וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הודיעה: המשחק של הלייקרס נדחה. מקגריידי: "קובי בריאנט אמר לי שהוא רוצה למות צעיר"

המשחק בין הלייקרס לקליפרס, שאמור היה להתקיים בין שלישי לרביעי, נדחה למועד לא ידוע "מתוך כבוד למועדון". ציטוטים מדהימים של שחקן העבר: "קובי אמר לי, 'אני רוצה קריירה טובה משל ג'ורדן, ולמות צעיר'". אלן אייברסון ריגש עם סיפור אופייני. עדכונים שוטפים מארה"ב

התגובות בלוס אנג'לס למותו של קובי בריאנט בהתרסקות מסוק/צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

גם ביממה שאחרי, בעולם הספורט לא מצליחים לעכל את מותו הטראגי של קובי בריאנט בהתרסקות מסוק אמש (ראשון) בלוס אנג'לס. ההספדים והמחוות ממשיכים להגיע מכל קצוות הגלובוס, אנחנו נלווה אותם עם עדכונים שוטפים לכל אורך היום.

1:15 - הליגה הודיעה שהמשחק הקרוב של לוס אנג'לס לייקרס (מול הקליפרס) שאמור היה להתקיים בלילה שבין שלישי לרביעי נדחה בעקבות הטרגדיה. בהודעה של הליגה נכתב שהדחייה נעשתה "מתוך כבוד ללייקרס". כידוע, רבים ברחבי הליגה לא הבינו מדוע מחזור המשחקים של יום ראשון בלילה לא נדחה או בוטל אחרי האסון, אבל למעשה אף קבוצה לא העלתה את הבקשה באופן רשמי בפני הליגה. הלייקרס, לעומת זאת, כבר פנו לקליפרס בבקשה לדחות את המשחק, והקליפרס כמובן הסכימו.

למעלה מיממה אחרי האסון, הלייקרס טרם הוציאו הודעה פומבית על המוות וכרגע בוחרים להתאבל באופן פרטי. גם לברון ג'יימס, כוכב הקבוצה וידידו של בריאנט, שנראה שבור אחרי שהתבשר על הטרגדיה, טרם הגיב באופן רשמי לתאונה ברשתות החברתיות. דווייט הווארד הוא השחקן היחיד מהסגל של הקבוצה ששיק לצד קובי בלייקרס. טרם נקבע מועד אחר למשחק. המשחק הבא של הלייקרס יהיה בלילה שבין שישי לשבת, בבית מול פורטלנד.

22:57 - שחקן העבר טרייסי מקגריידי עם ציטוטים מדהימים לתכנית The Jump: "זה יישמע מטורף, אבל קובי אמר כל הזמן - 'אני רוצה למות צעיר'. הוא אמר שהוא רוצה למות צעיר, שינציחו אותו, 'אני רוצה שהקריירה שלי תהיה טובה משל מייקל ג'ורדן ולמות צעיר'. חשבתי שהוא משוגע. לא האמנתי לחדשות אתמול, כמו כולם. אני מרוסק".

22:44 - המאמן האמריקאי של פנאתינייקוס ריק פיטינו ספד לבלאק ממבה לאחר ה-79:117 על פאוק סלוניקי. "אמרתי לקבוצה לפני המשחק שלא נדבר על כדורסל, אלא על קובי בריאנט והמורשת שלו", פתח פיטינו את דבריו. "כולם יודעים איזה שחקן הוא היה, והלב נשבר על כל מי שאיבד את חייו במסוק הזה, בעיקר על הילדות הקטנות. אמרתי לשחקנים: אתם חייבים להבין שהחיים יקרים מאוד, וכל אחד מאיתנו עלול לאבד אותם בכל רגע.

זה מובן מאליו שקובי הוא אחד מחמשת השחקנים הגדולים בהיסטוריה, אבל אני מעריץ אותו בגלל העובדה שהוא הלך והשתפר כאדם אחרי שפרש. הוא זכה באוסקר, הוא הפך לאיש עסקים מצוין, אבל בעדיפות העליונה בחייו היו הבנות שלו. קרוביו של שחקן מקצועני תמיד סובלים, כי הוא לא יכול לבלות איתם מספיק, ומאז הפרישה קובי הקדיש את עצמו למשפחה. זה רק העצים בעיניי את האגדה שהיה, ועכשיו הוא פתאום נעלם.

"הקראתי לקבוצה את מה שקובי כתב לבנותיו ביום הפרישה שלו, והדברים שלו שברו את ליבי: הזמנים האלה, כשאתה קם מוקדם בבוקר ועובד קשה, הזמנים האלה, כשאתה נשאר ער עד מאוחר ועובד קשה, הזמנים האלה, כשאין לך חשק לעבוד, אתה עייף מדי ולא רוצה להתאמץ, אבל בכל זאת עושה את זה - זה למעשה החלום. לא היעד חשוב, אלא המסע בדרך אליו. אם אלא תוכלו להבין את זה, אז לא תגשימו את החלומות שלכם. ואם תצליחו להבין את זה, אז אני עושה את העבודה שלי כאבא".

פיטינו סיפר כי "כשקובי הגיע לליגה, אמרתי כל הזמן לכולם: הוא מדבר כמו מייקל ג'ורדן, מעלה את המשחק שלו לרמה של מייקל, זורק ושומר כמוהו, ואפילו הקול שלו נשמע כמוהו. הם היו ממש דומים במה שעשו. הוא עמד באתגרים שאף אחד אחר לא היה מסוגל לעמוד בהם. אני זוכר שראיתי אותו בתיכון, ולא היה לי ספק שהוא יהיה ענק. וכשהוא אמר שהוא אובראצ'יבר [השיג יותר מכפי שהיה אמור להשיג], זה מדהים. הוא קפץ גבוה יותר מכולם, הוא היה מהיר יותר, הוא שמר טוב יותר, היה עמוס כישרון ותחרותיות, ובכל זאת הרגיש שהשיג יותר מכפי שהיה יכול. וזה מדהים בעיניי".

הכותרות מרחבי העולם

22:00 - ג'ק ניקולסון, האוהד המפורסם והנוצץ ביותר של הלייקרס, לא נוהג להעניק ראיונות בשנים האחרונות. הפעם, כאחד האדם (או כאחד האוהדים), הוא הסכים לשתף בתחושותיו ואמר: "התגובה שלי היתה זהה כמעט לכל לוס אנג'לס. פתאום, איפה שהכל היה בנוי, יש חור בקיר. הייתי כל כך רגיל לראות ולדבר עם קובי שזה - זה הורג אותך. זה מאורע איום ונורא. נחשוב עליו תמיד, ולנצח נתגעגע אליו".

צפו בשידור החי: אוהדי הלייקרס מחוץ לסטייפלס סנטר

21:00 - דריימונד גרין נפרד

20:45 - השער של מגזין "טיים"

20:41 - אל הורפורד מגיב

20:30 - הדיון בהדחת דונלד טראמפ בסנאט האמריקאי נפתח הערב בתפילה לזכרו של כוכב העבר ובתו, ג'יאנה.

20:05 - אנתוני דייויס נפרד

19:47 - ההספד של אלן אייברסון

"יש זיכרון אחד ממנו שאני לא יכול להפסיק לחשוב עליו. זו הייתה עונת הרוקי שלנו, והמסע הראשון שלי ללוס אנג'לס למשחק מול הלייקרס. הוא בא למלון שלי, אסף אותי ולקח אותי מסעדה. כשחזרנו, לפני שנפרדנו, הוא שאל אותי, 'מה אתה עושה הלילה?'. התשובה שלי הייתה, 'אני הולך למועדון. ומה אתה הולך לעשות?'. והוא אמר, 'אני הולך לחדר הכושר'. זה מי שהוא תמיד היה, תלמיד של משחק הכדורסל, ומשחק החיים שלו. הוא הכין את עצמו בלי הפסקה. יש משהו שכולנו יכולים ללמוד ממנטליות ה"ממבה", מהדרך שבה אח שלי חי את חייו. הוא תמיד יזכה לכבוד עצום שלי כיריב, מתחרה, כחבר וכאח".
(אייברסון נפרד)

שחקן פילדלפיה 76', אלן אייברסון, מול שחקן לוס אנג'לס לייקרס, קובי בריאנט משנת 2001. GettyImages
יריב, אח, חבר. אייברסון וקובי/GettyImages

18:12 - הבעלים של דאלאס מאבריקס מארק קיובן צייץ: "אני מקווה שכולנו נזכור שקובי וג'יאנה איחדו את המדינה הזאת יותר מכל אחד אחר בדור האחרון. הזיכרון שלהם הוא ברכה שצריך לבנות עליה".

18:08 - תשעה הרוגים היו בהתרסקות. מלבד בריאנט ובתו בת ה-13 ג'יאנה היו גם חברתה של ג'יאנה אליסה אלטובלי ושני הוריה, קרי וג'ון, לצד עוזרת המאמן בקבוצת הכדורסל כריסטינה מאוסר ושרה ופייטון צ'סטר, אם ובת.

17:47 - החוקרים הפדרלים יחלו לדון היום בשאלות העולות מההתרסקות. הראשונה שבהן תהיה כמה משקל היה למזג האוויר באסון. בלוס אנג'לס טיימס ציטטו טייס לשעבר שטען כי הרבה יותר סביר כי התאונה נעשתה בשל הראות הרעה, ולא בשל תקלה במטוס.

17:30 - הספד מרגש במיוחד פרסם למאר אודום, חברו של בריאנט ללייקרס לשעבר. "כשהייתי בתרדמת, אם אלוהים היה בא אלי ואומר שייקח אותי אבל ישאיר אותך, הייתי מעדיף שזה יקרה", כתב בין היתר. "לא הצלחתי לנשום כששמעתי את החדשות. חשבתי שאם הוא היה בהתרסקות מסוק, הוא יהיה זה שישרוד. איכשהו הוא היה קופץ ונוחת על הרגליים".

View this post on Instagram

These picture are just the tip of the iceberg of our relationship. He taught me so many things in life that were necessary on and off the court. On the court he taught me how to carve out defenses and how to take my time. How to make winning my ultimate goal. Off the court he taught me to sign my own checks lol. Of course anyone who knows my story knows I've suffered a lot of loss but the only loss I can compare this to is when I lost my son. Even though our relationship wasn't father/son, it was more like him being a teacher and me being his brother. I'm glad I got to be the ying to your yang as far as the locker room was concerned. It was my pleasure. I couldn't even catch my breath today when I heard this news. I just knew if he was in a helicopter crash he would have been the one to survive. Somehow he would have jumped out and landed on his feet. I'm sitting here thinking about when we would be in practice scrimmaging and you would start the jump ball off with elbowing Sasha in the chest. Like dude it's 10:30 in the morning lol. You think watching him play was crazy, you gotta think in practice if you scored like 8-9 buckets throughout the practice you had a great practice. I've seen him knock off 13-14 in a row in practice!!!! I'm still waiting for the media to come out and say wrong report. No way God took my brother this early. I know I been through my own stuff in life with using drugs and not being good to myself. When I went through that Coma situation if God would have came to me and said we would take me and spare Kobe I would have rather that happened. In honor of my brother I'm up at 4am tomorrow to get to the gym! Gigi gone give you buckets!!!! I love you brother ???? @kobebryant

A post shared by Lamar Odom (@lamarodom) on

17:20 - הפרשן האמריקאי סקיפ ביילס על מורשת קובי בריאנט

17:01 - בדצמבר האחרון פורסמו המועמדים הסופיים להיכנס להיכל התהילה של הכדורסל ב-2020. היום אישר הנשיא ג'רי קולאנג'לו שבריאנט, כמובן, יהיה חלק ממנו: "בריאנט יקבל את הכבוד שמגיע לו. זה עשוי להיות המחזור הגדול אי פעם, עם קובי, טים דאנקן וקווין גארנט". בין יתר המועמדים היו גם כריס בוש, שון מריון, מייקל פינלי ואחרים. הטקס ייערך ב-29 באוגוסט.

16:46 - באתר Change.org השיקו עצומה לשנות את הלוגו של ה-NBA, ולהציב בו את דמותו של בריאנט במקום אגדה אחרת של הלייקרס, ג'רי ווסט. למעלה מ-200 אלף איש כבר חתמו עליה.

16:44 - ברכבת התחתית בניו יורק שינו את שם התחנה

16:39 - קובי בריאנט מספר ל-ESPN ב-2015 כיצד הוא רוצה שיזכרו אותו

16:30 - מחמוד אחמדינג'אד מספיד

וגם ארדואן

16:22 - ההספדים מגיעים גם מאליפות אוסטרליה. נאומי אוסקה פרסמה מכתב מרגש: "היי... אני לא יודע מה לעשות אז אני כותבת לך את המכתב הזה. תודה על שהיית אתה. תודה שעוררת השראה באנשים בכל רחבי העולם, אין לך מושג בכמה לבבות נגעת. תודה שהיית צנוע ולא התנהגת גדול כפי שאתה. תודה שדאגת ובדקת מה שלומי אחרי הפסדים קשים. תודה ששלחת לי הודעות רנדומליות: "את בסדר"? תודה שלימדתי אותי כל כך הרבה בזמן הקצר שהכרנו. תודה לך על כך שהיית קיים. לנצח תהיה אחי הגדול/המנטור/ההשראה שלי. אוהבת אותך".

"לבי כואב, קובי היה מודל לחיקוי גדול עבורי", אמר נובאק דג'וקוביץ'. "הוא היה אחד הספורטאים הגדולים אי פעם", הוסיף רפאל נדאל.

15:45 - פרשן ESPN סטיבן איי סמית' עדיין לא מעכל

15:39 - השער של "לוס אנג'לס טיימס"

15:07 - דקת דומיה באימון ריאל מדריד

ציור קיר של קובי בריאנט בפיליפינים. AP
גם בפיליפינים כואבים/AP
בובה של קובי בריאנט באתר הנצחה. AP
בובה של קובי בריאנט באתר הנצחה בלוס אנג'לס/AP

15:01 - דייויד בקהאם נפרד

14:47 - המחוות הגיעו עד מיאמי ביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully