וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוץ, הנה המטרה: מכבי תל אביב וראדוניץ' מוכנים לצ'לסי

השחקנים מאוהבים בראדוניץ', שעשוי לפתוח ("מחליף ראוי לפריצה"), בן הרוש מחכה לאלילו פדרו, קרלוס מרגיש בודד, איגייבור בכלל מעדיף את ארסנל. יניב טוכמן מדווח מלונדון על הלך הרוח במכבי תל אביב לפני המפגש מול צ'לסי

AP

בוידאו: מסיבת העיתונאים של מכבי תל אביב

1. שתי צעירות מגיחות מהפינה ומסתערות על דיאן ראדוניץ'. "אפשר להצטלם איתך סלפי?", הן יורות באנגלית בסיסית, ומיד מוסיפות: "אתה השוער של מכבי, נכון?". ראדוניץ' קצת מתבאס, אבל מבין. הוא נחת לפני פרדראג ראיקוביץ' במכבי תל אביב, אבל הבאז סביב השוער הסרבי גרם לבלבול עצום ביניהם. והרי הם נראים כמו תאומים שהופרדו בלידתם, אפילו ששורשי הראשון בזאגרב ושל השני בבלגרד. מהצד מביטים דור מיכה, דור פרץ ויואב זיו שיושבים על הבר בטרמינל ולוגמים קפה של בוקר. ראדוניץ' לא נראה מתלהב: "הבחורות בישראל יפות, אבל בקרואטיה יותר", הוא מפטיר לעברם. בזמן שהוא בלונדון לקראת המשחק הערב (רביעי) מול צ'לסי, החברה שאיתה יתחתן בעוד שנה נשארה בתל אביב. "לפחות זה ייתן לה אפשרות לראות טלוויזיה בשקט", מגלה אחד משחקני מכבי תל אביב. "כי ראדוניץ' חולה כדורגל בטלוויזיה ורואה כל דבר שרק אפשר. אין לו שום עניין בשום דבר כרגע מלבד כדורגל בטלוויזיה. יש שחקנים שאומרים שהם לא רואים כדורגל אחרי האימונים. הוא צורך כל משחק בכל ערוץ".

צ'לסי - מכבי תל אביב (21:45, ערוץ 2): ראדוניץ' תורגל בהרכב, איגייבור בספק

עדן בן בסט לקראת המשחק: "אין לי מאבק נגד ראדוניץ', מאושר במכבי תל אביב"

לא לפחד כלל: כך הפועל תל אביב הדהימה את צ'לסי בלונדון

שחקני מכבי תל אביב, דיאן ראדוניץ', יובל שפונגין. AP
ג'ורדי יודע שהביא תכשיט לא קטן מקרואטיה, אבל מבקש בעצמו עוד סבלנות לגביו. לשחקנים כבר ברור שיש כאן סוג של בינגו. ראדוניץ'/AP

הדקות שלו מול קרית שמונה בשבת גרמו לסלבישה יוקאנוביץ' לחשוב עליו ברצינות לקראת המשחק הערב. אבל יתכן שהסרבי ייתן לו שוב לפתוח רק על הספסל. "כשהוא יהיה על המגרש בעונה הקרובה, הוא יעשה הרבה בלגן ליריבות", מעריך אחד משחקני מכבי. "עד שהוא נכנס בקרית שמונה המשחק שלנו היה עייף ותקוע. מהרגע שהוא נכנס ליד ערן בהתקפה, התחיל הבלגאן".

ג'ורדי קרויף בחן מהצד את ההתנהלות של השחקנים לפני ההמראה אתמול בבוקר. הוא יודע שהביא תכשיט לא קטן מקרואטיה, אבל מבקש בעצמו עוד סבלנות לגביו. לשחקנים כבר ברור שיש כאן סוג של בינגו והשאלה אם הוא לא ייפצע כפי שקרה לו לא מעט בעבר.

הפציעות של ראדוניץ' הן בעיקר תולדה של שינויים פיזיולוגיים שנחתו עליו במפתיע. עד גיל 17 הוא היה 1.73 מ' ושיחק בתפקיד הקשר. ואז תוך שבעה חודשים, בצורה מפתיעה, הוא צמח ב-18 סנטימטרים והתייצב על 1.91 מ', גובהו הנוכחי. הוריו לא גבוהים, כך שהצמיחה היתה לא ממש טבעית. בגובה כזה קשה להיות קשר קדמי והמאמנים עשו לו הסבה לעמדת החלוץ. זה הפך אותו לחלוץ רחבה גבוה ובעל נוכחות ובמקביל גם טכני מתקופתו כקשר, אבל הבעיה היתה שהצמיחה יוצאת הדופן הזו הביאה גם לפציעות חוזרות ונשנות בגבו. כך ניסה להתקדם בקבוצת הנוער של באיירן מינכן, אבל כל פעם נעצר בגלל פציעה אחרת. בסוף התייאש והחליט לפרוש בגיל 22. הוא חזר מגרמניה לקרואטיה והלך ללמוד עריכת דין כמו אחיו הגדול. עבד במקביל במפעל לייצור רובים ואלמלא מפגש עם מאמן כדורגל שישב עליו לחזור לשחק, הוא היה כבר הופך לעורך דין. באיסטרה פולה הקטנה בעונה שעברה היה לו רקורד בלתי נתפס. הוא כבש 16 שערים ב-17 איומים על השער. נשמע לא הגיוני, אבל ראדוניץ' מתעקש שזה הנתון המדויק. "היינו קבוצה קטנה שרוב הזמן התגוננה", סיפר לשחקנים במכבי. "אז היינו יוצאים מדי פעם להתקפה ואולי בעטתי פעם אחת לשער כל המשחק. רוב הזמן כבשתי".

נוסא איגייבור, מכבי תל אביב. מכבי תל אביב, אתר רשמי
"לא רוצה להפסיד את המשחק הזה". איגייבור/אתר רשמי, מכבי תל אביב

במבדקי המהירות שנעשו לשחקנים בזמן פגרת הנבחרת הוא הגיע שני רק ליובל שפונגין. אלה היו מבדקים של זריזות ומהירות ולמרות גובהו והעובדה שהגיע אחרי פציעה ממושכת, הוא עשה תוצאה מצוינת שהפליאה רבים במכבי.

באוטובוס של נתב"ג בדרך למטוס החכור, ראדוניץ' מראה למה השחקנים כבר נדלקו עליו. הוא היחיד שיכול להציק לאיש המשק האימתני יבגני. הם הולכים קרב נגיחות עד שיבגני מבקש להיכנע. "הוא מזכיר בשיגעונות שלו את ג'ובאני רוסו", אומר אחד משחקני מכבי. "אחלה בחור וגם שחקן אדיר. בוא נגיד שאחרי ראדה פריצה, קיבלנו פיצוי הולם. גם אם הוא לא יפתח מול צ'לסי, הוא יהיה מאוד משמעותי עבורנו בעונה הקרובה".

ז'וזה מוריניו מזהיר: "מכבי תל אביב יכולה לנצח אותנו"

תוצרת כחול-לבן: הקשר ההדוק בין צ'לסי לכדורגל הישראלי

יוקאנוביץ' מקווה: "אנסה לאתגר את מוריניו וצ'לסי"

עומרי בן הרוש, מכבי תל אביב. מכבי תל אביב, אתר רשמי
עמד בלחץ מול באזל, מוכן לאתגר נוסף. בן הרוש/אתר רשמי, מכבי תל אביב

2. עמרי בן הרוש צפוי לחזור הערב לעמדת המגן השמאלי ולשחק מול השחקן שהוא מעריץ. בן הרוש גילה אתמול בדרך ללונדון לחברים שהוא חולה על פדרו הספרדי. הוא אהב אותו בברצלונה, הוא ממשיך לאהוב אותו בצ'לסי. הערב הוא יצטרך לעצור אותו. החיפושים אחר מגן שמאלי, לא פגעו בו, לדבריו. בן הרוש ממעט לקרוא מה שנכתב עליו והוא משוכנע שבסוף יחזרו אליו כפי שהיה עם אלי גוטמן מול ויילס. גם ההחלטה של יוקאנוביץ' לתת לשפונגין לשחק כמגן שמאלי מול הפועל באר שבע וקרית שמונה לא הפילה אותו מהכיסא. לדבריו הוא היה צריך מנוחה ובשבת האחרונה בכלל היה פצוע. בכלל, דומה שאחרי שמכבי לא הביאה מגן שמאלי זר, בן הרוש הפך הרבה יותר רגוע. בניגוד לנסיעות קודמות של מכבי, אתמול הוא היה הרבה יותר מחויך ונינוח. מול פ.צ. באזל במשחק הקובע בבלומפילד הוא עמד בלחץ והתמודד בכבוד. סטמפורד ברידג' זה כבר סיפור אחר, אבל בן הרוש שידר אתמול הרבה ביטחון, דבר שדווקא עלול להדאיג כשזה בא ממנו.

מאמן מכבי תל אביב, סלבישה יוקאנוביץ', עם שחקני הקבוצה. AP
לא מעט התתלבטויות. יוקאנוביץ'/AP

3. אחרי הפרידה מחואן פאבלו, קרלוס גרסיה הוא טיפוס קצת בודד. תמיד היה רציני ובוגר מהאחרים, אבל מאז שעזב החבר שלו לספרד, משהו אצלו נפגע, אפילו שג'ורדי קרויף עדיין הגב הכי גדול שלו. יוקאנוביץ' מעדיף את טל בן חיים ואיתן טיבי במרכז ההגנה, וגרסיה, שתמיד חלם לשחק בליגת האלופות, יחפש דקות במפעל אבל בינתיים יחכה על הספסל. הדמעות שלו בנתב"ג לפני שנה אחרי שהקבוצה הודחה על ידי מאריבור זכורות היטב. "הייתי בטוח אז שלעולם לא אגיע למפעל הזה", הודה אתמול. "ובגלל זה בכיתי. אחת הסיבות בגללה הגעתי לישראל היתה התקווה לשחק בצ'מפיונס ליג ולא האמנתי שהעונה נעשה את זה".

את העובדה שמכבי תל אביב מביאה שוער אחר הוא היה זה שבישר לחואן פאבלו. הוא ידע כבר בערב שראיקוביץ' עומד להגיע בגלל שקיבל עדכון מהתקשורת, אבל לא האמין שזה יכול להיות. עד למחרת בבוקר שמר על כך מפני חברו הטוב, מקווה שזו טעות, אבל אז הבין כי חואן פאבלו באמת עומד להיחתך, ואז הגיע הטלפון כדי לבשר לו על כך בטרם ג'ורדי קרויף צלצל בעצמו. ההולנדי עדיין חושב על הצעד שעשה. זה היה כנראה צעד אמיץ, אבל דומה שקרויף עדיין לא השתחרר ממנו לגמרי. "בוא נגיד ששיחת הטלפון שעשיתי לחואן היתה הקשה שעשיתי בחיי, אבל בכך נסיים את זה", אמר אתמול ההולנדי. הוא גילה עוד שקיווה כי השוער הספרדי יסגור בהפועל חיפה או בהפועל עכו וימשיך לשחק בישראל, אבל לבסוף חזר חואן פאבלו לספרד וכרגע הוא יושב בביתו בחיחון ולא משחק כדורגל.

אימון מכבי תל אביב בסטמפורד ברידג'. יניב טוכמן, מערכת וואלה! NEWS
"ורמוט: שחקנים מתאמצים מאוד כדי להגיע למעמד הזה וגם אם זה המשחק הכי קשה שיכולנו לקבל כבר בפתיחה, אנחנו לא מרימים ידיים"/מערכת וואלה! NEWS, יניב טוכמן

4. בהמתנה למזוודות בנמל התעופה הקטן של לוטון, ישבו פרדראג ראיקוביץ' ונוסא איגייבור והתעסקו בפלאפונים. בקבוצה מספרים על כימיה מיוחדת ביניהם. ראיקוביץ' הסתובב לעבר איגייבור וביקש סלפי משותף. תוך שנייה הוא שלח את זה בוואטסאפ לחברים מהכוכב האדום בלגרד. "מעולם לא שיחקתי באנגליה", סיפר השוער. "האמת היא שמעולם לא הייתי בלונדון. זו תהיה פעם ראשונה ועוד בסטמפורד ברידג'. זו התרגשות גדולה". איגייבור ניסה להתאמץ כדי לזכור מתי יצא לו לשחק בלונדון. "אני חושב שבמדי בטיס היה איזה משחק כאן בטרום העונה, אבל לא משהו רציני", אמר. את הכדורגל של צ'לסי הוא פחות אוהב. אם כבר כדורגל אנגלי, אז ארסנל. "ארסנל משחקת כדורגל ספרדי בליגה האנגלית ובגלל זה אני יותר מתחבר לסגנון שלהם". יוקאנוביץ' היה מוטרד אתמול באשר לכשירותו של איגייבור. את אימון הערב הוא סיים בהצלחה, אבל עדיין כואב לו. "בפעם הקודמת שיחקתי עם זריקה", הוא מספר לאחד השחקנים. "אחרי זה הרגל שלי נהייתה כמו בלון, אז אני מעדיף לא לקחת זריקות. אבל נראה מה יהיה, כי אני לא רוצה להפסיד את המשחק הזה".

שחקן מכבי תל אביב, טל בן חיים. AP
"מתגעגע" למוריניו. בן חיים/AP

5. טל בן חיים הבלם התרגש אתמול במסיבת העיתונאים. העיתונאים המקומיים שאלו אותו שאלות בזה אחר זה והוא התמודד היטב, אבל עדיין נראה שיש שם משהו מיוחד שמדגדג לו כשזה מגיע לצ'לסי. הרבה מחשבות רצו אצלו בראש מאז שהבין כי הוא עומד לסגור מעגל. גם חזר למכבי תל אביב וקיבל את מה שלא זכה לו ב-2004, בהופעה הקודמת של מכבי בצ'מפיונס וגם קיבל מפגש מול מוריניו. "אני מחכה לראות אותו", הודה. "מעניין איך הוא יגיב. אני בטוח שזה יהיה מפגש מאוד לבבי. היתה לי איתו תקופה קצרה, אבל מדהימה. הוא משהו משהו".

6. לכולם במכבי ברור שזה הולך להיות משחק של חתול ועכבר. רוב הזמן מכבי תתגונן. היא תתקשה לצאת קדימה, אפילו לחבר שתי מסירות מדויקות. מוריניו שידר אתמול הרבה לחץ וגם השחקנים שלו מרגישים את אש התקשורת והאוהדים. "אין דבר כזה שעשינו את שלנו", אמר אתמול גילי ורמוט. "אתה לא עולה לליגת האלופות ובזה אתה מסיים את הקמפיין. שחקנים מתאמצים מאוד כדי להגיע למעמד הזה וגם אם זה המשחק הכי קשה שיכולנו לקבל כבר בפתיחה, אנחנו לא מרימים ידיים". את הברכה הכי יפה קיבלו אתמול השחקנים מרייצ'ל שישבה בעמדת בידוק הדרכונים בנמל התעופה של לוטון. "כולנו כאן מבסוטים שצ'לסי על הקרשים", היא סיפרה לכל שחקן שעבר אצלה להחתמת הדרכון. "אני אוהדת נוטינגהאם פורסט ואני אחזיק אצבעות שתפתיעו. תאמינו בעצמכם ותראו שאתם יכולים לתת בראש למוריניו. אני מחכה לכם ביציאה בדרך לישראל ורוצה לראות פרצופים מחייכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully