וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגעים הגדולים, השערים הגדולים: הקריירה האגדית של יוהאן קרויף

הבכורה, המעבר למספר 14, שלוש הזכיות הרצופות עם אייאקס בגביע האלופות, השנים כמאמן שהפכו את ברצלונה ל"דרים טים" וכמובן, הביצועים הבלתי נשכחים - יוהאן קרויף, אגדה שהייתה באמת. צפו במשדר המיוחד לכבודו

AP

בווידאו: משדר וואלה! ספורט בעקבות מותו של יוהאן קרויף

15 בנובמבר 1964: בגיל 17 וחצי בלבד, קרויף ערך את הבכורה שלו במדי הקבוצה הבוגרת של אייאקס ואף כבש את השער היחיד של הקבוצה בהפסד 3:1 לכרונינגן.

7 בספטמבר 1966: קרויף ערך את הבכורה שלו במדי נבחרת הולנד, עם תיקו 2:2 מול הונגריה במוקדמות יורו 68'. קרויף כבש את אחד מהשערים באותו משחק. הנבחרת ההולנדית מעולם לא הפסידה במשחק בו קרויף כבש.

קיץ 1967: קרויף הוביל את אייאקס לדאבל הראשון בקריירה שלו, עם זכייה באליפות ובגביע ההולנדי. הוא סיים את אותה עונה כמלך שערי הליגה ההולנדית עם 33 כיבושים.

30 באוקטובר 1970: אחרי פציעה ארוכה, קרויף חזר למשחק מול פ.ס.וו ועזר לאייאקס לנצח 0:1. באותו משחק, במקום הספרה 9 אותה לבש בתחילת הקריירה, הוא לבש לראשונה את המספר 14 ונשאר איתו מאותו רגע והלאה, גם במדי נבחרת הולנד.

מחלת הסרטן הכניעה אותו: יוהאן קרויף הלך לעולמו בגיל 68 בברצלונה

אבל בעולם הספורט: "קרויף השפיע יותר מכל אחד אחר על היופי של המשחק"

הרגעים הכי גדולים, והשערים הכי גדולים בקריירה האגדית של יוהאן קרויף

חברו הישראלי של קרויף: "הוא רצה לחזור לחגיגות האליפות של מכבי ת"א"

יוהאן קרויף הלך לעולמו

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

צפו במיטב השערים של קרויף

29 בנובמבר 1970: במשחק ליגה מול אלקמאר, בו ניצחה אייאקס 1:8, קרויף כבש לא פחות משישה שערים בהופעת יחיד אדירה.

2 ביוני 1971: אייאקס זכתה בגביע האלופות הראשון בתולדותיה עם ניצחון 0:2 בגמר על פנאתינייקוס. בסיומה של אותה עונה, קרויף הוכתר כשחקן השנה באירופה.

31 במאי 1972: קרויף כבש את צמד השערים ב-0:2 של אייאקס בגמר גביע האלופות על אינטר. זו הייתה הזכייה השנייה ברציפות של אייאקס בתואר ואחריה השתרשה ההבנה כי הסגנון האיטלקי ההגנתי הקלאסי פינה את מקומו ל"טוטאל פוטבול" ההולנדי, מונח חדש שנכנס לעולם הכדורגל.

30 במאי 1973: קרויף ואייאקס זוכים בתואר גביע האלופות השלישי ברציפות והאחרון המשותף שלהם עם 0:1 בגמר בבלגרד על יובנטוס. זמן קצר לאחר אותו גמר, קרויף נמכר לברצלונה תמורת כשני מיליון דולר, שיא כל הזמנים בכדורגל העולמי באותה תקופה.

כשקרויף עשה לליברפול סחרחורת: סיפורו של משחק הערפל של אייאקס

הנקמה באייאקס: כשיוהאן קרויף זכה בדאבל על חשבון קבוצתו האהובה

גביע אירופה בידיו, גם כמאמן: שיחזור הזכייה של ברצלונה בגמר 1992

התקופה הנשכחת של קרויף: סיפורה של הקדנציה של ההולנדי בלבנטה

הארטיסט: סיפורו של המונדיאל היחיד בקריירה הייחודית של יוהאן קרויף

הדריבלים, התרגילים, הטאץ': המיטב של קרויף

17 בפברואר 1974: שמונה ימים לאחר שבנו הבכור נולד, וזכה לשם הקטאלני ג'ורדי, הוביל קרויף עם שער והצגה גדולה את ברצלונה ל-0:5 עצום בברנבאו על ריאל מדריד. אותה עונה הסתיימה באליפות הראשונה של ברצלונה מאז 1960.

7 ביולי 1974: באחד משיאי הקריירה שלו, הוביל קרויף את נבחרת הולנד וה"טוטאל פוטבול" שלה לגמר מונדיאל 1974, בו היא נכנעה 2:1 מול המארחת מערב גרמניה למרות יתרון כבר בדקה השנייה אחרי פנדל אותו הוא עצמו סחט. הוא סיים את הטורניר עם שלושה שערים והוכתר לשחקן המצטיין בו.

אוקטובר 1977: אחרי שעזר לנבחרת הולנד להעפיל למונדיאל 78' שנערך בארגנטינה, קרויף פרש מהמדים הלאומיים. בלעדיו, הנבחרת שוב הגיעה לגמר והפסידה בו למארחת. ב-2008 חשף קרויף כי הסביה לכך שהוא לא הגיע לטורניר הייתה ניסיון חטיפה שלו ושל משפחתו בברצלונה, כשנה לפני הטורניר.

קיץ 1979: בגיל 32, קרויף עזב את ברצלונה אחרי חמש עונות שכללו אליפות אחת וגביע אחד בלבד ועבר לארצות הברית. לאחר מכן, ב-1980 הוא חזר לספרד, לתקופה קצרה במדי לבנטה, שב לעוד סיבוב בארצות הברית וסיים את הקריירה עם שתי עונות באייאקס ועונת פרישה בפיינורד.

יוהאן קרויף עם ג'ורדי קרויף. דרור פיקלני
נתן לבנו שם קטאלני. יוהאן עם ג'ורדי בביקור בישראל/דרור פיקלני

13 במאי 1987: שנתיים אחרי שמונה למאמן אייאקס, קרויף, בהשארת המנטור שלו ריינוס מיכלס האגדי, הוביל קבוצה צעירה של אייאקס לזכייה בגביע למחזיקות גביע עם 0:1 בגמר על לייפציג ממזרח גרמניה משער של מרקו ואן באסטן.

קיץ 1988: קרויף חזר לברצלונה, הפעם בתפקיד המאמן. הוא הביא לקבוצה שחקנים כמו פפ גווארדיולה, אנדוני גויקויצ'אה, רונלד קומאן, מיכאל לאודרופ, רומאריו, גאורגי חאג'י וחריסטו סטויצ'קוב ובנה את "הדרים טים", שזכתה בארבע אליפויות רצופות בין 1991 ל-1994.

20 במאי 1992: שלוש שנים אחרי שגברה על סמפדוריה בגמר גביע המחזיקות, ברצלונה, עם יוהאן קרויף על הקווים, זכתה לראשונה בתולדותיה בגביע האלופות עם ניצחון על אותה סמפדוריה, 0:1 משער של קומאן בהארכה. הוא הדריך את ברצלונה במשך שמונה עונות ושינה לחלוטין את ה-DNA של המועדון. אחרי שעזב את המועדון הקטאלני ולמרות הצעות רבות ותפקידים כיועץ בכמה מועדונים, קרויף לא שב עוד לאמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully