וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבדיה וזוסמן בכוננות: המאבק על תואר הכוכב העולה של העונה ביורוליג

עשרה מחזורים לסיום העונה הסדירה, אתר היורוליג הציג את המועמדים. במקביל מניית הדראפט של אבדיה ממשיכה לזנק, ובארצות הברית כבר משדכים בינו לבין מינסוטה

צילום וידאו: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

מי יוכתר ככוכב העולה של העונה ביורוליג? עשרה מחזורים נותרו לסיום העונה הסדירה, ובאתר הרשמי של המפעל כבר מציגים את רשימת המועמדים. באופן לא מפתיע, היא כוללת את שני הצעירים המבטיחים של מכבי תל אביב, דני אבדיה ויובל זוסמן. לצידם מופיעים שני מועמדים אחרים, יורגוס פאפאיאניס מפנאתינייקוס ותאו מאלדון מוילרבאן.

על פניו המאבק שיוכרע בסופו של דבר ידי מאמני היורוליג, נראה צמוד למדי. יובל זוסמן, שלא היה רחוק מזכייה בפרס גם בעונה שעברה אולם הפסיד אותו בסופו של לגוגה ביטאדזה, הוא המוביל מבין הארבעה בכל הקשור לדקות משחק, עם 18 בממוצע. תאו מאלדון בין ה-19, שכמו אבדיה צפוי להיות בחירת לוטרי בדראפט הקרוב, קולע הכי הרבה (7.4 נקודות למשחק). במדד היעילות, לעומת זאת, מוביל פאפאיאניס מפנאתינייקוס (8.6 בממוצע).

יחד עם זאת, דני אבדיה נראה בכושר הטוב מבין כל המועמדים. בשני המשחקים האחרונים הוא קלע בספרות כפולות (11 נקודות נגד חימקי, 13 נגד פנרבחצ'ה) ואם ימשיך בקצב הזה, נראה שהסיכויים יהיו לטובתו.

אם לשפוט על פי סקר המנהלים של היורוליג, מצבם של זוסמן ואבדיה טוב למדי. בחודש שעבר הם בחרו בזוסמן כשחקן הצעיר של העונה ואבדיה הוצב במקום השני. הפעם המאמנים יהיו אלה שיצטרכו לבחור.

יובל זוסמן, דני אבדיה, מכבי תל אביב. דני מרון, מערכת וואלה! NEWS
במי המאמנים יבחרו? זוסמן ואבדיה/מערכת וואלה! NEWS, דני מרון

גם בארצות הברית המניה של אבדיה ממשיכה לזנק. אמש (רביעי) פורסמה תחזית דראפט עדכנית ב"ספורטס אילוסטרייטד", בה הוצב אבדיה בבחירה הרביעית - המיקום הגבוה ביותר שלו באתר עד כה.

"הדקות של אבדיה נסקו בחודש פברואר, והוא סיפק במהלכו כמה תצוגות טובות שיכולות רק לעזור לנמיה שלו, במיוחד בהתחשב בקושי לבחון אותו עד עכשיו בגלל התפקיד המוגבל שהיה לו בקבוצה", כתב מומחה הדראפט של האתר ג'ונתן וסרמן. "אבדיה משחק באופן קבוע בליגה המקומית, אבל לאחרונה גם בתפקיד שלו ביורוליג הופך להיות משמעותי יותר, ועכשיו קל יותר לשפוט את פוטנציאל ה-NBA שלו. יש לו חושים נהדרים למשחק לצד שליטה בכדור וגובה טוב, וזה מושך הרבה קבוצות בליגה. אבדיה סופר יעיל פר דקה, גם ביורוליג.

"יחד עם זאת, הקליעה של אבדיה ממשיכה להדאיג, במיוחד אחוזי העונשין שלו. הוא השתפר כשומר קבוצתי, אבל עדיין מתקשה לשמור באחד על אחד על פורוורדים אתלטיים ממנו. התקווה היא שמוסר העבודה שלו יגשר על הפערים, ושיוכל לתפקד ב-NBA כפליימייקר מעמדת הפאוור פורוורד".

וסרמן שידך את אבדיה למינסוטה, והסביר למה. "אחרי שהטימברוולבס הביאו את דיאנג'לו ראסל ובמקביל ויתרו על בחירת דראפט בשנה הבאה, יש עליהם לחץ לפגוע בול בדראפט הקרוב. אמנם יש להם שחקנים כמו מאליק ביזלי, ג'ארט קולבר ומאליק ביזלי בעמדות הפורוורד, לכן ייתכן שאבדיה לא יתאים בצורה מושלמת. אבל הפוטנציאל שלו להפוך לפליימייקר מגוון ולמלא כמה עמדות בהגנה ובהתקפה, יכולים להפוך אותו לשחקן יעיל ולמוביל כדור משני שישלים את דיאנג'לו ראסל וקארל אנתוני טאונס".

עוד בוואלה!

דני אבדיה מנתח את החוזקות והחולשות שלו ומסמן את נקודת המפנה בעונה

לכתבה המלאה
שחקן מינסוטה קארל אנתוני טאונס. AP
אבדיה ישלים אותו? קארל אנתוני טאונס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully