וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנייה רק לפרמיירליג: סיכום חלון ההעברות בערב הסעודית

הליגה בסעודיה הפכה למעצמת כסף בשוק השחקנים עם הוצאות שהתקרבו למיליארד יורו. מניימאר ששבר את השיא ועד וייגה הצעיר, 4 קבוצות הציגו דומיננטיות כלכלית שמאיימת על אירופה

תיקתקנו, 7.9/ספורט1

חלון ההעברות האירופי הסתיים כבר לפני שבוע, אך הערב (חמישי) ננעל באופן רשמי גם חלון ההעברות בליגה הסעודית שהפכה לאטרקטיבית וכנראה המדוברת ביותר בעולם הכדורגל. הכסף הגדול של הליגה מהמפרץ פיתתה כדורגלנים רבים לעבור מהליגות הגדולות באירופה לערב הסעודית, שם 4 קבוצות הנמצאות תחת השליטה של המדינה עצמה, בעיקר התחזקו עם העברות ענק בדמותם של ניימאר, קארים בנזמה, סאדיו מאנה ועוד רבים וטובים.

הליגה הסעודית שברה כמעט כל שיא אפשרי, גם מבחינה ברמה המקומית, וגם כשהיא הפכה לליגה השנייה בעולם שהוציאה הכי הרבה כסף על שחקנים עם סכום אסטרונומי של 939.13 מיליון יורו, רק מקום אחד מתחת לפרמיירליג האנגלית שמוליכה בגאון עם שיא חדש של 2.81 מיליארד יורו. על מנת להבין את היחס של ההוצאות מול ההכנסות, הליגה הסעודית הכניסה רק 46.93 מיליון יורו, כך שבסך הכל הסכום הסופי שהקבוצות הוציאו הוא 892.2 מיליון יורו, אשר מציבים אותה שוב במקום השני וקרוב יותר משמעותית לליגה האנגלית.

עוד בכדורגל עולמי

ניימאר מוצג כשחקן אל הילאל. FAYEZ NURELDINE/AFP, GettyImages
השם החם והיקר ביותר. ניימאר/GettyImages, FAYEZ NURELDINE/AFP

לשם השוואה, ולהבין כמה היסטורי היה הקיץ עבור הליגה הצומחת בערב הסעודית, בקיץ שעבר היא הייתה במקום ה-20 מתוך כלל הליגות בחלון ההעברות של קיץ 2022, כשהיא הוציאה סך הכל 43.78 מיליון יורו עם נטו של 34.15 מיליון יורו.

כאמור, 4 קבוצות שולטות בליגה הסעודית, והן גם 4 הקבוצות שהוציאו הכי הרבה כסף בחלון הנוכחי - אל הילאל, אל נאסר, אל איתיחאד ואל אהלי. אל הילאל היא הבזבזנית הגדולה ביותר עם רכישות של שחקנים בסכומי שיא לליגה של סך הכל 353.1 מיליון יורו, כשבראש נמצא ניימאר שהצטרף מפריז סן ז'רמן תמורת 90 מיליון יורו. יחד איתו הגיעו עם מלקום מזניט, רובן נבס מוולבס, אלכסנדר מיטרוביץ' מפולהאם, סרגיי מילינקוביץ'-סאביץ' מלאציו, קאלידו קוליבאלי מצ'לסי ויאסין בונו מסביליה.

מיד אחריה נמצאת אל אהלי עם הוצאות של 194.01 מיליון יורו, כשבין השמות שהצטרפו ניתן למצוא את גברי וייגה הצעיר, ריאד מחרז, אלן סן מקסימין, אדואר מנדי, פרנק קסייה ורוברטו פירמינו. אל נאסר של כריסטיאנו רונאלדו, מחלוצי ההגעה לליגה, הוציאה 165.1 מיליון יורו, כשאוטביו, סאדיו מאנה, אמריק לאפורט, סאקו פופאנה, מרצלו ברוזוביץ' ואלכס טלס הצטרפו ל-CR7 במטרה להשיג את האליפות.

שחקן אל איתיחאד קארים בנזמה. Yasser Bakhsh, GettyImages
האלופה אל איתיחאד התחזקה משמעותית, אך פספסה את סלאח. בנזמה/GettyImages, Yasser Bakhsh

אחרונה, וזו שפספסה את ההזדמנות, לפחות לקיץ הקרוב, להחתים את מוחמד סלאח מליברפול תמורת סכום שיא עולמי של 250 מיליון יורו, היא אל איתיחאד. האלופה צירפה בחינם את קארים בנזמה ואנגולו קאנטה, ורכשה את פאביניו, ג'וטה ולואיס פליפה שהצטרף ממש עם סיום החלון ההיסטורי בסעודיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully