שיר צדק שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
שיר צדק שחקן הפועל באר שבע/ברני ארדוב

שיר כאב

6.11.2019 / 10:00

הנידוי, החיכוך, החוזה שמקל על הייאוש וההבנה שהסיפור בבאר שבע נגמר. "מי שמכיר אותו יודע כמה הוא סובל וכואב", מעידים בסביבתו. מפרשת החומרים האסורים ועד הברית נטולת אנשי הכדורגל: כך הפך שיר צדק ל"חי-מת" במועדון בו חווה את הרגעים היפים בקריירה

הודעה מעט יוצאת דופן מטעם דוברות בית החולים סורוקה לפני כשבועיים וחצי, הזכירה ששיר צדק עוד כאן. צדק והודעות רשמיות לא הולכים טוב יחד כבר יותר משנתיים, אלא שהפעם היה משהו שמח לבשר עליו. "מזל טוב לשיר צדק בלם הפועל באר שבע ולאשתו מוריה שילדה בן ביום שבת האחרון, אח להילה בת ה-6 ולניתאי בן ה-3", נכתב בין היתר מטעם בית החולים. זו הייתה אולי הפעם הראשונה מאז תחילת העונה ששמו של צדק מוזכר. למעשה, מהיום בו נסגר חלון ההעברות, כבר כמעט חודשיים עברו, ואף אחד לא מזכיר את האיש שהיה שותף לאליפויות של הפועל באר שבע ועירוני קרית שמונה, שימש כקפטן בשתי הקבוצות, היה חבר בסגל נבחרת ישראל ומי שעמד במרכז אחת הפרשות הטרגיות שעבר כדורגלן ישראלי בשנים האחרונות.

שיר צדק על ספסל הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
הפעם האחרונה שנכלל בסגל. שיר צדק על הספסל במשחק האירופיות מול מכבי חיפה ב-21 ביולי/יוסי ציפקיס

בשבת האחרונה הייתה הפועל באר שבע מאוד דלילה בסגל בכל הקשור לחלק האחורי. מיגל ויטור היה מורחק ומרואן קבהא שהפך לבלם מחליף עדיין סבל מפציעה. היה מי שחשב שאולי יכשירו במועדון את צדק כדי שיישב על הספסל כגיבוי, אבל לא היה לכך באמת סיכוי. אף שצדק מתאמן כבר חודשיים במסגרת הקבוצה ונוכח בחדר ההלבשה כמו כל שחקן של ברק בכר, הוא לא באמת חלק מהפועל באר שבע. אם זה היה אפשרי, היו כנראה מעדיפים במועדון שצדק יישב בבית וימשיך לקבל שם את שכרו. מבחינת המועדון הוא לא עשה מספיק כדי לעבור לקבוצה אחרת, ויש אף כאלה שטוענים שהוא הכשיל עסקאות שהיו בהתהוות, בניגוד לשחקנים אחרים מהם רצתה הקבוצה להשתחרר ואכן הצליחה.

הפועל תל אביב, הפועל חיפה ובני יהודה היו הקבוצות שהתעניינו בצדק בקיץ. מי יותר ומי פחות. לא בכולן הוא התלהב לשחק. החוזה הגבוה שלו בבאר שבע, המוערך בכ-320 אלף דולר, היווה כמובן מכשול. כל השלוש לא הסכימו להתקרב ליותר משליש מהסכום הזה ואת היתר הייתה צריכה אלונה ברקת להשלים. צדק התעקש לקבל פיצוי גם עבור אובדן פרמיות בגין נקודות ומענקים שונים. בבאר שבע עמדו על כך שישלמו לו כפיצוי רק את המשכורות הבסיסיות. בין הצדדים לא נרשמה התקרבות במשך שבועות ארוכים ואחרי שצדק נודה והתאמן בנפרד, נאלצו בקבוצה להחזיר אותו לפעילות עם יתר השחקנים. אחרי שגם נסגר חלון ההעברות ב-18 בספטמבר, נשארה באר שבע עם שחקן שהיא ממש לא רצתה שיהיה אצלה.

כמאמין גדול באלוהים וכמי שמשוכנע שהכל מכוון מלמעלה, החליט צדק לתת צ'אנס למצב החדש אליו הוא נקלע. "האמת שהוא הגיע עם אנרגיות מאוד טובות לאימונים עם כל הקבוצה אחרי שהיה מנודה במשך שבועות ארוכים והתאמן בנפרד מכולנו", סיפר אתמול שחקן בהפועל באר שבע. "שיר באמת חשב שהמצב הפיך כי הרי ראינו הכול בכדורגל ודברים יותר מוזרים מזה שהוא יחזור לסגל יכולים לקרות. אבל אימון אחרי אימון ראינו שאין לברק שום כוונה להחזיר אותו באמת לקבוצה".

מאמן הפועל באר שבע ברק בכר לצד אלונה ברקת, אסי רחמים, שיר צדק. אסף חיימוביץ', מערכת וואלה!
מבחינת המועדון הוא לא עשה מספיק כדי לעבור. אלונה ברקת לצד שיר צדק/מערכת וואלה!, אסף חיימוביץ'

צדק באמת חשב שההזדמנות שלו תגיע ואפילו התחיל לבוא למשחקים של הקבוצה בליגה, אחרי שבמשחקים באירופה הוא נפקד מטרנר. אלא שבחלוף כמה שבועות, כאשר ראה שהכול סגור מבחינת המועדון לגביו, הוא גם הפסיק לבוא למשחקים והפנים שאין לו דרך חזרה, גם אם הוא נוכח בחדר ההלבשה בבית האדום באמצע השבוע ועל הנייר נחשב לשחקן מן המניין.

האימונים שצדק הכי אוהב הם אלה מהם נעדרים שחקני ההרכב המקבלים מנוחה. אתמול בבוקר היה אחד כזה, בו התאמנו רק המחליפים ואז הוא שוב יכול היה להרגיש שהוא באמת מתאמן. באימונים הטקטיים שלפני משחקים הוא בדרך כלל נשלח להתאמן בצד עם דרור שמשון. מאמן הכושר לוקח אותו ואת עמראן אלקרינאוי לאימון כמעט אישי, כשיתר השחקנים מתרגלים את מה שברק בכר מתכנן למשחק הקרוב. צדק מביט מהצד ומבין שהוא כבר לא יהיה חלק מזה.

שחקן הפועל באר שבע שיר צדק. יוסי ציפקיס
באמת חשב שההזדמנות שלו תגיע. שיר צדק/יוסי ציפקיס

בשבת שעברה, כששחקני הפועל באר שבע נכנסו לישורת האחרונה בהכנות למשחק העונה הראשון מול מכבי תל אביב בבלומפילד, חגג צדק בביתו את הברית לדניאל הקטן. "הוא לא הזמין אף אחד מהכדורגל כדי לא להכשיל אנשים שיבואו אליו בשבת במכוניות וייאלצו לחלל את השבת", הסביר מקורב אליו את הסיבה לכך שבבית לא היה אף אחד מהכדורגל. מאור מליקסון ובן שהר הם עדיין הקרובים אליו אחרי השנים הארוכות יחד, אבל בתקופה כזו שמצטרפת לשנתיים הארוכות שהוא לא נהנה מכדורגל, אין באמת יותר מדי חשק לחברים ובמיוחד לחברים מהכדורגל.

החוזה של צדק בבאר שבע יסתיים בקיץ 2021 כשיהיה בן 32. הוא יודע שכדי לתת לעצמו סיכוי להמשיך לשחק בקבוצות שלדעתו הוא עדיין מתאים אליהן, הוא חייב לחזור לשחק. לכן חלון ההעברות של חודש ינואר שייפתח בעוד כחודשיים, הוא זמן קריטי עבורו לחשב מסלול מחדש. "שיר לא יהיה עקשן בינואר והוא מבין שהוא צריך לעזוב ולשחק, אבל הוא גם לא יילך בכל מחיר", אומרים בסביבתו. "הוא עדיין רוצה לשחק בקבוצה טובה עם שאיפות כלשהן ועדיין לא רוצה לצאת פראייר מבחינה כספית. יש שחקנים שעזבו את הפועל באר שבע בקיץ והפסידו כסף בגלל זה, ויש כאלה כמו חן עזרא שזה יצא להם לטובה. לכן הכול תלוי במה שיציעו לו, אבל בטוח ששיר מבין שהסיפור בינו לבין הפועל באר שבע נגמר מזמן.

שיר צדק שחקן הפועל באר שבע (למעלה) עם מאור מליקסון. ברני ארדוב
עדיין בין הקרובים אליו. מאור מליקסון עם שיר צדק/ברני ארדוב

בחודש ספטמבר 2017, לפני קצת יותר משנתיים, השמיים נפלו על שיר צדק. אותה בדיקה שתוצאותיה לימדו כי בגופו נמצא החומר האסור אוקטופמין, שלחה אותו להילחם על חפותו במשך חודשים ארוכים. עונש של שמונה חודשים בחוץ בגין שימוש בחומרים אסורים הוא כמעט כמו זכאות מלאה במוסדות השיפוטיים של אופ"א, אבל צדק לא ראה זאת כך והשנה שהפסיד בקריירה הייתה עבורו חלום בלהות. סיוט שבא לו כמו גל צונאמי ששטף הכול. ואז חזר לעונה שעברה, בה גם סימנו לו את הדלת החוצה כמה פעמים מבחינה מקצועית.

אלא שכל זה לא יכול אפילו להתקרב למצב בו הוא נמצא היום. סוג של "חי-מת" במועדון שבו חווה את הרגעים הכי יפים בחייו. "שיר נמצא כבר למעלה משנתיים בתקופה שהוא לא מאחל לשונאים שלו", אמר אתמול מקורב אליו. "הוא חזק ומאמין, וברור שיש גם חוזה מצוין שעושה את הייאוש ליותר נוח, אבל מי שמכיר את שיר צדק יודע כמה הוא סובל וכואב בפנים על המצב שלו, ורק רוצה להעלות שוב עוד חיוך קטן מהכדורגל".

שיר צדק, הפועל באר שבע, חוגג זכייה באליפות. קובי אליהו
איך הכול השתנה. שיר צדק עם האוהדים בחגיגות האליפות ב-2017/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully