ג'קסון, מאמנו האגדי של פיל ג'קסון לאורך הקריירה שידע עם קובי מערכת יחסים סוערת ורצופה בעליות וירידות, ספד בעצב: "ההתרסקות הזו היא טרגדיה עבור כמה וכמה משפחות. הלב יוצא לונסה ושאר בני המשפחות שאיבדו את יקיריהם. קובי היה הנבחר - אדם מיוחד בכל כך הרבה דרכים. מערכת היחסים בינינו כשחקן וכמאמן חרגה מהנורמה".

טריי יאנג נזכר בשיחה האחרונה עם קובי

דווין בוקר מתרגש

אוסטין ריברס עם פי ג'יי טאקר יוסטון. AP
לא יכולים לעצור את הדמעות. שחקני יוסטון/AP

2:16 - בכל רחבי הליגה נערכו מחוות לזכרו של קובי, עם שורה ארוכה של שחקנים שעלו עם נעליים מיוחדות, חולצות הוקרה, כשבכל אולם נערך טקס הוקרה לזכרו, שסחט לא מעט דמעות גם מהשחקנים וגם מהאוהדים.

טייגר וודס נפרד

המחווה של הסלטיקס והפליקנס

שאקיל שבור

דוויין וייד נפרד

גרג פופוביץ' משבח

מדיסון סקוור גארדן נצבע בצהוב-סגול

קוואי לאונרד, שחקן לוס אנג'לס קליפרס, במשחק אחרי מותו של קובי בריאנט. רויטרס
קוואי לאונרד, בדקת הדומיה לזכר בריאנט/רויטרס
בראדלי ביל, אייזיאה תומאס, שחקני וושינגטון וויזארדס, במשחק שאחרי מותו של קובי בריאנט. רויטרס
כולם בהלם. תומאס וביל מהוויזארדס/רויטרס
טיירון לו, עוזר מאמן לוס אנג'לס קליפרס, במשחק אחרי מותו של קובי בריאנט. רויטרס
כמו כולם, הזיל דמעה. טיירון לו/רויטרס

1:10 - למרות הבשורות הנוראיות, ב-NBA המשחקים התקיימו כרגיל, אלא שלא כולם התייצבו למשחקים. בארה"ב דווח כי קיירי אירווינג, כוכבה של ברוקלין נטס, עזב את המדיסון סקוור גארדן מיד אחרי ששמע על הבשורות ולכן לא שיחק נגד הניקס. בקבוצתו ציינו שקיירי ייעדר בגלל "סיבה אישית".

00:40 - על אף הדיווחים שגרסו כי חמישה אנשים נהרגו בהתרסקות המסוק, ממשרד השריף נמסר כי מדובר בתשעה הרוגים - שמונה נוסעים והטייס.

00:28 - המטוס של הלייקרס נחת בלוס אנג'לס, לברון מירר בבכי

שחקני אטלנטה הוקס, במשחק אחרי מותו של קובי בריאנט. רויטרס
בכל רחבי הליגה. אטלנה מצדיעה/רויטרס
טריי יאנג, שחקן אטלנטה הוקס, במשחק אחרי מותו של קובי בריאנט. רויטרס
אין מילים. יאנג/רויטרס

00:26 - הקומישנר של הליגה אדם סילבר הוציא הודעה רשמית ובה נכתב: "משפחת ה-NBA מרוסקת ממותו של קובי בריאנט ובתו, ג'יאנה. ב-20 עונות, קובי הראה מה אפשרי כשכישרון יוצא דופן משולב עם מחויבות מוחלטת לניצחונות. הוא אחד השחקנים המדהימים בתולדות המשחק היה נדיב עם החכמה שהוא צבר, והרגיש מחויב להעביר אותה לדורות חדשים של שחקנים".

00:26 - הקומישנר של הליגה אדם סילבר הוציא הודעה רשמית ובה נכתב: "משפחת ה-NBA מרוסקת ממותו של קובי בריאנט ובתו, ג'יאנה. ב-20 עונות, קובי הראה מה אפשרי כשכישרון יוצא דופן משולב עם מחויבות מוחלטת לניצחונות. הוא אחד השחקנים המדהימים בתולדות המשחק היה נדיב עם החכמה שהוא צבר, והרגיש מחויב להעביר אותה לדורות חדשים של שחקנים".

פינת זיכרון מחוץ לאולם סטייפלס סנטר לוס אנג'לס אחרי מותו של קובי בריאנט. רויטרס
פינת זיכרון מחוץ לאולם סטייפלס סנטר לוס אנג'לס אחרי מותו של קובי בריאנט/רויטרס
אוהדי כדורסל מתאגדים מחוץ סטייפלס סנטר אחרי מותו של קובי בריאנט. רויטרס
אוהדי כדורסל מתאגדים מחוץ סטייפלס סנטר אחרי מותו של קובי בריאנט/רויטרס

00:22 - "אנחנו אבלים על מותו הטראגי של קובי בריאנט", אמר מושל קליפורניה גווין ניוסם. "ב-20 שנותיו עם הלייקרס, הוא עשה היסטוריה כישרון גולמי ונחישות חסרת פשרות שהעלתה את הרף וסללה את הדרך לדור של שחקנים חדשים". ראש העיר אריק גארסטי הוסיף: "קובי בריאנט היה ענק שעורר השראה, הדהים והלהיב אנשים בכל מקום אפשרי עם היכולות שלו על הפרקט, והימם אותנו עם החכמה והאנושיות שלו כאב, בעל ושגריר של המשחק שהוא אהב. הוא יחיה לנצח בלבה של לוס אנג'לס".

00:17 - ג'רי ווסט, גם הוא מהסמלים הגדולים בתולדות הלייקרס, לא ידע את נפשו מרוב צער. "זה אחד הימיים הטרגיים בחיי", אמר. "מתישהו לאורך הדרל אשלים עם זה. הוא חולל שינוי גם מחוץ לפרקט. אי אפשר להסביר את זה".

טייסון צ'נדלר, שחקן יוסטון רוקטס אחרי מותו של קובי בריאנט. AP
התייפח על המגרש. צ'נדלר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully