וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדהאר: "אין מילים על הזוועות, החגיגות על הצער שלנו מטרידות"

עודכן לאחרונה: 8.10.2023 / 23:40

בעלי מכבי ת"א: "אובדן החיים, הפציעות והחטיפות מעציבים אותי נורא". צוקרמן פרש לפני משחק: "חנוק מכאב", יפתח זיו עלה עם מגן דוד וגם נועם יעקב ערך מחווה בווילרבאן. אותר בנו של מאמן הכושר של מכבי חיפה וגם אביו של מנהל הקבוצה, באיירן "דואגת לחברים בישראל"

מבלים בורחים ממחבלים שנכנסו מעזה למסיבת טבע 07.10.23/ספק: תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גם בעולם הספורט עוקבים בדאגה אחרי ההתפתחויות בדרום. כאן נרכז את תקציר האירועים עם זיקה לספורט הישראלי.

23:33 - בעלי מכבי תל אביב מיטש גולדהאר העביר מסר: "אני עוקב אחר האירועים בישראל. לא ניתן לבטא במילים את הזוועות. אובדן החיים, הפציעות והחטיפות מעציבים אותי נורא. חגיגות השמחה על הצער שלנו מצדם של המונים, מטרידות ואסור להתעלם מהן. המחשבות והתפילות שלי עם הקורבנות, משפחותיהם והאנשים בישראל".

21:41 - בתום משחק ההפסד נגד באסקוניה, מאמן גרנאדה פאבלו פין פתח את מסיבת העיתונאים במסר הבא: "אני רוצה לשלוח חיבוק למשפחתו של יפתח זיו. זה מצב מאוד קשה והוא מודאג. אנחנו איתו ואנחנו כאן כדי לעזור לו ולתת לו אהבה. אני מקווה שנפסיק לדבר על דברים מהסוג הזה. המסר הזה הוא גם בשבילו, שיידע שכולנו איתו, צוות האימון והמועדון כולו יעזור לו במה שצריך".

21:20 - סמביניה, בלמה מכבי בני ריינה שנולד בפורטוגל ומייצג את נבחרת גינאה ביסאו, סיפר ל"קורייו דה מניה" כי הוא מנסה לחזור לפורטוגל "מהר ככל האפשר" במטרה לברוח מההסלמה בישראל. בכתבה הוסבר כי סמביניה לא נמצא בשטח הלחימה, אך השחקן אמר כי הומלץ לו "לעזוב את ישראל לטובת הביטחון האישי כי גם האזור של ריינה נמצא תחת איום טילים".

21:15 - מכבי חיפה סיכמה יום ראשון במבצע איסוף התרומות למען תושבי הדרום וחיילי צה"ל. עשרות אוהדים ועובדי המועדון השתתפו במבצע, והמנכ"ל איציק עובדיה אמר: "אלו ימים קשים למדינת ישראל, ימים של אבל לאומי על מאות נרצחים ואלפי פצועים. למועדון מכבי חיפה יש קהילה חזקה של אוהדים בכל המדינה וכולנו התגייסנו כדי להקל ולו במעט על תושבי עוטף עזה ועל החיילים שבחזית הדרומית. ההתגייסות של האוהדים מרגשת וחשובה ומוכיחה את החוסן שלנו בקהילה. בשם נשיא המועדון, מר יעקב שחר, אני שולח תנחומים כנים למשפחות ששכלו את יקיריהן, איחולי רפואה שלמה לפצועים וכולנו תקווה שהחטופים יחזרו לבתיהם במהרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
סטורי של וויל ריימן. אינסטגרם, צילום מסך
הסטורי של וויל ריימן/צילום מסך, אינסטגרם

21:00 - אותר לפרסום כי אחד הנרצחים בפיגוע הירי במצרים הוא אלון שמלי, עוזר מאמן קבוצת נערים א' של הפועל תל אביב. שמלי בן ה-34 גם שיחק בליגה ג'. לידיעה המלאה

20:44 - השחקנים הזרים של מכבי תל אביב, הפועל חולון ועירוני קרית אתא יעזבו הלילה את ישראל ויטוסו לקפריסין. בכל הנוגע לזרים של הצהובים, כשתתקבל החלטה לגבי חידוש משחקיה של הקבוצה ביורוליג יוחלט על מיקום ומועד חידוש אימוניה של מכבי תל אביב. (אור שקדי)

20:14 - וויל ריימן, המתאזרח שחתם במכבי תל אביב בקיץ האחרון והושאל אל סן קנטן הצרפתית, הביע מרחוק את תמיכתו במדינה כשפרסם בסטורי תמונה של הגופייה שלו בנבחרת ישראל, במדיה הופיע פעם אחת לפני כחודשיים.

19:00 - בשעות הערב אותר בנצי, אביו של גיל אופק המשמש כמנהל מכבי חיפה. במשך שעות ארוכות לא היה כל קשר עם האב והיה חשש לחייו, אבל התברר כי הוא הצליח להתחבא בכפר עזה, חולץ ופונה לטיפול רפואי.

סטורי של הטניסאי דניאל צוקרמן. האינסטגרם של דניאל צוקרמן, צילום מסך
סטורי של הטניסאי דניאל צוקרמן/צילום מסך, האינסטגרם של דניאל צוקרמן

18:35 - הכדורסלן יפתח זיו עלה עם מגן דוד על היד במשחקה של קבוצתו גרנאדה בליגה הספרדית מול באסקוניה.

18:05 - לצלילי השיר "טודו בום" של סטטיק ובן אל תבורי, נערך היום בסלובניה מצעד תמיכה בישראל שאותו ארגנו מרקוס טבארס, כוכבה הברזילאי של מאריבור (עד פרישתו בשנה שעברה) ורעייתו.

18:04 - שחקן הפועל תל אביב בכדורסל תומר גינת מצייץ: "רק בימים האחרונים אני באמת מבין כמה אני סוחב איתי ממלחמת לבנון השנייה, אותה עברתי בתור ילד בן 13 בקיבוץ גשר הזיו. ימים קשים, כואבים ובלתי נתפסים. המחשבות עכשיו עם החברים שלי, החיילים, וכל מי שנלחם למען ביטחון ישראל.
ימים טובים יותר בדרך".

18:00 - הטניסאי דניאל צוקרמן מנסה לחזור לישראל לאחר שאמור היה לשחק במוקדמות טורניר מלאגה ובחר לפרוש מהתחרות. צוקרמן הסביר בסטורי באינסטגרם: "הלב אומר לחזור. ניסיתי להתחמם היום למשחק ופשוט חנוק מכאב ביומיים האלה. אין טיסות חזרה. יש מישהו שיכול לעזור לחזור לארץ?".

צעדת התמיכה בסלובניה

יפתח זיו עם מגן דוד

נועם יעקב עם כיתוב על הנעליים: תתפללו למען ישראל. ., צילום מסך
המחווה של נועם יעקב/צילום מסך, .

17:40 - נועם יעקב, כדורסלן נבחרת ישראל, עלה למשחקה של וילרבאן כשעל נעליו הכיתוב: "תתפללו למען ישראל". הגארד הצעיר קיבל 14 דקות ותרם שלושה אסיסטים וריבאונד אחד ללא נקודות בניצחון 64:89 על נאנסי בליגה הצרפתית.

17:17 - רועי קהת ציין את שער הבכורה שלו במדי סומגאיט בליגה האזרית עם תפילת "שמע ישראל" על כר הדשא ולאחר מכן הצביע למרומים לזכר הקורבנות. ברק בכר ועוזרו גיא צרפתי עלו עם סרטים שחורים על היד למשחק בליגה הסרבית. לידיעה המלאה

17:15 - הודעתה של הפועל ירושלים בכדורסל: "סמ"ר גלעד מזרחי, חבר אהוב ואדום, נלחם בגבורה במחבלים בקרב בקיבוץ רעים ונפצע. הוא מאושפז כעת בסורוקה, משפחת הפועל מתפללת לשלומו ושולחת חיזוקים למשפחה היקרה. גלעד, גיבור ישראל, אנחנו לצידך".

דרור שמשון, מאמן הכושר של מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
בנו ניצל. דרור שמשון, מאמן הכושר של מכבי חיפה/מאור אלקסלסי

17:00 - אחרי שעות ארוכות מנותקות כשר, מאמן הכושר של מכבי חיפה איתר בנו כשהוא בריא ושלם לאחר שנכח במסיבה ברעים.

16:23 - אחרי שעזב אתמול את הארץ, מאמן הפועל תל אביב מייקל ולקאניס סיפר ל"גאזטה" היווני: "כשאתה מגיע לישראל אתה מדמיין שזה יכול לקרות, אבל לא בסדר גודל כזה. היו אזעקות במשך שעתיים-שלוש ללא הפסקה. צפינו בחדשות והבנו את גודל הסכנה. יצאתי למרפסת, ראיתי אנשים מפוחדים וחזיתי בטילים בשמיים. בני ג'ון בן ה-16 היה איתי, אז פחדתי עוד יותר, זה נורא. המועדון אמר לי שזה יכול להימשך בין שבועיים לחודש. כששמעתי את האזעקות בשבת הייתי רגוע, אבל פתחתי טלוויזיה והבנתי כמה זה רציני. המשפחה התקשרה לבקש ממני לחזור בהקדם".

16:20 - באיירן מינכן שבה משחק דניאל פרץ בהודעה רשמית: "אין הצדקה לרצח ולאלימות הברוטלית כלפי אזרחים. אנו דואגים לחברינו בישראל ומקווים לדו-קיום בשלום בין כל אנשי המזרח התיכון".

רב"ט ירון זהר, בוגר מחלקת הנוער של הפועל חיפה שנהרג במהלך מבצע חרבות ברזל. הפועל חיפה, אתר רשמי
רב"ט ירון זהר, בוגר מחלקת הנוער של הפועל חיפה שנהרג במהלך מבצע חרבות ברזל/אתר רשמי, הפועל חיפה

14:57 - בהפועל חיפה מתאבלים על מותו של לוחם גולני, רב"ט ירון זהר בן ה-19 מקרית אתא, שנהרג בקרבות בעזה. זהר ז"ל שיחק במשך שש שנים במחלקת הנוער של המועדון, התחיל את צעדיו בקבוצות הטרומים ושיחק בהפועל חיפה עד נערים א', בעמדת המגן השמאלי. אחד ממאמניו, שלומי שטיקר שהדריך אותו במשך מספר שנים, ציין: "ירון היה ילד מדהים, ממש עלם חמודות, כואב הלב". המועדון שלח תנחומים למשפחה ונציגיו ישתתפו בהלוויה.

14:30 - היורוליג אישרה: המשחק של מכבי תל אביב נגד מילאנו נדחה. הצהובים ביקשו דחייה של המשחק, ונענו בחיוב: "היורוליג נגד אלימות, מביעים את תנחומינו העמוקים למשפחות הקורבנות ולכל אלו שנפגעו מהטרגדיה". פרטיזן בלגרד הזמינה את מכבי תל אביב להתארח אצלה. לידיעה המלאה

14:26 - שחקנה של מכבי תל אביב אנריק סבוריט צייץ: "מקווה שהסיוט הזה ייגמר בהקדם האפשרי, לבי עם כל ישראל. עכשיו ולתמיד - אנחנו עומדים לצד עם ישראל!".

14:25 - הקבוצות והחברים נפרדים מליאור אסולין. הפועל תל אביב, בני יהודה, בית"ר ירושלים, הפועל פתח תקוה ועוד קבוצות ושחקנים וחברים נפרדים מחלוץ העבר שנרצח במתקפת המחבלים: "עצב גדול, לב זהב, השם ייקום דמך!". לידיעה המלאה

14:20 - בשל המלחמה הפועל תל אביב הודיעה היום רשמית על דחיית משחק היורוקאפ נגד וולבס שהיה אמור להיערך ביום רביעי הקרוב, 11.10: "משפחת הפועל ''שלמה'' תל אביב שולחת את תנחומיה למשפחות ההרוגים והנרצחים, איחולי החלמה מהירה לפצועים ובתקווה לבשורות טובות מהאזרחים ומחיילי צה''ל שנחטפו לרצועת עזה. כולנו מתפללים לימים רגועים ומייחלים שיגיעו במהרה".

14:11 - משרד התרבות והספורט פותח מוקד חירום עבור גופי ומוסדות התרבות והספורט, לטובת מתן מענה לאמנים ולאמניות, ליוצרים וליוצרות, לספורטאים ולספורטאיות. המוקד פועל בתיאום עם הנחיות משרדי הממשלה השונים, פיקוד העורף ורשויות החירום, ויסייע במענה למצוקות ולצרכים שעולים מן השטח, כמו גם בניתוב פניות של ספורטאים ואמנים לגורמים המקצועיים הרלוונטיים. מספרו של מוקד החירום: 072-3452355

הנחיות משרד התרבות והספורט מתעדכנות מעת לעת בהתאם להנחיות פיקוד העורף. נכון לשעה זו, גופי ומוסדות התרבות והספורט מנועים מלקיים כל פעילות, ובתוך כך יש לבטל את כלל האירועים הצפויים ברחבי הארץ בעת הזו.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ. ניב אהרונסון
"באופ"א יודעים עד כמה חריגה המציאות בה אנחנו פועלים בימים אלה". זוארץ/ניב אהרונסון

13:50 - השיחות של יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ עם ראשי אופ"א נמשכות גם הבוקר במטרה למצוא מועדים חלופיים למשחקי הנבחרת הבוגרת (שווייץ, בלומפילד 12.10; קוסובו בחוץ, 15.10) והנבחרת הצעירה (אסטוניה ב-12.10 וגרמניה 17.10 בארץ). התכנסות שתי הנבחרות מושהית כרגע.

זוארץ: "אני מקווה לקבל תשובות סופיות בנושא עד לשעות הערב ומעריך את המאמץ הגדול, בצד ההבנה והחיזוקים, מצד נשיא אופ"א והצוות שלו, למצוא פתרונות הוגנים. אנחנו בקשר עם השחקנים והצוותים, מעדכנים אותם בהתפתחויות ועושים כל מה שאפשר כדי להכיל את הסיטואציה הקשה מאוד ולהבטיח שמירה על עקרונות של הוגנות וספורטיביות. זכינו עד כה לאמפתיה גדולה מהנבחרות האחרות בבית וכמובן לעזרה מהבכירים ביותר באופ"א שיודעים עד כמה חריגה המציאות בה אנחנו פועלים בימים אלה. אני שולח החלמה מהירה לפצועים, בהם גם השחקן בן בנימין, ואת תנחומי למשפחות הנרצחים, בהם גם כדורגלן העבר ליאור אסולין אותו ליוויתי שנים ארוכות".

13:10 - אבל כבד בכדורגל הישראלי: משפחת אסולין הודיעה כי "בצער רב וביגון קודר אנו מודיעים על מותו של שחקן הכדורגל לשעבר ליאור אסולין במתקפת המחבלים אתמול ברעות. על מועד ההלווייה תבוא הודעה". יהי זכרו ברוך. לידיעה המלאה

12:30 - אחרי הציוץ על ה"בגידה" שעורר סערה ברשת, מאור בוזגלו הבהיר: לא התכוונתי ל"חיילי ומפקדי צה"ל הקדושים והגיבורים". לידיעה המלאה

12:15 - מכבי תל אביב תבקש מהיורוליג לדחות את המשחק נגד מילאנו. הצהובים שקלו יציאה מוקדמת לאיטליה, אבל אחרי התיעצויות עם משרד הספורט וגורמים נוספים, ובעקבות האיסור על יציאה מישראל, החליטו במכבי לבקש דחייה של המשחק. לידיעה המלאה

12:10 - המנהל המקצועי של הנוער באשקלון נהרג מאש כוחותינו: "לא סיכן איש". אבל בעיר הדרומית עם היוודע מותו של עדי אוחנה ז"ל שנהרג לאחר שיצא ממשמרת בחברת החשמל בעיר. אחיו אורי: "היה מחסום וכנראה שהוא חשב שמדובר במחבלים. הוא לא עצר עם הרכב, אז ירו בו". לידיעה המלאה

מנהל מכבי חיפה גיל אופק עם אביו בנצי אופק. באדיבות מכבי חיפה, אתר רשמי
יש סוף טוב. גיל אופק ואביו/אתר רשמי, באדיבות מכבי חיפה

11:30 - קבוצה ראשונה שאמורה להגיע לישראל וכבר הודיעה שבכל מקרה לא תעשה כך: קלדוניה גלדייטורס, הקבוצה שאמורה לפגוש את אליצור רמלה, הודיעה לשחקניות הקבוצה כי בכל מקרה לא תשחק בארץ בסיטואציה הנוכחית, כך מסרו גורמים באירופה. באיגוד הכדורסל נמצאים בקשר עם פיב"א על מנת למצוא פיתרון לסיטואציה. כזכור, גם אם רמלה תחליף ביתיות למשחק שאמור להיערך ביום חמישי, נכון לעכשיו היא לא תוכל לצאת מהארץ בעקבות האיסור הממשלתי להוציא משלחות ספורט לחו"ל (אור שקדי).

10:55 - רגלו של בן בנימין שנפצע במסיבה נקטעה: "עצוב שכך נגמרה הקריירה". אביו של הכדורגלן שנורה על ידי מחבלים שיתף בעצב על מצבו: "הוא היה עם ארוסתו וזרקו עליהם רימון. מנסים להיות כמה שיותר חזקים". לידיעה המלאה

10:30 - אחיינו של יוסי בניון חיסל שלושה מחבלים במתקפה על בארי. שעות ארוכות של חרדה עברו על המנהל המקצועי של הנבחרת, כאשר הקשר עם אחותו ומשפחתה נותק. לאחר מכן התברר סיפור הגבורה, שבמהלכו האבא נורה ונפצע, וכל המשפחה נמלטה מהבית לאחר שנזרק עליו רימון. לידיעה המלאה

10:15 - מכבי פתח תקוה הודיעה שמואיז אדילהו, לורנצו פרמאטי וז'ארד קאסה קיבלו אישור לעזוב את הארץ (רענן ברנובסקי).

9:30 - אבד הקשר עם בנצי אופק מקיבוץ כפר עזה, אביו של מנהל מכבי חיפה, גיל אופק. הקשר האחרון היה אמש בערב ולפי ההודעה ממכבי חיפה, ביתו מוקף במחבלים, הצבא טרם הגיע אליו וקיים חשש גדול לחייו. במכבי חיפה עדכנו: "עוקבים אחר ההתפתחויות, עוטפים את גיל ומתפללים לנס".

8:57 - קבוצות הכדורסל באזור המרכז שהזרים שלהן נותרו בארץ, צפויות לנסות לשוב היום להתאמן. הפועל תל אביב מחכה לתשובות מראשי היורוקאפ בנוגע למיקום וקיום המשחק שלה נגד וולבס הליטאית. הצדדים נמצאים בקשר רציף (אור שקדי).

ליאור אסולין שחקן הפועל פתח תקוה. ברני ארדוב
המשפחה מחפשת מידע. אסולין/ברני ארדוב

8:45 - שעות ארוכות אחרי מתקפת הטרור הרצחנית, עדיין לא ידוע מה עלה בגורלו של ליאור אסולין. חלוץ העבר שחגג את יום הולדתו ה-43 במסיבת הטבע בדרום שבה פתחו באש מחבלים שחדרו לישראל מרצועת עזה, לא יצר קשר עם בני משפחתו שממשיכה לבקש סיוע ברשתות החברתיות.

שמו של אסולין הופיע ברשימות של ניצולים, אבל ככל הנראה מדובר באדם אחר, ובני משפחתו עדיין מתחננים לקבל מידע אודותיו. "השמועות לא נכונות, הוא עדיין לא אותר", כתבו בני משפחתו הבוקר (ראשון) ברשתות החברתיות.

8:35 - אחרי שקיבל סיוע מגורמים בשגרירות ארצות הברית, פרנזי פיירו המריא לניו יורק יחד עם משפחתו (שלמה וייס).

7:50 - מיגל ויטור לא ממהר לעזוב את ישראל, וממתין להחלטה בנוגע למשחקי נבחרת ישראל. הבלם אמר לתקשורת הפורטוגלית: "שום דבר רציני לא קרה בינתיים, אני מקווה שהחלק הגרוע מאחורינו. אני רגוע". לידיעה המלאה

7:35 - חוסה רודריגס עדיין לא מצליח לצאת מישראל. קשר הפועל תל אביב אמר לתקשורת הספרדית: "ביטלו לנו את הטיסה וננסה להימלט היום דרך איסטנבול. ההסלמה תפסה אותנו לא מוכנים, אנחנו מותשים מאוד". לידיעה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully