וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי: "זה נס שהגענו עד לכאן", מתיחות בין וויצ'יץ' לגודס

18.6.2015 / 8:35

בכירי מכבי תל אביב לא הופתעו מההדחה המשפילה בחצי הגמר. חילוקי דעות לגבי המשך דרכו של גודס, שמצוי במתיחות גדולה עם המנהל ומקבל גב מפדרמן. עוד השבוע תתקיים פגישה עם מקל. הסנטר הצ'כי אונדרי בלווין יגיע להתרשמות. דיווח: חימקי תציע לטיוס מיליון דולר לעונה

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו
בשיחות פנימיות דנו בהנהלה על מועמדים להחליף את המאמן, אם יחליטו לעשות כן, ושמו של ארז אדלשטיין עלה. גם אופציית מאמן מחו"ל על הפרק

הלם ועצב שררו אמש (רביעי) במתחם חדר ההלבשה של מכבי תל אביב לאחר ההדחה המשפילה בחצי גמר הפלייאוף מול הפועל אילת. השחקנים, שהבינו שהם חתומים על "הישג" היסטורי עגום, העדיפו להסתגר בחדר ההלבשה למשך כשעתיים, כשם אמר גודס מספר מילים והזכיר את הפציעות שהמועדון עבר. שקט מעיק השתלט על חדר ההלבשה, ורק קריאות השמחה של אילת נשמעו במתחם. חדר ההלבשה היה עגום מתמיד וגורמים שנכחו בו העידו כי יוגב אוחיון קיבל אינפוזיה. לא מעט שחקנים בכו, בריאן רנדל נראה שבור והיה גם אחד האחרונים שיצאו. בסביבות 1 בלילה יצא הפורוורד למגרש החניה, הרכין את ראשו ובכה ברכבו.

שבור ועצוב, גודס עצמו עזב את ההיכל רק ב-1.30 בלילה, שם חיכו לו כעשרים אוהדי מכבי שלא כעסו, כי אם תמכו במאמן. "היו הרבה פציעות, לא יכולת לנצח כך", אמר לו אחד מהם.

בכירי המועדון קיימו ישיבה מאולתרת שנמשכה עד השעות הקטנות של הלילה כבר אמש, באחד החדרים במתחם, כששני חברי הנהלה קיימו פגישה נוספת שנמשכה עד שלוש בבוקר. בישיבה התגלעו חילוקי דעות, כשהצד הוותיק של ההנהלה דווקא סבור כי יש להשאיר את גודס. עם זאת, לעת עתה לא הוחלט לגבי עתידו, חרף ביקורת על תפקודו של המאמן מצד מספר בכירים, בפרט על ניהול המשחקים מול עירוני נס ציונה והפועל אילת. על אף הפציעות, חלק מאנשי ההנהלה סבורים כי ניתן היה להוציא יותר מהסגל הנוכחי. בשיחות פנימיות דנו בהנהלה על מועמדים להחליף את המאמן, אם יחליטו לעשות כן, ושמו של ארז אדלשטיין עלה. גם אופציית מאמן מחו"ל על הפרק.

גורמים במועדון סיפרו הבוקר בשיחה עם וואלה ספורט כי במהלך העונה התגלעו חילוקי דעות קשים בין המנהל ניקולה וויציץ' לבין גיא גודס, חילוקי הדעות המקצועיים נסבו סביב סופוקליס שחורצאניטיס וההתנהלות עימו על ומחוץ לפרקט, כמו גם שיחרורם של מרקיז היינס ונייט לינהארט, וההתנהלות עימם מהרגע שהוחלט בהנהלה להמשיך עימם. מחלוקות אלו אלו נמשכו לאורך כך העונה וגרמו ללא מעט מתיחות בין הצדדים, כשעוזר המאמן פיני גרשון תמך לאורך כל הדרך בגיא גודס, מה שיכול להצביע על אחת הסיבות לעזיבתו הצפויה שלו.

המסקנה הראשונית מהשיחות שערכו ראשי מכבי תל אביב היא שעליהם להפעיל מכבש לחצים על גל מקל, כדי שיצטרף לקבוצה, ולא על חשבון יוגב אוחיון. הסיבה היא מחסור בישראלים בכירים בסגל הקבוצה. הצהובים ממשיכים במגעים גם עם מקל ואמורים להיפגש איתו עוד השבוע כדי לנסות וללחוץ עליו לחתום.

לגבי מצבת השחקנים, עם טיילור רוצ'סטי יש הבנות ובמכבי תל אביב מאמינים שישחק בקבוצה בעונה הבאה. לגבי ג'רמי פארגו, לא מעט גורמים בהנהלה מלינים על סגנון המשחק וההתנהגות שלו, כך שהנטייה היא לשחררו. יוגב אוחיון צפוי לחתום על חוזה ארוך טווח כשהפרטים האחרונים נסגרו. במכבי רוצים לצרף את דגן יבזורי, עליו נלחמת גם הפועל ירושלים. גם ג'ורדן פארמר על הכוונת אולם בין הצדדים קיימים כרגע פערים כספיים. האופציה על בריאן רנדל לעונה הבאה תמומש. מכבי תנסה להשאיר את אלכס טיוס, אם כי במועדון מודעים כי השחקן מכוון לכסף הגדול ועלול לעבור לרוסיה או ספרד. ברוסיה דווח שחימקי מוסקבה תציע לאלכס טיוס חוזה לשנה עם אופציה לשנה נוספת, במסגרתו ישתכר כמיליון דולר לעונה. מגעים אינטנסייבים מתקיימים עם דיאור פישר שעשוי להגיע, בעוד סופוקליס שחורציאניטיס יעזוב.

בתוך כך, אחד השחקנים שיגיעו להתרשמות ולמבחנים על ידי מכבי תל אביב הוא הסנטר אונדרי בלווין. הצ'כי (2.17 מטר, 22) שיחק בעונה החולפת בסביליה הספרדית ורשם ממוצע של 4.5 נקודות, ו-4 ריבאונדים ב-14 דקות משחק.


מכבי תל אביב הפסידה בבית 79:76 לאילת והודחה בחצי הגמר

אחרי ההדחה: מעמדו של גודס מעורער, פארגו בדרך החוצה

אריק שיבק ואילת חגגו: "עשינו משהו גדול לספורט בישראל"

סתם מועדון: אודי הירש על דוקטורינת הבינוניות של הצהובים

האליבי של גודס: בלוג הפלייאוף של אור שקדי על ההיסטוריה

אבות הכישלון האמיתיים: שי האוזמן על ניקולה וויצ'יץ' ואבי אבן

זיכרונות מעונת הדובדבנים: אלבום ההדחה של מכבי תל אביב

גיא גודס מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא בטוח שנראה אותו צהוב בעונה הבאה. גיא גודס/ברני ארדוב
דייויד פדרמן: "אנחנו המנהלים וברור שאם מכבי לא הצליחה בליגה הישראלית השנה האחריות היא שלנו. האם אפשר היה לעשות דברים אחרת? יכול להיות"

דייויד פדרמן נשאל על מעמדו של גיא גודס והשיב: "לדעתי גיא ימשיך בעונה הבאה. נקודה. מה זאת אומרת "לדעתי"? אני אחד מבעלי המניות של מכבי, זו דעתי, אך יש אחרים גם בהנהלה".

לשאלה על החלק של ההנהלה בכישלון אמר פדרמן: "אנחנו המנהלים וברור שאם מכבי לא הצליחה בליגה הישראלית השנה האחריות היא שלנו. האם אפשר היה לעשות דברים אחרת? יכול להיות. בקושי הגענו לסיום העונה, והיה נראה שגם אם נעבור את אילת תהיה לנו בעיה עם ירושלים. היו לנו דברים בעייתיים העונה, כמו נושא הצעירי,. ולא טיפלנו בזה כמו שצריך. נטפל בזה לקראת העונה הבאה".

על ההתנהלות מול סופו לאורך העונה אמר אחד מהבעלים: "יכולנו לשלוח את סופו חזרה מהיום הראשון שהוא הגיע, אבל ידענו שאם נעשה את זה נגמור לו את הקריירה, החלטנו לקחת סיכון ולא לעשות את זה, בדיעבד לא יודע מה היינו צריכים לעשות, אבל עשינו טעויות זה ברור ואנחנו לא מתכחשים לכך. שינויים? באופן טבעי יהיו שינויים אבל אנחנו אנשים מבוגרים ועברנו הרבה דברים. זו דרכו של עולם. שלושה שחקנים נפצעו לנו ויש לזה השפעה משמעותית . זה הספורט וזה הכדורסל, כולם חושבים שהכסף קובע הכל, אבל ראינו גם בכדורגל וגם בכדורסל, שקבוצות מנצחות קבוצות יותר גדולות. הדיווח על הסיכום עם רוצ'סטי? זה לא יהיה נכון לענות, אבל שתקתי שתיקה ארוכה, אז תביני מכך מה שאת רוצה".

ניקולה וויצ'יץ' הוסיף: "כולם בשוק ואף אחד לא ציפה לכך, זה מצב לא קל. זה מצב קיצוני, שילוב של כמה דברים, חלק מהם יכולנו לעצור וחלק לא. קשה להביע דעה מיד אחרי ההפסד, אבל נצטרך לנתח מה שקרה. יש המון דברים שנצטרך להבין. היה לנו גם מזל רע העונה, אבל אין תירוצים – אם אנחנו רוצים להימנע ממצבים כאלו בעתיד, צריך לתקן ולהתחיל תהליך חדש יותר. גיא גודס אמר שהוא ציפה למצב כזה בעקבות הפציעות? אף אחד כאן לא ציפה לזה. אנחנו לא מצפים לכך, אבל זה קרה. אילת שיחקו מצוין והיו מוכנים, אנחנו אשמים שהענקנו להם ביטחון במשחק השלישי בינינו, ויש להם שחקנים מנוסים". לשאלה לגבי חלקו של המאמן בתוצאות, השיב וויצ'יץ': "אנחנו צריכים לשבת, לדון בכך ולראות מה קרה. בסגל? לא נמשיך את המנטליות של ההפסדים, אז יהיו שינויים במצבת השחקנים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הכרוז שי סידי, הבעלים דייויד פדרמן, יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי (משמאל). ברני ארדוב
מה כבר נותר להגיד? מזרחי ופדרמן/ברני ארדוב
גיא פניני: "היה המון לחץ, אי אפשר להסתיר את זה. זו אכזבה מטורפת כי כשהפסדנו אליפויות זה היה במשחק אחד, ושם הכל יכול לקרות"

"אני רחוק מלהיות שמח", אמר יו"ר המועדון שמעון מזרחי. "זה דבר שקורה לנו אחרי 22 שנה. אם אתה מפסיד פעמיים בבית סדרה, אז הגיע ליריבה לנצח. היו חסרים לנו שלושה שחקני מפתח, אתה מגיע לחדר ההלבשה ורואה 8 שחקנים שיכולים לשחק ועוד שני בחורים צעירים, שזה אומר ששליש מהסגל חסר. אם הגענו לכאן זה גם נס גדול. הפציעות גרמו לנו נזק גדול, גם אם היה אחד מהשלושה היה אז מצבנו היה יותר טוב מבחינת קליעות ונקודות. במחצית הראשונה יוגי ופארגו קלעו יותר מ- 30 נקודות, היה ברור שזה לא יכול להימשך כי יוגב אוחיון פשוט נפל מהרגליים כבר, ובאמת קלע אחר כך פחות. כשאין קליעות מבחוץ זה קשה מאוד".

לשאלה על החיזוק שלא ממש הגיע במשך העונה אמר מזרחי: "אני חושב שהנבואה ניתנה לא לחכמים, ושאחרי שפניני נפצע, מי ידע שגם סמית וסילבן לנדסברג ייפצעו? אי אפשר היה לצפות את זה. האם נביא יותר ישראלים? עוד לא לא ישבנו לדון בזה".

גיא פניני, שהחמיץ כמעט את כל העונה בשל פציעה וראה את ההדחה מהספסל, אמר: "כאב לי מאוד בדיוק כמו כולם, זה כואב ולא נעים. בטח כשאתה צופה מהצד עם רצון מטורף להיכנס ואי אפשר. כחלק מהמקצוע צריך לדעת להתמודד עם הפציעות והפסדים ואובדן אליפות. אני מקווה שהמועדון יתאושש כמה שיותר מהר ויתרומם מאיבוד האליפות. היו פציעות וחוסר מזל, הרוטציה היתה קצרה מאוד, שחקני מפתח חסרו. על פציעה שלי התגברנו והצלחנו להראות כדורסל טוב מבחינת ההפסדים. אבל היו אז סיל ודווין נפצעו בטיימינג הכי גרוע. שחקנים אחרים שיחקו ונתנו את הכל כדי לעלות לגמר. הם ירקו דם על המגרש, אבל אין מה לעשות, לפעמים אתה משחק מול קבוצה שהכל התחבר לה בזמן, וכל הכבוד לאילת שהצליחו לנצח שלוש פעמים. מדהים מה שהם עשו, הם עברו לסגנון שאולי הפתיע אותנו, עשו התאמות. היה המון לחץ, אי אפשר להסתיר את זה. זו אכזבה מטורפת כי כשהפסדנו אליפויות זה היה במשחק אחד, ושם הכל יכול לקרות. אולי מישהו במנהלת למעלה יראה ויבין כמה יפה זה לשחק סדרות. כי לכל סדרה יש דינמיקה משלה".

דווין סמית', שהיה חסר כל כך לאלופה היוצאת, הוסיף: "זה היה קשה מאוד לצפות מהצד ולא להיות יכול לעזור ולהיות חלק מהקבוצה. ניסיתי לעודד אותם, זה כל מה שיכולתי לעשות. לא לזכות באליפות זה קשה, אף אחד לא רוצה להפסיד ולהיות חתום על הפסד כזה, כולם מבינים את המשמעות של ההפסד הזה בחצי הגמר אחרי כל כך הרבה שנים. מכבי הציבה רף גבוה של הישגים ולא הצלחנו להראות את זה. היו לנו עליות ומורדות השנה, לא כל השחקנים שלנו היו מנוסים ברמות הגבוהות. באופן אישי, אני אמשיך כאן בשיקום מהפציעה. האם יהיו שינויים? זה לא התפקיד שלי להחליט".

גיא גודס שלח במהלך היום הודעה לשחקנים שלו, וכתב: "אנשים מצליחים נשארים חיוביים, מתמקדים בחיים ולא משנה מה קורה סביבם. הם נשארים מרוכזים בהצלחות העבר שלהם ולא בכישלונות העבר, ובצעד הבא שלהם הם צריכים להתקרב עוד יותר להגשמת המטרות שלהם במקום בכל ההפרעות שיש מסביב".

לפני שנה אלופי אירופה, השנה אפילו לא בגמר אליפות ישראל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully