וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטים התבלבלו בספירה ו"שדדו" את ארון גורדון, שרמז לקנוניה

סערה בתחרות ההטבעות: רגע של חוסר ריכוז בפאנל השופטים העניק את התואר לדרק ג'ונס, ופורוורד אורלנדו ששוב קופח הודיע כי לא יחזור בעתיד. ב-NBA הופתעו, השופטים מסבירים מה בדיוק קרה

עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

סופ"ש האולסטאר הפך בשנים האחרונות לאירוע מנומנם למדי, אבל הלילה (בין שבת לראשון) תחרות ההטבעות עוררה סערה של ממש. דרק ג'ונס ממיאמי קטף את תואר מלך ההטבעות, אבל עשה זאת אחרי גמר מעורר מחלוקת בו ניצח על חודה של נקודה את המקופח הסדרתי ארון גורדון - שהפסיד בצורה דומה לזאק לאבין בתחרות ההטבעות באולסטאר 2016.

גורדון רשם כמה דאנקים מפעימים, כולל ווינדמיל בלתי נשכח, וקיבל ניקוד מלא של 50 נקודות על שלוש ההטבעות הראשונות שלו בתחרות. גם ג'ונס קיבל 50 נקודות על כל שלושת הדאנקים הראשונים שלו בתחרות, אולם הדרמה נרשמה בסיבוב השלישי של הגמר: ג'ונס הטביע ביד שמאל מקו העונשין במחווה לדאנק האיקוני של מייקל ג'ורדן, וזכה ל-48 נקודות מפאנל השופטים.

גורדון, בניסיון לקטוף את התואר בפעם הראשונה בקריירה, ריחף מעל השחקן הגבוה ב-NBA טאקו פול (2.26), והאמין שיקבל שוב ניקוד מלא, למרות שההטבעה לא היתה "חלקה" ובמהלכה פגע מעט בגופו של פול. לצערו, פאנל השופטים שכלל את דוויין ווייד, סקוטי פיפן, שחקנית ה-WNBA קנדיס פארקר, הראפר קומון והשחקן צ'דוויק בוזמן התייעץ במשך כמה דקות, ובסופו של דבר נתן לו ציון כולל של 47 נקודות בלבד.

שופטי תחרות ההטבעות של אולסטאר 2020 אחרי ההטבעה של ארון גורדון. מתוך טוויטר, צילום מסך
מי אחראי לבלבול? ציוני השופטים להטבעת המריבה/צילום מסך, מתוך טוויטר

גורדון הגיב בהלם לציון, וכך גם שחקני NBA רבים שצפו בתחרות מהפרקט. יאניס אנטטוקומפו, למשל, נראה המום, ג'ואל אמביד צייץ ש"ארון גורדון שוב נשדד", וגם לברון ג'יימס הסכים שהיה צריך להכריז על שני מנצחים.

אבל כעת מסתבר שמדובר ככל הנראה בסך הכל בטעות אנוש: על פי ESPN, פאנל השופטים התכוון לתת לגורדון ציון כולל של 48 נקודות שהיה קובע שוויון עם ג'ונס, אולם "אחד השופטים התבלבל ועשה טעות".

"היינו בטוחים שעומד להיות שוויון. כשהתייעצנו אחד עם השני בפאנל, אמרנו 'זה תיקו!'. אבל מישהו עשה את זה לא נכון, לא יודע מי", סיפר הראפר קומון ל-ESPN.

גם קנדיס פארקר, שהעניקה לגורדון ציון 10 על ההטבעה האחרונה, טענה שהכוונה של השופטים היתה לפסוק על תיקו. אגב, לא ברור מה היה קורה אם השופטים אכן היו פוסקים על תיקו, שכן תקנון ה-NBA לא מאפשר להכריז על זכייה משותפת של שני שחקנים בתחרות.

עוד בוואלה!

דרק ג'ונס אלוף ההטבעות אחרי גמר שנוי במחלוקת, באדי הילד מלך השלשות

לכתבה המלאה
ארון גורדון בתחרות ההטבעות של אולסטאר 2020. GettyImages
גם השחקנים הגיבו בהלם. ארון גורדון חוגג אחרי ההטבעה האחרונה/GettyImages

בכל מקרה, את ארון גורדון ההסברים הללו לא סיפקו. במסיבת העיתונאים שאחרי התחרות הוא הודיע כי לא יחזור להתחרות על התואר בעתיד, למרות שבשתי הפעמים שבהן השתתף סיפק דאנקים בלתי נשכחים.

"היו לי ארבעה ציונים של 50 ברצף. ארבע 50 ברצף! ברגע שזה קרה, התחרות הייתה צריכה להסתיים", אמר בכעס. "היו צריכים לגמור את זה כאן וללכת הביתה. ארבעה 50 ברצף בתחרות הטבעות ב-NBA, גיים אובר. אבל אני לא יודע, אולי אני לא מבין כלום, אבל מי מנהל את הדבר הזה בכלל?"

גורדון הוסיף ואמר ש"אני מרגיש שהייתי צריך להיות מלך ההטבעות של האולסטאר לא פעם אחת, אלא פעמיים. לקפוץ מעל בחור בגובה 2.26 מטר, זה לא קל בן אדם...לקבל על זה ציון 47? נו באמת, מה אנחנו עושים פה?".

עדיין לא ברור מי מבין השופטים התבלבל, או שמא פעל במכוון כדי להעניק את הניצחון לדרק ג'ונס, אולם היה מי שהפנה אצבע מאשימה כלפי דוויין ווייד, שכביכול היטה את התוצאה לטובת המנצח, ששיחק איתו במיאמי.

"אל תאשימו אותי! אני לא הייתי היחיד שנתן לו ציון 9 על ההטבעה הזאת", התרעם ווייד כשנשאל על כך, "למה לא מדברים על זה?".

מלבד ווייד, גם סקוטי פיפן וצ'דוויק בוזמן נתנו ציון 9 על ההטבעה של גורדון, ויש גם מי שסבור שבצדק.

המנצח דרק ג'ונס הוא אחד מהם. "הוא פגע בראש של טאקו, אז הם לא היו יכולים לתת לו ציון 50 על זה", אמר בסיום, אבל הודה: "צפיתי שייתנו לו 48 נקודות ונוכל להמשיך לעוד סיבוב. אני רק בן 23. יש לי רגליים כדי להמשיך עם זה גם במשך כמה ימים, עד שהיינו מגיעים להכרעה".

התגובות ברחבי הליגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully