וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין נשארה ההבטחה: על עתידו של מאטס הומלס

4.4.2015 / 7:15

הוא היה מצוין במונדיאל, אבל גם חלק מההגנה המביכה של דורטמונד העונה. הוא מכחיש הבטחה ליונייטד, אבל רומז על עזיבה בראיון שמרגיז מעריצים. הקנאה ברויס, התדמית הצחה. האם השנה הסוערת של מאטס הומלס תסתיים עם מעבר סוער. הסיפור שלא מניח לכדורגל הגרמני

מאטס הומלס שחקן בורוסיה דורטמונד. AP
הומלס ותנועת ההשתקה לאוהדים במחצית מול יובנטוס/AP

אירוע חריג התרחש במהלך משחק הגומלין בין בורוסיה דורטמונד ליובנטוס בשמינית גמר ליגת האלופות העונה. לא בכל יום אוהדי סגנית אלופת גרמניה קוראים בוז לשחקני הקבוצה שלהם, אבל אחרי מחצית ראשונה אומללה במיוחד ופיגור 1:0 מול הגברת הזקנה (3:1 בסיכום המפגשים) זה קרה. קפטן BVB מאטס הומלס, דווקא הוא מכולם, ירד לכיוון חדר ההלבשה כשהוא מצמיד את האצבע שלו לעבר שפתיו בתנועת השתקה לעבר הקהל.

"אין שום בעיה שהאוהדים שורקים בוז בבונסדליגה, אבל בליגת האלופות? אני לא מוצא לזה שום הצדקה", אמר בסיום בלם נבחרת גרמניה, "הם קראו בוז כשעוד היה בסך הכול 0:1. אני חושב שאם הם היו מעודדים אותנו במצב הזה, בו היינו צריכים רק שני שערים בשביל להשוות, זה היה עדיף".

ואכן, אוהדי דורטמונד לא אהבו במיוחד את המחווה הזו מצד הקפטן שלהם, כמו גם הריאיון שלאחר ההשפלה 3:0 מול יובה. לצערם ולדאגתם, זו לא הייתה הפעם האחרונה בה הבלם המצוין מעלה להם את הסעיף. הומלס בן ה-26, שגדל בבאיירן מינכן ומשחק בדורטמונד כבר מאז 2008, נראה כמי שנמצא בצומת דרכים בקריירה שלו, כשמצד אחד נמצאים רוברט לבנדובסקי ומריו גצה ומהצד השני מרקו רויס. מעניין באיזה שביל יבחר הומלס.

אוהדי דורטמונד. רויטרס
לא אהבו את ההתנהלות של הומלס והריאיון בקיקר. אוהדי דורטמונד/רויטרס

מה אתה רוצה?

ביום ראשון האחרון התפרסם במגזין קיקר ריאיון נרחב עם מאטס הומלס, שגרם להדים ותגובות רבות. קפטן דורטמונד, שמחוזר זה תקופה ארוכה על ידי מנצ'סטר יונייטד, לא הכחיש שם את השמועות ואמר: "לפעמים אני חושב שאני רוצה לעבור לשחק מחוץ לגרמניה, אבל גם לפעמים אני חושב שאין לי צורך בכך. באופן כללי, אני חושב שמעבר למועדון זר יהיה טוב עבורי גם מבחינה מקצועית וגם יעזור לי להתפתח בחיים מבחינה אישית". הומלס חשף שם כי בשבועות האחרונים הוא מנהל מגעים עם הנהלת השוורצגלבן לגבי עתידו, כשהוא מחזיק בחוזה עד קיץ 2017. "לא קיבלתי עדיין החלטה לגבי העתיד שלי כי אני לא מאלה שאומרים שהם רוצים להישאר ובסתר כבר החליטו לגבי הנושא הזה. כולם יודעים כמה אני אוהב לשחק בדורטמונד ולהיות חלק מהמועדון הזה, אבל אני גם רוצה שנהיה קבוצה חזקה ובעלת גישה עוצמתית".

הומלס, שנחשב לבחור אינטליגנטי מאוד, הוא בנם של כדורגלן העבר ומאמן הכדורגל הרמן (שאימן בנוער של באיירן עד שהוחלף על ידי שפטן בקנבאואר, הבן של) ואולה, עיתונאית ספורט. לפעמים, התהיות של מאטס עצמו לא מובנות בצורה מוצלחת וכך היה גם בריאיון הזה לקיקר. כשנשאל לגבי ההדחה המוקדמת מליגת האלופות אחרי ההשפלה מול יובנטוס, הומלס תהה בקול רם מה ההבדל בין להיות מודח בשמינית גמר ליגת האלופות לבין להיות מודח ברבע הגמר. הוא אמר שבשני המקרים אתה מודח ללא הגביע, כך שזה לא באמת משנה.

התהייה הפסוודו-פילוסופית הזו גרמה לאוהדי דורטמונד לכעוס. אחד מהם כתב לו בעמוד הפייסבוק שלו: "אם לא זכינו בגביע, אז בשביל מה לשחק אפילו בשלב הבתים? אני ועוד הרבה אוהדי דורטמונד וקוראי קיקר כועסים ומחכים לתשובה שלך". לא חלפה שעה והבלם הגיב למתקפה בהודעה לאותו אוהד וכתב לו: "התכוונתי שאני לא מבין למה הדחה בשמינית הגמר היא כישלון וברבע הגמר לא (כמו שהיה בשנה שעברה)".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
סר אלכס פרגוסון. רויטרס
הומלס התייחס לידיעה הזו כשצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני רוצה להבהיר משהו: 'ההבטחה' הזו היא פשוט שקר, ואת זה אני עוד אומר בצורה ידידותית יחסית". פרגוסון/רויטרס
בעיתון האזורי של מערב גרמניה נכתב כמעט בכל טורי הפרשנות לריאיון של הומלס כי "הוא בחור חכם מאוד, מנוסה, משופשף, שגדל בבית של עיתונאית. הוא לא סתם התראיין דווקא בתזמון הנוכחי ולא אמר בטעות את מה שאמר

אז את הסוגייה הזו הצליח הומלס ללבן, אבל השאלה הגדולה, האם יישאר או יעזוב עדיין מרחפת באוויר מאז אותו ריאיון. אחת הידיעות שצצו מאז דיברה על כך שהומלס שוחח עם אלכס פרגוסון אחרי גמר הגביע הגרמני ב-2012 ואמר לו שאם ביום מן הימים יחליט לעבור לקבוצה מחוץ לגרמניה, זה יהיה רק למנצ'סטר יונייטד. באנגליה פרסמו שהוא נתן לסקוטי "את המילה שלו".

הומלס התייחס לידיעה הזו כשצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני רוצה להבהיר משהו: 'ההבטחה' הזו היא פשוט שקר, ואת זה אני עוד אומר בצורה ידידותית יחסית". אגב, את הציוץ הזה כתב בגרמנית בלבד, בניגוד למרבית הציוצים שלו שנכתבים גם באנגלית. ברור לאילו עיניים הוא כוון. אפרופו אותן עיניים, הרי שבעיתון האזורי של מערב גרמניה נכתב כמעט בכל טורי הפרשנות לריאיון של הומלס כי "הוא בחור חכם מאוד, מנוסה, משופשף, שגדל בבית של עיתונאית. הוא לא סתם התראיין דווקא בתזמון הנוכחי ולא אמר בטעות את מה שאמר". בתזמון הנוכחי הכוונה היא לפני המשחק מול באיירן מינכן, משחק שמקבל הרבה תשומת לב הן בגרמניה והן ברמה הבינלאומית.

מאטס הומלס שחקן נבחרת גרמניה חוגג. GettyImages
לא חזר לעצמו אחרי המונדיאל. הומלס במדי הנבחרת/GettyImages

ומה איתי?

בקיץ האחרון ואחרי טורניר מצוין שסיפק עבור נבחרת גרמניה במונדיאל, חזר הומלס הביתה וקיבל מיורגן קלופ אחריות כבדה. המאמן החליט לקחת את סרט הקפטן מסבסטיאן קהל הוותיק ולהעבירו לבלם בן ה-26. אבל הומלס, בניגוד לשחקנים המנוסים מבאיירן מינכן, התקשה לשחזר את היכולת הנהדרת שלו אחרי גביע העולם. הוא סבל מפציעות רבות בתחילת העונה וגם כשחזר הוא לא בדיוק הבריק ואפילו רשם כמה משחקי נפל כשהוא ככל הנראה לא היה קרוב לכשירות מלאה גם כששיחק. מרוב פציעות והיעדרויות, הומלס לא חזר להיות השחקן הדומיננטי שהיה בשנים שעברו. עד כדי כך לא דומיננטי שבכלי התקשורת התבלבלו לא פעם וכינו את קהל קפטן הקבוצה.

מעבר לכל, פשוט הייתה תחושה שהחומה הבצורה במרכז ההגנה נפלה וכל קבוצה יכולה לחגוג על דורטמונד. שלא לדבר על יכולת ניהול המשחק הנהדרת שלו והגיוון שהוא מעניק למשחק עם העליות שלו להתקפה, ושגררו השוואות בינו לבין פרנץ בקנבאואר בעבר. נדמה שעל כל משחק טוב שהוא סיפק העונה, היו שלושה רעים, חוסר עקביות משוועת.

יש נסיבות מקלות וחייבים לציין את העובדה שכל שחקני ההגנה של דורטמונד סבלו העונה מפציעות וחוסר מזל ולכן קלופ התקשה להרכיב את אותה רביעייה לאורך זמן ממושך. גם בקישור האחורי לא נהנו הצהובים-שחורים מיותר מדי יציבות ושני אלו גרמו ללא מעט בלבול, טעויות ובעיקר הפסדים בשפע. אגב, בתקופה האחרונה הומלס נראה טוב וביחד עם ג'רום בואטנג סיפק משחק הגנה יציב ואיכותי מאוד מול נבחרת גאורגיה ביום ראשון האחרון.

מרקו רויס שחקן דורטמונד. Martin Rose, GettyImages
הומלס ראה אותו והתקנא? רויס/GettyImages, Martin Rose
דורטמונד אמורה לעבור שינויים משמעותיים בקיץ. ככל הנראה תיפרד מכמה שחקני רכש שכשלו (אדריאן ראמוס, צ'ירו אימובילה, הנריך מחיטריאן הם חלק מהשמות שמוזכרים) ותצרף כמה שחקנים במקומם, כשדניס פראט מאנדרלכט וברומה מגלאטסראיי הוזכרו כמועמדים

עושה רושם שאחת הסיבות לחוסר השקט מכיוונו של הומלס, שבדרך כלל שומר על שקט מבחינה ציבורית, היא אותה העלאה במשכורת של מרקו רויס. כזכור, קשר בורוסיה דורטמונד שודרג לאחרונה בתמורה לחתימה על חוזה חדש וירוויח שמונה מיליון יורו לעונה. לאורך זמן די ברור שדורטמונד לא יכולה לשמור על שחקנים מהרמה הגבוהה ביותר בעולם מבלי לפתוח את הארנק ולשפוך כסף על משכורות עתק. הומלס כנראה הבין את זה בעצמו וחושב שמגיע לו יותר ממה שהוא מקבל, משהו באזור של רויס, גם אם לא ממש כמו ה-כוכב של הקבוצה ואחד הגדולים בעולם. בסופו של דבר, כשהומלס מסתכל סביבו הוא רואה שמרקו רויס כבר החליט על הישארות וקיבל פיצוי כספי גדול עבור זה, בעוד מריו גצה ורוברט לבנדובסקי ערקו דרומה לבאיירן מינכן.

מי שנשמע רגוע מאוד לגבי עתידו של הומלס היה המנהל הספורטיבי של דורטמונד מיכאל צורק, שאמר בריאיון לבילד: "מאטס מרגיש נהדר אצלנו ואני מאמין שבסוף זה ייגמר כמו עם מרקו רויס. מאטס הוא אחד מעמודי התווך שמעצבים את הקבוצה שלנו והופכים אותה להיות מה שהיא וזה לא ישתנה לעוד הרבה מאוד זמן. ככל הניתן מבחינתנו". ואם יש משהו שבדורטמונד באמת שונאים זה התערבות של אנשי באיירן מינכן בנעשה אצלם במועדון. לכן, במועדון לא אהבו במיוחד לקרוא שפרנץ בקנבאואר אומר: "אם הומלס באמת יעבור, אני יכול בהחלט להבין אותו. זו תהיה אבידה בשבילנו ובשביל הליגה, אבל הוא בן 26 וזה גיל מושלם בשביל לעבור לאנגליה".

דורטמונד אמורה לעבור שינויים משמעותיים בקיץ. ככל הנראה תיפרד מכמה שחקני רכש שכשלו (אדריאן ראמוס, צ'ירו אימובילה, הנריך מחיטריאן הם חלק מהשמות שמוזכרים) ותצרף כמה שחקנים במקומם, כשדניס פראט מאנדרלכט וברומה מגלאטסראיי הוזכרו כמועמדים. העובדה ש-BVB ככל הנראה לא תשחק בליגת האלופות בעונה הבאה תגרום לכך שקלופ יצטרך לעשות הרבה ביחסית מעט בחלון ההעברות, אלא אם יצליח למכור שחקנים תמורת סכומים גבוהים.

לפיכך, המטרה של דורטמונד היא קודם כל להשאיר את שלד השחקנים הקיים. אחרי מרקו רויס, שהאריך את חוזהו, קלופ רוצה לבנות את הקבוצה סביב פייר אמריק אובמיאנג המצוין, אילקאי גונדואן (שאמור להאריך את החוזה שלו בשבועות הקרובים), סוון בנדר, שינג'י קגאווה ומאטס הומלס. לכן, הדיבורים האחרונים סביב הבלם המצוין והאחראי שלו בוודאי גורמים לקלופו להזיע לא מעט. בטח כשטראומת איבוד מריו גצה, רוברט לבנדובסקי, קגאווה ונורי שאהין עדיין יושבת לו בראש. לאבד את הקפטן ואחד הבלמים הטובים בעולם זה הדבר האחרון שהוא רוצה. כמו כן, לאבד את הקפטן זה גם משהו שמשדר מסר רע כלפי האוהדים, התקשורת והקבוצות האחרות. בהשוואה הקבועה, שמרגיזה במיוחד את אנשי דורטמונד, קשה מאוד לדמיין מצב בו באיירן מינכן מאבדת את פיליפ לאהם לקבוצה אחרת.

מט הומלס, נבחרת גרמניה, קטי פישר. GettyImages
אחת הדמויות האהובות בכדורגל הגרמני. הומלס עם ארוסתו פישר/GettyImages

התדמית תיפגע?

למרות הכול, מאטס הומלס הוא עדיין אחד השחקנים האהובים ביותר בדורטמונד, אולי שני רק למרקו רויס. הוא משחק בצהוב-שחור של בורוסיה כבר שבע שנים, מאז ההשאלה שלו מבאיירן הפכה לרכישה ב-2008, ומרגיש טוב מאוד בווסטפאלן שטאדיון. דוגמה מצוינת לזה אפשר היה לראות אחרי ההפסד 1:0 לאוגסבורג העונה, שהעמיק את המשבר של דורטמונד והשאיר אותה עמוק במקום האחרון בבונדסליגה, כשהומלס ניגש אל היציע הדרומי המפורסם ושוחח ארוכות עם האוהדים העצבניים. לא כל שחקן יכול ללכת לקהל עצום ועצבני כל כך ולנסות לדבר איתו ולהרגיע אותו. הומלס עשה את זה כי ידע מה המעמד שלו אצל הקהל.

גם ברמה הלאומית הומלס זוכה לתדמית חיובית ונערצת במיוחד. פניו מעטרות קמפיינים ופרסומות רבות, הוא נחשב לגבר נחשק מאוד בקרב נשות גרמניה (הטניסאית אנדראה פטקוביץ' מרבה להתרגש מהופעותיו) וכבן השכנים החנון. התדמית הנקייה הזו הפכה גם את ארוסתו, קאתי פישר, לכוכבת במדינה. בקיץ היא נשלחה על ידי בילד לברזיל כדי לצלם כתבות מהמונדיאל - ולא העבירה משם חומרים מרשימים במיוחד, יש לציין - ולאחרונה היא כיכבה בתחרות עתירת הרייטינג "Let's Dance". פישר מושכת הרבה תשומת לב ותמיד מוצגת כבת הזוג האידיאלית שמשקפת ביחד עם הומלס עצמו כמובן הרבה עבור אוהדי הכדורגל הגרמנים והעם כולו. בגרמניה יש סלידה משמעותית מתרבות "הכוכביזציה". לא אוהבים שם כוכבי כדורגל והומלס הוא בדיוק מה שהם מחפשים: בחור צנוע יחסית, נאה, עם מערכת יחסים ארוכה ויציבה ונאמנות ארוכת טווח למועדון.

בריאיון לוולט, דיבר הומלס על השינוי שחווה כשאמר: "בדרך כלל אני נוסע לחופשת הקיץ והחורף למינכן, אבל השנה נסעתי עם קאתי לדובאי. איך שירדתי מהמטוס, רצו אלי השומרים והוציאו אותי משורת האנשים שהמתינו. הם לקחו אותי הצידה והייתי צריך להצטלם עם כל אחד ואחד מהם. אין לי בעיה עם זה, אבל אני מעדיף לשמור על החיים הפרטיים שלי לעצמי. אני לא מרגיש גם שמשהו השתנה מאז הזכייה במונדיאל, אני תמיד נשאר עם רגליים על הקרקע".

כל אלה גורמים לכך שהומלס מיצב את עצמו ככדורגלן שרוב הגרמנים, אולי חוץ מאוהדי שאלקה, אוהבים. אין בכלל ספק שמעבר לקבוצה אחרת, אפילו אם יהיה אל מחוץ לגבולות המדינה ולא לבאיירן השנואה, ישנה מאוד ויפגע בתדמית הילד הטוב שבנה הבלם.

מאטס הומלס שחקן דורטמונד. GettyImages
מאטס הומלס מדבר עם האוהדים אחרי ההפסד לאוגסבורג/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully