וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השינוי שהוביל להתפוצצות של ערן זהבי: "הוא אדם אחר היום"

25.3.2019 / 6:20

אחרי השלושער, מקורבי החלוץ מספרים על שינוי גישה ומסבירים למה התעקש על הנבחרת "כמו מסי ורונאלדו". הרצוג סחט מחמאות מהשחקנים, יו"ר ההתאחדות רואה אופק חדש, ורק מיכה וסבע מתוסכלים

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בווידאו: התגובות לאחר ה-2:4 על אוסטריה

עיקרי הדברים

- השינוי של ערן זהבי

- מחמאות להרצוג: "מי צריך מאמן עם קילומטראז'?"

- דיא סבע ודור מיכה מתוסכלים

- שינו זוארץ מעריך שהכדורגל הישראלי לפני עידן חדש

- הנבחרת תצא למחנה אימונים באוסטריה בתחילת יוני

seperator

1. השינוי של ערן זהבי

ערן זהבי יחזור היום (שני) לסין עם רעייתו שי ושלושת ילדיו אחרת לגמרי מאיך שעזב את ישראל בספטמבר 2017. אז, למחרת זריקת סרט הקפטן, זה היה נראה בנתב"ג כמו פרידה לתמיד ממי שחלם להיות הקפטן הראשון שלוקח את ישראל לטורניר גדול מאז הנבחרת ההיא של 1970. היום הוא ימריא, מחר ינחת וכבר ברביעי יטוס עם גוואנגז'ו R&F למשחק חוץ ביום שישי נגד טיאנג'ין. יש לו הרבה מטרות במזרח, אבל מזרח אירופה תחכה לו בחודש יוני עם המשחקים מול לטביה ופולין בהמשך מוקדמות היורו. אבל אולי בעצם כל מה שקרה אתמול בחיפה הוא תולדה של השינוי הגדול שהוא עשה בחייו.

כן, ערן זהבי כנראה השתנה, כמו שמתחייב סוכנו רונן קצב. "ערן הוא אדם אחר היום", אמר אמש קצב שעה אחרי ההצגה של זהבי בנבחרת. "הוא אדם הרבה יותר מפויס. שנה שלמה ערן קיבל בראש. מהרגע שפרש ועד הרגע שחזר הוא חטף הרבה ביקורת כאן. אבל אנחנו מדברים הרבה על זה שצריך גם לקבל את הביקורות השליליות ולחייך כשמעלים עליו משהו צהוב. ערן למד לכבד כל אחד. אתה לא יכול להילחם בכולם כל הזמן. אנשים לא אוהבים לפרגן וזו הבעיה שלהם. אתה קם בבוקר ונוסע באיילון ואתה רואה אנשים שמחים ואנשים שלא בא להם לעבור את היום הזה. לא כולם אותו דבר וערן מבין את זה היום יותר מתמיד. אנשים לא מכירים את ערן זהבי באמת ולכן לא צריך לקחת קשה את אלה שמדברים נגדו. צריך לקבל הכל. צריך לשאול את דיא סבע איך ערן קיבל אותו בסין. צריך לשאול את החברים של ערן לחדר ההלבשה של הנבחרת מה הם חושבים עליו".

קצב מוסיף: "ערן לא פרש כדי 'לעשות רוח' על מישהו. הוא פרש כי הוא באמת הרגיש צורך לפרוש. גם מהכיוון של הלקאה עצמית על זה שהוא זרק את הסרט. הוא ידע שהוא עשה טעות והרגיש שזה הכי נכון בשבילו לעזוב. זו היתה פרישה מלאה. הוא גם נפגע וגם לקח אחריות. היו הרבה שיחות ובער בו לחזור. שנה שלמה הוא התחבט עם עצמו. לי היה ברור שהוא יחזור. היה בו הרצון לעוד שערים והצלחה עם נבחרת ישראל. ערן רוצה לתרום תמיד. נבחרת זה חלק חשוב בקריירה של שחקן. הוא תמיד היה מחויב. הוא תמיד רוצה לעמוד בעוד מטרה. אתה רואה גם אצל מסי ורונאלדו שהם לא מוותרים על הנבחרות שלהם, אפילו שבמועדונים שלהם הם סופרסטארים".

עוד בנושא:

מוקדמות יורו 2020: ישראל הלהיבה עם 2:4 על אוסטריה, שלושער לזהבי
ערן זהבי: "מקרה סרט הקפטן שלי היה הדבר הכי טוב שקרה לנבחרת"
הרצוג התמוגג: "הופעה אדירה". נתניהו התקשר לערן זהבי: "הבאתם אותנו לרמה עולמית"
זהבי ועוד 10: בחרו את מצטייני הניצחון של נבחרת ישראל
עוד במוקדמות היורו: 2:3 ענק לגרמניה בהולנד

עוד באותו נושא

אנדי הרצוג: "הופעה אדירה". נתניהו לערן זהבי: "הבאתם אותנו לרמה עולמית"

לכתבה המלאה

צפו בתקציר המשחק

ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל. קובי אליהו
מפויס יותר, קטלני יותר. ערן זהבי/קובי אליהו

2. הרצוג פגע בהימורים וסחט מחמאות

ערן זהבי הוא הגיבור של שני המשחקים האלה בפתיחת הקמפיין, אבל מי שניצח הוא אנדי הרצוג. לא היו רבים אתמול שהסכימו עם ההחלטה של הרצוג לא לעשות שום שינוי במערך, בשיטה ובהרכב. למעט השינוי הכפוי בעקבות פציעתו של טאלב טואטחה, הרצוג לא שינה דבר ביחס לנבחרת שנראתה רע מאוד רק ביום חמישי מול סלובניה. "אתה פותח רע את הקמפיין עם משחק חלש ונקודה בודדת מול סלובניה. כולם היו בלחץ חוץ מהרצוג שגם אם היה סוער בפנים, לנו הוא לא הקרין דבר", תיאר אמש שחקן בנבחרת. "כן, היתה מחשבה אצל חלק מהשחקנים שאולי צריך לשחק אחרת מול אוסטריה. שאולי מה שהלך טוב בליגת האומות לא מתאים מול היריבות האלה. שאולי יש שחקנים לא בכושר. שאולי שיטת שלושת הבלמים לא מתאימה. היו המון סימני שאלה אצל השחקנים, אבל לא אצל הרצוג".

אנדי הרצוג ניצח את שני המשחקים האלה, גם אם ביום חמישי לקח רק נקודה. קודם עם ההחלטה להציב את אריאל הרוש בשער. "זו היתה החלטה אמיצה ולא פופולרית", מודים בנבחרת. "מצד אחד יש לך את אופיר מרציאנו בכושר טוב בסקוטלנד. מצד שני אריאל הרוש לא משחק שבועות בבאר שבע. על מי תלך? הרוב היו הולכים עם מרציאנו. אם הרוש היה מפשל, היו תולים את אנדי בכל מקום. הוא פגע עם הרוש וצדק כשלא שינה את המערך. שלא לדבר על ההתעקשות שלו להחזיר את ערן זהבי לנבחרת. לא כל מאמן היה הולך על זה. הרי היו כאן המון אנשים שטענו שפרישתו של ערן דווקא תעשה טוב לנבחרת והנה עכשיו כולם ישתחררו מהעול של ערן ומונאס דאבור יפרח ותומר חמד ירגיש נוח יותר. אם כך פועל מאמן חסר נסיון, אז מי צריך מאמן עם קילומטראז'?".

מאמן נבחרת ישראל אנדי הרצוג. קובי אליהו
גם לשחקנים הביקורת כבר עמדה על קצה הלשון. אנדי הרצוג/קובי אליהו

3. מיכה וסבע מאוכזבים

לא כולם חגגו אמש בחיפה. דיא סבע ודור מיכה עזבו את האצטדיון בתחושות מאוד קשות. השניים לקחו מאוד קשה את העובדה שלא שותפו בשני המשחקים. בעוד שמסביב היתה דרישה מצד התקשורת והקהל לשתף את מיכה וסבע, הרצוג מכל מיני סיבות השאיר אותם בחוץ והם לא היו יכולים להישאר אדישים לתחושת החמיצות שלהם ועזבו די מהר את אזור חדר ההלבשה.

שחקני נבחרת ישראל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
היה גם מי שפחות חגג. שחקני הנבחרת אחרי הניצחון/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

4. שינו זוארץ "מאמין בדרך" של רוטנשטיינר

עכשיו הפנים להמשך הקמפיין בחודש יוני. שינו זוארץ אמר כי בתום העונה כאן הוא יהיה בחוץ, אבל יו"ר ההתאחדות לכדורגל היה אמש בעננים ואולי זה בסוף יגרום לו להישאר. "היה משחק הירואי של הנבחרת", אמר אמש הרצוג. "האוסטרים הרבה יותר חזקים מהסלובנים והיתה פה תצוגה מדהימה של מחויבות מצד הנבחרת. השחקנים דיברו במגרש בצורה הכי טובה שיכולה להיות. מי שלא הגיע לצפות במשחק, הפסיד. היתה חוויה מדהימה".

זוארץ סיפר שהוא דווקא לא היה לחוץ אתמול במהלך היום ולא חשש מהיעדר שינויים בהרכב ובמערך. "צריך לתת לצוות לעשות את העבודה שלו", אמר. "הייתי במלון של הנבחרת. הייתי בפגישות עם האוסטרים. הייתי רגוע באופן יחסי. לא חששתי בכלל מההרכב. הייתי באימון המסכם ולפי זה שהוא לא תירגל שום הרכב, ידעתי שהוא לא עושה שום שינוי במערך. אתה לא יכול לבוא פתאום מול אוסטריה ולהחליף מערך שעובדים עליו חמישה חודשים. אני מאמין בדרך. אני גם לא תופר עכשיו חליפות. יש עוד דרך ארוכה. כל המטרה של הצוות הזה בראשות וילי רוטנשטיינר, היא לבנות שחקנים לעתיד. אני לא מחפש תהליך לטווח הקצר".

ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל חוגג עם אנשי הספסל. קובי אליהו
במבחן "הדרך" ישראל עומדת בגדול עד כה/קובי אליהו

5. לפני צמד המשחקים הבא: מחנה אימונים באוסטריה

אנדי הרצוג ואלון חזן ימשיכו לעקוב אחר הכדורגלנים הישראלים לקראת המשך המשחקים ב-7 ביוני. הנבחרת תצא למשחקי חוץ בלטביה ובפולין כשהמטרה היא המקום השני. לכולם ברור שפולין היא אופרה אחרת ולא במקרה היא ראש בית, אבל המקום השני הוא המטרה הברורה. ההתאחדות מתכוונת לספק להרצוג את מה שהוא מבקש לפני המשחקים הקרובים וההערכה היא שהנבחרת תצא למחנה אימונים באוסטריה בתחילת חודש יוני לפני שתמריא ללטביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully