וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונס דאבור: "גם במהלך המשחק האוסטרים היו בטוחים שהם מנצחים בגדול"

25.3.2019 / 12:00

נקמה? "האוסטרים צעקו 'יש' כשקיבלו אותנו בהגרלה". זהבי? "גם אם היו מכירים אותו, הם לא היו מצליחים לעצור אותו". הרוש? "יכול לעשות קריירה אירופית". אחרי ה-2:4 הגדול, מונס דאבור מודה ש"ככה חלמתי לחזור לזלצבורג", ומדבר על היומיים הדרמטיים בנבחרת אחרי סלובניה

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בבוקר שאחרי הניצחון הגדול על אוסטריה, מונס דאבור לקח את הזמן בבית בנצרת ורק ביקש שהזמן יעצור מלכת. אמש בתום המשחק פתח שולחן גדול במסעדה בחיפה עבור כל אלה שבאו מהמשפחה ללוות אותו למשחק. "סך הכל 28 איש הגיעו בשבילי", סיפר. "למזלם המשחק היה בחיפה ולא בבאר שבע, כך שהכל היה קרוב לבית".

בלילה מחכה לו הטיסה חזרה לאוסטריה, אחרי שהנבחרת האוסטרית תעזוב את ישראל כבר היום בצהריים. "היה יכול להיות מצחיק אם היינו על אותה טיסה חזרה לאוסטריה. יש לי הרבה חברים שם. הם פירגנו בגדול בסוף המשחק להצגה שנתנו".

- זה מיוחד לנצח נבחרת ממדינה שאתה משחק אצלה בליגה.

"מהרגע שקיבלנו את אוסטריה חיכיתי למשחק הזה. ידעתי שזה משהו ספיישל בשבילי. לשמחתי אני בצד המנצח וזה כיף גדול. יש חמישה שחקנים מהקבוצה שלי שהיו במגרש אמש ויש עוד שניים ששיחקו איתי בעבר. הם לא האמינו שיפסידו את המשחק. אחרי שהם הובילו הם היו משוכנעים שהם מנצחים בגדול. דיברנו קצת במהלך המשחק אפילו. היה לאחד מהם יום הולדת. קלקלנו לו את החגיגה".

עוד בנושא

יניב טוכמן על השינוי שהוביל להתפוצצות של ערן זהבי: "הוא אדם אחר"
יוסיפוביץ על הפסיכולוג שהעיר את האצטדיון וההתעלות של ערן זהבי
אופיר סער על המופע של אריאל הרוש - ה"מנחוס" של הכדורגל הישראלי
שגיא כהן מתחרט עכשיו? התגובות ברשת להצגה של נבחרת ישראל

מונס דאבור שחקן נבחרת ישראל בועט מול נבחרת אוסטריה. קובי אליהו
"הוא הציל מצוין, אבל לשמחתי את הריבאונד שמתי בפנים. זה היה ריבאונד קשה". דאבור/קובי אליהו

- הם דווקא היו מבסוטים לקבל אותנו בהגרלה.

"מאוד. באוסטריה היו בטוחים שהם ינצחו אותנו. הם היו מאוד מרוצים מההגרלה וצעקו 'יש'. אני לא מבין למה הם כל כך שמחו כי עשינו בעבר תוצאות טובות נגד אוסטריה. אבל זו היתה המציאות".

- אותך מכירים היטב באוסטריה. את ערן זהבי כנראה לא מכירים מספיק טוב.

"כנראה שלא מכירים את ערן מספיק שם, אבל עכשיו בטוח מכירים. גם אם הם היו מכירים את ערן, הם לא היו מצליחים לעצור אותו אתמול".

- הרגשת שערן מכין את עצמו במיוחד למשחק הזה?

"לא היה משהו שונה בהכנה שלו. ערן כל הזמן רוצה את הכי טוב עבור הנבחרת ורוצה לנצח. בכל משחק הוא אותו הדבר".

- ספר קצת על היומיים שעברו בין סלובניה לבין אוסטריה. הרי לא שיחקתם טוב והוצאתם בקושי תיקו והלחץ היה מאוד גדול. הרי אמרנו שאם אתם מפסידים לאוסטריה, נגמר לנו הקמפיין אחרי שני משחקים.

"כיוון שהיינו יחד ביומיים האלה זה עזר לנו מאוד. שישי-שבת יחד במלון אפשרו לנו לדבר הרבה על מה שהיה ועל מה שאנחנו רוצים לעשות במשחק הזה. אחרי כל ארוחה ישבנו יחד לדבר בקבוצות. בחדרים היינו נאספים לשיחות כמה שחקנים יחד. גם בחדר ההלבשה היה אותו דבר. זה עזר מאוד הביחד הזה".

- לא התבאסתם שאנדי הרצוג לא עשה שום שינוי? הרי נגד סלובניה שיוועת לעוד קשר יצירתי שייתן לך ולזהבי כדורים.

"ברור שבראש אני רוצה כמה שיותר שחקנים קדמיים שיעזרו לי לכבוש. מצד שני יש לנו דרך בנבחרת ורואים שהיא דרך טובה. הרצוג ביקש שיותר שחקנים יצטרפו אלינו למעלה וזה נראה כבר הרבה יותר טוב. חשוב מאוד לתקוף כיחידה אחת. אני מקווה שבהמשך נהיה עוד יותר טובים בשיטה הזו או בכל שיטה שהמאמן יבחר".

עוד בנושא

שחקני אוסטריה הואשמו ב-"שחצנות", וובר הודה: "עמדנו שם כמו חרא"
באירופה ובסין שוב מהללים את ערן זהבי: "ריסק את אוסטריה לחתיכות"
ערן זהבי: "זריקת סרט הקפטן שלי היתה הדבר הכי טוב שקרה לנבחרת"
זהבי ועוד 10: בחרו את המצטיינים של הנבחרת מה-2:4 על אוסטריה

עוד באותו נושא

זהבי ועוד 10: בחרו את השחקנים המצטיינים מהניצחון של נבחרת ישראל

לכתבה המלאה
מונס דאבור שחקן נבחרת ישראל. רויטרס
"הגול הזה מאוד מתוק עבורי גם כי זו אוסטריה וגם כי אחרי כל הפעולות החיוביות שעשיתי, הגיע הגול הזה"/רויטרס

- מה שמאפיין אתכם עד עכשיו זה שאתם לא נשברים אחרי שערים שאתם סופגים.

"זה מראה עד כמה אנחנו חזקים יחד ומאמינים אחד בשני. אנחנו מרגישים שיש לנו מה למכור וגם אם אנחנו מקבלים גול אנחנו לא נשברים. יש בנבחרת הזו הרבה שחקנים עם ניסיון שיודעים שגם פיגור של שער, זה לא סוף העולם במיוחד כשאנחנו משחקים בבית שלנו. יש מנטליות ואופי בנבחרת הזו. היינו מוכנים לכל תרחיש וידענו שלא יהיה קל. לקחנו בחשבון שאנחנו עלולים לספוג. צריך לומר תודה מיוחדת לאריאל הרוש שהציל אותנו כמה פעמים. בלעדיו זה היה יכול להיות אחרת".

- עסקנו בתקשורת הרבה לפני המשחק בכמות השחקנים שלא נמצאים בכושר משחק. העברנו ביקורת על הרצוג בשל כך. זה משהו שהעסיק אתכם? לא חשבת שצריכים להיות שחקנים יותר 'חמים' בהרכב?

"פחות עסקנו בזה בינינו. יש מאמן ומה שהוא רואה לנכון, זה מה שיקרה. הוא מחליט מי משחק ובסופו של דבר ההחלטה של הרצוג הוכיחה את עצמה. אריאל נתן שני משחקים מושלמים. גם אופיר מרציאנו בכושר מצוין אבל אנדי הלך עם אריאל. גם יתר השחקנים שפחות משחקים בקבוצות שלהם, מודעים לזה שהם בכושר משחק פחות טוב והם הביאו מעצמם אפילו יותר כדי להראות שגם אם הם לא משחקים 90 דקות בקבוצות שלהם, הם עדיין ראויים להרכב".

- הרבה שוערים קיבלו ממך גולים באירופה. אריאל הרוש יכול היה להשתלב באירופה כשוער בקבוצה משמעותית?

"אני חושב שכן. אריאל יכול היה להיות שוער טוב בליגה האוסטרית או הליגה הבלגית או אפילו בליגות קצת יותר טובות. אני משוכנע בכך שהוא יכול היה לעשות קריירה אירופית".

שחקן נבחרת ישראל מונס דאבור. קובי אליהו
"היו גישושים לכיוון שלי מכמה קבוצות בסין בחלונות המעבר. אני לא יודע מה יהיה בעתיד. כרגע כולי ממתין לסביליה. אני חושב שעשיתי צעד נכון"/קובי אליהו

- מה יותר מרגש אותך, גול בנבחרת או גול בקבוצה באירופה?

"תלוי במעמד המשחק. הגול הזה היה מאוד חשוב לי כי עשיתי הרבה פעולות במשחקים האחרונים בלי לכבוש יותר מדי. בכל הפרמטרים של המשחק הבאתי את עצמי למקסימום ולכן הגול הזה מאוד מתוק עבורי גם כי זו אוסטריה וגם כי אחרי כל הפעולות החיוביות שעשיתי, הגיע הגול הזה".

- זה היה גול לא פשוט. ערן כבר היה עם שלושער והוא יכול היה לחפש את הרביעי שלו.

"ערן לקח את ההחלטה הנכונה כשמסר לי כי המצב שלי היה יותר נוח. אני מניח שאם הוא היה בועט לשער, הוא היה יכול לסיים עם רביעייה כי כולנו יודעים מה איכות הבעיטה שלו. אני וערן מבינים אחד את השני ויודעים כל אחד על התנועה שהאחר עושה".

- השוער לקח לך את הבעיטה הראשונה.

"הוא הציל מצוין, אבל לשמחתי את הריבאונד שמתי בפנים. זה היה ריבאונד קשה, אבל לשמחתי הכדור שלי הלך לפינה והוא לא יכול היה לקחת".

בירם כיאל עם מונס דאבור שחקני נבחרת ישראל. קובי אליהו
"כיוון שהיינו יחד ביומיים האלה זה עזר לנו מאוד. שישי-שבת יחד במלון אפשרו לנו לדבר הרבה על מה שהיה ועל מה שאנחנו רוצים לעשות במשחק הזה. אחרי כל ארוחה ישבנו יחד לדבר"/קובי אליהו

- ערן נמצא בסין שם נמצא הכסף הגדול. זה משהו שאתה חושב עליו להמשך הקריירה? הרי בסין מחפשים חלוצים שעושים הרבה שערים ולך יש מספרים שיכולים למצוא חן בעיניהם מה שיקפיץ לך את החוזה.

"היו גישושים לכיוון שלי מכמה קבוצות בסין בחלונות המעבר. אני לא יודע מה יהיה בעתיד. כרגע כולי ממתין לסביליה. אני חושב שעשיתי צעד נכון. סביליה זה מועדון מאוד גדול בספרד ומועדון נחשב מאוד באירופה. אחרי שאסיים את הפרק בזלצבורג, אתפנה בראש לסביליה ואני מאוד נרגש".

- תהיה לך שם תחרות מטורפת על ההרכב.

"אין ספק בזה, אבל זה משהו שצריך לתת לי עוד יותר ביטחון. זה שמועדון כל כך גדול מחליט ללכת עלי, זה גורם לי להיות גאה. אני מודע לזה שתהיה לי שם תחרות גדולה על ההרכב אבל אין מה לעשות, אני צריך לתת הכל כדי להיות שחקן הרכב קבוע שם".

- איך אתה רואה את ההמשך בבית שלנו במוקדמות היורו?

"המצב שלנו עכשיו טוב מאוד אבל זה כל כך מוקדם להתחיל לדבר עכשיו על הסיכויים. ההמשך יהיה מאוד מעניין גם כי אוסטריה רק עם אפס נקודות. אני מקווה שנדע לנצח את המשחק הבא שלנו בחוץ מול לטביה. יש למה לצפות. אני חוזר עכשיו לאוסטריה בדיוק כמו שרציתי לחזור. כשבאתי לישראל לפני שבוע, חלמתי לחזור בדיוק כך לזלצבורג".

הניצחון הגדול של ישראל על אוסטריה, הערב של זהבי: הפודיום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully