וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתיכת צדק: על הקאמבק הלא רומנטי של שיר צדק להפועל באר שבע

שיר צדק והפועל באר שבע גילו שהדבר היחיד שיותר קשה להם מלהישאר ביחד זה להיפרד. הפצעים הפכו לצלקות, אבוקסיס הפשיר את הקרח ובניגוד לכל התחזיות הבלם השלים שלושה משחקים בהרכב, והציל לקבוצתו שתי נקודות. יוסיפוביץ שוקל מילים, כולל: למה בכלל שעוואד יתנהג אחרת?

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

סיפור השבת: לא סוף טוב אבל סוף אחר (מילים: 499/500)

שיר צדק והפועל באר שבע ניסו כל כך חזק להתגרש עד שבסוף נשארו ביחד. הוא סוחב מרמור עצום מאז לקח את התוסף שהרס לו שנים מהקריירה, מספטמבר 2017 כשיצאה ההודעה ועד לפני שלושה שבועות, אז לפתע חזר לסגל כבלם מן המניין; היא כועסת על איך שכעס, על איך שהתנהג, על שלא העריך את הנסיונות שלה לתקן את מה שקרה באחריותה. אפשר להבין אותו, אפשר להבין אותה, ושניהם לא הבינו זה את זו. משחק אחר משחק, חלון אחר חלון, היא ניסתה לסחור בו, הוא רצה לעזוב אותה, הוא לא היה בסגל גם כשהיא היתה כל כך פצועה, ביחד הם התרסקו, ומאהבה גדולה וטבעות נשאר רק חוזה ושני צדדים שלא מסכימים לוותר על כסף. נישואי נוחות הכי לא נוחים בעולם. השנה היה ברור שזה נגמר, השאלה רק איך ומתי. חלאס, אין דרך חזרה. זה היה כל כך בלתי הפיך עד שזה התהפך.

כמובן שליוסי אבוקסיס יש כאן השפעה מכרעת. הוא בא מבחוץ, השריטות כבר הגלידו לצלקות, הוא לא הרגיש אותן על בשרו. עבור צדק והנהלת הפועל באר שבע הרבים והמתקוטטים, אבוקסיס היה ממד הזמן. זה שמגיע ותוהה 'רגע, למה בכלל הוא אפילו לא על הספסל?' וגורם לשני הצדדים להבין שאחת היא קבוצת כדורגל מקצוענית שמשלמת שכר לבלם, והשני הוא בלם מקצועני שמקבל כסף כדי לשחק כדורגל - והיי, אבוקסיס מאמן קבוצה שצריכה בלם. אז יאללה, בואו נפתח דף חדש, ופתאום, גם אם הצלקות לא ייעלמו לעולם, הריב כאילו נפרם. צדק שלא שותף העונה באסיפות ובתרגולים טקטיים, פתאום חזר. שהר ולויטה ועוד כמה חבר'ה בטח הזכירו לו נשכחות, אבל זו באר שבע אחרת, וכמובן שזה שיר אחר. אפשר להבין את שני הצדדים, הכול כל כך שונה שאתה בטח כבר לא יודע על מי אתה כועס.

שיר צדק שחקן הפועל באר שבע עם בן שהר. קובי אליהו
זה היה כל כך בלתי הפיך עד שזה התהפך. שיר צדק/קובי אליהו

אתמול השלים צדק משחק שלישי בהרכב, בשלושתם יחד ספגה הקבוצה שער אחד, מפנדל, מקרה בו שחקן נתניה הכשיל את עצמו. צדק לא היה נקי לחלוטין אבל שיחק טוב, בטח ביחסית לחלודתו הפוטנציאלית, ובתוספת הזמן היה יפה לראות אותו דוהר לרחבה, חוסם בגופו (ולא בידו) כדור קריטי ומחסל את הסיכוי האחרון של בני יהודה כמה שניות לפני הבאזר. בכלל, הסיפור של צדק הוא סיפור מורכב ויפה, סיפור על טעות ועל גאולה, על ספורטאי אשם אבל לא רמאי, וגם אם הוא לא חזר כדי להניף צלחת וגם אם לא ישוב לימיו הגדולים ולא לנבחרת - בהתחשב במה שהיה, טוב לראות אותו מקבל צ'אנס נוסף. עם כל הכבוד לתקנון הסימום, הוא קיבל תקופה שלא הגיעה לו.

ואנחנו שוב חוזרים לתמונה הנהדרת והאכזרית מהיציע הדרומי, למנואלה שהניפה את דמותם של ברדה, מליקסון, בכר וצדק, מאונט ראשמור של הפועל באר שבע. צדק היה הראשון לקרוס עם הבקבוקון המרשיע, ואחריו, כמו ברווזים במטווח העמה, נפלו ברדה והלב, מליקסון והרגל, בכר והראש. ופתאום מתמונה נוסטלגית עם ארבעה גיבורים מקומיים לשעבר, דווקא צדק, מקום רביעי בהיררכיית הדגל, זה שהיה הכי קבור, הכי היסטוריה, הוא שמסיר את האיקס וחוזר לצבע. זה לא סיפור הירואי ולא בטוח שיש לו סוף שמח - זה סיפור מציאותי, כמו החיים עצמם, על שניים שכבר ויתרו האחד על השנייה וגילו שהדבר היחיד שיותר קשה להם מלהישאר ביחד זה להיפרד. עם כל הכבוד לרומנטיקה של הענף הזה, לא תמיד צריך לאהוב. לפעמים מספיק לשחק כדורגל.

עוד בוואלה!

יוסי אבוקסיס: "אולי עדיף עונש הפחתת נקודות על פני רדיוס"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי חיפה יובל אשכנזי עם ירדן שועה, מוחמד עוואד. קובי אליהו
שועה בישל, אבל את הדייסה כל הקבוצה אוכלת את זה ביחד. מוחמד עוואד/קובי אליהו

השבת בפסקה: למה שעוואד לא יתנהג ככה? (מילים: 98/100)

לפני שאתם קוטלים את מוחמד עוואד על הפוסט, ההתנהגות וההתקפה העקרה, עצרו: למה שלא יפעל ככה? מה עוואד צריך לחשוב כשהוא מציץ בטבלת הדקות ורואה שירדן שועה מקדים אותו? מה אמורים יתר השחקנים, המאוכזבים, החבשים, לחשוב? הם רואים שחקן עם רקורד משמעתי מסמי עופר ועד המסגר - שמקבל עוד צ'אנס ועוד צ'אנס. למעשה: ככל שהוא משתולל יותר, כך הוא משחק יותר.

הייתי מאשים את בלבול אם בלבול היה זה שקובע. הוא לא. מכבי חיפה בעונה טובה עם אחלה חבר'ה אבל עם ניהול סגל לפי חוקי הג'ונגל. אתמול שועה בישל, אבל את הדייסה כל הקבוצה אוכלת את זה ביחד, שבוע אחר שבוע.

רועי קהת שחקן מכבי נתניה מול גיא משפתי שחקן הפועל חיפה. ברני ארדוב
רועי קהת/ברני ארדוב

השבת בשורה (מילים: 10/10)

רועי קהת בן אדם מיוחד מאוד וחזק מאוד. משתתף בצערך.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully