וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארגנטינה מדווחים: "מסי ומסצ'ראנו דרשו בתוקף - בטלו את המשחק"

בארגנטינה מדווחים כי ההפגנות מחוץ למתחם האימונים בברצלונה "הבהילו את השחקנים", ובעקבות זאת הקפטנים פנו ליו"ר ההתאחדות. הפיצוי המסתמן: שני משחקי ידידות, אחד בישראל והשני בארגנטינה

צלמים זמניים מורשים

ליאונל מסי וחבייר מסצ'ראנו הם שני הגורמים העיקריים בנבחרת ארגנטינה שדחפו לביטול המשחק מול נבחרת ישראל ביום שבת הקרוב באצטדיון טדי, כך עולה מדיווחים הבוקר (רביעי) בארגנטינה. בתקשורת הארגנטינאית נטען כי ההחלטה התבשלה במשך מספר ימים, ולא התקבלה על סמך הלחץ והפניות החוזרות מהרשות הפלסטינית לבטל את המשחק.

על פי העיתון הפופולרי "אולה", מסי ומסצ'ראנו שמשמשים קפטנים פנו כבר לפני יותר משבוע לראש ההתאחדות הארגנטינאית בדרישה לבטל את המשחק מסיבות פוליטיות. ב"קלארין", עוד עיתון נפוץ בארגנטינה, פורסם כי "האיומים על מסי, התמונות שלו מגואל בדם כסמל לתמיכה שלו בישראל, גרמו לו לשנות את דעתו. זה שיחק תפקיד מרכזי בביטול המשחק".

על פי דיווח באתר של העיתון "קלארין", יש מגעים בין המדינות לפצות את ישראל אחרי שארגנטינה קיבלה 1.85 מיליון דולר מראש, וככל הנראה הושג סיכום על שני משחקי ידידות בין הנבחרות: אחד בישראל והשני בארגנטינה או במדינה אחרת על פי בחירת הארגנטינאים.

עוד בנושא

שגרירות ישראל בארגנטינה הודיעה: בוטל המשחק בין הנבחרות
גונסאלו היגואין אחרי ביטול המשחק: "סוף סוף התקבלה החלטה נכונה"
אחמד טיבי: "עוד ניצחון למסי ולפלסטינים משער עצמי של מירי רגב"

שחקן נבחרת ארגנטינה ליאונל מסי. רויטרס
דחף לביטול המשחק. מסי/רויטרס

גונסאלו היגואין אישר כי מסי היה זה ששכנע את השחקנים להתנגד בצורה נחרצת לקיום המשחק, ואמר להם "איך נשחק אם כל כך הרבה פלסטינים סובלים? עשו את הדבר הנכון ועכשיו זה מאחורינו. כמובן שהבריאות שלנו היא מעל הכל".

בשעת לילה מאוחרת גם שגרירות ישראל בארגנטינה, שהייתה הזרוע שקישרה בין ההתאחדות הארגטינית למפיקי המשחק בישראל, הודיעה כי המשחק בוטל, ובהודעתה הרשמית ציינה כי אחת הסיבות היא שליאונל מסי קיבל איומים משלל גורמים.

כך או כך, נראה שארגנטינה כבר מחפשת יריבה חלופית. על פי דיווחים בארגנטינה, ייתכן שבמקום המשחק מול ישראל ארגנטינה תפגוש בקאמפ נואו את מיז'ונריוס הקולומביאנית, שמאומנת על ידי המאמן הארגטינאי מיגל אנחל רוסו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ניקולאס פלצ'וק שחקן מ.ס. אשדוד. ברני ארדוב
"שחקני ארגנטינה מפחדים רק בגלל שהם לא מכירים את ישראל". ניקולאס פלצ'וק/ברני ארדוב

ב"אולה" אף פורסם ראיון קצר עם ניקולאס פלצ'וק, ששיחק בשמונה קבוצות בישראל וכיום משחק בהפועל איכסל. "האמת היא שההחלטה הזאת לא מפתיעה אותי, אני מודע לפחדים של כל מי שלא גר פה ולא מכיר את הסיטואציה. יש לי קרובים וחברים בבואנוס איירס שמתקשרים אליי ושואלים אותי אם יש בלגן, אבל אני אומר להם את האמת: לא קורה פה שום דבר, הכל שקט".

פלצ'וק הוסיף ש"הפלסטינים תמיד מאיימים, אבל בסוף החיים פה רגילים ושלוו ם יחסית, והביטחון האישי הוא קצת כמו בבואנוס איירס".

"אם המשחק היה מתקיים כמתוכנן", מוסיף פלצ'וק, "הוא היה עובר בלי בעיות. אני פה כבר שמונה שנים, שיחקתי בצפון, בדרום, במרכז, ואני מבטיח לכולם בארגנטינה שמאוד בטוח פה".

עוד אמר פלצ'וק שלדעתו, הביטול לא יגרום למתיחות בין ישראל לארגנטינה. "הישראלים מתים על מסי, ואני מאמין שזה יימשך. אני מבין את השחקנים שלא רצו לקחת סיכון ולהגיע לכאן, ומשוכנע שגם העם הישראלי יבין את זה".

גם הארגנטינאי של הפועל עפולה, מתיאס מרטין, התראיין ל'אולה'. "ישראל לא הורגת אף אחד. המשחק היה מתנהל בלי שום בעיות, אני יכול להבטיח את זה", אמר, "חבל על הביטול כי נמכרו כרטיסים והייתה פה הרבה ציפייה של אנשים לראות את מסי. הבעיה התחילה כאשר דונלד טראמפ הכריז על העברת השגרירות האמריקאית לירושלים, ולאחר מכן הפלסטינים החלו ללחוץ על מסי ושאר השחקנים שלא יגיעו לישראל. אני כאן כבר הרבה זמן ויכול להגיד בבטחה שאין פה מלחמה. אם הייתה, הייתי חוזר למדינה שלי".

דריו פרננדס, ששיחק בעבר בבית"ר ירושלים ובהפועל חיפה, גונן על ישראל בפוסט באינסטגרם בו שם תמונה של משה סיני לוחץ את ידו של דייגו מראדונה, לפני מפגשי ידידותי בין ישראל לארגנטינה. "זה מגוחך ועצוב. זה מצב אבסורדי שמחתים את משחק הכדורגל, מכיוון שערבבו ספורט ופוליטיקה", כתב, "זה לא שביטול המשחק מצד ארגנטינה יעזור לעצור סכסוך שמתנהל פה כבר 70 שנה. חבל שלקחו מהיהודים הזדמנות לראות את מסי. פשוט מגוחך".

רוג'ר ווטרס צוהל

גם שגריר פלסטין בארגנטינה חוסני עבדל וואחד חגג את ההחלטה, וציין ש"השפיות ניצחה". וואחד אמר: "היום אנחנו חוגגים את האומץ של השחקנים והצוות המקצועי של ארגנטינה לא לשחק בירושלים. הם סירבו להיות מנוצלים פוליטית על ידי ממשלת ישראל".

וואחד הבהיר ש"לא היתה לנו בעיה עקרונית עם קיום המשחק בישראל, אם היה מתקיים בחיפה. אבל העובדה שהמשחק אמור היה להתקיים בישראל טרף את הקלפים, מבחינת ארגנטינה, לשחק בירושלים זה כמו לשחק באיי פוקלנד".

שרת התרבות והספורט מירי רגב. ניב אהרונסון
הפלסטינים: "אם המשחק היה נערך בחיפה, לא הייתה לנו שום בעיה". מירי רגב/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully