וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקנים בנבחרת: "גוטמן טעה". ההתאחדות לא תמנה מאמן "יקר"

11.10.2015 / 13:35

שחקנים בנבחרת ביקרו את השיטה של המאמן אחרי השוויון: "תיקו היה משרת אותנו". במקרה של הדחה צפויה, עיני שישוחח עם גוטמן יעדיף שמות שההתאחדות תוכל לממן. ומי המועמדים שהוזכרו?

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

אחרי ההפסד הביתי הכואב אתמול מול קפריסין (2:1), שחקני נבחרת ישראל נחתו הערב (ראשון) במצב רוח מדוכדך בבריסל לקראת המשחק מחרתיים מול נבחרת בלגיה. על אף שלנבחרת יש עדיין סיכוי מעשי לסיים במקום השלישי בבית, על פי חלק מהשחקנים נראה כי הנסיעה מיותרת. "שמעתם את גוטמן אתמול, אפילו הוא לא מדבר על העפלה, אז למה זה מפתיע שאנחנו לא מדברים על זה?", אמר שחקן בנבחרת. אימון הבוקר של הנבחרת בבית וגן בוטל בעקבות ההפסד.

בהתאחדות לכדורגל כבר מביטים קדימה וחושבים על מחליפים לגוטמן, אבל מי שציפה לשמות גדולים ולמהפכה, יגלה שוב שמגבלות כלכליות יקשו על ראשי ההתאחדות. כפי שפרסמנו הבוקר (ראשון), בין השמות שהוזכרו לאימון הנבחרת היה אברהם גרנט. הבעיה לגבי המאמן היא בעיקר כלכלית וגם החוזה שלו בגאנה שלא מסתיים לפני תחילת הקמפיין, וכפי שפרסמנו מוקדם יותר, הוזכרו שמות "זולים יותר" – גיא לוזון, רן בן שמעון ואלישע לוי, כמועמדים.

גורם בהתאחדות אמר: "לא יהיה פשוט להביא לכאן מאמן לפני קמפיין מול ספרד ואיטליה", והדגיש כי החתמת המאמן הבא תהיה לארבע שנים, על מנת למנוע מצב בו הוא יימדד על פי קמפיין שהוגדר כ"אבוד מראש". יש לציין כי בהתאחדות מייחסים חשיבות רבה לנושא התקציב ולא מתכוונים למנות מאמן בעל שכר גבוה, ויקנו חשיבות מיוחדת גם לשכר הצוות שיעבוד סביבו. "היום כל עוזרי המאמנים מקבלים שכר שעתי, יהיה קשה לעשות מהפכה יקרה", הדגישו.

צפו בנבחרת ממריאה לבריסל

קובי אליהו
sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מאמן צ'רלטון, גיא לוזון. GettyImages
חשיבות מיוחדת לשכר. לוזון/GettyImages

במהלך הנסיעה הקרובה גוטמן והצוות שלו מתכוונים לעסוק בעיקר בפן המנטלי. לגוטמן לא משנה התוצאה בבריסל, הוא רוצה שהנבחרת שלו תחזור להציג כדורגל חיובי. בצוות המקצועי מתכוונים לדבר בעיקר על "החזרת הכבוד לנבחרת", ולא על העפלה לשלב הבא. "אחרי איך שנראינו מול קפריסין, עדיף שלא נדבר על ניצחון. בטח שבלי גרשון, רפאלוב, בוזגלו ונאתכו", הוסיפו בנבחרת.

חלק משחקני הנבחרת ביקרו את שיטת המשחק של גוטמן לאחר השוויון. כזכור, דווקא אחרי שניר ביטון השווה ל-1:1, שחקני הנבחרת הסתערו מעלה ואפשרו לקפריסאים לכבוש את השער השני. גם גוטמן הודה אחלרי המשחק ש"במצב של 1:1 אתה קולט שהמשחק כל כך לא מסודר, ושחקנים רצים לכל מיני כיוונים. גם אם היינו מבקיעים, היתי אומר שזה לא הכדורגל שלנו".

"לשחק מ'חוף לחוף' זה הדבר שהכי פחות מתאים לנבחרת, וגם לגוטמן כמאמן", אמר שחקן ששייך לסגל הנבחרת. "הוא טעה בחשיבה מפני שהיה מקום להרגיע את השחקנים אחרי הגול שלנו ולחזור לשיטת המשחק הרגילה שלנו. המשחק 'התבלגן' וחטפנו. בדיעבד, תיקו היה משרת אותנו הרבה יותר מפני שהיינו זקוקים למעידה של הבוסנים וזה הרבה יותר הגיוני".

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
היה צריך להסתפק בתיקו? גוטמן/ברני ארדוב

שחקני הנבחרת התעכבו כשעה וחצי בחדר ההלבשה אתמול לפני שיצאו לשוחח עם התקשורת. חלקם הסביר הבוקר: "התקלחנו, אבל לקחנו את הזמן כי ידענו מה מחכה לנו בחוץ. לא קל לצאת החוצה אחרי הפסד כזה". ערן זהבי והבלם טל בן חיים עברו בדיקות סמים ולכן התעכבו יותר משאר השחקנים.

כפי שפורסם בשבוע שעבר, בהתאחדות לכדורגל תלו תקוות רבות בהעפלה ליורו, זאת משום שהמענקים שהיו מגיעים לה מאופ"א היו מספיקים כדי לכסות את רוב החובות שלה, הנאמדים ביותר מ-50 מיליון שקל. "העפלה ליורו לא הייתה רק מביאה את הכדורגל הישראלי סוף סוף לקדמת הבמה, אלא גם מעניקה לו אפשרות לסיים את תהליך ההבראה ברגע אחד ולצמוח מחדש. ספונסרים היו משקיעים יותר, הכדורגל הישראלי היה יכול ללכת למקום אחר לגמרי", אמר גורם בהתאחדות.

בהנחה שהנבחרת לא תעפיל ליורו, כי שמסתמן כעת, השחקנים יפסידו את האפשרות לקבל מענק העפלה של כ-200 אלף שקל בממוצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully