וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני בנעים: "אם מסי לא יגיע לישראל, יישאר לו כתם לכל החיים"

6.6.2018 / 13:30

מפיק משחק הידידות בטדי מופתע מפניית הפרסה של הארגטינאים ("רג'וב מפעיל טרור מסוג חדש"), אבל לא מרים ידיים ("ננסה לשכנע את מסי עם תמונות של ילדים מעוטף עזה") ומציג את המתווה החדש

רויטרס

מארגני הביקור של נבחרת ארגנטינה בישראל לא מרימים ידיים ועושים מאמצים אחרונים כדי לקיימו בכל זאת. לוואלה! ספורט נודע כי מנכ"ל החברה הארגנטינאית "טורנאוס" המארגנת את מסע המשחקים של אלביסלסטה יצא לברצלונה כדי להציג ליושב ראש ההתאחדות ולליאונל מסי מתווה חדש לביקור. על פי המתווה נבחרת ארגנטינה תגיע לישראל ביום שבת ישירות למשחק ללא הביקור המוקדם שתוכנן. בחברה מקווים כי המתווה החדש ישכנע את הארגנטינאים לחזור בהם מהודעת הביטול. גם מנכ"ל החברה הישראלית "קומטק" דני בנעים, שהפיקה את הביקור בארץ עדיין מאמין שניתן לקיימו.

בראיון שהעניק לוואלה! ספורט אמר בנעים: "אני לא מרים ידיים. אנחנו מגיעים דרך קשרים שלנו בברצלונה לאנשים שקרובים למסי, אנחנו רוצים להעביר לו תמונות של הילדים המאוכזבים מעוטף עזה, אנחנו הולכים להעביר מסר. הם לא התייחסו לנבחרת ישראל בשיט, שזה לא יפה, כי זה בכל זאת משחק של פיפ"א. על השולחן נמצאים הרבה מיליוני דולרים שיהיה להם קשה לפצות, כי הם לא התאחדות מאוד עשירה. אפשר גם לנחות בשבת, לשחק ולעוף".

מפיק ג'ירו ד'איטליה דני בנעים. קובי אליהו
דני בנעים, בג'ירו ד'איטליה שנערך בישראל/קובי אליהו

יש לזה סיכוי?

"עוד לא יצאה הודעה רשמית, רק יו"ר ההתאחדות הארגטינאית מסוגל להודיע על זה רשמית. הוא רצה להודיע אתמול על ביטול המשחק בצורה רשמית ואני עצרתי את זה. כל השאר שטויות".

חברת ההפקה הארגנטינאית איתך בעניין של להפעיל לחץ על הנבחרת להגיע בכל זאת?

"כן, יש גם עניינים של זכויות שידור. הם אמורים לקבל הרבה כסף על השידור פה, כי זה יותר מ-70 מדינות שקנו את הזכויות. יש להם כוח. המנכ"ל שלהם בדרך לברצלונה, יהיה מפגש בינו לבין יו"ר ההתאחדות של ארגנטינה כדי לראות מה ההשלכות של המצב".

מה החלופה שתציעו?

"הם היו אמורים להגיע כבר ביום חמישי, ואנחנו כבר בהלם. הם קיבלו ממני תוכניות ביטחון, ארגנו את זה, ואתמול הם נשברו מהחולצות של מסי עם הדם. רג'וב עשה לנו פיגוע".

בסך הכל הפגינו 15 איש אתמול מחוץ לאימון של ארגנטינה.

"זה אבסורד. אתה יודע ממה אני קרוע? אני טעיתי כי לא דמיינתי כמה גדול יהיה הביקוש. קרעתי את עצמי בלבטל כרטיסים להרבה אנשים בימים האחרונים. הרגשתי מבואס ממה שקרה, אבל היה עליהום עליי. אין פה מגרש של 100 אלף איש. כבר רציתי לקנות עוד משחק, כי היה כזה ביקוש גדול".

ליאונל מסי, שחקן נבחרת ארגנטינה. רויטרס
"הוא קובע". מסי באימון ארגנטינה/רויטרס

אם המשחק היה מתקיים בחיפה, לא היינו עדים למה שקורה עכשיו?

"אין קשר בין חיפה לירושלים במקרה הזה. עזוב רגע את מירי רגב, החלום של מסי היה ירושלים. מבחינתו זה היה אמור להיות ביקור לנפש. הוא רצה להיות בירושלים. לא הייתה שום התנגדות מהחבר'ה שם לשחק בירושלים. בשלב מסוים הם אפילו אמרו שעדיף להם לשחק שם".

אז מה השתנה?

"האיומים הפילו אותם. החבר'ה שם אמרו שהם בפחד, כי איימו על משפחות בבואנוס איירס. הפלסטינים הגיעו עד למשפחות, וזה לא נורמלי. זה טרור חדש".

כשהבאת את ברצלונה לארץ בזמנו, לא היה את הלחץ הזה?

"קטאר ביקשו מברצלונה להקים נבחרת עם ישראלים ופלסטינים שישחקו נגדם. רג'וב אמר שאין סיכוי שהוא ייתן לשחקנים שלו לשתף פעולה עם יהודים. ברצלונה הלכה לשם בפחד גדול, עשינו להם אימון פתוח. אבל במקרה הזה הוא נכנס לקמפיין בחירות. הוא עבר רמה. בהתחלה הוא ניסה בדרכים הרגילות שלו וזה לא הזיז לארגנטינה. עכשיו הם לקחו את זה צעד אחד קדימה".

מה תגיד לאלה שטוענים שההתאחדות הייתה צריכה לארגן את המשחק, ולא חברת הפקה פרטית?

"זו התנהלות מקובלת, זה לא דבר חדש. האופן שבו נבחרות וקבוצות יכולות להכניס כסף ויכולות לקבל תמריץ להגיע זה דרך חברות פרטיות. חברת ההפקה הארגנטינאית לא הייתה פונה אף פעם להתאחדות לכדורגל, אלא רק לחברות פרטיות. זאת התקשרות עסקית מקובלת בעולם באירועים כאלה".

אנחל די מריה, ליאונל מסי, אימון נבחרת ארגנטינה. רויטרס
"מציע להם את כל החלופות". אימון נבחרת ארגנטינה/רויטרס

אז כל מי שאומר שבפעם הבאה צריך לתת להתאחדות לנהל את זה, יקבל בסוף משחקים מול גאורגיה.

"כולם יודעים שמסי זאת מכונה של כסף. אם ברצלונה מגיעה לשחק במקום מסוים בעולם, זה עולה לפחות שלושה מיליון יורו למשחק אחד. מי יוציא שלושה מיליון יורו, אם לא חברה פרטית? מדובר בכספים ענקיים. הבעיה שצצה היום בכלל לא קשורה לכסף. בג'ירו נלחמתי ב-BDS, המסרים היו מתואמים, אף אחד לא איים על המשפחה של כריס פרום, וניצחנו את זה".

מתי הרגשת שאתה בבעיה?

"שלשום בלילה התחלתי לקבל עדכונים מאבא של מסי שמשהו לא טוב קורה".

מסי לא היה יכול לשכנע את כולם לבוא לשחק?

"אם נצליח לשכנע את מסי היום, נבחרת ארגנטינה תגיע. הוא המנהיג, הוא המוביל, הוא קובע".

אז הדבר העיקרי זה לדבר לרגש שלו?

"זה העיקר כרגע, למרות שבשולי הדברים אנחנו נותנים משקל גם למצב העסקי. ההסכם הוא שרק במצב של מלחמה אפשר יהיה לבטל את המשחק".

אז מבחינתם אין שום עילה לבטל את המשחק?

"אין עילה, ואני גם מציע להם את כל החלופות, כולל שיבואו לכמה שעות לשחק ולחזור. אני מצפה שמסי וחבריו לא יאכזבו את הקהל ואת הילדים. לבטל משחק חודש לפני זה סבבה, לבטל יומיים לפני זה לא בסדר. אי אפשר שיש 32 אלף איש שקנו כרטיסים כדי לראות את מסי, והוא לא בא. אם הוא לא יגיע לכאן, יישאר לו כתם לכל החיים. זה לא יעבור בשתיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully