וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירות ישראל בארגנטינה אישרה: משחק ההכנה בירושלים בוטל

בארגנטינה הודיעו שמסי וחבריו לא יגיעו לירושלים בעקבות הלחצים. נתניהו שוחח עם הנשיא מאקרי שמסר שאין לו יכולת להשפיע בנושא. היגואין ל-ESPN: "ההתאחדות סוף סוף עשתה משהו נכון"

צלמים זמניים מורשים

משחק הכדורגל בין נבחרת ישראל לנבחרת ארגנטינה, שאמור היה להתקיים ביום שבת הקרוב באצטדיון טדי שבירושלים, בוטל, כך אישרה הבוקר (רביעי) שגרירות ישראל בארגנטינה. הסיבה עשויה להיות הלחץ של ההתאחדות הפלסטינית לכדורגל, שפנתה להתאחדות הארגנטינאית בבקשה לבטל את המשחק. אחד הדיווחים אף טען שבהתאחדות הארגנטינאית כבר התחילו לחפש יריבה אחרת, אותה הנבחרת של ליאונל מסי תפגוש בברצלונה ותשחק מול מלטה או סן מרינו. גם ברויטרס מאשרים את הדיווחים האלו, כשגונסלו היגואין חלוצה של יובנטוס התראיין ל-ESPN ואמר: "הם סוף סוף קיבלו החלטה נכונה". מההתאחדות הישראלית נמסר: "גם אנחנו בודקים אם יש או אין משחק. כאשר יהיו לנו תשובות ודאיות נעדכן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הלילה (שלישי) עם נשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי, אך מאקרי אמר לנתניהו שאין לו יכולת להשפיע בנושא. גורם המעורה בפרטים טען: "לא ברור מה מידת ההשפעה של הדרג המדיני בהחלטות הנהלת הנבחרת". גורמים המעורים בפרטים מסרו כי ההתאחדות הארגנטינית לכדורגל רצתה להוציא הודעה רשמית, ממתינה עם זה לבקשת ישראל.

על פי דיווחים רבים בארגנטינה, לא רק המחאה מהעולם הערבי השפיעה על ההחלטה. מתברר כי שחקני הנבחרת והמאמן חורחה סמפאולי מלכתחילה רצו להימנע מהטיסה לישראל זמן קצר כל כך לפני המונדיאל, והעדיפו להישאר בברצלונה.

‏חברי כנסת רבים הגיבו לחדשות. ג'מאל זחאלקה כתב: "אני מברך את נבחרת ארגנטינה על ההחלטה לבטל המשחק באצטדיון אלמאלחה. העולם צריך ללחוץ על ישראל כדי שתקבל את החלטות האו"ם למען שלום בלי כיבוש".

כזכור, התאחדות הפלסטינית פנתה להתאחדות הארגנטינאית בבקשה לבטל את משחק הראווה. ההתאחדות הפלסטינית אף איימה לנסות ולטרפד את בקשתה של ארגנטינה לארח את מונדיאל 2030: "אנחנו מצהירים שאם ארגנטינה תשחק בירושלים, כמו בתכנון, נצא בקמפיין עולמי לפסול אותה מאירוח מונדיאל 2030. משפחת הכדורגל הפלסטינית קוראת לכדורגל הארגנטינאי ולנבחרת הלאומית לא להיות מנוצלים על ידי הממשלה הישראלית".

אתמול ג'יבריל רג'וב, יו"ר ההתאחדות הפלסטינית, קרא לליאו מסי לא להגיע לירושלים, ואף הציע לשרוף את חולצתו אם יעשה זאת. רג'וב, כידוע, כבר שנים דורש להחרים את הכדורגל הישראלי בעקבות העובדה שלדבריו, ישראל עוברת על החוק עם שיתוף של קבוצות מעבר לשטחה. כעת הוא מגביר את המלחמה בהתייחסו למשחק של הנבחרת מול ארגנטינה.

בתקשורת המקומית גם ראיינו את שגריר הרשות הפלסטינית בארגנטינה שאמר: "זה כאילו שאנחנו נחגוג את כיבוש איי המלבינאס. המשחק הזה הוא חלק מחגיגות 70 שנה להקמת מדינת ישראל ומבחינתנו בלתי מתקבל שהוא יתקיים בירושלים שהיא שטח כבוש".

הפגנה אנטי ישראלית מחוץ לאימון נבחרת ארגנטינה. רויטרס
עם חולצות מגואלות בדם/רויטרס
הפגנה אנטי ישראלית מחוץ לאימון נבחרת ארגנטינה. רויטרס
מחאה נוספת/רויטרס

מוקדם יותר היום, כ-20 אנשים הגיעו לאימון של נבחרת ארגנטינה בברצלונה כדי למחות על ההגעה שלה לירושלים. האוהדים קראו קריאות בגנות ישראל והניפו חולצות "מגואלות בדם" של נבחרת ארגנטינה.

מדובר בסך הכל בעוד הבעת מחאה מיני רבות נגד ההגעה של ארגנטינה בכלל וליאו מסי בפרט, למשחק החגיגי באצטדיון טדי. בימים האחרונים עלו עוד ועוד קולות הן בעולם הערבי והן של פעילים אנטי-ישראלים - נגד האלביסלסטה והכוכב הגדול שלה.

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully