וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדי הרצוג: "הופעה אדירה". נתניהו לערן זהבי: "הבאתם אותנו לרמה עולמית"

24.3.2019 / 21:05

מאמן נבחרת ישראל התגאה בהופעה של שחקניו ב-2:4 על אוסטריה: "זה היה יותר ממשחק רגיל עבורי. הרוש הציל אותנו". ראש הממשלה שוחח עם הכוכב מוושינגטון: "אתה ענק, הישג לאומי". דאבור: "האוסטרים אמרו שהגול השני של זהבי גמר אותם מנטלית". צפו בחגיגות בחדר ההלבשה

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

קומו והריעו לבחורים בכחול לבן: נבחרת ישראל הביסה הערב (ראשון) 2:4 את אוסטריה במסגרת המחזור השני של בית ז' של מוקדמות יורו 2020. מי שלהט היה ערן זהבי, שסיפק את ההופעה הגדולה ביותר שלו במדי הנבחרת, ואולי אחת מהגדולות אי פעם, עם שלושער מדהים (34, 45, 55) ובישול למונס דאבור (66). מרקו ארנאוטוביץ' כבש צמד (8, 75) שלא הספיק לאוסטרים, שספגו באצטדיון בחיפה הפסד שני אי פעם לנבחרת ישראל במשחק רשמי כשהראשון היה ה-0:5 המפורסם ברמת גן ביוני 1999.

הכוכב הגדול של הערב הזה היה כאמור ערן זהבי, שחקן גוואנגז'ו R&F הסינית, שחזר בו מהפרישה המתוקשרת מהנבחרת בקמפיין ליגת האומות האחרון. הוא כבר הציל לישראל נקודה במשחק הביתי נגד סלובניה ביום חמישי (1:1), אבל היום הוא סידר לנבחרת ניצחון גדול עם הופעת ענק בלתי נשכחת שהוא יזכור לעד. על הדרך, הוא עלה, לפחות באופן זמני, לראש טבלת מלכי השערים של מוקדמות היורו עם ארבעה שערים. הוא הפך לראשון שכובש שלושער בנבחרת מאז שעומר דמארי עשה זאת באוקטובר 2014 נגד אנדורה.

ישראל פתחה את החלון הראשון של קמפיין המוקדמות עם ארבע נקודות, והיא כרגע ראשונה בבית ז', לפחות באופן זמני. במשחק הבא שלה ישראל תתארח אצל לטביה ביום שישי ה-7 ביוני, ואחר כך, ב-10 ביוני, תתארח אצל נבחרת פולין.

עוד בנושא:

ערן זהבי: "מקרה סרט הקפטן שלי היה הדבר הכי טוב שקרה לנבחרת"
זהבי לראשות הממשלה: התגובות ברשת להצגה של כוכב נבחרת ישראל
זהבי ועוד 10: בחרו את השחקנים המצטיינים מהניצחון של נבחרת ישראל

צפו בתקציר המשחק, באדיבות כאן11

הנבחרת חגגה דקות ארוכות בחדר ההלבשה והשחקנים התקשו להסתיר את האושר הגדול. ההצגה המופלאה של זהבי הגיעה עד ארצות הברית, כשראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר לכוכב הנבחרת ואמר: "ענק! שלושער! פשוט ענק. הבאתם ניצחון ענק למדינת ישראל. זה הישג אישי של כל ואחד מכם אבל זה הישג לאומי. אתם הבאתם אותנו לרמה עולמית. תמסור לכולם. זה סימן לבאות!"

למרות המופע של זהבי, ראוי לציין את כל שחקני נבחרת ישראל, שסיפקו משחק הקרב אדיר ומרשים נגד נבחרת שנחשבת על הנייר טובה ממנה. אריאל הרוש, שירד לספסל בהפועל באר שבע, היה נהדר בשער וסיפק מספר הצלות גדולות שמנעו מהאוסטרים לכבוש. בקישור בירם כיאל וביברס נאתכו בלטו לטובה, וראוי לציין גם את אלי דסה ואת כובש השער הרביעי, מונס דאבור.

מדובר בניצחון עצום גם עבור מאמנה האוסטרי של נבחרת ישראל, אנדי הרצוג. לא רק שזה ניצחון ראשון שלו אי פעם על מדינת המוצא שלו, אלא גם ניצחון על פרנקו פודה, המאמן הגרמני שהועדף על פניו כמאמן הנבחרת משום שבאוסטריה חשבו שלהרצוג אין מספיק ניסיון כמאמן ראשי. הרצוג אמר בסיום: "זה היה משחק חשוב בשבילי, יותר ממשחק רגיל. המחצית השנייה הייתה מדהימה, בראשונה אוסטריה הייתה טובה יותר ואריאל הרוש הציל אותנו עם כמה הצלות גדולות. אני רוצה להגיד תודה לאוהדים שהגיעו ולשחקנים שלי, זאת הייתה הופעה מדהימה של הנבחרת ואני מאוד גאה. אהבתי שברגע שאוסטריה לחצה המשכנו לנסות ולהשיג שערים נוספים. ערן זהבי? אין מה להגיד אחרי הופעה כזאת, הוא נתן משחק מדהים. ידענו עד כמה הוא טוב ולכן החזרנו אותו מהפרישה. זהבי ודאבור כבשו, אבל זאת הייתה הופעה קבוצתית מעולה שלנו".

עוד באותו נושא

מוקדמות יורו 2020: 2:4 גדול לישראל על אוסטריה, שלושער ענק לערן זהבי

לכתבה המלאה

צפו בשיחה של ביבי וזהבי

-

צפו בחגיגות בחדר ההלבשה

ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל חוגג עם אנשי הספסל. קובי אליהו
מופע בכחול-לבן. שחקני נבחרת ישראל חוגגים/קובי אליהו

בירם כיאל אמר בסיום: "צריך לפרגן ל-14 השחקנים ששיחקו ולאלו שלא שיחקו, לקהל שתמך ונתן אווירה טובה. ערן זהבי היה הזהב של הנבחרת היום, אבל מאחוריו היו שחקנים שנתנו את הכול. אני שמח שהצלחנו להביא את שלוש הנקודות היום והראינו שאנחנו נבחרת שיודעת להתכונן וגם לצאת קדימה. אני שמח מהדרך, שוב חזרנו מפיגור של 1:0 והראינו אופי. שינינו קצת את המערך, שיחקתי קצת יותר קדימה היום, זה לא עבד ושינינו שוב. עם ארבע נקודות משני משחקים, עשינו את העבודה. אנחנו צריכים להיות גאים בעצמנו ולהישאר עם רגליים על הקרקע. עשינו ניצחון שוב מול יריבה מאוד מסוכנת. זהבי עשה שואו ענק, אבל הנבחרת ניצחה עם זהבי וביברס ודאבור והרוש. הנבחרת שיחקה כיחידה אחת, כל אחד עשה את הטוב ביותר ואני שמח שניצחנו".

מונס דאבור, כובש השער הרביעי, הוסיף: "האוסטרים אמרו לי שהופתעו ושהגול השני של זהבי גמר אותם מנטלית. ערן שחקן ענק וזה כיף לשחק לידו. אני שמח בשבילו על ההצגה שנתן הערב. יקבלו אותי בסדר באוסטריה למרות הניצחון".

בירם כיאל עם מונס דאבור שחקני נבחרת ישראל. קובי אליהו
יחידה אחת. בירם כיאל עם מונס דאבור/קובי אליהו

צפו במירי רגב חוגגת בחדר ההלבשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully