וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפנו מקום: רגעי המפנה של הקבוצות הישראליות בליגת האלופות

התבוסה שהזכירה שאין מה להפסיד, הרצון לנצל את הבמה היוקרתית מכולן. אלון חרזי, ברוך דגו ובן שהר נזכרים במשחקי המפנה של הקבוצות שלהם בליגת האלופות ומספקים כמה טיפים מועילים לשחקני מכבי תל אביב. האלופה הנוכחית תצטרף לחבורת המנצחות?

one

בווידאו: ה-0:2 של מכבי תל אביב על מכבי חיפה בשבת

אחרי טבילת האש הלא פשוטה בסטמפורד ברידג', מכבי תל אביב תחל את החיפוש אחר רגע המפנה בליגת האלופות – המשחק שיוסיף גוון היסטורי לחוויה הנדירה ובעיקר ימנע מהצהובים סיטואציה שעלולה להיגרר בסופו של דבר לאפס נקודות (ואפס שערים?). והרגע הזה יכול להגיע כבר במחזור השני של שלב הבתים, מול דינמו קייב.

לשם כך, פנינו לשלושה שכבר היו שותפים לקמפיינים בליגת האלופות, כדי שיזכירו לנו איך הגיעו רגעי המפנה של הקבוצות שלהם, אולי כדי לספק השראה לנציגה הנוכחית. אצל כולן, אגב, זה קרה במשחק ביתי (גם כאשר "הבית" היה בקפריסין). מכבי תל אביב מודל 2015/16 תצטרף לרשימה?

מכבי תל אביב תמונה קבוצתית. רויטרס
זו ההזדמנות. שחקני מכבי תל אביב/רויטרס

אלון חרזי, מכבי חיפה 2002/03

משחק המפנה: 0:3 על אולימפיאקוס במחזור השני

מה הוביל לרגע המפנה בליגת האלופות?

"הייתה התרגשות עצומה מהמעמד. קבוצה ישראלית בפעם הראשונה בליגת האלופות, על כל המשתמע מכך. זה פגע בנו. הבנו, למרות פערי האיכות, שאסור שהריגוש הזה ישפיע לנו על המשחק. לחטוף חמישייה במנצ'סטר זה היה שיעור בשביל כולם ורצינו להראות שאנחנו שווים הרבה יותר מזה. להראות שכן אפשר ליהנות מהחוויה, ולצד זה גם לשחק כדורגל טוב ונחוש".

מתי הרגשתם שזה הרגע?

"אחרי המשחק מול יונייטד, שכבר עברנו את טבילת האש, ידענו שנצטרך להתכונן אחרת. לשים את הרגש בצד ולהיות סופר מרוכזים. אף אחד לא ממש האמין שאפשר לעשות תוצאות כאלה מרשימות, אבל האמנו שאפשר לעשות דברים טובים יותר אם נגיע למשחקים האלה הרבה יותר שקטים ולא נסתפק רק במעמד ובשיגעון מסביב, אלא נלחם על המגרש להוציא תוצאות יותר טובות".

מה הדבר הכי חשוב שלמדתם?

"שלא משנה מול מי אתה משחק, בבית או בחוץ, אתה תמיד הקבוצה שמדורגת הכי נמוך ולכן תמיד נצטרך לשדרג את המשחק שלנו. אפילו אולימפיאקוס שלא הייתה בשיאה, עדיין נחשבה לקבוצה הרבה יותר טובה ומנוסה מאיתנו, שלא נדבר על לברקוזן שנחשבה להרבה יותר חזקה. הפנמנו שאין כזה דבר משחק שאפשר על הנייר להוציא בו נקודות, אלא צריכים לבוא לכל משחק בשיא הפוקוס ובשיא היכולת. רק ככה יהיה אפשר לעשות דברים יפים ולהתמודד ברמות האלה".

טיפ למכבי תל אביב הנוכחית

"כל קבוצה בבית הזה רואה את המשחקים מול מכבי ככאלה שחייבים לנצח, והלחץ יהיה דווקא עליהם. כלומר, למכבי אין מה להפסיד. כל תוצאה שהיא לא הפסד תיחשב לטובה ולכן הם צריכים לדעת לשחק על תוצאה בכל משחק ולא לפחד להעז, כי כמו שאמרתי אין להם מה להפסיד".

אלון חרזי חוגג עם אבישי ז'אנו ועם ג'ובאני רוסו עליה של מכבי חיפה לליגת האלופות. Rudi Blaha, AP
לא לפחד להעז. אלון חרזי עם ג'ובאני רוסו ואבישי ז'אנו/AP, Rudi Blaha

ברוך דגו, מכבי תל אביב 2004/05

משחק המפנה: 1:2 על אייאקס במחזור הרביעי

מה הוביל לרגע המפנה בליגת האלופות?

"המשחק שבו הפסדנו ליובנטוס בחוץ. הבנו שנכון שמדובר אולי בשחקנים הכי טובים בעולם, אבל זה לא בשמיים. שאם נבוא מספיק מרוכזים, לא נעשה טעויות וננצל את הזדמנויות המעטות שיש לנו זה בהחלט אפשרי לעשות משהו במפעל הזה. למרות ההפסד, יצאנו משם בתחושה ממש טובה".

מתי הרגשתם שזה הרגע?

"דווקא אחרי משחק החוץ מול אייאקס. ידענו שאם אנחנו רוצים לעשות משהו בליגת האלופות, זה מולם בבית. הרגשנו שכבר אין לנו כבר מה להפסיד וזו הזדמנות שלנו לעשות משהו בבית הזה".

מה הדבר הכי חשוב שלמדתם?

"למדנו הרבה דברים, אבל בעיקר שברמות האלה לא מספיק שאחד או שניים יהיו טובים. שזו לא הליגה שאפשר שיהיו לך ימים פחות טובים ועדיין תוכל לנצח. בכל רגע נתון אתה חייב להיות בפוקוס של 200 אחוז ורק ככה ברמות האלה אפשר לעשות דברים מיוחדים. אסור לשכוח שגם יחסית היינו קבוצה של ילדים, בלי הרבה כוכבים כמו שיש היום למכבי, ושילמנו שכר לימוד בהתחלה".

טיפ למכבי תל אביב הנוכחית

"הדבר הכי חשוב זה לעלות עם טירוף ובלי פחד. לא מספיק שהשחקנים ייתנו 100 אחוז, אלא 200 אחוז. בכל רגע נתון במגרש אתה חייב להיות בשיא המוטיבציה ולא לפחד להעז, ורק ככה מכבי תוכל לעשות משהו ברמות האלה"

שחקן מכבי תל אביב ברוך דגו חוגג שער מול אייאקס. אריאל שליט, AP
לא מספיק שאחד או שניים יהיו טובים. ברוך דגו חוגג עם החברים מול אייאקס/AP, אריאל שליט

בן שהר, הפועל תל אביב 2010/11

משחק המפנה: 0:3 על בנפיקה במחזור החמישי

מה הוביל לרגע המפנה בליגת האלופות?

"לא יודע להגיד אם זה היה רגע, אבל התחושה תמיד הייתה שבבלומפילד אפשר לעשות הכול. זה אצטדיון סופר ביתי והרגשנו בטוחים שמול כל קבוצה אפשר לעשות דברים יפים. באמת האמנו ועלינו בביטחון במשחקי הבית שלנו, וזה דבר שגם הוכיח את עצמו בסופו של דבר".

מתי הרגשתם שזה הרגע?

"האמת שהרגע היה לפני שלב הבתים ממש. בזלצבורג שיחקנו כדורגל טוב ואיכותי, ועלינו בזכות ולא בחסד. הייתה תחושה אחרי המשחקים האלה שמול כל קבוצה, לא משנה מי היא, אפשר לעשות משהו והתחושה הזו הובילה אותנו לאורך כל הקמפיין. עם קצת יותר מזל גם היינו יכולים לתפוס את המקום השלישי ולנשור לליגה האירופית".

מה הדבר הכי חשוב שלמדתם?

"שאסור לך לשנייה להתבטל ברמות האלה. נגד קבוצות כאלה, אם אתה לא כובש מההזדמנויות המעטות שיש לך או עושה טעויות, אתה תשלם במיידי. אתה צריך לעבוד הרבה יותר קשה בכל רגע במשחק, ואם אתה לא עושה את זה אז אין לך ממש סיכוי לצאת עם משהו מהמשחקים האלה".

טיפ למכבי תל אביב הנוכחית

"אף אחד לא מצפה ממכבי לסיים במקום ראשון או שני, ככה שאין עליהם לחץ ואין להם גם מה להפסיד. ובגלל זה, בתור שחקן, אני הרגשתי שזה מקום טוב למדוד את עצמך בהשוואה לשחקנים אחרים ברמות האלה. אם אתה מספיק מהיר, טכני, אגרסיבי. זה נתן לי את המוטיבציה להוציא מעצמי עוד יותר כי כל אחד מבין שאין במה יותר טובה מזו, אז אסור לפחד להעז לנסות דברים".

שחקן בנפיקה, פאבלו איימאר, מול שחקן הפועל תל אביב, בן סהר. רויטרס
מקום טוב למדוד את עצמך בהשוואה לשחקנים אחרים ברמות האלה. בן שהר מול פאבלו איימאר וחאבי גרסיה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully