וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הוא מבשל הפעם? האתגר האוסטרי של ערן זהבי לקראת יום חמישי

הרצוג בונה על עוד רגע קסם שלו, החלוצים הלוהטים שסביבו מתכוונים לתמוך, וגם השחקנים מתפללים ש"הוא שמר משהו למשחק". בזמן שערן זהבי מוטרד מהצום, בנבחרת בונים עליו הרים וגבעות. שליחנו מדווח מאוסטריה, כולל התחזקות המניה של טואטחה ונאומי המוטיבציה של רוטנשטיינר

צילום וידאו: יניב טוכמן

1. בנבחרת מקווים שזהבי שמר משהו בקנה

אומרים שכאשר ערן זהבי שקט, משהו עומד לקרות. בנסיעה הזו לאוסטריה השחקן הכי חשוב של נבחרת ישראל, היה מאוד רגוע. אולי זה כי מרבית החברים מימי מכבי תל אביב לא בסגל, אולי זה כי הוא היה מאוד מוטרד מהשפעת צום יום הכיפורים. "מעולם לא שיחקתי 24 שעות אחרי צום", סיפר לשחקנים בנבחרת. "היה פעם משחק בהפועל תל אביב שהתקיים יומיים אחרי צום, אבל אני לא זוכר את התחושה".

אם יש מישהו שיכול להפוך את החלומות של אנדי הרצוג למציאות זה ערן זהבי. תשעה שערים יש לו בקמפיין הזה. שלושה שערים כבש נגד אוסטריה במשחק הקודם בישראל, אחר כך הפגיז את הרשת של יאן אובלק מול סלובניה, ולבסוף קינח בראבונה שפרסמה אותו בכל העולם. אם יש מישהו שיכול לבשל הפתעה זה הוא. וילי רוטשנטיינר ואנדי הרצוג מתים עליו. מבינים כאן שהם עדיין בחיים בקמפיין הזה בזכות הימנית, השמאלית והראש שלו. זהבי יזכה לשמירה אחרת מחרתיים באצטדיון ארנסט האפל. האוסטרים מדברים עליו. מכירים באיכויות שלו. יודעים שהוא הסכנה הכי גדולה של הנבחרת. "צריך לקוות שערן שמר משהו גם למשחק הזה עם כל ההפתעות שלו כמעט כל משחק", אומרים כאן השחקנים בוינה. "יש הרבה מרכיבים להשגת ניצחון, אבל אם אנחנו חולמים על הפתעה - ערן צריך להיות חלק מזה".

ערן זהבי באימון נבחרת ישראל בכדורגל. יוסי ציפקיס
הכל על הכתפיים שלו. זהבי/יוסי ציפקיס

2. הרצוג ורוטנשטיינר ממש מאמינים

האמונה שמדברים עליה כאן היא לא קלישאה. בגלל ההיכרות של וילי רוטנשטיינר ואנדי הרצוג עם הנבחרת האוסטרית, יש סיבה להקשיב להם. שחקני הנבחרת שומעים כאן מאז שנחתו עד כמה יש בהם את היכולת לנצח ביום חמישי בערב. כל אחד מהשניים תופס מדי כמה דקות שחקן לשיחה צפופה ונותן לו חיזוקים. מאחר שהם מכירים היטב את החומר האוסטרי, הם מנסים להכניס לראש של השחקנים שניצחון כאן הוא לא תוצאה שאי אפשר להאמין בה.

רוטנשטיינר בן העיר לינץ התגורר 18 שנים בווינה. לפני ההגעה לכאן הוא נתן ראיון אחד גדול לסוכנות ידיעות שחילקה אותו למי שביקש. התעכבו איתו על הסנטימנטליות והסמליות שבהגעה שלו ושל הרצוג למשחק הזה, אבל שאלו הרבה על צום של 25 שעות יממה לפני משחק. "אסור לנו לדבר על הצום יותר מדי", אמר כאן. "זו עובדה ומי שצריך לצום, יצום כי זו האמונה. יש מספיק זמן בין סיום הצום למשחק ואני לא מוצא שתהיה לזה שום השפעה על השחקנים".

עוד בוואלה!

רוטנשטיינר לשחקני הנבחרת: "מאמינים בכם, אבל אם נפסיד זה נגמר"

לכתבה המלאה
נבחרת ישראל יוצאת לאימון, אנדי הרצוג, עילאי אלמקייס. יניב טוכמן, עיבוד תמונה
הוא מאמין - ויש סיבה טובה להאמין לו. אנדי הרצוג, היום/עיבוד תמונה, יניב טוכמן

3. טואטחה חזק בתמונה

בדרך לאוטובוס שלקח את הנבחרת לאימון הבוקר באיצטדיון של אדמירה וואקר, אנדי הרצוג החליף כמה מילים עם טאלב טואטחה. אולי הרגיש קצת לא נעים שלא הזמין אותו למשחקים הקודמים בניגוד לאלי דסה שבכלל היה בלי קבוצה, אבל כן קיבל זימון. הרצוג נותן לטואטחה משקל גדול לקראת המשחק. האגף השמאלי לא היה יותר מדי פעיל התקפית כשהוא נעדר. במשחק לא יהיו לישראל יותר מדי אופציות להבקיע ורוב הזמן השליטה תהיה של האוסטרים, אבל כשטואטחה ייצא קדימה, הרצוג רוצה שהוא יעשה זאת במלוא הביטחון שהוא יכול לייצר משהו. "טאלב רעב מאוד להצליח", אומרים במחנה הנבחרת. "הוא בטוח יבוא עם מוטיבציית שיא ואנדי רוצה לתעל אותה כדי לנצל את ההזדמנויות הבודדות שיהיו לנו לצאת קדימה".

טאלב טואטחה שחקן נבחרת ישראל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
יפעיל את אגף שמאל הרדום? טאלב טואטחה/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

4. הקהילה היהודית רוצה סיבה לגאווה

ההתקפה הישראלית תהיה כרגיל על הכתפיים של ערן זהבי, אבל הפעם ישחקו לצידו שני שחקנים חמים ומלאי ביטחון אחרי התקופה האחרונה שלהם. בנבחרת מאמינים ביכולות של מנור סולומון ושון וייסמן ובטוחים שזהבי לא יישאר לבד במערכה. "מנור הוכיח את עצמו וכבש שער בליגת האלופות", אומרים בנבחרת. "כשיש לך שחקן כזה, אתה יכול לחלום ולהאמין. זה לא רק לדחוף את הכדור לזהבי ולקוות שהוא יעשה איתו משהו".

וייסמן שנבחר לשוחח הבוקר עם התקשורת מפתיע כאן את האוסטרים. אף אחד לא העריך שהוא יכול לבוא ולגנוב כאן בליגה את ההצגה. בווינה הוא מבקר כמעט כל שבועיים, כשהוא מגיע כדי לקנות בשר כשר. בקהילה היהודית המעניינת כאן שמונה כמעט 15 אלף תושבים כבר מכירים אותו היטב. רבים יודעים על המשחק אבל עסוקים ביום הכיפורים. לא מעט מסעדות כשרות ממוקמות ליד מלון הנבחרת, וכולן נסגרו היום. "כולם מחזיקים אצבעות לנבחרת ישראל כאן", אומר אברהם, יהודי המתגורר כאן ומחכה לברך את השחקנים שאמורים להגיע לבית הכנסת ליד המלון. "אנחנו מאוד רוצים להיות גאים ביום חמישי בלילה. מחכים ללילה גדול של נבחרת ישראל".

מנור סולומון, נבחרת ישראל. יניב טוכמן, עיבוד תמונה
זהבי לא אמור להיות לבד הפעם. מנור סולומון/עיבוד תמונה, יניב טוכמן
אבטחה על נבחרת ישראל לקראת המשחק נגד אוסטריה. יניב טוכמן, עיבוד תמונה
גם הקהילה היהודית עוקבת. כוחות אבטחה במלון הנבחרת/עיבוד תמונה, יניב טוכמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully