וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יכולים לעלות ליגה: השחקנים שירוויחו מההופעה עם מכבי תל אביב בליגת האלופות

16.9.2015 / 14:30

פרדראג ראיקוביץ' ינסה להיכנס לעוד כמה פנקסים, אלי דסה יקווה להפוך למגן הראשון של הנבחרת, איתן טיבי יקבל צ'אנס אחרון לצאת לאירופה, נוסא איגייבור ירצה להזכיר לספרדים מה פספסו וטל בן חיים החלוץ עשוי להיות האחראי על ההפתעות. מי ירוויח מהצ'מפיונס?

AP

ליגת האלופות היא לא רק הבמה הגדולה ביותר עבור קבוצות היבשת, היא גם כר נהדר לשחקנים המשתתפים בה להציג את היכולות שלהם ולפרוץ לתודעה. כמעט בכל שנה אנחנו רואים איך שחקנים הופכים לכוכבים בן לילה בזכות המפעל היוקרתי מכולם ודי אם ניזכר בדוגמה הטרייה של לואיז אדריאנו, החלוץ הברזילאי, שבעונה שעברה כבש תשעה שערים במפעל במדי שחטאר דונייצק והקיץ, אחרי שמונה שנים באוקראינה, נרכש על ידי מילאן.

במכבי תל אביב כנראה שלא נמצא שחקן שיסיים את העונה בליגת האלופות עם תשעה שערים (לא, גם לא ערן זהבי) ובכל זאת, לא מעט משחקני האלופה הישראלית יודעים שזו ההזדמנות הגדולה ביותר בחייהם לפרוץ מחסומים ולפתוח לעצמם דלתות, שנראות בלתי אפשריות לפתיחה רוב הזמן. מלבד זהבי, שכמו לאורך כל השנים שלו במכבי תל אביב צפוי גם בליגת האלופות להיות האיש הבולט שלה, אפשר לסמן חמישה שחקנים שיכולת טובה בליגת האלופות עשויה לשדרג להם משמעותית את הקריירה.

seperator
sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

פרדראג ראיקוביץ'

פרדראג ראיקוביץ' שוער מכבי תל אביב (ימין) עם ניקולה מיטרוביץ', טל בן חיים. ברני ארדוב
פרדראג ראיקוביץ' שוער מכבי תל אביב (ימין) עם ניקולה מיטרוביץ', טל בן חיים/ברני ארדוב

מה עשה באירופה עד היום?

רשם שתי הופעות ראשונות באירופה בתחילת העונה הנוכחית, עם הכוכב האדום בלגרד, בהפסד הכפול לקאריאט הקזחית. היה אחד הכוכבים הבולטים בזכייה של סרביה באליפות אירופה עד גיל 19 ב-2013 ובמונדיאליטו בקיץ החולף. רשם הופעה אחת בנבחרת הבוגרת.

איך יכול להרוויח מהקמפיין?

המקרה של השוער הצעיר הוא אולי הברור ביותר עבור כתבה מהסוג הזה. מכבי תל אביב הצליחה להפתיע רבים בעצם ההחתמה של יהלום מבטיח שכזה, בסכום גבוה מאוד עבורה, כאשר גם לקבוצה וגם לשחקן ברור שלמרות העובדה שהוא חתם על חוזה לחמש שנים, הסיכוי שראיקוביץ' בן ה-19 יישאר בקרית שלום לאורך כל התקופה הוא די קלוש.

השאלה הגדולה היא כמה זמן מתוך חמש השנים הוא כן יישאר ומתי תהליך ההתבגרות שלו, שקיבל דחיפה משמעותית עם המעבר לישראל שהבטיח מקום בליגת האלופות, יגיע לסיומו. התהליך הזה יכול לקבל בזכות הופעות טובות במפעל מול ההתקפות המאיימות של צ'לסי, פורטו ודינמו קייב, עוד קפיצה גדולה קדימה. אם לעשות הקבלה, הרי שהמקרה של ראיקוביץ' דומה לזה של שחקן שכובש שער קריטי מול רשת חשופה, אחרי שחברו לקבוצה עבר חמישה שחקנים ואת השוער ורק הניח לו ליהנות מהפירות של דרך החתחתים. אם ראיקוביץ' יידע לעשות את שלו, המעבר לקבוצה גדולה באירופה עוד יהיה הרבה יותר מוקדם מהמתכונן על ידי כל הצדדים.

אלי דסה:

שחקן מכבי תל אביב אלי דסה. ברני ארדוב
שחקן מכבי תל אביב אלי דסה/ברני ארדוב

מה עשה באירופה עד היום?

רשם שתי הופעות בכורה באירופה בתחילת העונה הנוכחית, במדי בית"ר ירושלים במוקדמות הליגה האירופית (ב-1:2 מול שיקמנט ובתבוסה 5:1 בשרלרואה, שם הורחק). היה חלק מהנבחרת הצעירה ביורו 2013 הביתי. רשם בשבוע שעבר שתי הופעות ראשונות בנבחרת הבוגרת.

איך יכול להרוויח מהקמפיין?

בגיל 22 ואחרי שהספיק לשחק כבר חמש עונות בקבוצה הבוגרת של בית"ר, דסה עשה צעד ענק קדימה באוגוסט, כאשר עבר תמורת סכום גבוה למכבי תל אביב. בעוד חברו שלומי אזולאי, שעשה את המעבר יחד איתו, יצטרך לעבוד קשה כדי להרוויח לעצמו דקות, נראה שדסה נמצא על המסלול הנכון להשתלט על עמדת המגן הימני, הן בקבוצה והן בנבחרת ישראל.

אחרי הופעת בכורה קלילה מול אנדורה, הוא היה אחד השחקנים הבולטים בתיקו המאופס בוויילס ונראה מצוין מול גארת' בייל וארון ראמזי. בליגת האלופות, הרמה תהיה פחות או יותר דומה ואם דסה יצליח לספק לאורך זמן יכולת טובה, הוא גם יבסס את עצמו כעוגן מרכזי ושחקן הרכב משמעותי וגם עשוי להתחיל לשמוע זמזומים על מעבר לאירופה. הוא עוד צעיר, ומעבר כזה עשוי להיות מוקדם מדי עבורו, אבל אם יבלום את הזאר, פברגאס, פדרו וחבריהם, הכל אפשרי.

איתן טיבי:

שחקן מכבי תל אביב, איתן טיבי. ניב אהרונסון
שחקן מכבי תל אביב, איתן טיבי/ניב אהרונסון

מה עשה באירופה עד היום?

שיחק בשנתיים החולפות עם מכבי תל אביב באירופה, כולל העפלה לשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית. ב-2010/11, רשם תשע הופעות ליגה במדי שרלרואה הבלגית. ערך בכורה בנבחרת ב-2012 ובשנים האחרונות הפך לשחקן הרכב קבוע, כאשר במאזנו כבר 20 הופעות בכחול-לבן.

איך יכול להרוויח מהקמפיין?

לפני כמה חודשים, טיבי ראה איך חברו להגנת מכבי תל אביב לאורך שנות השושלת הנוכחית, שרן ייני, הגשים חלום ויצא לשחק באירופה. נכון, ייני, שמבוגר מטיבי בשנה אחת (בלם מכבי תל אביב יחגוג 28 בנובמבר הקרוב), עדיין לא ממש משחק או משתלב בגלל הפציעה ממנה הוא סובל, אבל לפחות הוא הוריד מעצמו את קוף ה"מה-אם", כלומר, נתן לאירופה צ'אנס לפני שהעסק הפך למאוחר מדי.

טיבי כבר לא ילד ובמאזנו חמש אליפויות, כאשר מאז שהגיע לקרית שלום הוא חווה שדרוג אדיר במעמדו, מכל הבחינות. עכשיו, כמו במקרה של ייני, הוא ניצב בפני צ'אנס ריאלי כנראה אחרון לצאת לאירופה. הוא אומנם כבר היה בבלגיה, אבל זו הייתה תקופה קצרה, לא פרודוקטיבית ומאוד מתסכלת. אם יעזוב היום את הצהובים, הכל יכול להראות אחרת לגמרי מבחינתו. החוזה של טיבי במכבי תל אביב מסתיים בסוף העונה הנוכחית וכרגע הוא עוד לא חתם על אחד חדש, מה שיעזור להפוך אותו לסחורה מבוקשת אם וכאשר יפגין יכולת גבוהה. דייגו קוסטה כבר משקשק?

נוסא איגייבור:

שחקן מכבי תל אביב נוסא איגייבור. ברני ארדוב
שחקן מכבי תל אביב נוסא איגייבור/ברני ארדוב

מה עשה באירופה עד היום?

שיחק עם הפועל תל אביב בשלב הבתים של הליגה האירופית ב-2011. היה חלק מהסגל של בטיס כאשר היא הגיעה לרבע גמר הליגה האירופית ב-2013/14, אך לא שיחק. הופיע עם מכבי תל אביב בעונה שעברה והעונה באירופה. שבע הופעות, שני שערים וזכייה באליפות אפריקה 2013 עם הנבחרת הבוגרת של ניגריה.

איך יכול להרוויח מהקמפיין?

עם כל מה שעבר על נוסא איגייבור, קשה להאמין שהוא כזה צעיר, אבל קשר נבחרת ניגריה עדיין לא בן 25 ונכון להיום, נמצא בכושר הטוב ביותר בקריירה שלו. אחרי אינספור טלטלות, טובות אבל גם רעות, נראה כי איגייבור השלים איזשהו תהליך התבגרות, על המגרש ומחוצה לו ובתחילת העונה הנוכחית, הוא הפך לשחקן השני הכי חשוב של מכבי תל אביב, אחרי הבחור הזה שמבקיע את כל השערים.

איגייבור הוא גם אחד משחקני הסגל שכבר שיחקו בשלב בתים בזירה האירופית, כך שהשילוב עם הליגה לא יהיה זר לו. מול הפיזיות האדירה שמכבי תל אביב צפויה להיתקל בה במשחקי ליגת האלופות, נראה כי הניגרי, כמו שהיה מול ויקטוריה פלזן ופ.צ. באזל, הוא השחקן היחיד שמסוגל לשים גוף ולהעיף את היריב שלו בקרבות באמצע המגרש. השנה, תחת סלבישה יוקאנוביץ', הוא גם משחק בעמדה הרבה יותר קדמית לבקשת המאמן ואם נצרף לקלחת שלו גם איזה שער או שניים, הרי שהקשר, שמתחיל את עונתו השנייה מתוך שלוש שבחוזה, עשוי לתפוס לא מעט עיניים של סקאוטים ולהיכנס ללא מעט פנקסים. קמפיין טוב של איגייבור יכול להחזיר אותו לליגה הספרדית או דומותיה, הפעם מהדלת הקדמית.

טל בן חיים 2:

טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב חוגג. ברני ארדוב
טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב חוגג/ברני ארדוב

מה עשה באירופה עד היום?

הופיע עם הפועל תל אביב בשלב הבתים של הליגה האירופית ב-2012/13. הופיע עם מכבי תל אביב בשתי העונות הקודמות באירופה, כולל העפלה ב-2013/14 לשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית. רשם 15 הופעות ושני שערים במדי נבחרת ישראל.

איך יכול להרוויח מהקמפיין?

טב"ח 2 הוא האניגמה הגדולה ביותר של מכבי תל אביב. המספרים מהשנתיים הראשונות שלו בצהוב, 14 שערים ב-64 הופעות בכל המסגרות, לא מספיק טובים עבור שחקן שרוצה להיות כוכב מוביל בקבוצה גדולה כזו. יחד עם זאת, לכולם ברור שכאשר בן חיים על המגרש, הוא תורם מימד נוסף, שמעטים בצהוב יכולים לתרום.

הוא מהיר כמו סופה, יותר מרוב השחקנים שנאלצים להתמודד מולו באגף וגם מול אריות ליגת האלופות המצב הזה לא צפוי להשתנות, כאשר למגני צ'לסי צפויה סחרחורת אם וכאשר בן חיים יצליח איכשהו למצוא לעצמו שני מטרים פנויים. היכולת שלו לספק כדורים חכמים לערן זהבי (או לכל שחקן אחר שייפתח בחוד של מכבי תל אביב) תהיה קריטית, בעיקר במשחקי החוץ, שם הצהובים צפויים להתגונן לאורך רוב דקות המשחק. אם בן חיים יוציא אותם למתפרצות ויידע לקחת החלטות נכונות (דבר שהוא לא נוטה להצטיין בו), הוא האיש שעשוי להיות חתום על הפתעה כזו או אחרת של מכבי תל אביב בחודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully