וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינאי צרפתי-יהודי: "יש קשר ישיר" בין קארים בנזמה לרציחות של מוסלמים

עודכן לאחרונה: 19.10.2023 / 20:35

עוד פוליטיקאים מהימין תוקפים את הכדורגלן, אריק זמור מקשר בין בנזמה למקרי רצח של מורים: "הוא לא צרפתי בלבו, האנשים האלה מביאים לג'יהאד"

תקציר ממשחק ידידות: צרפת - סקוטלנד 1:4/ספורט1

אריק זמור, מדינאי יהודי צרפתי ונשיא של מפלגת ימין קיצונית בצרפת, הצטרף לרשימה של דמויות פוליטיות במדינה שמתחו ביקורת על חלוץ ריאל מדריד לשעבר קארים בנזמה, שחלק כבוד לקורבנות בעזה בתחילת השבוע ומנגד התעלם לחלוטין מהטבח של החמאס.

זמור אמר שהוא "יוצר קשר ישיר" בין בנזמה לבין המחבל שהרג את המורה דומיניק ברנרד לפני קצת פחות משבוע. על בנזמה הוסיף זמור, "קארים בנזמה, אנחנו יודעים שהוא שיחק בנבחרת צרפת במקרה, רק בשביל הכסף והתוצאות הספורטיביות. הוא אמר את זה בעצמו. הוא לא צרפתי בלבו. הוא לא אוהב את צרפת, הוא אף פעם לא אהב אותה". עורך דינו של בנזמה הצהיר על כוונה לתבוע את מנהיג הימין הקיצוני על לשון הרע.

קארים בנזמה - כל הכותרות

קארים בנזמה, שחקן אל איתיחאד. Yasser Bakhsh, GettyImages
"הוא לא אוהב את צרפת, הוא אף פעם לא אהב אותה"/GettyImages, Yasser Bakhsh

עוד אמר זומר על בנזמה: "הוא מוסלמי שרוצה ליישם שריעה, והשריעה מביאה לג'יהאד, וג'יהאד פירושו להרוג את דומיניק ברנרד, זה אומר להרוג את סמואל פטי" (מורה נוסף שנרצח בצרפת, כשראשו נערף על ידי צעיר מוסלמי בגלל שהראה קריקטורות של הנביא מוחמד). "אני עושה קישור ישיר", הוסיף. "כי כל האנשים האלה חושבים שהשריעה היא חוק אלוהי, שהוא נכפה עליהם (...) ושהשריעה הזו מספקת, בין היתר, ג'יהאד שהוא מלחמת קודש נגד הכופרים".

הכל החל ביום ראשון כאשר בנזמה העלה ב-X (טוויטר לשעבר) מסר שתומך בעזתים. "כל התפילות שלנו עבור תושבי עזה, שוב קורבנות של ההפצצות הלא הוגנות האלה שלא חוסכות לא נשים ולא ילדים", כתב בנזמה. ההערה הזו גררה ביקורת מצד הפוליטיקאית הימנית נאדין מורנו, חברת הפרלמנט האירופי מאז 2014, שאמרה כי בנזמה הוא "סוכן של חמאס". מורנו עמדה במרכז המחלוקת ב-2016 כשאמרה שצרפת היא מדינה של "גזע לבן" ושזה חייב להישאר ככה.

העיתונאי היהודי אריק זמור נואם בכינוס בלונדון, בריטניה, 19 בנובמבר 2021. רויטרס
אמירות קיצוניות, ולא בפעם הראשונה. זמור/רויטרס

שר הפנים של צרפת ז'רלד דרמנין טען שבנזמה, שמשחק כעת בערב הסעודית, "הוא ידוע לשמצה ויש לו קשרים עם האחים המוסלמים". האחים המוסלמים נחשבים לארגון טרור בשבע מדינות, כולל בערב הסעודית, אך לא בצרפת. בעקבות ההערות הנפיצות שהשמיע דרמנין, עורך דינו של בנזמה הצהיר כי הבינלאומי הצרפתי לשעבר שוקל צעדים משפטיים.

הסנאטורית ואלרי בוייר הפיצה מכתב רשמי, ובו היא קראה לשלול מבנזמה את אזרחותו הצרפתית אם ההאשמות של שר הפנים אכן יתבררו כנכונות: "תזכרו שיש לו אזרחות כפולה - צרפתית ואלג'יראית. אי אפשר לקבל את זה שאדם בעל אזרחות כפולה לא יכבד את המדינה שלנו ואפילו יבגוד בה". בנוסף לכך הציעה בוייר צעד סימבולי מקדים נגד בנזמה - שלילה של הזכייה שלו בכדור הזהב מלפני שנה. כזכור, כדור הזהב מחולק על ידי "פראנס פוטבול", מגזין צרפתי.

קארים בנזמה בטקס הצגתו כשחקן אל איתיחאד. Yasser Bakhsh, GettyImages
עוד ועוד פוליטיקאים בצרפת נגדו. בנזמה/GettyImages, Yasser Bakhsh

קריאתה של בוייר הינה אחת מבין רבות בימים האחרונים בצרפת. נאדין מוראנו, שרה לשעבר בצרפת, תיארה את בנזמה כ"סוכן תעמולה של החמאס", והחלוץ יגיש תביעת דיבה גם נגדה ונגד העיתונאי הצרפתי-יהודי פרנק טפירו שכינה אותו "שותף לטרור".

מוראנו, כיום חברת פרלמנט באיחוד האירופי, נחשבת בעצמה לדמות שנויה במחלוקת בצרפת עקב התבטאויות איסלמופוביות בעבר כגון: "צרפת היא מדינה נוצרית-יהודית מהגזע הלבן, והיא מושכת זרים. אני רוצה שצרפת תישאר צרפת, לא שהיא תהפוך למוסלמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully