וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל בכדורגל תשתתף במשחקים האולימפיים בפריז 2024

בפעם השלישית בהיסטוריה: השחקנים בכחול-לבן יעלו על הדשא בצרפת וייצגו את המדינה באולימפיאדה שתיערך בקיץ הבא, זאת בזכות ניצחונה של נבחרת אנגליה על פורטוגל ברבע גמר היורו. בשתי הפעמים הקודמות, הנבחרת סיימה את הטורניר האולימפי ברבע הגמר

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 2.7/ספורט1

לראשונה מאז אוליפיאדת 1976 שנערכה במונטריאול ובפעם השלישית בהיסטוריה, נבחרת ישראל הבטיחה הערב (ראשון) באופן רשמי את השתתפותה במשחקים האולימפיים 2024 שיערכו בפריז. הנבחרת הצעירה שהעפילה אתמול לחצי גמר אליפות אירופה עד גיל 21 אחרי דרמת ענק בדו-קרב פנדלים מול גאורגיה, הייתה זקוקה לניצחון של נבחרת אנגליה הצעירה על פורטוגל, וכעת אחרי שנבחרת שלושת האריות השלימה את המשימה, הכרטיס הרביעי של אירופה מגיע לישראל.

כאמור, המשחקים האולימפיים שיערכו בפריז בקיץ הבא השיגו לנבחרת צרפת אוטומטית את הכרטיס עקב היותה מדינה מארחת. באשר לאנגליה, כיוון שהיא מתחרה כבריטניה במשחקים האולימפיים, היא לא מקבלת את הכרטיס למשחקים כמדינה נפרדת, ועל כן ישראל זכתה כבר הערב לאחד הכרטיסים היוקרתיים, כמו גם ספרד שהעפילה אמש לחצי הגמר.

בטורניר הכדורגל לגברים במשחקים האולימפיים משתתפות 16 נבחרות, כשמלבד צרפת וישראל יהיו גם ארצות הברית, הרפובליקה הדומיניקית וספרד שעלתה גם כן אמש לחצי גמר היורו, בעוד שאר הנבחרות ייקבעו בהמשך. הנבחרות באולימפיאדה מורכבות מסגלים של שחקנים מתחת לגיל 23, אליהם ניתן לצרף שלושה חריגי גיל.

עוד על הנבחרת הצעירה

מוחמד אבו רומי (19) ושחקני הנבחרת הצעירה חוגגים עלייה לחצי גמר אליפות אירופה 2023. אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
גאווה ישראלית בדרך לפריז 2024. הנבחרת הצעירה של ישראל/אתר רשמי, אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל

נבחרת ישראל בכדורגל הגיעה פעמיים בהיסטוריה כבר למשחקים האולימפיים, כשהפעם הראשונה הייתה במקסיקו סיטי 1968 תחת ניצוחו של עמנואל שפר ז"ל. הנבחרת הגיעה אז עד רבע גמר הטורניר, שם הודחה מול בולגריה בהגרלה לאחר 1:1 בתום 90 דקות. במשחקים של 1976 במונטריאול ישראל הגיעה פעם נוספת לרבע הגמר, אז דוד שווייצר ז"ל עמד על הקווים. הנבחרת בכחול-לבן סיימה את דרכה עם הפסד 4:1 לברזיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully