וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים הצרפתי לא מתחרט על המתקפה על בנזמה: "קודם שיצייץ על ישראל"

אחרי שקארים בנזמה הגיש תביעת דיבה נגד השר שקישר את הכדורגלן לארגון "האחים המוסלמים", דרמנין תקף בחזרה: "מצייץ על פלסטינים ולא על ישראלים? זה מעלה שאלות"

תקציר ממשחק ידידות: צרפת - סקוטלנד 1:4/ספורט1

העימות הפומבי בין קארים בנזמה לבין שר הפנים של צרפת ג'רלד דרמנין ממשיך לייצר כותרות בצרפת. בראיון ל-RMC, שר הפנים, שהאשים השבוע את השחקן בהשתייכות לארגון האיסלמי הקיצוני "האחים המוסלמים", טען כי לא יחזור בו מדבריו עד שהחלוץ הצרפתי יפרסם הודעת תמיכה במורה שנרצח באראס בשבוע שעבר בידי מחבל צ'צ'ני או שיגנה את הטרור שגבה יותר מ-1,300 קורבנות בישראל. כזכור, בנזמה קרא לעזרה לעזתים, אבל התעלם לחלוטין מהטבח של החמאס.

"התלונה שהגישו עורכי הדין שלו? זה עניין משפטי. את התשובה אשאיר לבתי המשפט. הוא הגיש תלונה", אישר דרמנין, שהסביר למה קישר בין בנזמה לבין "האחים המוסלמים", תנועה שנחשבת לארגון טרור על ידי מדינות רבות.

קארים בנזמה. צילום מסך | אינסטגרם, קארים בנזמה, עיבוד תמונה
דמות מפוקפקת בצרפת. בנזמה/עיבוד תמונה, צילום מסך | אינסטגרם, קארים בנזמה

קארים בנזמה - כל הכותרות

"מה אמרתי? מר בנזמה הוא כדורגלן נהדר, ועוקבים אחריו מיליוני אנשים. שמתי לב שהוא עדיין לא צייץ על הרצח המורה ההוא באראס. הוא גם לא צייץ על התינוקות שראשם נכרת, הנשים שנאנסו, 1,300 שנטבחו על ידי טרוריסטים איסלאמים בישראל. הטרור הוא ערמומי מאוד. הוא מושרש דרך כל אמצעי החברה - ספורט, מוזיקה, השפעה באינטרנט - כדי לקדם את האיסלאם.

"אשמח שמר בנזמה יצייץ על רצח המורה באראס. הוא מקושר, למרבה הצער, לאנשים שחלקם שמחו ברצח של סמואל פאטי, למשל (מורה נוסף שנרצח על ידי מוסלמים). איננו יכולים להיות סלקטיביים בכעסנו.

"מר בנזמה הוא צרפתי. אבל יש לי את הזכות להילחם ברעיון שכאשר אתה מצייץ על אזרחים פלסטינים, זה מפתיע ביותר לא לצייץ על 1,300 ההרוגים בישראל ולא לצייץ על רצח המורה. כי אז אתה תגלה שהסלקטיביות הזו מעלה שאלות.

"אני אומר לכם שהאחים המוסלמים עושים שימוש מושכל ביותר בהזדמנות להעביר מסר אנטי-צרפתי עמוק. יש דוגמאות לכך בכל יום. חלקם נתפסים כי הם עושים את זה כל כך מהר שזו קריקטורה, כמו שחקן ניס (יוסף אטעל). זה לא מזעזע ששחקן מקצועני שעובד בצרפת יכול להגיד את מה שהוא אמר?

עוד בוואלה!

"יש קשר ישיר" בין קארים בנזמה לרציחות של מוסלמים

לכתבה המלאה
קארים בנזמה בטקס הצגתו כשחקן אל איתיחאד. Yasser Bakhsh, GettyImages
עוד ועוד פוליטיקאים בצרפת נגדו. בנזמה/GettyImages, Yasser Bakhsh

"אם מר בנזמה רוצה להראות את תום הלב שלו, והוא מסוגל לצייץ על מותו של הפמורה, רופסור, אחזור בי מהערותיי. זה יהיה נפלא מצידו. האחדות הלאומית תשתפר".

אתמול אישר עורך דינו של בנזמה שמרשו עומד להגיש תלונה נגד ג'רלד דרמנין והכחיש שיש לו קשרים לאחים המוסלמים. הוא גם מצטרף לתלונה שיגיש נגד איש הימין הקיצוני אריק זמור, שהאשים אותו ב"קשר ישיר" לרצח המורה.

מנגד, ז'אן לוק מלנשון, פוליטיקאי צרפתי שמכהן כחבר הפרלמנט האירופי מטעם מפלגת השמאל, כתב לבנזמה: "אני לא מכיר אותך ואני לא יודע כלום על כדורגל. אבל הממשלה וחבריה בחרו לעשות לך דמוניזציה. הם קוראים לך 'צרפתי על הנייר'. עם אויבים כאלה שמדברים במילים כאלה אתה חייב להיות אדם יוצא דופן. אני יודע שצרפת שייכת לכל מי שבוחר בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully