וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדהאר: "מכבי תל אביב איבדה חבר". בוס: "למדתי המון מיוהאן"

24.3.2016 / 15:13

במכבי תל אביב אבלים על מותו של יוהאן קרויף, אביו של המנהל הספורטיבי ג'ורדי. הבעלים: "המורשת שלו תחייה לעד". המאמן: "דמות האב של הכדורגל ההולנדי". מאיר ריפמן: "יוהאן רצה לחגוג אליפות עם מכבי תל אביב". סיני: "היה גאון גם כשחקן וגם כמאמן". צפו במשדר המיוחד

AP

בווידאו: צפו במשדר המיוחד של וואלה! ספורט על יוהאן קרויף

צער גדול נפל על מכבי תל אביב עם הידיעה כי יוהאן קרויף הלך לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. קרויף נהג לבקר בישראל בשנים האחרונות ובכל פעם היה צמוד למכבי תל אביב וצפה במשחקיה. בביקור האחרון שלו בארץ לפני כשבועיים, ניצחה מכבי תל אביב את הפועל כפר סבא והוא צפה במשחק מהיציע. בסיום המשחק הוא נראה מאוד מאושר באזור חדרי ההלבשה והירבה לשוחח עם בנו ג'ורדי ועם המאמן פטר בוס עליו המליץ כבר מזמן עבור מכבי תל אביב. "אני מאוד מקווה שהסבנו אושר ליוהאן", אמר בוס אחרי המשחק נגד כפר סבא. "שמחתי שהוא הגיע לביקור וראה אותנו במשחק מצוין".

מחלת הסרטן הכניעה אותו: יוהאן קרויף הלך לעולמו בגיל 68 בברצלונה

אבל בעולם הספורט: "קרויף השפיע יותר מכל אחד אחר על היופי של המשחק"

הרגעים הכי גדולים, והשערים הכי גדולים בקריירה האגדית של יוהאן קרויף

חברו הישראלי של קרויף: "הוא רצה לחזור לחגיגות האליפות של מכבי ת"א"

פטר בוס מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
למד הרבה מקרויף. בוס/קובי אליהו

בעלי מכבי תל אביב, מיטש גולדהאר, אמר לאתר הרשמי: "ברצוני לשלוח את תנחומינו הכנים למשפחת קרויף. אביו של ג'ורדי ביקר אותנו בישראל פעמים רבות כשלאחרונה עשה זאת לפני מספר שבועות. במהלך השנים האחרונות הפך יוהאן לחלק ממשפחת מכבי תל אביב כשהוא חולק עם רבים מאיתנו את הידע שלו ועל כך אנחנו תמיד נעריך אותו. יוהאן היה אחד השחקנים הגדולים בכל הזמנים והמורשת שלו תחייה לעד. מעל לכל, יוהאן היה אדם יקר שהקדיש מזמנו ומרצו לטובת אחרים, במיוחד למשפחתו. הוא היה גאה במיוחד בבנו ג'ורדי ובהישיגיו במכבי תל אביב. מכבי תל אביב איבדה חבר ואחד אותו נזכור בחיבה רבה".

המאמן פיטר בוס הוסיף: "המחשבות הראשונות שלי עם ג'ורדי והמשפחה שאיבדה את אבי המשפחה אך באותו הזמן את דמות האב של הכדורגל ההולנדי. יוהאן היה ועדיין הכדורגלן הגדול ביותר שהיה להולנד והיחיד שהיתה לו דיעה מיוחדת איך כדורגל אמור להיות משוחק. למדתי מיוהאן המון כשחקן אך גם כמאמן ואני מרגיש שהייתה לי הזכות לבלות במחיצתו רק לפני שבועיים במשך שבוע שלם. הספקנו לשוחח מידי יום על כדורגל בכלל ומכבי תל אביב בפרט. אך הדבר העצוב ביותר הוא לדבר על יוהאן בלשון עבר. אנו שולחים את תנחומינו הכנים למשפחת קרוייף ולג'ורדי בו נמשיך לתמוך כמיטב יכולתנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הביקור האחרון. יוהאן קרויף/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר אותו משחק מול הפועל כפר סבא, נשאר קרויף עוד מספר ימים בארץ ובאחד הלילות נפגש בלובי בית המלון בו התאכסן בתל אביב עם סוכן השחקנים הישראלי מאיר ריפמן. 23 שנים נמשכת ההיכרות ביניהם. ריפמן היה אז עוד עיתונאי במעריב כאשר הכיר את קרויף דרך עוזרו בברצלונה טוני בריינסלוט. "צילצלתי לג'ורדי בביקור האחרון של יוהאן וביקשתי אפשרות לפגוש את אבא", סיפר ריפמן בהתרגשות. "ג'ורדי אמר שיארגן את הפגישה אבל הוסיף שמכיוון שהשעה מאוחרת, הוא מבקש שנתראה למקסימום רבע שעה כדי שיוהאן יוכל לעלות לחדרו לנוח.

בפועל הפגישה נמשכה הרבה יותר ואני זה שביקשתי בסוף מיוהאן שיעלה לנוח כי מי שישב עם יוהאן יכול היה גם לשבת שעות עם כל הסיפורים המדהימים שהוא ידע לספר. יוהאן אהב מאוד לבוא לבקר בתל אביב. כמי שחי בברצלונה בגלל השמש והים, כך הוא אהב להיות כאן. הוא היה גאה מאוד בג'ורדי ובמה שהוא עשה כאן בישראל עם מכבי תל אביב. אמרתי לו לפני שנפרדנו שיבטיח לי שהוא יגיע לחגיגות האליפות של מכבי תל אביב והוא אמר שעם כל הקשיים, ודאי שהוא יבוא. המשאלה שלו היתה לחזור לכאן שוב לחגוג עם ג'ורדי ומכבי אליפות רביעית ברציפות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על שער מעריב. סיני עם קרויף/מערכת וואלה!, צילום מסך

שחקן העבר, משה סיני, זכה לחוויה מיוחדת בשיתוף עם אגדת העבר. סיני מספר: "זו היתה ההשתלמות הראשונה שלי כמאמן", נזכר סיני בחודש מאי 1994, שזכה כמאמן צעיר להשתלמות בבית הספר הגבוה ביותר לכדורגל, על הדשא של ברצלונה אצל יוהאן קרויף. "הראייה המקצועית שלי השתנתה באינספור אחוזים בעקבות הביקור ההוא. במשך שבוע הייתי שם בברצלונה הגדולה עם רומאריו, סטויצ'קוב, קומאן והמאסטרו יוהאן קרויף. זה היה לפני הגמר שלהם נגד מילאן בו הם הובסו. זו הייתה אחת ההשתלמויות הכי מעניינות שלי. להכיר את יוהאן קרויף אישית ולקבל ממנו פיסת עולם מקצועית, זו היתה חוויה".

סיני זוכר את הפרטים מלפני 22 שנים כאילו היו אתמול. "הכבוד וההערכה שרחשו לו האוהדים והשחקנים זה היה לא נורמלי. אני זוכר איך הוא לימד אותי מה צריך לעשות כשאתה מתגונן בקרנות ובמצבים נייחים עם קבוצה שיש לה שחקנים נמוכים. הרי היו לו את סטוייצ'קוב, באקרו רומאריו ולאודרופ שגם לא היה גבוה. הוא היה משאיר למעלה את כל השחקנים האלה ואז על כל שחקן היו צריכים להישאר שני שומרים וכך הוא צימצם את הסכנה. הוא היה גאון גם כשחקן וגם כמאמן. גווארדיולה ולואיס אנריקה ממשיכי דרכו עד היום. הבסיס לכל מה שאנחנו רואים מברצלונה בעשור האחרון זה יוהאן קרויף".

גם את ג'ורדי קרויף זוכר סיני היטב. "הוא היה אז בחור צעיר עם שיער בלונדיני ארוך וכבר אז התעניין מאוד בניהול ספורטיבי. אני זוכר שראיתי אותו מסתובב במחלקת הנוער של ברצלונה וכל הזמן מתעניין בניהול".

יוהאן קרויף במדי אייאקס מול נבחרת ישראל ב-1967/סריקה, לובה קנפר, מתוך הספר "מחצית ראשונה"

מבית"ר ירושלים נמסר: "אלי טביב והמועדון משתתפים בצערו של המנהל המקצועי של מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף ובני משפחתו עם לכתו של אביו לעולמו. יוהאן קרויף ייזכר כאחד משחקני הכדורגל הגדולים בעולם בכל הזמנים, אשר גרם אושר והנאה צרופה לכל חובב כדורגל באשר הוא. זכות לרבים מאיתנו שזכינו לראות את יוהאן קרויף מלהטט על המגרש, מוביל דרך בכדורגל העולמי, משפיע ומעצב דורות רבים של כדורגלנים כחלק מאייקס אמסטרדם וברצלונה".

גם בעלי מכבי חיפה, יעקב שחר, דיבר על קרויף: "ידיעה מצערת. שחקן מהטובים בעולם שתמיד אהבתי לראות בקבוצות שבהן שיחק. מצטער מאוד על לכתו בטרם עת ושולח תנחומים לג'ורדי ולמשפחת קרויף".

מהפועל תל אביב נמסר: "קיבלנו בצער רב את הידיעה על מותו של קרויף, אחד מגדולי השחקנים והמאמנים בהיסטוריה, שהשפיע רבות על קידום הענף. הפועל תל אביב ובעלי המועדון, אמיר כבירי, מבקשים כמו כן להשתתף בצערו הכבד של מנג'ר מכבי תל אביב, ג'ורדי קרויף, על לכתו של אביו.
אמיר כבירי: "יוהאן קרויף היה אגדת כדורגל, הוא שלהב מיליונים מסביב לעולם ותרם רבות להיותו של הכדורגל ענף כה פופולרי, ומורשתו תישאר לנצח. יהי זכרו ברוך".

הפועל באר שבע: "מועדון הכדורגל של הפועל באר שבע משתתף בצערו של ג'ורדי קרויף ומשפחתו עם מותו של אביו יוהאן בטרם עת. שלא תדע עוד צער. יוהאן קרויף שינה את פני הכדורגל העולמי והיווה דמות של השראה לדורות של שחקנים ומאמנים. דמותו ומורשתו צרובים לעד בלב כל מי שאוהב כדורגל של יצירתיות, דמיון ושמחה".

ממנהלת הליגות נמסר: "המנהלת מרכינה ראשה עם לכתו של אגדת הכדורגל יוהאן קרויף ז"ל. יוהאן היה ידיד אמת של ישראל והכדורגל הישראלי ופעל רבות לקירוב לבבות ועמים דרך הכדורגל. בשעה זו אנו משתתפים בצער ג'ורדי, משפחתו וכל חבריו ואוהדיו בארץ ובעולם. שלום חבר".

מהפועל עכו נמסר: "מועדון הפועל עכו כואב את לכתו בטרם עת של ענק הכדורגל יוהאן קרויף. מורשתו תישאר לנצח. המועדון משתתף בצערה של משפחת קרויף, שלא תדע עוד צער. זהו יום עצוב לכל עולם הספורט, יהי זכרו ברוך".

נשיא המדינה ראובן ריבלין בטקס הענקת תעודות הוקרה על תרומה לטוהר המידות במוסדות הציבור בישראל. דצמבר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"אזכור אותו תמיד" ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, על יוהאן קרויף ז"ל :"הוא היה אחד מגדולי השחקנים בשנות השבעים, אחד מהגדולים בשחקני הכדורגל שידע העולם. הוא עמד בשורה אחת עם כוכבי על בכדורגל. אני אזכור תמיד את שחקן הצוות שהיה, team player של ממש. שחקן שהביא את הולנד לפסגות, שייזכר לנצח בתולדות הכדורגל העולמי. תנחומינו למשפחתו ולבנו ג'ורדי קרויף, מנג'ר מכבי תל אביב".

הנשיא התשיעי שמעון פרס: "יוהאן היה יותר משחקן כדורגל מעולה. הוא היה מודל לחיקוי ולקידום השלום בעולם. הוא הכניס לכדורגל ערך מוסף חינוכי בעודו מוכיח כי במגרש כולם שווים, יהודים, מוסלמים ונוצרים וכי המהיר והטוב מנצח ללא אפליה וללא גזענות. פועלך למען קידום הספורט והשלום הקנה תקווה לילדים ולבני נוער ברחבי העולם. בין מרכז לשלום וקרן קרויף קיים שיתוף פעולה ארוך שנים בנושאי חינוך לשלום ושינוי חברתי דרך ספורט. במהלך ביקוריו בארץ, קרויף ביקר לא פעם בפעילויות של פרויקט 'בתי ספר תאומים לשלום וספורט' של המרכז ונחשב לחבר תומך, שהאמין כי דרך הספורט ניתן להוביל לשינוי חברתי משמעותי וראה בנושא שליחות אישית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully