וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש שוער בשער: על ההצגה הלא מספיק מדוברת של אריאל הרוש מול אוסטריה

25.3.2019 / 8:00

הרצוג כינה אותו בחדר ההלבשה "מספר 1", רוטנשטיינר שיבח, וגם הוא היה על סף דמעות. אופיר סער על המופע של "המנחוס" של הכדורגל הישראלי, שאולי יביא מפנה בקריירה

-

בווידאו: החגיגות של שחקני הנבחרת בחדר ההלבשה

למרות ההצגה של ערן זהבי, על אף הסיפור המיוחד מאחורי הניצחון של אנדי הרצוג, היה לנבחרת ישראל גיבור שקט ב-2:4 הגדול אמש (ראשון) על אוסטריה: אריאל הרוש.

"בסוף המשחק הייתי על סף דמעות", אמר הרוש הנרגש. "חודשיים שאני מתכונן כל יום למשחקים האלה וסוף סוף מגיע סיפוק כזה. נתנו קצת נחת למדינה שלמה". זאת הייתה הפעם הראשונה בקריירה שהעיניים של הרוש נצצו. הוא עבר הרבה, אבל אף פעם לא הגיע למצב כזה. אולי אתמול זה גם הרגע שיביא מפנה חיובי בקריירה שלו.

הרוש קיבל את המושכות כשוער ראשון בבית"ר ירושלים לפני קרוב לעשור. בגיל 21, הוא רשם עונת בכורה מושלמת. זו עונת בכורה לא שגרתית, טען בזמנו שורה אובארוב ואמר ש"שוער בעונה הראשונה יכול לבלוט, אבל גם עושה טעויות. והרוש לא עשה, זה היה אפילו מוזר". כל כך מוזר, שהעונה הזאת אולי גם קצת גרמה לבלבול בקריירה. בסיום אותה עונה הוא התראיין ונשאל לאן הוא שואף להגיע. "לא חולם רחוק מדי, רוצה להצליח בבית"ר ולזכות איתה בתארים. אם יש משהו שיושב בראש מגיל קטן והוא חלום זה להיות שוער ראשון בנבחרת ישראל", אמר. עכשיו הדברים מתחילים להסתדר.

עוד בנושא

נבחרת ישראל הלהיבה עם 2:4 על אוסטריה, שלושער לזהבי
השינוי שהוביל להתפוצצות של ערן זהבי: "הוא אדם אחר היום"
זהבי: "מקרה סרט הקפטן שלי היה הדבר הכי טוב שקרה לנבחרת"
נתניהו התקשר לערן זהבי: "הבאתם אותנו לרמה עולמית
זהבי ועוד 10: בחרו את מצטייני הניצחון של נבחרת ישראל

אריאל הרוש שוער נבחרת ישראל. קובי אליהו
הכל מתחיל להסתדר. הרוש חוגג אמש/קובי אליהו

על מה שעובר אריאל הרוש לאורך הקריירה אפשר בקלות לכתוב ספר. מה לא אומרים עליו? כינו אותו "חתול שחור", אמרו ש"במקום שבו הוא נמצא אין ברכה", טענו ש"איפה שהוא לא חותם, בעלים עוזב או הולכים לפירוק".

בעברית קוראים לזה מנחוס, היו רגעים שגם הוא כמעט האמין בסטיגמה הזו. לא במקרה הוא יצא לשנת התאווררות בקפריסין בעונה שעברה. הוא הרגיש שהיה חייב להתנתק מישראל כדי לייצר לעצמו קצת שקט שלא זכה לו בארץ. אפילו אחרי המשחק הטוב נגד סלובניה בחמישי נשאל בסיום על העתיד וירה כמה משפטים שהצליחו להרגיז אנשים בהפועל באר שבע.

בארץ תמיד מלווים אותו רעשי רקע, אבל בנבחרת האנרגיות שונות. עוד לפני התצוגות הטובות נגד סלובניה ואוסטריה צריך לחזור למשחק המצויין שלו בטרנר נגד אלבניה בליגת האומות, כולל בישול לתומר חמד על מגרש שלם. אנדי הרצוג אמר כבר אז שיש לו על מי לסמוך. אם אחרי חודשיים שהרוש לא שיחק הרצוג זכר לו את היכולת בליגת האומות, כנראה שהוא השאיר עליו רושם עמוק.

הרוש לא שוכח להזכיר את הצוות המקצועי בכל מילה. "לבוא לנבחרת ולהיות בשיא שלך זה משהו שכל אחד חולם עליו. אפשר להרחיב על הקרדיט שקיבלתי, זה לא פשוט לעשות את מה שהצוות עשה, לא קל לתת את הגב שקיבלתי", אמר. "אצלנו שוכחים מהר מה היה לפני שלושה חודשים. יכול להיות שרוב המאמנים הישראלים לא היו נותנים לי את הקרדיט וגם הייתי מבין אותם ואומר להם תודה שבכלל זימנו אותי. אני אמרתי לוילי ולהרצוג שאני אחזיר להם ובגדול".

שוער נבחרת ישראל אריאל הרוש. AP
היכולת הטובה לא התחילה אתמול. הרוש בפעולה אמש/AP

גם בסיום המשחק ניגשו רוטנשטיינר והרצוג להרוש ופירגנו לו. רוטנשטיינר אמר לשוער: "ידענו שאפשר לסמוך עליך, בלעדיך לא היינו מנצחים את המשחק". הרצוג אמר להרוש ליד השחקנים: "אתה מספר 1. לפני הכל צריך אופי, וזה מה שהרוש הביא איתו היום לפני הכל".

ערן זהבי סיפק מופע מושלם וללא ספק היה מסמר הערב. יחד עם זאת, ההופעות של הרוש בחמישי ובראשון מייצגות אופי. הרוש של הנבחרת הוא אולי מראה ליכולת ההתמודדות של השוערים הישראלים בעונה הזאת. הם אולי לא הכי מוכשרים, אבל באים לתת פייט, מראים אופי חזק ויורקים דם כדי לשמור על מקומם. הרוש בנבחרת, מרציאנו בסקוטלנד, לויטה בבאר שבע, איתמר ניצן בבית"ר - כולם כבר היו למטה, אבל שוברים את הדלת עם פטיש. חובת ההוכחה היא על הרוש והוא יצטרך לשמור על יציבות כדי להישאר השוער הראשון של הנבחרת בשנים הבאות. נקווה בשבילו שזה יקרה, כי עבר הרבה זמן מאז שהיה לנבחרת ישראל שוער איכותי באמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully