וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההדחה הכואבת: מעמדו של גודס מעורער, פארגו בדרך החוצה

17.6.2015 / 23:11

מכבי ת"א בהלם אחרי ההפסד בחצי הגמר, ההנהלה תערוך דיון חירום עוד הלילה. הבנות עם רוצ'סטי שצפוי להצטרף על חשבון פארגו, סופו וגרשון יעזבו, אוחיון יחתום על חוזה חדש והאופציה על רנדל תמומש. גודס בשלל תירוצים: "הפציעה של סמית' טרפה את הקלפים"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

לזה אף אחד לא האמין, לזה אף אחד לא ציפה: מכבי תל אביב הפסידה הערב (רביעי) 79:76 בביתה להפועל אילת, שהעפילה על חשבונה לגמר הפלייאוף מול הפועל ירושלים אחרי שהיתה כבר בפיגור 2:0 בסדרה. אחרי שני הפסדים רצופים, מכבי תל אביב ידעה שהיא חייבת ניצחון כדי להימנע מהדחה בחצי הגמר לראשונה זה 22 שנה, אבל אפיק ניסים היה פשוט גדול עם 21 נקודות, כולל שתי זריקות עונשין קריטיות 5.3 שניות לסיום והוביל את קבוצתו לניצחון הירואי ולמעמד הגמר, לראשונה מאז שנת 1998, אז הפסידו 3:0 לצהובים.

האלופה היוצאת חסרה שוב את דווין סמית' הפצוע וקיבלה משחק מצוין מג'רמי פארגו (18 נקודות ו-8 אסיסטים) ומיוגב אוחיון (19 נקודות), אבל זה לא הספיק לניצחון מול הקבוצה הנחושה של אריק שיבק.

מעמדו של גיא גודס התערער מאוד בעקבות ההפסד הזה ועוד הלילה ההנהלה תערוך ישיבת חירום כדי להכריע לגבי עתידו של המאמן, כאשר כרגע הדעות חלוקות. מאמן הנבחרת ארז אדלשטיין כבר הוזכר כמועמד, כשאופציה אחרת היא של מאמן זר. במכבי טוענים שבכל סיטואציה אחרת, מאמן שהודח בחצי הגמר היה הולך הביתה, אבל לגודס יש נסיבות מקלות בגלל כל הפציעות. מי שבכל מקרה לא ימשיך הוא עוזר המאמן פיני גרשון.

לגבי הסגל, עם טיילור רוצ'סטי, כוכבה של ניז'ני, יש הבנות ובמכבי תל אביב מאמינים שישחק בקבוצה בעונה הבאה. הוא צפוי להצטרף כנראה על חשבון ג'רמי פארגו, כאשר במועדון לא אוהבים את סגנון המשחק וההתנהגות שלו. יוגב אוחיון צפוי לחתום על חוזה ארוך טווח והאופציה על בריאן רנדל תמומש. סופוקליס שחורציאניטיס יעזוב כשמכבי תנסה להשאיר את אלכס טיוס, אם כי במועדון יודעים שהוא מכוון לכסף הגדול. מגעים מתקיימים עם דיאור פישר שעשוי להגיע במקומו.

סנסציה: מכבי תל אביב הפסידה לאילת והודחה בחצי הגמר

אפיק ניסים חגג, אריק שיבק: "עשינו משהו גדול לספורט"

תנו לאבי אבן וניקולה וויצ'יץ' לאמן: שי האוזמן מסכם

מי היה מאמין?/ברני ארדוב

"זה כואב כשמפסידים, תמיד", הודה גיא גודס. "היה חסר לנו משהו בטווח הארוך ואין מה לעשות. לפעמים מה שאתה רוצה, אתה לא משיג. מגיע קרדיט גדול להפועל אילת. כשדווין סמית' נפצע במשחק הראשון זה טרף את כל הקלפים. ניצחנו באילת אחרי משחק שיא, והיה קשה לשחזר את זה. שחקני משנה נזרקו לפרקט וזה לא פשוט. פחדתי פחד מוות מהמשחק השלישי. ידעתי כמה הוא חשוב".

עוד אמר המאמן: "יש לנו את הבעיות שלנו עם כל מיני חוקים וזה לא פשוט. חלק גדול מהסיטואציה שנקלענו אליה זה בגלל הפצועים. קשה לשחק בלי השחקנים המשמעותיים. אם זה הרגע הכי קשה שלי בקריירה? עברתי הרבה מאוד רגעים קשים במהלך הקריירה שלי. כל מאמן עובר דברים קשים. משרתי? אני לא חושש לשום דבר. בעונה הבאה נבנה את הקבוצה מחדש".

"כשישבתי פה ודיברתי על הבעיות ידעתי שעוד מישהו היה עוזר לקבוצה, הקבוצה הזאת שיחקה עם סגל קצר ובעומסים כבדים. זה הכריע בסופו של דבר, כשאני מנסה להכניס עוד שחקן, לא היה את זה, היו לנו בעיות של הרכבים, וצוות שלא שיחקנו איתו, כולם יודעים את מלאכת המחשבת שנעשתה פה בחודש וחצי האחרונים, אבל אי אפשר לרמות ולקבל תוצאה אחרת".

"יכולנו לנצח את המשחק הזה ולגנוב אותו בסוף אבל כמה טעויות של שחקנים הכריעו את המשחק. להגיד שעשינו את המקסימום עם מה שהיה, אני כמאמן חושב שהיינו די מוגבלים ביכולת תמרון ובסוף זה הכריע את הסדרה הזאת. מבחינתי זעזוע זה רענון, הקבוצה הזאת חייבת להתחזק משמעותית, ולבנות אותה יותר טוב גם לחוק הרוסי וגם לאירופה, יוצא שלמכבי תל אביב יש שתי קבוצות שונות לליגה ולאירופה. אין ספק שנצטרך להתחזק במסגרת המקומית ולחזק באירופה".

עוד באותו נושא

ליגת העל: הפועל אילת העיפה את מכבי תל אביב בחצי הגמר

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב, גיא גודס, עם עוזרו אלון שטיין. ברני ארדוב
מעמדו התערער מאוד. גיא גודס/ברני ארדוב

שמעון מזרחי: "עכשיו אתם רואים מה כוחן של סדרות. כל הכבוד לאילת, מגיע להם. רק עכשיו נגמר המשחק, יהיו שינויים במכבי תל אביב".

דייויד פדרמן: "קודם כל צריך לברך את הפועל אילת, הם שיחקו יוצא מהכלל. לא הייתי מגדיר את זה כאחד הרגעים הקשים. הכתובת היתה על הקיר עם המצב שלנו בחודשים האחרונים. זה קרה, כולם מבסוטים חוץ ממכבי ונמשיך קדימה. רעידות אדמה זה העיתונאים כותבים. היינו צריכים הרכב יותר טוב, אילת שיחקו טוב מאוד, ירושלים משחקים טוב מאוד וזה משהו שיכול לקרות".

פדרמן הוסיף: "כשהסתכלתי על הספסל של מכבי ידעתי שיש בעיה. הסתמכנו על שחקנים שלא היו בתכנון לחמישייה. זה הוכיח לכולם מה זה סדרות, כל הדברים המטופשים של להגביל את מכבי. הנה, סדרה של חמישה משחקים ואילת ניצחה. זה טוב לספורט, לא טוב למכבי והאדמה לא רעדה".

ניקולה וויצ'יץ': "זה הפסד עצום ושוק גדול לכולם אבל זה הספורט. עשינו הרבה טעויות השנה. היה לנו הרבה מזל רע עם כל הפציעות של סילבן ושל דווין. אנחנו ננתח את מה שקרה היום ונצטרך ללמוד מזה בעתיד".

על החלק שלו בכישלון: "יכול להיות שהייתי יותר מדי עקשן לגבי דברים מסויימים. אני יודע שנצא מחוזקים מזה ונקבל תמיכה מהאוהדים שלנו. הם איתנו לא רק בזמנים הטובים, הם איתנו גם כשקשה".

נייט לינהארט: "חדר ההלבשה הוא פחות או יותר מה שמצפים. המאמנים ביקשו שנלחם עד הסוף אבל זה לא נגמר כמו שרצינו. אם הייתה לי את התשובה למה שקרה זה לא היה קורה, הרבה מזה קשור למזל, הם קלעו זריקות גדולות ואנחנו לא. אילת שיחקו הרבה יותר מאיתנו, הם שיחקו יותר טוב מאיתנו, מגיע להם להיות במשחקי הגמר. שמעתי על מתי פעם אחרונה זה קרה. לא יודע מה יהיה בגמר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully