וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוהאן קרויף, מגדולי הכדורגלנים בכל הזמנים, הלך לעולמו בגיל 68

אגדת הכדורגל ההולנדית ואביו של הג'נרל מנג'ר של מכבי תל אביב, נכנע למחלת הסרטן בה נאבק בחודשים האחרונים. על פי ההודעה הרשמית, הוא הלך לעולמו בשלווה כשהוא מוקף בבני משפחתו. צפו במשדר המיוחד לכבודו

AP

בווידאו: משדר וואלה! ספורט בעקבות מותו של יוהאן קרויף

אחד מגדולי שחקני הכדורגל בכל הזמנים, יוהאן קרויף, הלך היום (חמישי) לעולמו בגיל 68. אגדת הכדורגל ואביו של המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב, ג'ורדי קרויף, נכנע למחלת הסרטן בה נאבק בתקופה האחרונה. הוא מת בברצלונה כשהוא מוקף בכל בני משפחתו, כך הודיע האתר הרשמי של קרויף: "בצער רב אנו מבקשים לכבד את הפרטיות של המשפחה המתאבלת", נכתב שם.

ב-22 באוקטובר 2015 התפרסם הדיווח הראשון על כך שקרויף חלה בסרטן ריאות ומאז הוא החל בטיפולים. לפני קצת פחות מחודש הגיע קרויף לישראל ואף צפה במשחק בין מכבי תל אביב להפועל כפר סבא, אחריו נפגש עם שחקני האלופה.

מחלת הסרטן הכניעה אותו: יוהאן קרויף הלך לעולמו בגיל 68 בברצלונה

אבל בעולם הספורט: "קרויף השפיע יותר מכל אחד אחר על היופי של המשחק"

הרגעים הכי גדולים, והשערים הכי גדולים בקריירה האגדית של יוהאן קרויף

חברו הישראלי של קרויף: "הוא רצה לחזור לחגיגות האליפות של מכבי ת"א"

יוהאן קרויף במדי אייאקס מול נבחרת ישראל ב-1967/סריקה, לובה קנפר, מתוך הספר "מחצית ראשונה"

קרויף, שהחל את הקריירה באייאקס, בשורותיה שיחק כ-11 שנה (בשתי קדנציות שונות) נחשב לאחד השחקנים הגדולים בכל הזמנים, ולכזה ששינה את פני הכדורגל מקצה לקצה. הוא שיחק במשך חמש שנים בברצלונה לפני שעבר גם בארצות הברית. את הקריירה סיים בהולנד, כששיחק בעונת 1983/84 בפיינורד. כמו כן, בנבחרת ההולנדית רשם 48 הופעות ו-33 שערים.

עונת 1971/72 הייתה מהעונות הגדולות בקריירה של קרויף, כשבאותה עונה הוא הוביל את הקבוצה לזכייה שנייה ברציפות בגביע אירופה לאלופות. בשל הזכייה יצאו עיתוני הולנד בכותרות וכינו את המשחק של אייאקס באותן שנים כ"טוטאל פוטבול" - מושג המוכר לחובבי הכדורגל עד לימים אלו.

כשקרויף עשה לליברפול סחרחורת: סיפורו של משחק הערפל של אייאקס

הנקמה באייאקס: כשיוהאן קרויף זכה בדאבל על חשבון קבוצתו האהובה

גביע אירופה בידיו, גם כמאמן: שיחזור הזכייה של ברצלונה בגמר 1992

התקופה הנשכחת של קרויף: סיפורה של הקדנציה של ההולנדי בלבנטה

הארטיסט: סיפורו של המונדיאל היחיד בקריירה הייחודית של יוהאן קרויף

קרויף שינה גם את פניה של הנבחרת ההולנדית, שלא הצליחה להעפיל לטורניר בינלאומי גדול במשך שנים רבות, עד שבשנת 1974, במונדיאל של אותה שנה, זומן קשר העבר לסגל. המאמן דאז, רינוס מיכלס, שאימן אותו גם באייאקס ובברצלונה, הנחיל לנבחרת את שיטת ה"טוטאל פוטבול", וקרויף היה השחקן המרכזי בניהול המשחק של הנבחרת ובהוצאה לפועל של השיטה ההתקפית והמרהיבה. באותו טורניר הוא הבקיע צמד ב-0:4 על נבחרת ארגנטינה ושער בניצחון על נבחרת ברזיל.

כשחקן, זכה קרויף שלוש פעמים בתואר כדורגל השנה באירופה, בכדור הזהב של גביע העולם ונכנס לרשימת 100 השחקנים הגדולים של פיפ"א.

לאחר פרישתו ממשחק פעיל, הודיע בשנת 1985 על חזרתו לאייאקס, הפעם לתפקיד המאמן. הוא זכה עם הקבוצה שאיתה הוא מזוהה פעמיים בגביע ההולנדי ופעם אחת בגביע אירופה למחזיקות. מאוחר יותר, כשעבר לאמן את ברצלונה, זכה בארבע אליפויות, בגביע המלך, בגביע אירופה לאלופות ובגביע אירופה למחזיקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully