וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן לא ימשיך בנבחרת. שחקנים: "בשנים הקרובות לא נגיע לטורניר גדול"

11.10.2015 / 6:30

אחרי ההפסד לקפריסין, חלק מהשחקנים חששו לצאת מחדר ההלבשה: "עדיף שנסתום את הפה. קיבלנו עוד סטירה". זהבי , שספג ביקורות, הודה: "כשלא משחקים, קשה לי לבוא לידי ביטוי כמו בקבוצה". המאמן ייפגש עם עיני והשניים יכריזו על פרידה הדדית

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

אכזבה בנבחרת ישראל היא כנראה תיאור עדין לתחושות בחדר ההלבשה אחרי ההפסד אמש (שבת) 2:1 לקפריסין. מלבד בירם כיאל, רוב שחקני הנבחרת הסתגרו אתמול כשעה וחצי בתוך חדר ההלבשה כשהם מתקשים לעכל את ההפסד שגונז כמעט סופית את חלום ההעפלה לשלב ההצלבה. המאמן אלי גוטמן ניגש אל השחקנים אבל גם לו לא היה מה לומר אחרי ההפסד הכואב.

"אולי עדיף שנסתום את הפה ולא נדבר אחרי מה שקרה כאן היום", אמר הלילה אחד משחקני הנבחרת. "אחרי ויילס כולם חשבו שלמדנו לקח. היום קיבלנו עוד סטירה. גוטמן אמר שהגענו מוכנים? אולי ההכנה הייתה טובה, במגרש לא עשינו כלום. אין מילים, פשוט אכזבה. אולי יש כאן שחקנים שהראש שלהם עדיין חושב על המענקים של היורו". שחקן אחר הוסיף: "באמת חבל, כי אם לא היום, אני לא רואה את הנבחרת עולה בקרוב לטורניר גדול, בטח שלא בקמפיין הקרוב מול ספרד ואיטליה. יעברו עוד הרבה שנים לפני שזה יקרה. מה צריך לעשות? אולי להכין את הקרקע לדור הבא".

השחקנים מודעים לעובדה שכמעט אף אחד מהם, למעט ניר ביטון, לא ממש התעלה במשחק. "בשורה התחתונה שוב ספגנו במצב נייח, שוב נתנו ליריבה לגרור אותנו לקצב שהיא רוצה לשחק בו. ניר הגיע כמו גדול למשחק, הוא יחסר מאוד מול בלגיה".

ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל (ימין) עם טל בן חיים. ברני ארדוב
להכין את הקרקע לדור הבא. זהבי ובן חיים/ברני ארדוב

אלי גוטמן לא ימשיך לקמפיין נוסף. כפי שפורסם בוואלה ספורט, בהתאחדות קיבלו החלטה שהמאמן ימשיך רק אם יגיע לפלייאוף וגם אז, אם יודח, ההחלטה תתקבל בהתאם לצורה שבה תיראה הנבחרת. "לא נוציא שום דבר רשמי עד שהמשחק מול בלגיה יסתיים, אבל כמו שזה נראה עכשיו אלי באמת לא ימשיך. גם הוא לא ירצה", אמר גורם בהתאחדות. גוטמן עצמו רוצה מאוד לאמן קבוצה. הפועל תל אביב על הפרק, אבל גם קבוצות מאוסטריה ושוויץ. המאמן מתעקש כי יוכל לעזוב לאירופה, אם כי בשלב זה אין לו הצעה ממשית. אלי גוטמן הודה אתמול: "אין לנו זכות להסתכל על המקום השלישי. העתיד שלי? זה לא הזמן להתעסק בזה. אשב עם עופר עיני. אודיע לו". שלושה מועמדים שהוזכרו לתפקיד הם אלישע לוי, גיא לוזון ואברהם גרנט, אם כי עדיין לא התקבלה כל החלטה בעניין. חלק מהשחקנים הבכירים נכנסו אתמול לאוטובוס וסירבו לדבר. "בתחילת הקמפיין הם אמרו שאת הקמפיין מסכמים בסוף. פשוט בושה מבחינתם שהם לא יודעים לקחת אחריות, לא על המגרש ולא בתקשורת", אמר לנו אתמול גורם בנבחרת.

תומר חמד הוסיף: "אם להיות אמיתיים הקמפיין עוד לא נגמר, רק אחרי המשחק בשלישי נוכל לומר, אם לא נעשה את זה, שזה נגמר. כל עוד יש סיכוי אסור להרים ידיים. זה נראה לא הגיוני ולא מציאותי, אבל בכדורגל קרו דברים. לא ניסע לשם להעביר 90 דקות. לא משנה מה אגיד, אנשים יגידו שזה חסר סיכוי. אני לא יודע אם הנבחרת עלתה מפוחדת, אבל לא עשני ואת הדברים שהיינו צריכים לעשות. יכול להיות שחשיבות המשחק השפיעה, למרות שהדקות הראשונות נראו טוב, אבל קפריסין נכנסו למשחק והקשו יותר. זה משחק שהיינו צריכים לנצח, הזדמנות כזאת לא תחזור הרבה זמן. אנשים לא באמת מאמינים וקשה לשכנע את כולם, אבל תיאורטית יש. נבוא למשחק בידיעה שזה לא נגמר. כולנו נבחרת, לכל אחד יש חלק. צריך להסיק מסקנות מה לא עשינו נכון, למרות שבדיעבד זה לא יעזור. לא הצלחנו לשחזר את המשחק מול בוסניה. הנבחרת כבר שנים לא עשתה את זה ברגע האמת".

אחד השחקנים שספגו ביקורות על היכולת שהוא מציג בנבחרת הוא ערן זהבי. קפטן מכבי תל אביב נשאל על האכזבה וגם על הביקורת סביבו. "יום עצוב מאוד", אמר זהבי. "חבל שלא לקחנו את הנקודות. המשחק בין בוסניה ויילס לא לטובתנו, אבל ברגע שאנחנו לא עושים את העבודה פה אין למה לקוות. בלגיה? זה יהיה נס אם ננצח, אבל הכל אפשרי. לא ניסע לשם סתם". על הביקורות אמר: "כשאני בא לנבחרת אני רוצה לתת הכל, כמו בקבוצה, ולעזור. ברגע שאנחנו לא משחקים טוב כנבחרת, קשה לי לבוא לידי ביטוי כמו בקבוצה. הכל תירוצים, לא עשינו את זה וזה הכל".

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
אכזבה. גוטמן/ברני ארדוב

"צריך לראות את המשחק, ברור שלא באנו לידי ביטוי ולא עשינו את העבודה. פתחנו בצורה טובה, אבל לא הייתה המשכיות, ספגנו במצב נייח ושיחקו מחוף לחוף, לא מה שמתאים לנו", המשיך זהבי. "בוא נסיים את הקמפיין ביום שלישי, ואז נעשה סיכומים. נקווה לנס. כרגע זה לא נראה טוב". על השאלה מה קרה לשחקנים אחרי השוויון אמר: "יצאנו קדימה, זה היה לפה או לפה, רצינו לנצח ולהשאיר סיכוי אבל ספגנו בצד השני. אני מסכים שזאת טעות גדולה מאוד. ברור שיש את החשש שזה לא יקרה. זה נראה רחוק כי ההגרלה של המונדיאל לא בישרה לנו טובות. אני לא יודע אם זה ביזיון, השחקנים רצו לעשות הכל כדי לשמח את הקהל. אולי הדרך לא הייתה הכי נכונה. אני לא יכול לבוא בטענה לאף שחקן ולומר שהוא לא רצה מספיק".

ניר ביטון (צהובים) ואלי דסה (פציעה) שוחררו מסגל הנבחרת, שרן ייני יצטרף ישירות לבלגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully