וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב - דינמו קייב: מה הפעם אומרת הבטן של יוקאנוביץ'?

29.9.2015 / 7:05

עד עכשיו האינטואיציה של המאמן הובילה את מכבי תל אביב להצלחות באירופה, ההתלבטויות שלו לפני דינמו קייב עשויות להכריע גם את הקרב החשוב הערב. יניב טוכמן על מצב הרוח במחנה הצהוב. צפו במשדר מאולפן וואלה!NEWS

מערכת וואלה!

צפו במשדר המיוחד לקראת המשחק

1. יש לסלבישה יוקאנוביץ' משפט קבוע כשמישהו, ובעיקר עיתונאי, חופר איתו על טקטיקה, מערך והרכב. הסרבי תמיד יגיד משהו בסגנון של: "אתה רוצה להיות המאמן?". בניגוד למאמנים אחרים של מכבי תל אביב, יוקאנוביץ' לא מנסה כך לפגוע או להעליב. יש במשפט הזה אפילו מחמאה. עם כל הקריירה שעשה ככדורגלן ועם כל מה שהשיג כמאמן, לא מדובר באדם שחצן ומתנשא שבא ללמד אותנו כדורגל. רחוק מזה. בתפיסת העולם שלו, אין לו שום בעיה לקבל עצה טובה מאוהד, גורם במועדון ואפילו עיתונאי. לפעמים במבטו הקפוא הוא נראה כמישהו שמסתכל על כולנו מלמעלה אבל את הכדורגל הוא לא תופס כמדע מדויק ולעולם לא ירגיש שיש אמת אחת שנמצאת אצלו. זו אולי הסיבה שעד כה, את מרבית הצמתים החשובים של מכבי תל אביב הוא ידע לחצות בהצלחה. הוא מתודי ויש לו דרך, אבל הוא גם חי על תחושות בטן.

מכבי תל אביב - דינמו קיב, סיקור מיוחד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקני מכבי תל אביב באימון. אבי כהן
מקרי העבר מוכיחים: יש למכבי תל אביב על הקווים מישהו שיודע מה הוא עושה. האלופה מתכוננת/אבי כהן

שלמה שרף פעם אמר שהפריבילגיה של מאמן הנבחרת היא שיש לו את הסגל הכי איכותי והחוכמה היא לדעת איזה שחקן נמצא בכושר הכי טוב. מכבי תל אביב היא לא נבחרת, אבל בסך הכל יש ליוקאנוביץ' את הסגל הכי טוב, בטח עבור הכדורגל הישראלי. כמו מאמן נבחרת הוא צריך לחיות את השחקנים ולדעת מי השחקן הכי חם. רבים ילגלגו ויקבעו כי הכנסתו של עדן בן בסט בשבת האחרונה היתה מקרית וכי הגול שכבש אחרי מספר שניות היה כולו מזל אחד גדול. אבל כשההחלטה הזו מצטרפת להחלטות נכונות שקיבל המאמן במשחקים החשובים מול באזל ופלזן, הרי שלא מדובר רק ביד הגורל. יש למכבי מישהו על הקווים שיודע מה הוא עושה.

יואב זיו, גילי ורמוט, איתן טיבי שחקני מכבי תל אביב. אבי כהן
נשאר לו כוח? ורמוט/אבי כהן

מאז שבת בלילה שובר יוקאנוביץ' את הראש באשר להרכב. המשחק מול מכבי חיפה נתן לו סיבות לחשוב על שחקנים שלא היו בתכנון לפתוח הערב. קרלוס גרסיה היה טוב ואולי מגיע לו להמשיך. אבי ריקן כמגן שמאלי סגר היטב אבל אולי כדאי בכל זאת להעלות אותו קדימה כדי שילחץ ויעשה מהומות בקו. טל בן חיים בכנף רשם משחק פושר ואולי זה הזמן להחזיר את דור מיכה. עדן בן בסט נכנס רעב אחרי שני משחקים בהם לא שותף לדקה ואחרי הגול הנהדר אולי צריך לתת בו אמון מחודש. ויש עוד סוגיות לקראת המשחק הערב. האם גילי ורמוט יכול לעלות רענן אחרי שהשקיע, כדבריו, את כל האנרגיות עד הטיפה האחרונה רק לפני פחות מ-72 שעות? ומה לגבי ניקולה מיטרוביץ', שמזייף כבר תקופה ואולי כדאי להשתמש בקלף אחר? על כל אלה ועוד ליוקאנוביץ' הפתרונים. אם ייצא הלילה כמנצח הגדול, סביר להניח שזה יבוא הרבה בזכות האינטואיציה שלו. מול ז'וזה מוריניו לא היה לו שום סיכוי כי מראש הכלים לא התאימו למעמד. קרב המוחות מול סרגיי רברוב כבר יהיה כזה בו הוא יכול גם לנצח.

ג'ורדי קרויף המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב. אבי כהן
גם הוא מצפה להופעה אחרת מצד קבוצתו. ג'ורדי/אבי כהן

2. "כל מה שנשיג בליגת האלופות יהיה בונוס", המשיך אתמול ג'ורדי קרויף להנמיך ציפיות. אבל אם מכבי תל אביב רוצה להילחם על המקום השלישי שיוביל להופעות באירופה גם אחרי החורף, זה הזמן והמקום לנצח. במכבי תל אביב, וזה מציק לרבים עד היום, זוכרים שבסטמפורד ברידג' הקבוצה היתה רק מקהלת ליווי לצ'לסי. "נתנו להם יותר מדי כבוד", היכו השחקנים על חטא זה אחר זה בחזרה מלונדון.

התחושה שם היתה ששחקני מכבי לא רוצים להרוס את החגיגיות של פתיחת שלב הבתים. כאילו הוזמנו לנשף ובמקום לבוא בג'ינס, טריקו וקצת בוץ בנעליים, עטו עליהם חליפות ולא רצו להתלכלך. והרי מה יש למכבי, או לכל קבוצה ישראלית, במפעל הזה בלי לב, נשמה ואומץ. ההתמודדות היא מול שחקנים איכותיים יותר, מנוסים יותר, יקרים יותר. את הדברים הקטנים שיכולים לתת סיכוי לקבוצה ישראלית, מכבי לא הביאה לאנגליה.

אבל זה הזמן שלה להביא אותם מול דינמו קייב. "אני רוצה שנבוא כדי לנצח", אמר אתמול גורם במועדון שצפה באימון המסכם. "כמו שדינמו קייב חושבים שזה המשחק בו הם צריכים לקחת שלוש נקודות כי זה משחק החוץ היחיד אותו הם יכולים לנצח, גם אנחנו צריכים לחשוב שזה המשחק שבו יש לנו את ההזדמנות הכי טובה להשיג בו שלוש נקודות".

אימון דינמו קייב. AP
מלאי ביטחון, אפילו מופרז. האחקראינים/AP

3. 55 אנשי תקשורת הגיעו עם דינמו קייב לחיפה. רובם ככולם הגיעו במימון המועדון. רק שניים מהם טרחו להגיע למסיבת העיתונאים של סלבישה יוקאנוביץ'. היתר הופיעו רק כשסרגיי רברוב והשוער אלכסנדר שובקובסקי דיברו. שאלות קשות לא נשאלו. התחושה היא שיש שם פטריוטיות גדולה. אולג יסקצ'וק לא רצה לחשוב על הפתעה. "ניצחון של מכבי תל אביב?", התפלא שאני בכלל מעלה את זה. "מה פתאום. זה יהיה אסון. אנחנו ננצח 0:2. דינמו קבוצה הרבה יותר טובה". הוא נקב בשמות של אנדריי ירמולנקו ושל החברים שלו והבטיח שאוהדי מכבי עומדים לראות הצגה של קבוצה ולא אוסף מוכשר של אינדיבידואלים.

הראש של יוקאנוביץ' והלב של השחקנים שלו יכולים להיות התשובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully