וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלבישה יוקאנוביץ': "חשבנו שיהיה קל, אבל את הסוף כולם יודעים"

השאננות שאולי הייתה. השחקנים שלא הגיעו. הטעות ביפו. הבליץ בלונדון. מאמן מכבי תל אביב, שהפסיד עם צ'לסי להפועל תל אביב בבלומפילד, לוואלה ספורט: "זה היה משחק קצת מוזר, להפועל הגיע לנצח"

one

אודות המשחק הישראלי הקודם בסטמפורד ברידג' נכתב בהרחבה במדור זה, אבל יש נקודת ממשק עיקרית בין אז והיום, בין הפועל ומכבי, בין צ'לסי וצ'לסי. קוראים לו סלבישה יוקאנוביץ'. הסרבי שיחק בבלומפילד במדי הבלוז, וראה מקרוב את המתרחש בברידג' בחורף 2001. בסיומו של השלב השני של גביע אופ"א ההוא, הפועל תל אביב המשיכה (0:2 ביפו, 1:1 בלונדון) לסיבוב הבא ונעצרה רק ברבע הגמר; צ'לסי הודחה בבושת פנים.

"הזיכרון הגדול ביותר שלי הוא שהפסדנו את המשחק". כך אומר מאמן מכבי תל אביב לגבי ההתמודדות ההיא ביפו. 2:0, משערים מאוחרים של שמעון גרשון, בפנדל (ג'ון טרי נגע ביד) וסרגיי קלשצ'נקו, מהלך אדום שהחל באיבוד כדור של יוקאנוביץ' לעומרי אפק.

הדקות האחרונות במשחק:

"הפועל שיחקו טוב יותר וכבשו בדקות האחרונות, פנדל ושער בנגיחה", הוא אכן זוכר. "בגדול, הגיע להם לכבוש עוד קודם לכן, אבל מארק בוסניץ' נתן הצגה עם סדרת הצלות".

"בבלומפילד שיחקנו טוב בסך הכול, לפחות בהתחלה", הוא מנתח. "חשבנו שיהיה קל, אבל את הסוף כולם יודעים. זה היה משחק קצת מוזר. חסרו לנו שחקנים חשובים (פטי, דסאי, גודיונסן, פרר, לה סו וגאלאס לא הגיעו לתל אביב מפני שחששו מהמצב הביטחוני — א"י) והמשחק התקיים בעיצומו של מצב פוליטי לא פשוט. זה בטוח תרם לעובדה שלא היינו בשיא הריכוז, אבל להפועל הגיע לנצח. אני זוכר אווירה נהדרת בבלומפילד, אווירה שראיתי גם במפגש שלנו עם באזל בפלייאוף הצ'מפיונס".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
סלבישה יוקאנוביץ' שחקן צ'לסי 2001. GettyImages
זכרונות מבלומפילד. יוקאנוביץ' במדי צ'לסי ב-2001/GettyImages

כשיוקאנוביץ' נשאל על טעות ספציפית שהכריעה, בהכנה לקראת המשחקים, הוא טוען: "זה כדורגל. זה לא עניין של טעות. בסטמפורד ברידג' בעטנו יותר מ-30 פעמים לשער, אז לא יכול להיות שמדובר בטעות אחת. כשאתה לא מנצח, זה מה שקורה. יכולנו לכבוש יותר ולא הצלחנו. בישראל אולי היינו שאננים מדי, אבל בלונדון רצינו לתקן וזה לא עזר".

אז מה הצהובים שלו יכולים ללמוד מההפתעה ההיא של הפועל? "זה לא רלוונטי", לדעתו. "אין מה להשוות בין צ'לסי של אז לצ'לסי של היום, ואין מה להשוות בין הפועל למכבי. שני המועדונים השתפרו. מדובר בפער של 15 שנה. המצב שונה לחלוטין. לא נשחק בבלומפילד, וצ'לסי רגילים לשחק לעיני 45 אלף איש, וגם יותר. מה שיקרה ביציעים לא ישנה עבורם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully