וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנק למפארד בראיון בלעדי: "עם מוריניו - אין שום סיכוי לשאננות"

איך בצ'לסי לומדים יריבות כמו מכבי תל אביב, למה המשבר הנוכחי שונה מהמשבר ששלח אז את המיוחד הביתה. החיבור לגרנט, הזיכרון מיוקאנוביץ', הקשר לבן חיים. פרנק למפארד בראיון בלעדי על המשחק ועל החיבור הקוסמי לצ'לסי: "האהבה הראשונה שלי"

AP

פרנק למפארד לא מתקשה לסדר את העדיפויות.

"כשאתה צעיר ואנגלי", הוא אומר, "אתה רוצה להיות אלוף פרמיירליג. אבל בלי ספק, היום ההוא במינכן, כשזכיתי עם צ'לסי בצ'מפיונס ליג, הוא היום הנפלא ביותר בקריירה שלי - ובהפרש. ליגת האלופות זה הדבר הכי גדול שיש, ונהדר לזכות בגביע הזה. אהיה כל כך שמח אם צ'לסי תזכה להניף אותו שוב".

המסע של הבלוז מתחיל הערב, מול מכבי תל אביב בסטמפורד ברידג' (21:45), ואחד השחקנים הכי צ'לסי בתולדות צ'לסי עוזר להתכונן להתמודדות עם ראיון בלעדי לוואלה ספורט.

פרנק למפארד שחקן צ'לסי מניף את הגביע עם חבריו. GettyImages
"ליגת האלופות זה הדבר הכי גדול שיש". למפארד מניף/GettyImages

13 שנה העביר למפארד בסטמפורד ברידג'. שלוש אליפויות, ארבעה גביעים, גביע אירופי יקר אחד (2012); מלך השערים של המועדון (211), הכי הרבה הופעות אירופיות (117), רביעי במספר ההופעות הכללי (648) ועוד ועוד מספרים ושיאים מעטרים את החגורה של הקשר בן ה-37. בעונה שעברה נפרד, היגר לניו יורק ובילה את השנה בקבוצה-אחות מנצ'סטר סיטי. בקיץ הנוכחי הצטרף רשמית לתפוח הגדול.

"אני מאוד שמח כאן", הוא מוסר בשיחת טלפון מארצות הברית של אמריקה. "אחרי הרבה שנים בבריטניה, יוצא לי לנסות משהו חדש, וזה אתגר נהדר. כבר עכשיו אני יכול להגיד שזו היתה ההחלטה הנכונה עבורי - לסיים כאן את הקריירה".

שם לב לשינוי הגדול?

"התאקלמתי מהר מאוד. הרבה חברים והרבה משפחה בבית, אבל אני כאן כדי לעבוד, כדי לשחק כדורגל - וזה מה שאני עושה. בגלל זה אני מאושר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פרנק למפארד עם אשתו. Clive Brunskill, GettyImages
מתרגל לחיים בארה"ב. למפארד/GettyImages, Clive Brunskill

"אסור לשחקני מכבי לצפות להנחות. הם לא יקבלו כאלו"

למפארד: "זה ברור - צ'לסי למדה את מכבי תל אביב. הם לא יקחו כלום כמובן מאליו. כשאני הייתי בצ'לסי היינו לומדים על כל יריבה במשך ימים"

בצ'לסי קצת פחות שמחים השבוע. הפסד במגן הקהילה לארסנל לווה במאזן ליגה חלש של 4 נקודות מ-15 ומקום 17 בטבלה - הפתיחה הכי חלשה מאז האייטיז. לאחרונה, הן בישראל והן בבריטניה, כתבו בהרחבה על ההקבלה לעונת 2007, אף היא נפתחה רע, וגררה חילופים בעמדת המאמן (מוריניו אאוט, גרנט אין).

למפארד לא ממהר לקטלג.

"לדעתי", הוא אומר בזהירות, "מה שדומה בין המקרים זה רק שההתחלה רעה. מצ'לסי הרי מצפים לנצח ברוב המשחקים הראשונים, כי זה מה שנורמלי כאן והפעם זה לא קרה. אבל הפעם, בניגוד ל-2007, זה שונה. בעונה שעברה צ'לסי זכו באליפות ואני מרגיש שיש יותר יציבות במועדון. בקיץ גם האריכו את החוזה של מוריניו [עד 2019], וזה אומר שרוצים שהוא יוביל את הפרויקט הזה.

"שוב, ההתחלה החלשה שלהם מזכירה את המקרה ההוא, אבל בפרמיירליג הם לדעתי יהיו בסדר ברגע שיחברו כמה ניצחונות ויטפסו במעלה הטבלה. לגבי הצ'מפיונס ליג - יש למועדון הזה תשוקה אדירה למפעל הזה. צ'לסי, מוריניו - הם רוצים לזכות. זוהי התחרות הכי חשובה בכדורגל העולמי. יש לצ'לסי את השחקנים ואת היכולת להפוך את המצב".

ובתוך כל המצב הזה, ימים לאחר הפסד קשה מול אברטון ושמועות על בעיות בחדר ההלבשה, הבלוז צריכים לשים לב למכבי תל אביב. אז עד כמה מועדון בצרות שם לב ליריבה קטנה מהלבנט? עד כמה כשיש בעיות מבית שמים לב לאנדרדוג מבחוץ? למפארד היה, למפארד יודע.

"מה שהיה לפני הרבה שנים זה משהו אחר, אבל עכשיו, עם מוריניו - אין שום סיכוי לשאננות", הוא אומר. "זה ברור - צ'לסי למדה את מכבי תל אביב. הם לא יקחו כלום כמובן מאליו. כשאני הייתי בצ'לסי היינו לומדים על כל יריבה במשך ימים, וזה תלוי בלו"ז שלך - לפעמים אתה לומד יותר לעומק ולפעמים פחות. אני לא אומר שהשחקנים של צ'לסי יכירו את כל השחקנים של מכבי כפי שהם מכירים את ויין רוני, אבל הם יכירו את הקבוצה, יידעו איך המאמן שלהם אוהב להציב את השחקנים, יכירו את הכוכבים הגדולים.

"מוריניו מאמן מאוד מאוד יסודי. אני בטוח שהוא צפה בווידאואים של מכבי תל אביב, ובצ'לסי של היום לא משאירים כלום ליד הגורל. ההכנות יהיו מקסימליות - הכול יכול לקרות על הדשא, אבל צ'לסי תגיע למשחק הזה הכי מוכנה שאפשר. צ'לסי למדה את הטקטיקה של מכבי. יש במועדון הזה שחקנים מנוסים והם מבינים שאסור לקחת משחק כזה בקלילות דעת. היום אתה כבר לא יכול לצפות לניצחון ודאי. אני מבין שעבור שחקני מכבי זה ה-משחק של החיים שלהם - להופיע בבמה הגדולה של אירופה, בסטמפורד ברידג'. אבל אסור להם לצפות להקלות. הם לא יקבלו כאלו".

מאמן מכבי תל אביב, סלבישה יוקאנוביץ', עם שחקני הקבוצה. AP
צ'לסי לא משאירה דבר ליד המקרה. יוקאנוביץ' ושחקני מכבי תל אביב/AP

"עבורי, זו לא היתה אפילו אופציה - היה ברור שאגיע לתל אביב"

הפועל תל אביב כבר קיבלה הקלות כאלה מהבלוז. ב-2001, בסיבוב השני של גביע אופ"א, צ'לסי - אז גדולה אבל פחות גדולה - הגיעה לתל אביב כדי לפגוש את האדומים.

"זה היה כל כך מזמן, אני אפילו לא זוכר את השנה", למפארד אומר. "אני זוכר שהיה המון פרסום על המשחק הזה, המון בלגן, אבל כשבאתי לתל אביב מצאתי מקום חם, מזמין ומאוד בטוח. המשחק היה מעניין בגלל הפוליטיקות שמסביב. והפסדנו, אני חושב. אני לא זוכר את התוצאה. תזכיר לי?".

2:0.

"2:0, כן! אני זוכר את כל המסביב. היה מצב רגיש באיזור, וכמה שחקנים שלנו לא הגיעו לישראל. עבורי, זו לא היתה אפילו אופציה - היה ברור שאגיע לתל אביב. בגלל המקרה הגענו לכאן קבוצה חסרה וצעירה יותר, והפסדנו. אבל הרגשנו בטוח, לאורך כל הזמן. הכול היה בסדר. הפועל היתה טובה יותר במשחק הזה. אני זוכר כמה היינו מאוכזבים והיתה לנו הזדמנות לתקן בגומלין, אבל לא עשינו את זה".

הייתם קרובים מאוד, אבל זה פשוט לא נכנס.

"בכדורגל האירופי, במיוחד במפגשים כפולים, אם אתה מפסיד בחוץ בלי לכבוש אתה יוצר לעצמך בור גדול מדי. במשחק ההוא בלונדון היה להפועל מזל, וכן - השוער שלהם נתן את המשחק של החיים שלו. אבל שוב, צריך לדעת לקבל הפסדים - גם כאלה. אלה היו ימים אחרים, בתחילת ההתפתחות שהובילה למה שצ'לסי היום. זה היה לפני התחלת העידן החדש. בזמן שעבר מאז יצרנו לעצמנו מסורת אירופית, מועדון חדש, עוצמתי יותר".

אתה באמת יכול לשכנע ששחקן בקבוצה של 530 מיליון יורו לא מרגיש מעט שאנן כשהוא עולה לשחק מול קבוצה של 22 מיליון יורו?

"אז, נגד הפועל, זו היתה תקופה שונה ולא הגיע לכאן כל הסגל. אבל גם זה לא משנה. גם בתקופה ההיא וגם בתקופה הזו - לא תמיד משנה כמה מיליונים יש בסגל ומה האיכות הכללית של הקבוצה. באירופה, אתה משחק מול קבוצות איכותיות ואתה נוסע למגרשי חוץ קשים, ורואים שהכול יכול להיות".

שביט אלימלך, הפועל תל אביב, ג'ימי פלויד האסלבנק, צ'לסי. Phil Cole, GettyImages
במשחק ההוא בלונדון היה להפועל מזל, וכן - השוער שלהם נתן את המשחק של החיים שלו". אלימלך בסטמפורד ברידג'/GettyImages, Phil Cole

"בן חיים אדם פנטסטי, איי לאב אברם"

למפארד: "גרנט היה איתי בשנה מאוד קשה עבורי, כשאיבדתי את אימא שלי. בימים האלה הוא היה הרבה יותר ממנג'ר, הוא היה חבר"

נתחיל בפיצוחים.

את יוקאנוביץ' אתה זוכר?

"זוכר. שיחק איתנו שנתיים. איש מקסים. אם אני זוכר נכון, הוא לא דיבר אנגלית בכלל כשהגיע. היה שחקן טכני. זה ממש נחמד ששחקני עבר שלנו מגיעים לאיצטדיון. האוהדים של צ'לסי, והמועדון בכלל, יקבלו אותו יפה - אני בטוח".

טל בן חיים אמר אתמול במסיבת עיתונאים שלא יחגוג אם יכבוש שער מול צ'לסי. הוא הגיע לזמן קצר, אבל עד היום רואה במועדון נקודה מאוד משמעותית בקריירה שלו. לצערו, לא יצא לו לשחק יותר מדי. ב-2008 כבר עזב.

"בן חיים היה שחקן טוב מאוד אצלנו", למפארד מחמיא. "הוא היה מחליף ראשון אידיאלי לשני הבלמים. הוא אדם פנטסטי, אהבתי להיות חבר שלו לקבוצה והסתדרנו מצוין. הרבה זמן לא דיברתי איתו, אני אני מאחל לו בהצלחה. בחדר ההלבשה של צ'לסי הוא היה מאוד פופולרי, עבד קשה, מקצוען. אני שמח שגם הוא חוזר לביקור. זה מדהים שהוא מגיע שוב למגרש של צ'לסי".

ויש את אברהם גרנט.

"או, איי לאב אברם", הוא מצהיר. "יש לי כבוד עצום לגרנט. הוא היה נהדר אליי. גם כמנג'ר, ועובדה שהגענו איתו לגמר האלופות, אבל יותר מזה - הוא היה איתי בשנה מאוד קשה עבורי, כשאיבדתי את אימא שלי. בימים האלה הוא היה הרבה יותר ממנג'ר, הוא היה חבר. חבר שעזר לי בזמנים הכי קשים. השחקנים אהבו אותו, ואני בטוח שזה יהיה משחק רומנטי עבורו - כאחד שאימן בשני המועדונים האלה. אני בטוח שהוא ישמח להיות ביציע ולראות את זה".

ואתה? תראה? עד כמה אתה עוקב? עד כמה צ'לסי עדיין בדם שלך?

"בטח, בטח שאראה. אני רואה הכול פה. יש לי פה בניו יורק אפשרות לראות את כל המשחקים של הפרמיירליג - יותר מאשר באנגליה. אני צופה בכל משחק של צ'לסי. צ'לסי תמיד תהיה הקבוצה מספר 1 שלי, האהבה הראשונה שלי. 13 שנה הייתי שם, ותמיד אהיה איש צ'לסי. כל חיי. גם כשהייתי בסיטי התייחסו אליי נהדר ואני מודה לכולם, אבל עם כל הכבוד העצום - צ'לסי זו האהבה הראשונה. יש לי שם כל כך הרבה חברים. בקבוצה, במועדון, באיצטדיון. זה הבית. אעקוב ואעודד אותם".

ונראה שתשמח, לא?

"באמת, באמת", הוא חותם. "באמת שאתה כבר לא יכול לדעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully