וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורבן: "הפודיום" - הקרב על בן רייכרט

אוהדים קרעו לו חולצה, קיללו אותו בשדה התעופה. מנהלים ניפחו לו את השכר, הורו לא לשתף אותו ושלחו לו סמסים מיוחדים. ואת כל זה הוא סופג משני הצדדים. הפועל תל אביב ומכבי תל אביב בטוחות שבן רייכרט ישחק אצלן. רק השחקן לא. הצצה לסיפור הכי מטורף הקיץ

קובי אליהו

"אמרתי לבן רייכרט שהוא חוזר למכבי תל אביב", אמר ג'ורדי קרויף, אתמול (שלישי), בחדר התקשורת בקרית שלום. "אין כאן דיון. כרגע יש משחק שמתרחש, ולא הכול לפי הספר. רייכרט הוא אחד השחקנים הכי טובים בכדורגל הישראלי, ואנחנו רוצים שהשחקנים הכי טובים יהיו אצלנו. סוף סיפור, בהצלחה".

האם רייכרט אמר לך שהוא רוצה להיות במכבי?

"לפני מה שאני קורא בתקשורת?", ההולנדי שאל בציניות, ואז ענה: "דיברתי איתו, ולא היה דיון. הוא הסכים לזה. אני מכבד אותו מאוד. יותר מכל אחד אחר בכדורגל הישראלי. כי אני יודע מה ביקשנו ממנו לעשות ביום האחרון של חלון ההעברות. הוא עשה את זה, הוא גבר, ועבורי הוא למעלה ברשימה. הוא שחקן שצריך להתקדם, ואני חושב שההשאלה היתה קשה לעיכול עבור האוהדים, אבל עבור המועדון זה היה דיל טוב שהושג בקושי. החתמנו שחקן [ורמוט] שהשקענו בו המון, הם [הפועל תל אביב] ביקשו את בן, וזה מה שעשינו. עבורי הוא גבר. לא משנה מה העתיד יביא, תמיד אתייחס אליו בכבוד".

כפי שנראה כרגע, מרוב דעות סותרות, קפריזות ואי ודאות כוללת, אפילו הסיפור הכי מעניין של הקיץ לא יודע שהוא כזה.

"הפודיום", על סוגיית בן רייכרט-מכבי-הפועל.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של יוסיפון

למעקב בטוויטר

"הפודיום", כל הטורים

שחקני מכבי תל אביב, בן רייכרט, דור פרץ, שון גולדברג. קובי אליהו
זהב: רייכרט באימון הפתיחה של 2015/16/קובי אליהו

מדליית זהב: מה רוצה רייכרט?

השאלה הגדולה, כמובן - היא מה יחליט רייכרט? עד כמה רחוק ייקח את הרצונות שלו? עד כמה עמוק הפצע.

רייכרט הוא אחד השחקנים המעניינים ביותר בכדורגל הישראלי, אם לא המעניין מכולם. בחגורה כמעט כלום – עונה יפה ברמת השרון ומעבר למכבי תל אביב. פוטנציאל נהדר קיים, אבל רייכרט לא מרתק בגלל כישורי הכדורגל שלו, עד כה. הוא מרתק כי הדרמות נדבקות אליו. לא עוזבות אותו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
באימון הפתיחה של העונה שעברה בקרית שלום, אוהדים פרצו. כל השחקנים הורמו על כפיים. לרייכרט הם קרעו את החולצה. שחקנים שהיו לידו סיפרו שהיה בהלם. שלב הטראומה החל

זה התחיל עם המעבר למכבי. אז התפרסמו סטטוסים אנטי-מכביסטיים מהעבר. רייכרט מעולם לא שיחק בהפועל תל אביב עד אז; היה רק אוהד מושבע. שילוב של וואבוס, מחסור במעצורים, אדישות ואולי גם קלילות דעת גרמו לו לכתוב נאצות ולשכוח למחקן כשהגיעה העת. אוהדי מכבי לא התכוונו לסלוח.

באימון הפתיחה של העונה שעברה בקרית שלום, אוהדים פרצו. כל השחקנים הורמו על כפיים. לרייכרט הם קרעו את החולצה. שחקנים שהיו לידו סיפרו שהיה בהלם. שלב הטראומה החל.

הצהובים נסעו למשחקים באירופה, ובכל נמל האוהדים חיכו, ואמללו את הקשר הצעיר. גם בפן המקצועי הוא לא הריח ורדים. הסגל של מכבי היה עמוס, במיוחד בעמדה הרלוונטית. רייכרט זכה ל-84 דקות ליגה – חמש הופעות כמחליף.

ואז הגיע דרבי ה-0:2.

חצי שעה לאחר מכן, הוא הוכנס לחדר עם ג'ורדי קרויף ומרטין ביין. הם הסבירו שורמוט מגיע, והוא צריך לעשות את הדרך הנגדית. בעצת סוכנו אבי נמני, רייכרט התנגד. הבין שהשאלה – דווקא להפועל – תסבך את ההווה ועוד יותר את העתיד. במכבי ביקשו שיחשוב שוב, פתחו את החוזה, ניפחו את השכר ו'תישן על זה'. רייכרט ישן על זה, והתעורר בחודורוב.

זה רק נהיה יותר גרוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשחק הראשון שלו במדים האדומים, מול הפועל רעננה, הוא היה נהדר. אבל האוהדים הקנאים בשער 5 לא יכולים היו לסבול את העובדה שהקבוצה שלהם "משביחה שחקן של מכבי". בכל נגיעה שלו בכדור הוא ספג בוז. לא שזה הפריע לו. זה היה אחד המשחקים הכי טובים של רייכרט בקריירה הקצרה, והפועל תל אביב ניצחה 1:2.

אוהדי האלופה הציקו בסמסים, בשיחות, בפייסבוק. הוא חטף קללות ברחוב, "אדום מסריח", "נעשה לך את המוות בכל דקה ודקה", "לא תדרוך בקרית שלום". פעם אחת, כשישב עם חברים בבר, הגיעו כמה אנשים והפכו לו את השולחן

הוא המשיך לקבל דקות – פתח בכל משחק שיכול היה, ושיחק כמעט את כל אורכו. הקריאות נגדו פחתו (בשער 5 מעולם לא נעלמו באמת; בשאר היציעים קיבל תשואות), והוא החל לחשוב על העתיד. הוא לא היה נעול אז על הבית בו ירצה לשחק, אבל הבין שלמכבי הוא לא ממש רוצה לחזור.

בסביבתו כעסו מאוד על ההחלטה של קרויף - להשאילו, ודווקא להפועל, אחרי מה שעבר בקרית שלום בעקבות גילויי האהדה לאדומים כנער. "כאילו במכבי חתכו את בן עד שיירד דם", דימה מקורב לקשר, "ואז זרקו אותו לכרישים".

בגלל ההשאלה הקונטרוברסיאלית, למעשה, חטף מבול משני הצדדים. במגרשים, מאוהדי הפועל. מחוץ להם, ממכבי. אוהדי האלופה הציקו לו בסמסים, בשיחות לטלפון הנייח בבית ההורים, בפייסבוק. הוא חטף קללות ברחוב, "אדום מסריח", "נעשה לך את המוות בכל דקה ודקה שתלבש את החולצה הצהובה", "לא תדרוך בקרית שלום". פעם אחת, כשישב עם חברים בבר, הגיעו כמה אנשים והפכו לו את השולחן.

הטראומה רק התעצמה, ותוסיפו לכך ביקורי דרישות חוב מהעולם התחתון. שם, מספרים בהפועל, העונה של רייכרט יצאה לגמרי מפוקוס.

בסוף העונה, אל המשחק של הפועל תל אביב בדוחא מול סכנין, הגיעו כ-200-300 אוהדי חוץ. הם קיללו אותו, שרו "לא רוצים רכוש של מכבי" ואפילו השריף, שראה כמה עוולות בקריירה, לא האמין שזה ממשיך. לפני המשחק הנועל של הפלייאוף התחתון, מול אשדוד בבלומפילד, בהנהלת הפועל ביקשו מכהן שלא לשתף את רייכרט - אל תתדלק את העסק עוד יותר. הם דרשו שלא יופיע בסגל, אבל השריף רצה לשמור את האירוע ספורטיבי, והציב את רייכרט על הספסל. במהלך המשחק קם הקשר, לא כדי להיכנס - סתם כי רצה להתמתח. בהפועל מספרים שכמה חבר'ה מההנהלה נבהלו וכמעט ירדו אל הדשא כדי "לעצור את החילוף"; חילוף שבכלל לא עמד להתרחש.

שחקן הפועל תל אביב, בן רייכרט. ברני ארדוב
שחקן הפועל תל אביב, בן רייכרט/ברני ארדוב

את העונה המשוגעת הזו - נאצות בצהוב, נאצות באדום ועל הדרך גם דרישות חוב של העולם התחתון - רייכרט סיים מבולבל וקפריזי. כל שיחה, מספרים, מבלבלת אותו, הופכת את עורו וראשו.

הקשר, לפי מקורביו, הודיע לג'ורדי שהוא לא רוצה לחזור לקרית שלום. קרויף וגורמים נוספים בצהוב טוענים שלא כך היה הדבר. רייכרט שכר עורך דין, יוסי שפרלינג, כשבכוונתו להשתחרר משורות האלופה. לפני כמה שבועות סיפר לחבריו שאינו מתכוון להגיע לאימון הפתיחה. שהוא לא יכול להתמודד עם עוד נאצות. בראשו גמלה ההחלטה להשתחרר, ויהי מה, ולהגיע להפועל – שם חשב שיהיה מלך. באימוני הנבחרת הצעירה אף התאונן באוזני חבריו עומרי אלטמן, איעד אבו עביד ועומרי שקל. הוא סיפר שיעשה הכול כדי לצאת משם ולעבור ללבוש אדום. שלושתם, אגב, כבר מחכים ביעד החדש, לכאורה.

במשך שבועות שקל לא להגיע לאימון הפתיחה של מכבי. לבסוף, בעצת אנשיו, הגיע אתמול והתאמן. ההערכה בסביבתו היא שהוא ימשיך להעביר לקרויף את המסר לפיו הוא לא מעוניין להיות חלק ממכבי תל אביב - עד למחנה האימונים באוסטריה, אליו תמריא הקבוצה ביום ראשון. אליו, כך התעקשו מקורביו אתמול אחר הצהריים, "השחקן לא ייצא".

אבל אנשים שדיברו עם רייכרט אמש, לאחר האימון בקרית שלום, מספרים על "ילד מבולבל" שכבר לא באמת יודע מה יעשה. ילד שאולי מעדיף את הפועל, אבל ילד שכבר בגיל 21 עייף ממלחמות.

בן רייכרט, מכבי תל אביב. ברני ארדוב, אתר רשמי
בן רייכרט, מכבי תל אביב/אתר רשמי, ברני ארדוב

מדליית כסף: הדרבי על רייכרט

אז היכן באמת ישחק בן רייכרט בעונת 2015/16? מכבי תל אביב, הגרסה הרשמית, בטוחה שבן ילבש צהוב. ובצד השני של הקו מחכה הפועל תל אביב, הקבוצה אותה אהד רייכרט כילד, הקבוצה בשורותיה שיחק בחצי השנה האחרונה.

"רייכרט, ללא עוררין, הוא השחקן הישראלי הצעיר הכי טוב בתפקיד שלו", אמר אתמול גורם במכבי תל אביב. "אנחנו רוצים אותו פה, ומבחינתנו הוא גם ישחק פה"

הפועל תל אביב, הגרסה הרשמית, יושבת בצד ומתפקדת על תקן צופה. אסור לאנשיה ליצור קשר רשמי עם רייכרט. אסור לה לפתות את הקשר להגיע. כל שאנשי הפועל תל אביב יכולים לקוות לו הוא שהקשר הצעיר (21) ישיג שחרור והיא תתנפל על הטרף. האם זה יקרה? בואו נאמר שבהפועל מאוד נינוחים לגבי העניין הזה. שם חושבים שיש סיכוי של 100 אחוז שרייכרט יצליח לפדות את עתידו בכסף.

רייכרט היה נהדר כבר בבכורה של הפועל מול רעננה, השריף התלהב וגם השולטים הנוכחיים והעתידיים. כמה ממקבלי ההחלטות באדום ראו ברייכרט את בבואתם; את התגלמות הסמל החדש של הפועל החדשה; את החתיכה שתאגד את הפאזל. בשיחות לא רשמיות בין הצדדים, בזמן שהקשר היה שייך להפועל, הובהר לו שבמועדון ישמחו להאריך את הקשר. רמזו לו שאם הגורל ישחק לידיו, הם מייעדים לו ג'וב רציני.

רייכרט כבר החליט ללכת על הפועל בכל הכוח, אבל במכבי לוחצים, ולא נראה שיוותרו בקלות. הודעות, שיחות, הכרזות – מהדרגים הרמים בצהוב. קרויף נתקל כבר בדוגמאות של שחקנים שרוצים לעזוב, וכבר חטף כמה פנצ'רים במכבי. אך מעניין מה הוא חושב היום על אותו טרייד – האם תהה לרגע שמעבר של רייכרט להפועל עלול לגרום לו לבלגן עתידי. בינתיים, הוא נראה בשליטה בנעשה, אך לא נראה שלקח בחשבון שהשאלת רייכרט עוד תחזור אליו כבומרנג. עוד תגרום לשחקן שלו לרצות להישאר מעבר לקווי האויב. האם סונוור כל כך על ידי הרצון להנחית את ורמוט, שלא חשב מה תהיינה ההשלכות?

"רייכרט, ללא עוררין, הוא השחקן הישראלי הצעיר הכי טוב בתפקיד שלו", אמר אתמול גורם במכבי תל אביב. "אנחנו רוצים אותו פה, ומבחינתנו הוא גם ישחק פה. הוא לא צריך לחשוש מתחרות. שיאמין בעצמו. העצה הכי טובה שאפשר לתת לו היא שיישאר פה". ואם הפועל תהיה מוכנה לשלם עליו 500 או 600 אלף יורו, נשאל הגורם. "בסכומים האלה, שהפועל תקנה שחקנים בליגה השנייה".

בהפועל העריכו אמש שהנוקשות של קרויף מהווה יריית פתיחה למו"מ. שההולנדי קורא את המפה מצוין, ושהכול בסופו של דבר שאלה של כסף. בשתי הקבוצות יש ביטחון שהשחקן ישחק בשורותיהן.

ובאמצע ניצב רייכרט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדליית ארד: הזווית המשפטית

אם יילך על המהלך לחציית הכביש הנוספת, רייכרט נמצא בבעיה משפטית. יש לו חוזה חתום, רב שנתי, במכבי תל אביב. אם יחליט, העניין יהפוך להיות מאוד פשוט וכנראה גם מאוד יקר - הוא ומכבי ייכנסו להליך בוררות, בו יכריז רייכרט שאינו מעוניין להמשיך בצהוב, שהוא מעוניין להפר חוזה ולקבוע את תג המחיר לשחרורו. אז, או שהוא ישלם את הסכום שייקבע, או שהקבוצה הקולטת תממן את העסקה. בישראל, מקרים כאלה לא ממש שכיחים. יוסי אבוקסיס כבר חתם על זכרון דברים במכבי תל אביב וחזר לבית"ר בגלל לחץ של אוהדים – והחבר'ה מירושלים היו צריכים לפצות את התל-אביבים על מנת להחזיר את היוסי. אתמול נזרקו לאוויר תקדימי ראובן עטר (מהפועל למכבי חיפה) וברוך דגו (מאשדוד למכבי תל אביב), אבל כמובן שכל מקרה קצת שונה ממשנהו, וכולם שונים מהמקרה דנן.

בעולם, העסק יותר שכיח ולעתים יותר יקר. במאי 2002, למשל, אריאל אורטגה הארגנטינאי חתם בפנרבחצ'ה תמורת 7.5 מיליון דולר. במרץ הבא החליט להפר חוזה, ובפיפ"א קבעו שיצטרך לשלם לטורקים 11 מיליון דולר ולרצות השעיה של ארבעה חודשים. בסופו של דבר, כך לפי עורך דין שמתמחה בעניינים אלו, הבורר יגזור את תג המחיר לפי כל מני שיקולים - כמה שנים לחוזה, מה השכר, מה הרווחים העתידיים הצפויים, מה החשיבות של השחקן לקבוצה, מה הנזק במקרה של עזיבה, וכו' וכו'.

מתדרכי רייכרט נסמכים על סעיפים מקלים במקרה שלו, כגון מיעוט דקות ונאצות והתפרעויות הקהל כנגד השחקן. שם בטוחים שתופעות אלו יקלו על גזר הדין - יצמצמו את תג המחיר.

ובאיזה מסגרת מדובר?

מכבי תל אביב רכשה מחצית מהזכויות על רייכרט מעירוני ניר רמת השרון, במרץ 2014, עבור 900 אלף שקל (50% נוספים בידי השחקן). בתחילת העונה ההיא, אגב, עידו חג'ג' - אז מקבל החלטות בהפועל - הציע כ-250 אלף שקל עבור הקשר הצעיר, ונדחה.

מקורבי רייכרט מקווים שאם וכאשר, הבורר יסתמך על סעיף בהסכם הטרייד ורמוט-רייכרט. בסעיף המדובר, לפי מסמך שהגיע לידי וואלה ספורט, הציעו הצהובים לאדומים אופציה לרכישת 25% מהזכויות על רייכרט, תמורת 100 אלף יורו. האופציה פגה ב-1 ביוני, 2015, לפני קצת יותר משלושה שבועות. האדומים לא מימשו אותה – ומעניין יהיה לקבל תשובה מדוע - אך בצד של רייכרט מקווים שהסכום הזה מהווה תמחור מסוים שלו נכון לקיץ זה.

אריאל אורטגה שחקן ריבר פלייט. רויטרס
תקדים אורטגה/רויטרס

"כל בורר ישחרר את רייכרט אם השחקן ירצה", אומר סוכן שחקנים ישראלי, "אבל נניח שתג המחיר ייקבע על 5 מיליון שקלים, או יותר? יש קבוצה שתשלם סכום כזה? מה האלטרנטיבה של בן - לא לשחק כדורגל?". סביר להניח שאם וכאשר הצדדים יגיעו לבוררות, המחיר יהיה גבוה יותר מהתמחור של מכבי ל-25 אחוזים מכרטיסו. כלומר, גבוה יותר מ-400 אלף יורו. יש כאלה שחושבים שזה יהיה הרבה יותר מכך.

בסופו של דבר - יש כאן גם שאלה נוספת: עד כמה שחקני כדורגל מהווים נכס? עד כמה הרצונות שלהם חשובים? לפי עורך דין רועי גוטמן, שותף ומנהל מחלקת דיני עבודה במשרד עו"ד איתן מהולל & שדות, "לרוב, פוסקים לטובת העובד. אי אפשר להחזיק אדם בכוח. יהיה פה פיצוי. הפרת חוזה? תשלם. יש נסיבות שיכולות להפוך את ההפרה למוצדקת יותר, והעובד יכול למשל לטעון שהתפקיד גרם לו נזק - למוניטין, לבריאות, וכיו"ב".

בכדורגל יש חוקים קצת אחרים מחוקי המדינה. את עתידו של רייכרט יקבעו כנראה המוסד לבוררויות, ו/או הוועדה למעמד השחקן. אבל כמובן, לפני כל אלה – יקבע את גורלו הוא עצמו.

seperator

בלתי צפוי.

נוקשה.

קפריזי.

לא החלטי, מרתק עד כדי אי הבנה.

בן רייכרט קיבל שטנה בלתי רגילה משני מחנות האוהדים של תל אביב, באותה עונה, מבלי שגדל באף אחת ממחלקות הנוער של אף אחת מהן.

הוא רוצה לשחק. הוא רוצה אהדה. הוא רוצה כסף. מבחינה ניהולית, אבק כוכבים וחשיפה אירופית, הוא נמצא בגן העדן של הכדורגל הישראלי. מבחינת נתח משחק, מסגרת תפקיד ואהדת הקהל, הפועל עדיפה לו.

אז היכן ישחק רייכרט ב-2015/16?

נכון לכתיבת שורות אלה, נראה שאפילו הוא לא יודע.

orenjos@walla.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • בן רייכרט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully