וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל אילת העיפה את מכבי תל אביב בחצי הגמר

לראשונה זה 22 שנים: הצהובים לא הצליחו לעלות לגמר הפלייאוף הישראלי אחרי שהפסידו 79:76 בבית להפועל אילת, שהשלימה מהפך היסטורי מ-2:0 ל-2:3 בסדדה שתיזכר לעוד שנים רבות

one

סנסציה, היסטוריה, כל מה שתרצו. הפועל אילת השלימה הערב (רביעי) את הקאמבק הגדול ביותר בתולדות הכדורסל הישראלי לאחר שניצחה 76:79 את מכבי תל אביב ביד אליהו ועלתה לגמר הפלייאוף עם 2:3 על האלופה הנצחית. רק לפני שבוע עלתה מכבי תל אביב ל-0:2 והיה נראה שהיא בדרך לגמר מול הפועל ירושלים, אבל הקבוצה של אריק שיבק עשתה קאמבק מהסרטים והפכה לקבוצה השלישית אי פעם שעושה קאמבק מפיגור שני משחקים בפלייאוף הישראלי.

אחרי 22 שנה: מכבי תל אביב מחוץ לגמר

מעמדו של גודס מעורער, פארגו בדרך החוצה

שיבק: "עשינו משהו גדול בספורט הישראלי"

שי האוזמן על אבות הכישלון של מכבי תל אביב

שחקן מכבי תל אביב, אלכס טיוס, עם חברו בריאן רנדל. ברני ארדוב
לתפוס את הראש. אלכס טיוס ובריאן רנדל/ברני ארדוב

איזה ערב עגום למכבי תל אביב. אחרי שאלופת אירופה בעונה שעברה הודחה מהיורוליג בסוויפ מול פנרבחצ'ה/אולקר כבר ברבע הגמר, היא סיימה את הליגה המקומית כבר בחצי הגמר ועוד אחרי שהובילה 0:2 במה שהיה נראה כמו סדרה גמורה וחתומה לחלוטין כשהיא גם עם יתרון ביתיות. אבל כשהסגל מתקצר, יש ישראלי בכיר אחד וגם הזרים רחוקים מאוד משיאם, קשה לנצח בסדרה, אפילו אם זה בליגה המקומית. אמנם ג'רמי פארגו ויוגב אוחיון היו טובים היום, בעיקר במחצית הראשונה, אבל כשסופוקליס שחורציאניטיס, אלכס טיוס, נייט לינהארט ומרקיז היינס לא בדיוק תורמים משהו לקבוצה, מכבי תל אביב בצרות צרורות.

לראשונה מאז עונת הדובדבנים ב-1992/3, אז הודחה מול גליל עליון ופיני גרשון, מכבי תל אביב מוצאת את עצמה מחוץ לגמר הפלייאוף הישראלי. גם הפעם פיני גרשון נמצא במרכז העניינים, אבל בצד המפסיד והמאוכזב כעוזר מאמנו של גיא גודס. ומה נשאר להגיד על גודס? שנה ראשונה כמאמן ראשי במכבי תל אביב אחרי עזיבתו של דיוויד בלאט, וזה נגמר מבחינת הקבוצה מוקדם מדי. אפשר לדבר על הפציעות של גיא פניני, סילבן לנדסברג וכמובן דווין סמית', אבל בשורה התחתונה זה כואב למועדון מכבי תל אביב ולא משנה מי משחק.

מנגד, צריך להגיד ואפילו לצעוק כל הכבוד להפועל אילת. לפני שמגיעים לצד המקצועי, חייבים להחמיא להם על האמונה. להמשיך להאמין בסיכוי לנצח את מכבי תל אביב הגדולה כשאתה בפיגור 2:0 בסדרה ו-15 במשחק השלישי, זה באמת משהו מיוחד. לעשות את זה? זה אפילו הישג גדול יותר.

אחד הסיפורים הגדולים הוא ללא ספק אריק שיבק. המאמן הוותיק, שבשנה שעברה רשם קמפיין מאכזב מאוד עם נבחרת ישראל, קיבל את הקבוצה אחרי פתיחת עונה חלשה מאוד עם דן שמיר. השינוי שהוא עשה שם פשוט מדהים. שיבק הצליח לשקם את הקריירה שלו וגם להחזיר לחיים ולשיא שחקנים רבים, ובעיקר את הישראלים המצוינים שיש לו בסגל: אפיק ניסים, שהיה הטוב ביותר על המגרש בשני המשחקים האחרונים, אלישי כדיר ועמית שמחון, שראוי לכל המחמאות על העבודה שעשה בסדרה הזו. אין ספק שהוא עשה קפיצת מדרגה. עכשיו, אילת תתחיל בהכנות לקראת הקרב על התואר, שיחל כבר ביום שני הקרוב. כך או אחרת, תהיה לנו השנה אלופה חדשה.

סדרת הגמר:
המשחק הראשון ייערך באילת ביום שני ב-21:00
המשחק השני ייערך בארנה בירושלים ביום חמישי ב-21:00

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מי היה מאמין?/ברני ארדוב

מהלך המשחק

מכבי תל אביב עלתה בחמישייה עם מרקיז היינס, ג'רמי פארגו, יוגב אוחיון, ג'ייק כהן וסופוקליס שחורציאניטיס. הפועל אילת פתחה עם אפיק ניסים, קליף ווייאט, עמית שמחון, אלישי כדיר ואדריאן יוטר.

מכבי תל אביב פתחה עם 2:5 כשפארגו קולע שלשה אחרי שתיים של ג'ייק כהן. שלשה נוספת של פארגו קבעה 3:8. מכבי המשיכה להוביל כששלשה של אוחיון קובעת 6:11. עוד שלשה מטורפת של פארגו העלהתה את הצהובים ל-8:14 כששתיים של כדיר מצמקות ל-10:14. הצהובים הצליחו להמשיך לשמור על מרווח ביטחון עם 14:19 אחרי קליעת עונשין עם קצת מזל של יוגב אוחיון. אז הגיע סל עם הבאזר של לא אחר מאשר אור לאומי, שקבע 14:21. תוצאה שנותרה עד תום הרבע.

פאלמר פתח את הרבע השני עם שלשה, אבל אוחיון הגיב בשלשה משלו כדי להעלות את מכבי תל אביב ל-17:24. מכבי תל אביב ברחה כבר ל-22:32, אבל אז הגיעה ריצת 0:10 עם נקודות של קווין פאלמר, עמית שמחון המצוין ובריאן אסברי וזה 32:32. יוגב אוחיון קלע שתי זריקות עונשין וקבע 32:34, כשמהצד השני יוטר קולע אחת משתיים מהעונשין ואוחיון הנהדר קולע עוד שתיים כדי לקבוע 33:36, תוצאה איתה ירדו גם לחדרי ההלבשה במחצית.

אוהדי הפועל אילת. ברני ארדוב
אוהדי אילת/ברני ארדוב

הרבע השלישי נפתח כשלא אחר מאשר מרקיז היינס קולע חמש נקודות ברציפות ומעלה את מכבי תל אביב ל-37:43. יוטר קלע שתיים והשלים שלוש עם קליעת עונשין וצימק ל-40:43. היינס החזיר עם שלשה נוספת וקבע 40:46. אילת קלעה שבע ברציפות עם אפיק ניסים שתופר שלשה וקובע 46:47, יתרון ראשון לאילת. מכבי תל אביב עלתה ל-47:53 אחרי שתיים של סופו, אבל אפיק ניסים נכנס לקצב מסחרר והשלים מהפך עם פאול-סל וזה 55:56. בריאן רנדל עוד קלע אחת משתיים מהעונשין, אבל אילת חגגה כשניב ברקוביץ' מסיים את הרבע כשהוא חודר בקלות על לינהארט וקולע שתיים בדרך ל-56:60 בתום הרבע.

אילת פתחה את הרבע האחרון נהדר כשמכבי תל אביב לא מוצאת את הידיים והרגליים והאורחת רצה 3:9 בדרך ל-59:69 אחרי שיוטר חוטף וגומר עם ליי אפ בצד השני. מכבי תל אביב התחילה לקזז מההפרש עם סופו ולינהארט, כששלשה של ווייאט קובעת 61:72. פארגו וסופו שוב צימקו וקבע 72:64. טיוס הלך לקו וקלע רק אחת. אילת יצאה להתקפה בצד השני כשלינהארט מבצע עבירה שטותית על ווייאט מעט לפני הבאזר. ווייאט קלע את שתי הזריקות וקובע 74:65. בהתקפה הבאה זרק לינהארט שלשה והחטיא, אבל למזלו טיוס לקח ריבאונד וקלע שתיים עם עבירה. טיוס החטיא, אבל אילת איבדה כדור ואוחיון העניש עם שלשה וזה רק 70:74. לינהארט קלע עוד שתיים מתחת לסל וזה רק 72:74, אילת נראית מבוהלת ושיבק עם פסק זמן. כדיר ביצע עבירת תוקף בהתקפה הבאה ורנדל העניש בצד השני, 74:74. אילת שוב התמהמה בהתקפה, אבל בסופו של דבר ביצע לינהארט עבירה על שמחון, שעמד בלחץ וקלע שתיים מהקו כדי לקבוע 74:76, כשנותרו 28.4 שניות. לינהארט זרק לשלוש והחטיא, יוטר לקח ריבאונד ומסר לווייאט שבוצעה עליו עבירה. וויייאט קלע את הראשונה והחטיא את השנייה וזה 74:77. מכבי תל אביב שוב הלכה ללינהארט, אילת ביצעה עליו עבירה והוא קלע שתיים מהקו וזה 76:77 כש-8.4 שניות לסיום. אילת הלכה לניסים ומיד בוצעה עליו עבירה. ניסים המצוין דייק בשתי הזריקות וזה 76:79 לאורחת, 5.3 שניות לסיום. מכבי תל אביב הלכה להיינס, שזרק זריקה אבודה והחטיא, אילת לקחה את הריבאונד וזהו! מכבי תל אביב הולכת הביתה ואילת בגמר! סנסציה.

שחקני הפועל אילת חוגגים. ברני ארדוב
איזה ערב עצום לאילת/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו להפועל אילת: אפיק ניסים 21 נקודות, אדריאן יוטר 15 (12 ריבאונדים), קווין פאלמר 13, קאליף וויאט 10 (5 אסיסטים), אלישי כדיר 8 (7 ריבאונדים ו-3 חטיפות), עמית שמחון 6, בריאן אסברי 4, ניב ברקוביץ' 2, עמית ביר כץ שיחק ולא קלע.

קלעו למכבי תל אביב: יוגב אוחיון 19 (4 מ-7 לשלוש), ג'רמי פארגו 18 (8 אסיסטים, 5 מ-11 לשלוש), מרקיז היינס 10, בריאן רנדל 7, נייט לינהארט ואלכס טיוס (9 ריבאונדים) 6 כל אחד, סופוקליס שחורציאניטיס וג'ייק כהן 4, אור לאומי 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully