וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנזמה שוקל לתבוע את שר הפנים, סנאטורית בצרפת קוראת לשלילת אזרחות

עודכן לאחרונה: 18.10.2023 / 20:32

החלוץ עשוי לפעול משפטית נגד השר שטען כי יש לו קשרים עם "האחים המוסלמים", בוייר גורסת: "בעל אזרחות כפולה לא יכול שלא לכבד אותנו". תביעת דיבה תוגש גם נגד השרה שכינתה את החלוץ "סוכן תעמולה של החמאס"

תקציר ממשחק ידידות: צרפת - סקוטלנד 1:4/ספורט1

קארים בנזמה ממשיך לעמוד בעין הסערה בצרפת. זוכה כדור הזהב המכהן הביע בימים האחרונים תמיכה בפלסטינים ש"שוב הופכים לקורבנות של הפצצות לא מוצדקות", כשכמובן התעלם לחלוטין מהטבח שבוצע בשטחי ישראל.

שר הפנים הצרפתי ג'רלד דרמנין טען כי לחלוץ אל איתיחאד הסעודית יש קשרים עם "האחים המוסלמים", ובעקבות ההאשמות הקשות, בנזמה שוקל לפתוח בהליך משפטי ולהגיש תביעה כנגד השר. עורך דינו סיפר כי התביעה תהיה בגין "השמצה ועלבון בפומבי", שכן הקשר הלא קיים לדבריו בין החלוץ ל"אחים המוסלמים" הוצג כגנאי.

במקביל, גורמים נוספים בפוליטיקה הצרפתית חוברים אל השר בקריאות נגד אקס ריאל מדריד. הסנאטורית ואלרי בוייר הפיצה מכתב רשמי, ובו היא קראה לשלול מבנזמה את אזרחותו הצרפתית אם ההאשמות של שר הפנים אכן יתבררו כנכונות: "תזכרו שיש לו אזרחות כפולה - צרפתית ואלג'יראית. אי אפשר לקבל את זה שאדם בעל אזרחות כפולה לא יכבד את המדינה שלנו ואפילו יבגוד בה".

בנוסף לכך הציעה בוייר צעד סימבולי מקדים נגד בנזמה - שלילה של הזכייה שלו בכדור הזהב מלפני שנה. כזכור, כדור הזהב מחולק על ידי "פראנס פוטבול", מגזין צרפתי.

קארים בנזמה בטקס הצגתו כשחקן אל איתיחאד. Yasser Bakhsh, GettyImages
עוד ועוד פוליטיקאים בצרפת נגדו. בנזמה/GettyImages, Yasser Bakhsh

קריאתה של בוייר הינה אחת מבין רבות בימים האחרונים בצרפת. נאדין מוראנו, שרה לשעבר בצרפת, תיארה את בנזמה כ"סוכן תעמולה של החמאס", והחלוץ יגיש תביעת דיבה גם נגדה ונגד העיתונאי הצרפתי-יהודי פרנק טפירו שכינה אותו "שותף לטרור".

מוראנו, כיום חברת פרלמנט באיחוד האירופי, נחשבת בעצמה לדמות שנויה במחלוקת בצרפת עקב התבטאויות איסלמופוביות בעבר כגון: "צרפת היא מדינה נוצרית-יהודית מהגזע הלבן, והיא מושכת זרים. אני רוצה שצרפת תישאר צרפת, לא שהיא תהפוך למוסלמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully