וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השנה ששינתה את חיי: מה קרה לכוכבי הרגע של 2015

בן רייכרט הפך לאגדה, רונדה ראוזי הדהימה את העולם, ממפיס עלה וירד, ז'ורז'ה מנדס טבע בכסף. כותבי וואלה! ספורט ליקטו 10 כתבות נבחרות ממהלך השנה על מנת לבחון מה קרה לגיבוריה מאז, להלן התוצאה

AP

הם היו אנשי השעה, בראש הכותרות. הם עמדו במרכזן של שערוריות גדולות, של סיפורים גדולים, בצומת מכריע בקריירה. חלקם טיפסו מעלה, חלקם צללו מטה, חלקם ספגו את מכת חייהם, חלקם עדיין משייטים להצלחה. כותבי וואלה! ספורט ליקטו עשר כתבות נבחרות ממהלך שנת 2015 על דמויות מפתח מסקרנות, על מנת לבחון מה קרה מאז לכוכבי הרגע.

1. רונדה ראוזי (שוב) מדהימה את העולם (אורן יוסיפוביץ, 11 במרץ)

רונדה ראוזי לוחמת ufc אמריקאית. AP
בדרך לעוד באזז חסר תקדים. ראוזי/AP

רונדה ראוזי היא כל מה שה-UFC היה צריך כדי להתקדם עוד צעד לעבר המיינסטרים - שלמות, מחץ, פרובוקטיביות. ראוזי היתה מכונת היח"צ המושלמת. באחד הענפים הכי 'גבריים' בספורט, היא הפכה את המחלקה הנשית המצומצמת למעניינת יותר מהמקבילה הגברית. היא חיסלה את המתחרות בתוך גיף אחד, התראיינה על סקס ועל קים קרדשיאן, השתתפה באירועי שיא של WWE וחתמה על חוזים גדולים בסרטים גדולים. ואז באה הנפילה.

שמונה חודשים לאחר הכתבה בוואלה! ספורט (לא אנחנו הנאחס), ראוזי התמודדה מול הולי הולם, באוסטרליה. והיא חטפה כמו שלא חטפה מעולם. רגל שמאל לראש סיימה את הסיפור, וראוזי המושפלת חזרה לאמריקה עם קפוצ'ון על הראש וכתם על הקריירה. וכך, מכונת הרייטינג המושלמת עשתה את הדבר הכי מושך שיש - היא הושפלה. קרב גומלין אמור להתרחש, אבל לכו תדעו מתי. לא מזמן אמרה ראוזי בראיון שייקחו שישה חודשים לפחות עד שהיא תוכל לנגוס בתפוח. מעניין מתי, והאם, תגיע הנגיסה בהולם. מה שבטוח - הבאזז יהיה חסר תקדים.

רונדה ראוזי, האישה הדומיננטית בעולם

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

2. ממפיס דפאיי, יונייטד ממשיכה לחכות (עידן ויניצקי, 16 במאי)

שחקן מנצ'סטר יונייטד, ממפיס דפאי. GettyImages
אתה תהיה די מריה. ממפיס/GettyImages

רגע אחרי האליפות עם פ.ס.וו, רגע לפני שהוא עבר למנצ'סטר יונייטד, ממפיס דפאיי נראה כמו הרכש הכי מעניין של הקיץ. עם סיפור החיים הייחודי, הכישרון הנדיר, הרגש המתפרץ, ההולנדי הצעיר הגיע ליונייטד בקול תרועה רמה ומיד החל לספק קבלות, עם צמד ובישול שהחזיר את השדים האדומים מפיגור ביתי מוקדם במוקדמות ליגת האלופות מול קלאב ברוז' לניצחון, ששלח את הקבוצה לשלב הבתים של המפעל.

אלא שדווקא אחרי הפתיחה הזו, העסק החל להידרדר, עבור השחקן ועבור הקבוצה כולה. ממפיס התלונן על עייפות, התקשה לעמוד בקצב ושמע מוואן חאל שכדאי לו להתחיל להיזהר מגורל דומה לזה של אנחל די מריה. העובדה שנבחרת הולנד פישלה בענק ולא העפילה ליורו 2016, לא סייעה אף היא למצב הרוח של ממפיס, שלאורך הקריירה נודע באופי מעט בעייתי לצד הכישרון הענק. בנקודת האמצע של העונה פחות או יותר, השדים האדומים לא מציגים יכולת טובה במיוחד וכבר הספיקו לעוף בבושת פנים מליגת האלופות ומגביע הליגה. ממפיס כבש רק חמישה שערים, שניים מהם בליגה, היה גם אחראי על טעות קשה מול סטוק, אבל חשוב לזכור: הוא עוד לא בן 22. עם סבלנות, ואולי עם מאמן אחר, עוד יש לו סיכוי לא רע להפוך לכוכב באולד טראפורד.

מהיר ועצבני: סיפורו של ממפיס דפאיי

3. ג'ימי ת'ורונקה והחלום שנגוז (נמרוד עופרן, 25 במרץ)

האצן מסיירה לאון ג'ימי ת'ורונקה. AP
סיפור אגדה, בלי האגדה. ת'ורונקה/AP

זה יכול היה להפוך לסיפור אגדה, כזה שרק עולם הספורט יכול לספק, אבל המציאות, מה לעשות, מעט מורכבת מדי. בגיל חמש איבד ג'ימי ת'ורונקה את משפחתו, בגיל 20 איבד את משפחתו המאמצת, ולאחר שברח מסיירה לאון מוכת האבולה לבריטניה, קיווה להגשים את חלומו ולהפוך לספרינטר המהיר בעולם. זה כנראה כבר לא יקרה. אוניברסיטת מזרח לונדון כבר הסכימה להעניק לו מלגה אם יקבל ויזה, אולם בחודש אוקטובר האחרון החליט משרד הפנים הבריטי לדחות את בקשתו להישאר במדינה, ולאצן המוכשר לא נותרה ברירה אלא להגיש ערעור רק לאחר שיגורש בחזרה למולדתו. "אני מרוסק", אמר ל"גרדיאן", "מה יקרה לי אם יאלצו אותי לחזור לסיירה לאון? אף אחד לא יוכל לעזור לי, ומתקני האימונים שם רעים מאוד". לפעמים, כך נדמה, הצלחה היא לא רק כישרון, נחישות והתמדה, אלא בעיקר להיוולד במקום הנכון.

המסע הבלתי אפשרי של ג'ימי ת'ורונקה להצלחה

4. ויקטור טרויצקי והמסע חזרה לצמרת (רועי פרייס, 5 במרץ)

ויקטור טרויצקי טניסאי סרבי. GettyImages
ככה עושים קאמבק. טרויצקי/GettyImages

ככה עושים קאמבק. בשנה שעברה ויקטור טרויצקי הושעה (בצורה שנויה במחלוקת) מכל פעילות שקשורה לטניס למשך שנה, והידרדר מהמקום ה-12 בעולם למקום ה-1,278. בחודש מרץ, לקראת הקאמבק שלו לגביע הדייויס במפגש בין סרביה שלו לקרואטיה, העלינו כאן את הדילמה הגדולה שהתעוררה בנוגע אליו והקשיים שהוא עבר. באותו מפגש דייויס מול קרואטיה, נטולת מארין צ'יליץ' ואיבן דודיג, הצליחה סרביה לנצח 0:5. טרויצקי פיגר כבר 2:0 מול בורנה צ'וריץ', אבל חזר כדי לנצח והעלה את הנבחרת שלו ל-0:2 בדרך לשלב הבא. גם בסבב ה-ATP טרויצקי חזר ליכולת שאפיינה אותו לפני הפרשייה. את 2015 סיים הסרבי במקום ה-22 בעולם וכשהוא מציג יכולת נהדרת.

"הרבה אנשים חשבו שלא אצליח להפוך לטניסאי מקצוען בכלל", אמר לאחרונה טרויצקי בראיון ל-B92 הסרבי ודיבר על החזרה שלו מהבור לצמרת: "היה לי קשה, היה עליי המון לחץ מכל הצדדים ולא היה לי מושג איך אחזור והאם אהיה טוב כמו בעבר. הרבה אנשים הטילו ספק האם בכלל אצליח לחזור לשחק. אני טיפוס עקשן מאוד, יש בי עקשנות סרבית כזו. רציתי להוכיח את עצמי מחדש קודם כל למען עצמי ואחר כך גם לאחרים". טרויצקי הצליח, ובגדול.

הקאמבק הטעון של ויקטור טרויצקי

5. בן רייכרט, אחרי הסערה (אורן יוסיפוביץ, 24 ביוני)

בן רייכרט שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
מתאם שלילי בין הייפ ליכולת. רייכרט/קובי אליהו

משום מה, הרבה אנשים בישראל לא מבינים שאין קשר בין הייפ לבין יכולת. וכך, הרבה אנשים לא הבינו, או זלזלו, בגודל הסיפור של בן רייכרט. "הוא לא קרע זוג נעליים" וכל הבולשיט הזה. אבל מה לעשות, הסיפור של רייכרט היה גדול מאוד. כי רייכרט עשה משהו שנראה בלתי הגיוני לעשות. הוא ניסה בכל מאודו לנטוש את הקבוצה הכי טובה בישראל, כדי לעבור לקבוצה בה שום דבר לא בטוח.

הוא החרים, הכשיל, הוציא וידאו, הכחיש, חזר בו, חזר בו שוב. וכל זאת אחרי כל הבלגן שהיה עמו בזמן המעבר למכבי (פייסבוק, זוכרים?) וההשאלה ההזויה של קרויף - דווקא למקום הכי בעייתי עבורו. מקום אותו הכי אהב, וגם בו חטף קללות ושגעונות.

בזמן כתיבת הכתבה כבר היה ברור לאן הרוח נשבה, ואכן, בסופו של דבר, רייכרט הפך אדום. בסופו של דבר, מכבי והפועל סיכמו ביניהן על העברה - בסכום של כמיליון יורו. לא משהו משמעותי עבור העו"ש של גולדהאר והמממנים החיצוניים של הפועל, אבל כן משמעותי על הכתפיים של ילד בן 21 שעבר תלאות של בן 73.

נכון לעכשיו, חצי שנה לאחר הכתבה - רייכרט חלש יותר מרייכרט של העונה שעברה בהפועל, יותר חלש מרייכרט של מכבי, יותר חלש מרייכרט של רמת השרון. וכולנו עדיין מדברים עליו. כידוע, מעולם לא היה קשר בין הייפ לבין יכולת.

הקורבן: הקרב הגדול על בן רייכרט

6. ז'ורז'ה מנדש, עוד שנה בחייו של "הסוכן החזק בהיסטוריה" (תומר יצחק, 2 בינואר)

סוכן השחקנים ז'ורז'ה מנדש. GettyImages
העלה את הרף, יעלה אותו יותר. מנדש/GettyImages

ז'ורז'ה מנדש, הסופר אייג'נט מפורטוגל ומי שהוגדר כ"סוכן החזק בהיסטוריה של הספורט", נחשב לאחת הדמויות האניגמטיות בכדורגל העולמי. בכתבה ניסינו לחשוף טפח מהפעילות הענפה שלו, החיבור המיוחד לכריסטיאנו רונאלדו והפלרטוט העקבי עם גבולות החוק. אחרי שהיה הסוכן הכי עסוק בקיץ הקודם וגם בינואר, מנדש המשיך לגלגל כספים ולהעביר את לקוחותיו הבכירים ממועדון גדול אחד לאחר. בסך הכול, בשנת 2015 הוא ביצע עסקות בשווי 400 מיליון יורו, כשהעביר בין היתר את אנחל די מריה, אנתוני מרסיאל, ניקו אוטאמנדי וג'קסון מרטינס.

הצרה שלו הגיעה לאחרונה דווקא מכיוון המאמנים. תחילה, הלקוח הראשון בקריירה שלו, נונו אספיריטו סנטו, פוטר מתפקידו כמאמן ולנסיה, בה השניים עשו כבשלהם לאחר שקיבלו יד חופשית מהבעלים פיטר לים, ולא ברור כיצד ישפיע המהלך על הקשר של הסוכנות עם ולנסיה. בנוסף, גם החבר הטוב ז'וזה מוריניו פוטר מצ'לסי וכעת מנדש צריך למצוא לו ג'וב ראוי שיצית מחדש את הניצוץ. ב-2015 מנדש קיבע את מעמדו כסוכן הדומיננטי בכדורגל העולמי והכניס את הענף לסחרור מחירים. ב-2016, עם רונאלדו על המדף, הוא עשוי להעלות את הרף.

ז'ורז'ה מנדש, הסוכן הכל יכול, מגביר את שליטתו על עולם הכדורגל

7. מאטס הומלס לא נותן מנוחה לאוהדי הכדורגל הגרמני (רועי פרייס, 4 באפריל)

מאטס הומלס שחקן בורוסיה דורטמונד. AP
לא שומר על שקט תעשייתי. הומלס/AP

בגרמניה ממשיכים לעקוב בעניין רב אחר מעללי הבלם הלא יציב, שאמור לעמוד במרכז ההגנה של נבחרת גרמניה ביורו בקיץ. ב-4 באפריל כתבנו כאן על מצבו של מאטס הומלס, אחרי שסימן תנועת השתקה לעבר אוהדי בורוסיה דורטמונד. הימים היו ימי המשבר הגדול של הצהובים-שחורים של 2014/15. העונה הקבוצה מחבל הרוהר נראית הרבה יותר טוב וסגרה סיבוב במקום השני בבונדסליגה, אבל הומלס עדיין רחוק מהיכולת שהפכה אותו לאחד הבלמים הטובים בעולם.

לא זו בלבד שהוא זייף במשחקים רבים, אלא שקפטן דורטמונד גם יצא בביקורת פומבית נגד חבריו לקבוצה אחרי התבוסה 5:1 מול באיירן מינכן וספג על כך ביקורות רבות. מאמן הקבוצה תומאס טוכל אפילו החליט, בצעד חריג, להשאיר את הומלס על הספסל ב-1:4 הביתי מול שטוטגרט בליגה לנוכח טעות קשה שביצע בהפסד לקרסנודאר בליגה האירופית שלושה ימים לפני כן. למרות כל הביקורת והירידה המסוימת בערך המניה, הומלס צפוי להיות שחקן הרכב בנבחרת גרמניה ביורו הקרוב לצד ג'רום בואטנג, שרק הולך ומשתפר. אם הומלס לא ישתפר, הוא עלול להוות בעיה ונקודת התורפה במרכז ההגנה של אלופת העולם בקיץ. אם יציג את היכולת הטובה שלו, גרמניה תהנה מהגנה שיהיה קשה מאוד להכניע.

מאטס הומלס, הסיפור שלא מניח לכדורגל הגרמני

8. ביל סימונס ממשיך לזעזע את התקשורת בארה"ב (נמרוד עופרן, 13 במאי)

עיתונאי הספורט האמריקאי ביל סימונס. AP
לא התקשה למצוא פרנסה חדשה. סימונס/AP

הטאלנט הכי נערץ והכי שנוא בתקשורת הספורט האמריקאית הרעיד את הענף: במאי 2015 פוטר ביל סימונס מ-ESPN, ועתידו נראה מעורפל. לכולם היה ברור שעיתונאי הספורט הפופולרי בתבל לא יישאר ללא עבודה, ולבסוף, בחלוף מספר חודשים של ספקולציות מסקרנות למדי, הודיע סימונס על ביתו החדש - רשת HBO. שם, עתיד ה"ספורטס גאי" להנחות תכנית שבועית שאמורה לעלות לאוויר עוד מספר חודשים, ולתרום למחלקת הסרטים הדוקומנטריים של רשת הטלוויזיה המוערכת. כמו כן, סימונס כבר שב להנחות את הפודקסט הפופולרי כל כך שלו, כשהקמת מערך פודקסטים נרחב יותר, כמו גם אתר חדש שעשוי להזכיר במעט את "גרנטלנד" ז"ל, נראה באופק. אנחנו כבר לא יכולים לחכות.

ביל סימונס, האיש שמערער את יסודות תקשורת הספורט

9. ארנסטו ולורדה עדיין מחכה לאהובתו ברצלונה (עידן ויניצקי, 30 במאי)

ארנסטו ולורדה מאמן אתלטיק בילבאו. Alvaro Barrientos, AP
לקח עם בילבאו תואר ראשון מאז 1984. ולורדה/AP, Alvaro Barrientos

זה היה רגע לפני אחד מרגעי השיא בקריירה של ארנסטו ולורדה, מאמן בילבאו, שפגש את ברצלונה אהובתו בגמר הגביע. המשחק ההוא אומנם נגמר בהפסד, אבל מסע ההצלחות נמשך. המאמן בן ה-51 פתח בקיץ את עונתו השלישית מאז הקאמבק המוצלח לקווים של אתלטיק. הקבוצה אומנם פספסה בסיום העונה שעברה את הזכייה בגביע המלך אחרי הפסד לברצלונה בקאמפ נואו, אבל בפתיחת העונה הנוכחית נקמה בצורה מדהימה, עם שלושער של אריץ אדוריץ וניצחון 0:4 בלתי נשכח במשחק הראשון מבין שניים בסופרקופה הספרדי, כאשר הגומלין מסתיים ב-1:1 ובילבאו חוגגת תואר ראשון מאז 1984. הקבוצה נמצאת כרגע במרכז הטבלה ובמאבק על המקום בליגה האירופית גם בעונה הבאה. בינתיים, באותו מפעל, היא הציגה יכולת התקפית מבריקה והעפילה מהמקום הראשון לשלב 32 האחרונות, שם תפגוש את מארסיי לצמד משחקים נהדר. גם בגביע בילבאו טיילה לשלב הבא ומעמדו של ולורדה יציב ואיתן ביותר. אומנם השמועות על מעבר אפשרי לאמן את ברצלונה דעכו לאור ההצלחה המסחררת של לואיס אנריקה, הרי שנראה כי כמה קבוצות בכירות ישמחו להשיג אותו בסיום העונה הנוכחית.

ארנסטו ולורדה, האיש שדחה את ריאל וחולם על ברצלונה

10. רדאמל פלקאו, הבדיחה של אנגליה (עידן ויניצקי, 4 באפריל)

רדאמל פלקאו שחקן מנצ'סטר יונייטד. Alex Livesey, GettyImages
2.6 מיליון ליש"ט לשער בפרמיירליג. פלקאו/GettyImages, Alex Livesey

בימים ההם נדמה היה שלא יכול להיות יותר גרוע. החלוץ הקולומביאני האבוד, שהגיע לאנגליה תמורת סכום עתק וקרטע במנצ'סטר יונייטד, ברח מאולד טראפורד ומלואי ואן חאל רק כדי למצוא עצמו מסופסל גם אצל ז'וזה מוריניו וצ'לסי, שלמרות הצרות לא ששה לתת לו לשחק, על רקע הפציעות הרבות והיכולת האיומה שלו. נראה כי דבר לא ימנע מהבלוז לסיים בינואר את תקופת ההשאלה הכושלת של פלאקו ולשלוח אותו בחזרה למונאקו, כאשר על פי החישובים שנעשו, הוא קיבל 2.6 מיליון ליש"ט על כל שער שכבש עד כה בשהות העצובה שלו בפרמיירליג.

הפעם האחרונה בה פלקאו שותף הייתה בהפסד הביתי של צ'לסי 3:1 לליברפול ב-31 באוקטובר ומאז הוא היה פצוע וגם אם לא, ספק גדול אם היה מקבל דקות. בגיל 29 בלבד, ואחרי הפציעה האיומה שעבר, הקריירה של אחד הסקוררים האימתניים בכדורגל העולמי בחצי העשור הקודם נראית גמורה ובכל מקרה, הוא יצטרך למצוא לעצמו ליגה אחרת, אליה הסגנון שלו אולי יתאים יותר, על מנת שיוכל להתחיל את ניסיון הקאמבק שלו.

רדאמל פלקאו מנסה לשקם לעצמו את הקריירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully