וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לאבי אבן וניקולה וויצ'יץ' לאמן: שי האוזמן על אבות הכישלון של מכבי תל אביב

17.6.2015 / 23:45

כשמצליחים - הקרדיט שלהם, כשנכשלים - המאמן חייב ללכת. המנהל והסקאוט מלאים בכוונות טובות, אבל מפרקים את מכבי לחתיכות. רוצים קרדיט? קחו אחריות. מישהו חייב לעצור את ההשתוללות של השניים

one

אין ספק שבהפועל אילת יכעסו מאוד, אבל בשש אחרי הניצחון הגדול שלהם במשחק מספר חמש ביד אליהו, הם ממש לא הסיפור כאן. יהיה לנו מספיק זמן להחמיא לאריק שיבק ולשחקנים שלו. עוד מעט. העניין כאן הוא מכבי.

אין שום ספק שהצהובים של גיא גודס נחשפו השנה למכת פציעות לא פשוטה. יכול להיות שאילולא ההיעדרות של דווין סמית', מכבי הייתה מצליחה לעבור את אילת, בדרך לגמר אשר תוצאתו לא תלויה בה. לא בטוח. כי אחרי הפסדים חוזרים ונשנים העונה, שמענו מנגינה דומה. פעם אחת מפסידים כי לא מוכנים מנטלית. פעם אחרת כי לא התכוננו ברצינות. כי יש אופוריה לאחר ניצחון ביורוליג. כי עייפים. כי פצועים. כי לחוצים.

הפועל אילת רשמה סנסציה היסטורית מול מכבי תל אביב
לחץ במכבי תל אביב: גיא גודס ייפרד? מה מעמדו של פארגו?
אופוריה באילת, שיבק: "עשינו דבר גדול לספורט הישראלי"

ניקולה וויצ'יץ' מנהל מכבי תל אביב (שמאל) מול אפיק ניסים שחקן הפועל אילת. ברני ארדוב
תנו לו לאמן. וויצ'יץ'/ברני ארדוב

מעט מדי פעמים שמענו מאנשי מכבי את האמת. שהכשל הוא מקצועי. הכשל בראש ובראשונה וקודם כל בבניית הסגל בקיץ ובקבלת ההחלטות במהלך העונה – ואחר כך ברמת האימון.

מטבע הדברים, לאחר הדחה מביכה שכזו, קיימת סבירות גבוהה שגיא גודס יאבד את משרתו. היה וזה יקרה, אף אחד לא ירים גבה. ועכשיו, הגיע הזמן לפנות למנהלי מכבי תל אביב. לא בהצעה, לא בבקשה – אלא בדרישה: למנות את אבי אבן למאמן הראשי שלה.

לאלופת היורוליג והמדינה במיל' יש אנשי מקצוע טובים מאוד. מחלקת הסקאוטינג שלה מובלת בידי מאמן ואיש כדורסל מצוין ושמו אבי אבן. למען הסר ספק, יובהר כי הדברים אינם נכתבים כאן בציניות. אבי אבן הוא בעל טביעת עין מצוינת, בעל יכולות ניהוליות ומקצועיות גבוהות. העניין הוא שהוא הכול חוץ מסקאוטר (צריך לכתוב סקאוט, האמת). במכבי תל אביב, מידת ההשפעה של אבי אבן גבוהה בהרבה מזו של המאמן. גם אם קראו לו דיוויד בלאט. בטח אם קוראים לו גיא גודס.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ניקולה וויצ'יץ', אבי אבן, מכבי תל אביב בכדורסל. ברני ארדוב
חיים בלה לה לנד. וויצ'יץ' ואבן/ברני ארדוב

למכבי תל אביב יש גם מנהל מקצועי מצוין, ושמו ניקולה וויצ'יץ'. אל תאמינו לטייטל הרשמי שלו – וויצ'יץ' הוא לא מנהל הקבוצה. הוא אחראי על כל התחום המקצועי. כשחקן עבר אינטיליגנטי ומרשים, המינוי שלו לתפקיד הגיוני וראוי.

ושני אלה, וויצ'יץ' ואבן, אבן וויצ'יץ', חיים בלה לה לנד. אם מתקבלת החלטה מקצועית שמצליחה, דוגמת טייריס רייס בעונה שעברה, כל הקרדיט שלהם. אם מתקבלת החלטה מקצועית רעה – ורוב ההחלטות המקצועיות שמתקבלות במועדון הזה בשנים האחרונות נעות בין רע לבין מביך, אז זו אחריותו של המאמן, שלא יודע לנצל את הטאלנטים, שלא מפיק מספיק מהסגל. אבי אבן וויצ'יץ', בגיבוי עיוור של הנהלה שמעריצה אותם במקום להעמיד אותם במקומם (או לשלוח אותם הביתה), מלאים אולי בכוונות טובות, אבל מפרקים את מכבי לחתיכות.

אז הגיע הזמן, אומרת אמי, לשים את כל הבולשיט בצד. רוצים קרדיט? קחו אחריות. מכבי תל אביב חייבת למנות את אבי אבן למאמנה בעונה הבאה. או את וויצ'יץ'. חייבת. לא יכול להיות שבמשך שנה אחר שנה הם יהיו אחראים על קבלת החלטות הזויה, מבישה ובלתי מקצועית. על החתמות שחקנים שאינם מתאימים. על התנהלות שחצנית בבחינת אני ואפסי עוד. ואחר כך ילחששו בחדרי חדרים שהמאמן הזה (או ההוא, או הבא) לא פוגע.

מאמן מכבי תל אביב, גיא גודס, עם עוזרו אלון שטיין. ברני ארדוב
הרוויח ביושר כל מילת ביקורת עליו. גודס/ברני ארדוב

גיא גודס הרוויח ביושר כל מילת ביקורת עליו. הוא אחראי, כמאמן, לכך שמכבי תל אביב נראתה שבירה ופגיעה בחלקים גדולים של העונה. אבל אותם אנשים במכבי תל אביב, כולל הפדרמנים שאפשרו ומאפשרים את ההשתוללות של אבן וויצ'יץ', צריכים להפנים שכאן זה חייב להסתיים מבחינתם. הפוקס המטורף של העונה שעברה גרם להם להתבלבל ולחשוב שהם מנהלים את העסק כאן כמו שצריך. כי הם לא.

הבעיה הכי חמורה של מכבי היא לא אבדן האליפות. לזה כבר התרגלו שם. בעיה אחת היא שהם הופכים מעניינים פחות ופחות. לא מעט בגלל הבלאטמאניה. ונשארים רלוונטיים פחות ופחות. הבעיה הקשה יותר היא שספק אם הם מבינים למה, ומה הם צריכים לעשות החל ממחר בבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully