וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוזנצוב: "מהמר על 1:3 לדינמו קייב", גצקו: "מכבי לא מפחידה"

שחקני העבר של מכבי חיפה ניתחו את המשחק של אלופת אוקראינה נגד מכבי ת"א (ג', 21:45, ספורט 5). סרגיי קנדאורוב: "העברת המשחק לחיפה טובה לדינמו. לי תמיד היה קשה בבלומפילד"

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: תקציר הניצחון של דינמו קייב בסוף השבוע

באוקראינה ממשיכים להתכונן למשחק של דינמו קייב מחר (שלישי, 21:45, ספורט 5) מול מכבי תל אביב. הקבוצה של סרגיי רברוב כבר נחתה בישראל לקראת המשחק, אך לאור חוסר ההיכרות של התקשורת האוקראינית עם הכדורגל הישראלי, אתרים ועיתונים רבים מסתמכים על שחקני עבר כדי שישפכו קצת אור על מכבי תל אביב.

איבן גצקו במדי קרפטי לבוב. ויקיפדיה, אתר רשמי
משוכנע שדינמו קייב פייבוריטית. גצקו בימיו כשחקן קרפטי לבוב/אתר רשמי, ויקיפדיה

אחד השחקנים האוקראינים הזכורים ששיחקו בישראל בשנות ה-90 הוא איבן גצקו, שכיכב במכבי חיפה בין השנים 1992 ל-1994 וזכה באליפות וגביע עם הירוקים. גצקו בן ה-47 כבש 23 שערים ב-55 הופעות במכבי חיפה ונתן את דעתו על הכדורגל הישראלי.

גצקו כתב טור באחד האתרים האוקראינים וניסה לתת את דעתו על המשחק: "הכדורגל הישראלי מתקדם בשנים האחרונות, יש שם מחלקות נוער טובות והחזרה של קבוצה ישראלית לליגת האלופות הייתה שאלה של זמן. לישראל תמיד היו שחקנים טובים בליגות הגדולות של אירופה, כמו חיים רביבו, אייל ברקוביץ' ורוני רוזנטל ויש שם התקדמות, אך עם זאת, עם כל הכבוד למכבי תל אביב, זו לא קבוצה שצריכה להפחיד את דינמו קייב".

גצקו הסביר: "דינמו פייבוריטית ברורה, השחקנים שלה עדיפים בהרבה והיא חייבת לקחת נקודות בישראל. הקהל של מכבי עושה הרבה רעש, אבל גם הקהל של דינמו יעשה את הרעש שלו. אגב, התיירים האוקראינים יאהבו את ישראל".

"מכבי תפתח חזק ותלחץ מהתחלה עם הרבה דחיפה מהקהל, אך המשחק הפתוח וההתקפי שלה עשוי להועיל לדינמו. עם זאת, למכבי אין מה להפסיד במפעל הזה ועל דינמו להיזהר. רברוב והצוות שלו למדו היטב את היריבה ואני בטוח שזה יניב פירות בבלומפילד", סיים שחקן העבר.

כדורגלן העבר, אולג קוזנצוב. ויקיפידה, אתר רשמי
לא חושב שלאוקראינים יהיה קל, אבל כן חושב שהם ינצחו בהפרש של יותר משער אחד. קוזנצוב/אתר רשמי, ויקיפידה

סרגיי קנדאורוב שיחק עונה אחת עם גצקו ונשאר במכבי חיפה עד 1997. היכולת הפנטסטית שלו זיכתה אותו במעבר לבנפיקה, שבמדיה הוא בילה ארבע שנים - חלקן טובות וחלקן טובות פחות. הוא הספיק להגיע לכמה חודשים שמ.ס אשדוד ובשנת 2006 פרש.

קנדאורוב אמר לקראת המשחק: "בליגת האלופות אין יריבות קלות וגם מכבי תל אביב לא כזו. יחד עם זאת, דינמו יותר מנוסה ויש לה שחקנים עדיפים. מבחינת דינמו יותר טוב שהמשחק מתקיים בחיפה. בבלומפילד הקהל מאוד קרוב לדשא ומרגישים את הלחץ מהיציעים. אני יכול להגיד שלי אף פעם לא היה קל לשחק בבלומפילד. מכבי תל אביב קבוצה שמנסה לכפות את הסגנון שלה. לדעתי בגלל שמדובר במשחק הבית הראשון שלה בשלב הבתים, היא תתקוף הרבה".

בניגוד לקנדאורוב ולגצקו, אולג קוזנצוב הגיע למכבי חיפה כשהקריירה שלו כבר הייתה לקראת סופה. הקדנציה הקצרה והלא מוצלחת שלו בכרמל בעונת 1994-95 היא אולי הזיכרון איתו הולכים אוהדי הכדורגל בישראל, אבל באוקראינה הוא ייזכר תמיד בזכות השנים המפוארות שלו במדי דינמו קייב, שבין היתר זכתה בגביע אירופה למחזיקות גביע ב-1986. קוזנצוב שיחק 90 דקות בגמר, בו דינמו הביסה את אתלטיקו מדריד 0:3 בסטאד דה ז'רלאן בליון.

קוזנצוב אמר: "אני יכול להגיד במלוא הביטחון שלדינמו קייב לא יהיה קל. מכבי תל אביב היא קבוצה ביתית שאחרי התבוסה לצ'לסי תנסה להיעזר בקהל שלה בשביל לצבור שלוש נקודות. יחד עם זאת, יש הבדלי רמות גדולים ואני מאמין שדינמו תנצח בבהפרש של יותר משער אחד. ההימור שלי הוא 1:3 לדינמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully