וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקרה וייסמן חמור כמו של עטאל, זו דוגמא ברורה למוסר כפול"

באיטליה תהו מדוע הישראלי, שהביע "רעיונות מזעזעים", לא נענש כמו האלג'יראי שאיחל "יום שחור ליהודים" ונשפט למאסר על תנאי

תקציר גביע אנגלי: סנדרלנד - ניוקאסל 3:0/ספורט1

ביום רביעי האחרון נידון כדורגלן ניס יוסף עטאל לשמונה חודשי מאסר על תנאי בגין שיתוף סרטון בו שייח' מוסלמי קרא "לעשות יום שחור ליהודים", על רקע אירועי ה-7.10. בשבוע בו פרצה המלחמה, אזרחים ספרדים ממוצא פלסטיני תבעו את חלוץ נבחרת ישראל שון וייסמן על "פשעי שנאה", אחרי שהאחרון קרא "למחוק את עזה". במגזין האיטלקי "קונטרסטי" טענו היום (שבת): שני המקרים הם "עוד דוגמא ברורה למוסר כפול".

בארץ המגף תהו מדוע בזמן שעטאל הושעה על ידי ניס "עד להודעה חדשה", ובהמשך הורחק משבעה משחקים על ידי מנהלת הליגה הצרפתית, עונשים שניתנו לו עוד הרבה לפני שנשפט למאסר על תנאי ולמרות שפרסם תוך זמן קצר התנצלות פומבית, לעומתו וייסמן לא נענש כלל ואף הוחלט שלא ייסע למשחק חוץ מול אוסאסונה בשל התרעות להפגנה פרו-פלסטינית נגדו.

הכותב התקומם אף יותר על הטענות לאנטישמיות של אוהדי בורגוס, שהביעו השבוע התנגדות לצירופו של וייסמן לקבוצתם, "כאילו שזה לא תולדה של הבעת רעיונות מזעזעים מצד הכדורגלן, שהפך את כל תושבי עזה למחבלים ויחל שיתנהגו אליהם ככאלה".

לסיכום קבע מחבר הטור: "שתי תגובות שונות לשני מקרים חמורים באותה מידה. דוגמא נוספת, הפעם דרך הכדורגל, לכמה שהמוסר הכפול במערב נוסק לגבהים חדשים".

יוסף עטאל, שחקן ניס בבית המשפט. GettyImages
נהנה מתמיכה למרות הפוסט האנטישמי. יוסף עטאל/GettyImages

כזכור, התביעה שהוגשה נגד וייסמן הייתה גם בגלל ששיתף תמונה בה נראים חיילי צה"ל שמכוונים את נשקיהם על שתי חשודות כמחבלות, ושאל: "למה לעזאזל לא יורים להן בראש?!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully