וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין לו מקום במועדון": שחקן ניס תמך בחמאס ועשוי לשלם מחיר כבד

יוסף עטאל קרא לעם הערבי לתמוך בחמאס ול"לגרום ליהודים יום שחור", וחולל סערה למרות שהספיק למחוק את הפוסטים האלימים. ראש העיר קורא לו להתנצל ומזהיר מההשלכות: "תגנה את הטרוריסטים, אחרת לא יהיה לך לאן לחזור. הליגה הצרפתית חייבת להתערב"

תקציר: ניס - מכבי תל אביב 0:2/ספורט1

על התמיכה העולמית לה זוכה ישראל על רקע המלחמה בחמאס, אפשר ללמוד גם מהמקרה של יוסף עטאל, שחקן ניס ונבחרת אלג'יריה. בימים האחרונים פרסם עטאל מספר פוסטים באינסטגרם שתמכו בחמאס, ובין היתר כמחווה של סולידריות עם תושבי עזה, התעטף בדגל פלסטין אחרי משחק הנבחרת שלו שלשום.

באחד הפוסטים פרסם עטאל הסתה ברורה, כששיתף נאום של מטיף פלסטיני שקרא לעולם הערבי להצטרף לחמאס ולהילחם בישראל. "אלוהים, הגיע זמננו לגרום ליהודים ליום שחור. הגיע זמננו להצטרף למלחמה של תושבי עזה, ולהיאבק בציונים", נאמר בפוסט, שצבר אלפי צפיות לפני שנמחק כעבור כמה שעות, בעקבות תגובות רבות - חלקן פרו-ישראליות, וחלקן תומכות.

אבל עטאל עשוי לשלם מחיר כבד. מאז פרסום הפוסטים, מפעילים אוהדים של ניס לחץ על ההנהלה להענישו, או אפילו לשחררו לאלתר.

הפוסטים הפרו-פלסטינים של שחקן ניס יוסף אטאל. מתוך אינסטגרם, צילום מסך
הפוסטים של עטאל/צילום מסך, מתוך אינסטגרם
שחקן ניס יוסף עטאל, מול מתן חוזז, שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
עטאל נגד מכבי תל אביב בבלומפילד, בשנה שעברה/דני מרון

ראש עיריית ניס כריסטיאן אסטרוסי, הצטרף לקריאה הזו וכתב הלילה: "אני מצפה מיוסף עטאל להתנצל ולגנות את הפעולות של הטרוריסטים של חמאס, אם עוד נשאר לו מצפון. אם זה לא יקרה, הוא לא יהיה חלק מהמועדון שלנו יותר".

אסטרוסי קרא לליגה הצרפתית ללמוד מהמדיניות של הממשלה שעצרה מפגינים פרו-פלסטינים ביממה האחרונה, ולהעניש את עטאל. "הליגה וההתאחדות חייבות להגיב ביד קש מול גילויי אלימות שכאלה, שנוגדים את ערכי המדינה", כתב.

עטאל בן ה-27 משחק בניס מאז 2018, ונחשב לאחד השחקנים הבכירים בקבוצה. בקיץ החולף הוזכר כמועמד לעבור למועדונים בכירים ביניהם ברצלונה ובאיירן מינכן, אבל נשאר במועדון בסופו של דבר. עטאל לקח חלק במפגש הכפול של ניס נגד מכבי תל אביב במוקדמות הקונפרנס ליג בשנה שעברה, ואף פתח בהרכב במשחק שהתקיים בבלומפילד.

  • עוד באותו נושא:
  • ניס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully