וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונה יהב: "אין לי ספק שבחיפה המשחק מול ארגנטינה היה מתקיים"

ראש עיריית חיפה על הסאגה: "המשחק אצלנו היה מביא הישג הסברתי ענק למדינת ישראל". ג'יבריל רג'וב: "מירי רגב אחראית לאסון הזה. זה מה שמגיע לכם". ההתאחדות לכדורגל תגיש נגדו תלונה

רויטרס

(עדכון ראשון: 7:39)

ההתאחדות לכדורגל מגיבה בחריפות לדיווחים לפיהם משחק הידידות של נבחרת ישראל לנבחרת ארגנטינה, שאמור היה להתקיים ביום שבת הקרוב באצטדיון טדי בירושלים, בוטל בשל לחץ פלסטיני על ליאונל מסי וחבריו. היום (רביעי) הודיעה ההתאחדות כי תגיש תלונה נגד יו"ר ההתאחדות הפלסטינית ג'יבריל רג'וב על הסתה, שכביכול הובילה לביטול המשחק.

"ההתאחדות רואה בחומרה את האיומים הפיזיים והברוטליים שחצו כל קו אדום, שהשמיע ראש ההתאחדות הפלסטינית ג'יבריל רג'וב ותפעל ככל יכולתה בעניין במוסדות הכדורגל העולמי", נמסר מטעם הההתאחדות. "יו"ר ההתאחדות יעביר בהמשך היום מכתב תלונה חריף לנשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו בדרישה למצות את הדין עם מי שהעזו להסית מפורשות לפגוע בשחקני כדורגל ופעלו לטרפד משחק ידידות בין שתי הנבחרות".

בהתאחדות מסרו ש"נכון לעכשיו לא התקבל כל אישור רשמי על ביטול המשחק, אם כי ברור שעצם קיומו מוטל בספק".

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין מסר את תגובתו לסאגה: "זה באמת בוקר עצוב לאוהדים, בתוכם אפילו כמה מנכדיי, אבל יש ערכים שגדולים גם יותר ממסי. הפוליטיזציה שטמונה בצעד הארגנטינאי מדאיגה אותי מאוד. גם בתקופות הקשות ביותר עשינו כל מאמץ כדי להותיר שיקולים שאינם ספורט טהור מחוץ למגרשים וחבל שנבחרת ארגנטינה לא הקפידה לעשות זאת גם הפעם".

לאחר מכן, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה לביטול המשחק: "ממשיכים הלאה חבר'ה".

ראש עיריית חיפה יונה יהב הגיב גם הוא: "מצטער מאוד על ביטול המשחק. חיפה תשמח לארח כל אירוע משמעותי למדינת ישראל. חיפה מסמלת את הסובלנות בחברה הישראלית ואת הסיכוי לחיים משותפים בין בני כל הדתות.
אין לי ספק וזו לא השערה מופרחת שבחיפה המשחק היה מתקיים והיה מביא הישג הסברתי ענק למדינת ישראל ולא היה הופך לאירוע פוליטי".

עוד בנושא

שגרירות ישראל בארגנטינה הודיעה: בוטל המשחק בין הנבחרות
גונסאלו היגואין אחרי ביטול המשחק: "סוף סוף התקבלה החלטה נכונה"
אחמד טיבי: "עוד ניצחון למסי ולפלסטינים משער עצמי של מירי רגב"

עריכה: יאיר דניאל
המאמן חורחה סמפאולי מתדרך את שחקני נבחרת ארגנטינה. רויטרס
"הם עשו הכל כדי לטוס ישירות מברצלונה לרוסיה". שחקני ארגנטינה מתאמנים/רויטרס

נציג של קבוצת קומטק, שארגנה את המשחק, המריא הבוקר לברצלונה לפגישה עם יושב ראש ההתאחדות הארגנטינאית שנמצא שם, ועל פי התכנון המקורי היה אמור להגיע כבר היום לישראל. אמש אחר חצות הוא ביקש מהמארגנים לא להוציא הודעה רשמית מבחינתם על ביטול המשחק, ולהגיע הבוקר לשיחות שאחריהן ההתאחדות הארגנטינאית ומארגני המשחק יוציאו הודעה משותפת.

בקבוצת קומטק לא מאמינים שיהיה שינוי, ומטעמם נמסר: "כל מי שרכש כרטיס דרך משחק הכרטיסים לאן באמצעות כרטיס אשראי יקבל את כספו בחזרה על ידי ביטול החיוב לחברת האשראי". עוד נמסר כי הארגנטינאים קיבלו מראש סכומים גדולים מאוד, המגיעים למחצית מהסכום שהובטח להם - 3 מיליון דולר - אותו יצטרכו להחזיר מיידית בשל הביטול.

בנבחרת ישראל אמרו הלילה כי בכל מקרה היום ניתן יום חופש לשחקנים והם אמורים היו לשוב להתאמן מחר. השחקנים התעדכנו כי במהלך היום תצא הודעה רשמית לגבי האימון מחר וכי אין טעם לקיים אותו במקרה של ביטול המשחק. "חבל מאוד שהמשחק יבוטל. אסור לערבב בין ספורט ופוליטיקה. למרות שלדעתי, במקרה הזה, העניין הפוליטי הוא רק תירוץ. הם פשוט עשו הכל כדי לטוס ישירות לרוסיה", אמר אחד השחקנים.

אוהדי נבחרת ישראל. ברני ארדוב
האוהדים יקבלו החזר?/ברני ארדוב

ג'יבריל רג'וב: "מירי רגב אחראית על האסון"

ג'יבריל רג'וב אמר במסיבת עיתונאים לאחר ההחלטה לבטל את המשחק: "די להתערבות ממשלת ישראל בענייני הספורט. לא שמעתי את ראש הממשלה מגנה את איך שמתייחסים לשחקנים שלנו, תמיד הוא שותק. דווקא כשאנחנו נוגעים בדבר, הוא מתחיל לצעוק. אני בטוח שמירי רגב אחראית על האסון הזה. אני בתור פלסטיני לא מוכן להגיד שזה ניצחון, להפך, זה טוב שההתאחדות הארגטינאית הגיעו למסקנה שזה לא טוב, זה יעביר מסר לאחרים שיפסיקו לגבות את המשטר הגזעני והפשיסטי שנתניהו ורגב מובילים. אני ציפיתי שהצד הישראלי ירחיק את הספורט מהסכסוך הפוליטי ויתנהג בצורה הפוליטית. זה מה שמגיע לכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully