וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק קובי: אסונות התחבורה הגדולים בעולם הספורט

אסון שאפקואנסה, התאונה המחרידה בלה מאן, ההתרסקות של מנצ'סטר יונייטד במינכן ודראזן פטרוביץ'. עולם הספורט ידע טרגדיות מוטוריות לפני המוות הנוראי של קובי בריאנט. הנה תזכורת

התגובות בלוס אנג'לס למותו של קובי בריאנט בהתרסקות מסוק/צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

המוות של קובי בריאנט היכה בתדהמה את העולם, ולא רק זה של אוהדי הספורט. בריאנט היה אחד האייקונים הגדולים שצמחו מאמצע שנות ה-90 ועוד בחייו הפך לאגדה. מוות של דמות כזאת מעורר הדים - והיו לצערנו לא מעט כאלה בהיסטוריה. הנה כמה מהאסונות המוטוריים הגדולים שבהם היו מעורבים ספורטאים במאה ה-20 וה-21. יש לציין - זו רשימה כרונולוגית ולא היררכית, מכיוון שמוות אי אפשר לדרג.

אסון סופרגה (טורינו)

התרסקות מטוס, טורינו. GettyImages
המטוס שהתרסק בסופרגה, 1949/GettyImages

התאריך: 4/5/1949

סוג: תאונת מטוס

האירוע: שחקני טורינו, אלופת איטליה 5 שנים ברציפות, שבו ממשחק ידידות בפורטוגל. בגלל תנאי ראות לקויים וסופת רעמים התרסק המטוס בבזיליקת סופרגה הממוקמת על הר. 31 הנוסעים, כולל אנשי צוות, נספו. האסון השפיע עמוקות לא רק על טורינו, שלא הצליחה להתאושש במשך קרוב לשלושה עשורים, אלא גם על האומה כולה. למשחקי גביע העולם ב-1950 בברזיל הגיעו שחקני הנבחרת על אנייה.

אסון לה מאן

התאריך: יוני 1955

סוג: תאונה על המסלול

האירוע: אסון הספורט הגדול בהיסטוריה התרחש בצרפת. במהלך "מרוץ 24 השעות של לה מאן" ביצע לאנס מקלין מקבוצת אוסטין פנייה חדה כדי להימנע מהתנגשות ופגע במכונית המרצדס של פייר לאבק שנהרג במקום. כתוצאה מההתנגשות התפרקה המכונית, שנסעה ב-200 קמ"ש, וחלקים ממנה, כולל המנוע הבוער, עפו ליציע. 83 צופים נהרגו ו-120 נפצעו. ליקויי הבטיחות הרבים הביאו למהפכה בעולם המרוצים.

אסון מינכן (מנצ'סטר יונייטד)

התאריך: 6/2/1958

סוג: תאונת מטוס

האירוע: אחד האסונות האוויריים המפורסמים בהיסטוריה. מטוס האיירספיד שעליו היו שחקני מנצ'סטר יונייטד נחת במינכן לאחר משחק הקבוצה בגביע אירופה לאלופות בבלגרד, תדלק וניסה פעמיים להמריא על המשטח הקפוא. הקברניט ג'יימס ת'יין ניסה להמריא בפעם השלישית, אבל המטוס פגע בשכבת סלאש (שלג בשלבי התמוססות ראשוניים) ואיבד שליטה. 23 מ-44 הנוסעים נספו, בהם שמונה משחקני יונייטד. המנג'ר מאט באזבי נמנה עם הניצולים ולימים הקים את האימפריה שזכתה בגביע האלופות כעבור עשר שנים.

רוקי מרציאנו

רוקי מרציאנו. Keystone, GettyImages
מתאגרף עצום. רוקי מרציאנו/GettyImages, Keystone

התאריך: 31/8/1969

סוג: תאונת מטוס

האירוע: מרציאנו היה אלוף העולם במשקל כבד בין 1952 ל-1956 ועד 2015 (פלויד מייוות'ר) היה המתאגרף היחיד אי פעם עם מאזן נקי מהפסדים. ב-1969, ערב יום הולדתו ה-46, טס לדה מוין, איווה, במטוס ססנה בתנאי מזג אוויר גרועים. הטייס ניסה להנחית את המטוס, אבל פגע בעץ. הוא, מרציאנו ונוסע נוסף נהרגו.

רוברטו קלמנטה

רוברטו קלמנטה. GettyImages
אחד מגדולי ההיספאנים בספורט האמריקאי. רוברטו קלמנטה/GettyImages

התאריך: 31/12/1972

סוג: תאונת מטוס

האירוע: קלמנטה הפורטו-ריקני, 12 פעמים אולסטאר ואחד ההיספאנים הגדולים בהיסטוריה של הבייסבול, האמין בעזרה לאנושות. הוא הגיע למנגואה, בירת ניקרגואה, כדי לסייע לנפגעי רעש האדמה האדיר שאירע שם, אבל נוכח לדעת ששלושה משלוחים יורטו על ידי פקידים מושחתים ולא הגיעו ליעד. הוא החליט להתלוות לטיסה הרביעית מפורטו ריקו. המטוס מסוג דגלאס DC-7 היה עתיר בהיסטוריה של בעיות וגם סבל מעודף משקל. הוא התרסק מעט לאחר ההמראה.

ת'ורמן מנסון

כותרות מבשרות על מותו של ת'ורמן מנסון. GettyImages
כותרת העיתון לאחר ההתרסקות של ת'ורמן מנסון/GettyImages

התאריך: 2/8/1979

סוג: תאונת מטוס

האירוע: מנסון בן ה-32 היה שחקן בייסבול נערץ של ניו יורק יאנקיז, עמה זכה בוורלד סיריס ב-1977 וב-1978. הוא רכש מטוס ססנה, וביום ההתרסקות התאמן באקרון, אוהיו, על המראות ונחיתות עם חברו ג'רי אנדרסון ומדריך הטיסה דייב הול. בזמן נחיתה הוא פגע בעץ והמטוס התלקח על הקרקע. אנדרסון והול הצליחו להיחלץ, אך לא הצליחו להוציא איתם את מנסון ששבר את צווארו ומת משאיפת עשן.

פרננדו מרטין

שחקן ריאל מדריד פרננדו מרטין. GettyImages
הספרדי הראשון ב-NBA. פרננדו מרטין/GettyImages

התאריך: 3/12/1989

סוג: תאונת דרכים

האירוע: מכבי תל אביב הכירה את נחת זרועו של הסנטר האימתני מריאל מדריד, הספרדי הראשון ששיחק ב-NBA, שרק בחודש שעבר מלאו 30 שנה למותו. בעודו נוסע על הכביש המהיר במדריד למשחק בין קבוצתו ריאל לקאי סראגוסה, מרטין בן ה-27 התרסק עם מכונית הלנצ'יה תמה שלו בנסיבות לא ברורות ומת במקום.

דראזן פטרוביץ'

התאריך: 7/6/1993

סוג: תאונת דרכים

האירוע: פטרוביץ', אולי גדול הכדורסלנים האירופים בכל הזמנים, ישב לפנות ערב במושב האחורי על כביש בגרמניה, כשחברתו שנהגה ברכב התנגשה במכלית שהתהפכה סמוך לאינגולשטאט. הוא נהרג במקום. מותו הפתאומי עורר זעזוע וקשת רחבה של תגובות מאנשי NBA, שהתוודעו ליכולות הקליעה הנדירות שלו במשך חמש עונותיו בליגה.

איירטון סנה

התאריך: 1/5/1994

סוג: תאונה על המסלול

האירוע: סנה, מטובי נהגי פורמולה 1 במאה ה-20, היה הנהג של קבוצת וויליאמס. במרוץ בסן מרינו הוא זינק ראשון והוביל לפני מיכאל שומאכר. המרוץ הופסק בגלל התנגשות וחודש, ובהקפה השנייה לאחר חידושו סטה סנה מהמסלול ופגע בקיר בטון לא מוגן במהירות של 200 קמ"ש. הדעה הרווחת היא שמת במקום, אם כי בזמן המרוץ דווח כי מת רק בבית החולים.

שאפקואנסה

התאריך: 28/11/2016

סוג: תאונת מטוס

האירוע: שחקני שאפקואנסה, הקבוצה המפתיעה מברזיל, היו בדרכם על טיסה 2933 של LaMia Airlines לגמר גביע הסוד-אמריקנה. הטיסה יצאה מסנטה קרוס דה לה סיירה שבבוליביה למדיין בקולומביה. דרומית למדיין התרסק המטוס בגלל כשל חשמלי כשעליו 73 נוסעים וארבעה אנשי צוות. 19 שחקנים, מאמן הקבוצה קאיו ג'וניור ולמעלה מ-20 עיתונאים נספו. חמישה ניצלו, אך בהם היה השוער דנילו שמת בבית החולים.

רוי האלאדיי

התאריך: 7/7/2017

סוג: תאונת מטוס

האירוע: האלאדיי, ממגישי הבייסבול הטובים בשנות ה-2000, טס לבדו במטוס פרטי שהיה רשום על שם אביו והתרסק במפרץ מקסיקו. נסיבות התאונה לא היו ברורות מאחר שהאלאדיי לא שלח אותות מצוקה לפני ההתרסקות. חקירה לאחר המוות העלתה כי בדמו היו סמים ואלכוהול.

ויצ'אי סריואדהאנהפראבה

התאריך: 27/8/2018

סוג: תאונת מסוק

האירוע: סריואדהאנהפראבה, בעלי לסטר סיטי, המריא במסוקו מקינג פאוור, האצטדיון הביתי של הקבוצה, לאחר המשחק מול ווסטהאם. שניות ספורות לאחר ההמראה התרסק המסוק במגרש החניה. מלבד סריואדהאנהפראבה היו על המסוק 4 אנשים נוספים שנספו עמו.

אמיליאנו סאלה

ההלוויה של אמיליאנו סאלה. AP
אירוע שנחקק היטב ועדיין לא מגליד. הלוויית אמיליאנו סאלה/AP

התאריך: 21/1/2019

סוג: תאונת מטוס

האירוע: סאלה לא נמנה עם גדולי הספורטאים, אבל התרסקות המטוס שלו עדיין טרייה וחקוקה היטב בלבם של אוהדי הכדורגל. רגע אחרי שחתם בקרדיף סיטי, סאלה הארגנטינאי המריא במטוס פרטי חד מנועי מצרפת. המטוס נעלם ורק כעבור 9 ימים נמצא מרוסק באיי התעלה. זכרו של סאלה הונצח במאות מגרשי כדורגל ומכיוון שחתם אך מעולם לא שיחק בקרדיף, השאלה למי היה שייך מקצועית הגיעה לבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully