וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעולם חוזרת: מכבי חיפה היא אחת ממלכות הקאמבקים באירופה

14.4.2023 / 13:30

רק פיינורד וריינג'רס מקדימות בקטגוריה הזו את הירוקים, שביצעו העונה יותר מהפכים משתי העונות הקודמות גם יחד. הרמז המטרים באוגוסט, המומחיות של בכר, ההבדלים בין המחציות והשוואת ההישג מ-1993/94

תקציר הניצחון 1:4 של מכבי חיפה על מכבי נתניה/ספורט1

ב-10 ימים דחוסים ומרטיטים בחציו השני של חודש אוגוסט האחרון, הוכיחה מכבי חיפה כי מבחינתה אין בור עמוק מדי. ב-17 באוגוסט חזרה מפיגור 2:1 לניצחון ביתי 2:3 על הכוכב האדום בפלייאוף ליגת האלופות, בחלוף שישה ימים ידעה למחוק פיגור 2:0 בבלגרד ולהשיג 2:2 שהקנה לה את הכרטיס לשלב הבתים בפעם השלישית בהיסטוריה, ואחרי האופוריה עוד הספיקה לפתוח עונה בליגת העל (בעקבות דחיית המשחק מול בני סכנין) עם 1:4 על מכבי נתניה למרות ספיגה מוקדמת.

אותם 10 ימים היוו רמז מטרים והכינו את הקהל הירוק לעתיד לבוא: עונת הקאמבקים של מכבי חיפה.

עבדולאי סק, מוחמד אבו פאני, דולב חזיזה שחקני מכבי חיפה חוגגים. מאור אלקסלסי
חמישה מששת המהפכים היו במשחקי בית. שחקני מכבי חיפה חוגגים/מאור אלקסלסי

במוצאי השבת האחרונה, תסריט נתניה חזר על עצמו כמעט במדויק: איגור זלאטנוביץ' שוב כבש ראשון (דקה 21 בתחילת העונה, דקה 18 הפעם), עומר אצילי שוב הפך (שלושער בתחילת העונה, גול וחצי הפעם) ובדקות הסיום התוצאה שוב גדלה ל-1:4. בפעם השישית העונה, מכבי חיפה הצליחה לנצח משחק ליגה שבו פיגרה. לשם השוואה, בשתי האליפויות הקודמות גם יחד היו לה ארבעה מהפכים.

סך הכול, מכבי חיפה צברה עד כה 20 נקודות במשחקים בהם נקלעה לפיגור. בשישה מקרים, כאמור, הצליחה להפוך לניצחון (חמישה מהם בבית) ועוד פעמיים ידעה לחלץ נקודה ולפחות להימנע מהפסד.

באופן סמלי, הקבוצה הקודמת שביצעה שישה מהפכים בעונה אחת בליגת העל והמשיכה לאליפות הייתה גם היא של ברק בכר. ב-2016/17, הפועל באר שבע הפכה פיגור לניצחון בשלושה משחקים במהלך העונה הסדירה, עשתה את זה עוד שלוש פעמים בפלייאוף וסך הכול אספה 19 נקודות במשחקים בהם הייתה צריכה לרדוף. מכבי חיפה של בכר כבר עברה את הרף הזה בנקודה.

הנתון הנוכחי של הירוקים שווה לעונה הכי מפורסמת של המועדון. ב-1993/94, בדרך לאליפות ללא הפסד, הצליחה מכבי חיפה של גיורא שפיגל למחוק פיגור ולנצח בחמישה משחקים, ובחמישה מקרים נוספים ידעה להשוות. סך הכול 20 נקודות מעמדות פיגור, וגם אז הייתה רביעייה לרשת מכבי נתניה אחרי ספיגה מוקדמת (2:4 במחזור ה-11).

עוד בוואלה!

בכר: "מכבד את קראנקה ומכבי ת"א, עשו ניצחון גדול בבאר שבע"

לכתבה המלאה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
שיפר את הנתון מימי באר שבע. ברק בכר/מאור אלקסלסי

בשתי האליפויות האחרונות ידעה מכבי חיפה להכריע משחקים בשלב מוקדם. שנתיים ברציפות היא הייתה קבוצת המחצית הראשונה הטובה בליגה במהלך העונה הסדירה, עם מקרה בודד שבו ירדה להפסקה בפיגור. ב-2022/23 זה קרה לה ארבע פעמים בליגה הסדירה ועוד פעמיים בפלייאוף. למעשה, האלופה צעדה ביתרון רק בתשע מחציות ראשונות ב-30 משחקי ליגה עד כה.

גם התפלגות השערים מצביעה על ההבדלים. עד השער של צ'ארון שרי (11) לרשת הפועל תל אביב במחזור ה-13 שנעל את הסיבוב הראשון, מכבי חיפה כלל לא הצליחה לכבוש במהלך רבע השעה הראשונה של המשחקים. 37 מתוך 59 השערים שלה הובקעו במחציות השניות, וגם בתוך ה-22 שהיו לפני ההפסקה, שניים הגיעו בתוספת הזמן של המחצית. משמע: כמעט 50 אחוז מהשערים היו אחרי הדקה ה-45.

שחקני פיינורד חוגגים. רויטרס
מלכי המהפכים של אירופה העונה. שחקני פיינורד/רויטרס

ששת המהפכים מציבים את מכבי חיפה בטופ האירופי. אם סוקרים את 25 הליגות הבכירות ביבשת, בפסגה נמצא את פיינורד, מוליכת הליגה ההולנדית, ולצדה את ריינג'רס הסקוטית - כל אחת מהן עם שבעה מהפכים העונה וסך הכול 24 נקודות ממצבי פיגור. הן בעצם השתיים היחידות שמקדימות את מכבי חיפה בקטגוריה הזו.

הירוקים מחזיקים במאזן זהה לזה של מומחית הקאמבקים בפרמיירליג לעונה הנוכחית. באופן מפתיע, לא מדובר באחת הבכירות באנגליה אלא דווקא בקריסטל פאלאס. שמונה ניצחונות יש לקבוצה הלונדונית בליגה במהלך 2022/23, אבל לא פחות משישה מהם הגיעו לאחר שנקלעה פיגור. בשני משחקים נוספים הצליחה להשוות וכך הגענו ל-20 נקודות ממצבי פיגור, מתוך 33 בסך הכול שצברה העונה.

אחרי מכבי חיפה ופאלאס ניתן למצוא את שרלרואה הבלגית ור.ק.ס ואלווייק ההולנדית. גם להן שישה מהפכים כל אחת, אבל נקודה פחות במצטבר. אודינזה גם היא עם 19 נקודות כמובילה האיטלקית בתחום (אם כי רק ארבעה ניצחונות לצד שבע תוצאות תיקו) ואחריה ניצבות מארסיי הצרפתית עם 18 נקודות ופנרבחצ'ה הטורקית עם 17.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully