וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא צריך אליבי: הקריירה הסוערת של גיא לוזון עוברת עוד שיא

הצלחות, מפלות, סערות תקשורתיות. פה גדול, עימותים עם שחקנים, ניצחונות היסטוריים. גיא לוזון ממשיך בקריירה גדושה באירועים אמוציונליים, כשנזכרים בהם מגלים טיפוס מורכב עם דרמה בלתי פוסקת. ועוד לא נאמרה המילה האחרונה

גיא לוזון, דניאל פרץ ואוסקר גלוך בריאיון אחרי העלייה לחצי גמר היורו/ספורט1

גיא לוזון הוא דמות צבעונית. האש על הקווים, תנועות הידיים, הראיונות, הציטוטים, המטפאורות. הוא מסוג המאמנים האמוציונליים, מעוררי הרגש, אלה שאי אפשר להישאר אליהם אדישים. כשכל זה מגיע עם התיק המשפחתי, זה הופך אפילו למעניין יותר, שהרי כאשר רכילות וצבע חוברים להם יחדיו הם המתכון הבטוח לייצר עניין. כשעוברים על קריירת האימון של לוזון, נזכרים שהיא כוללת אין ספור רגעים מסעירים, עם מסע לשרטט מפה שמי שיחפש בה יציבות או שיעמום יילך לאיבוד, וכך צריך להתייחס לזה.

גיא לוזון חוגג את שער הניצחון של הנבחרת הצעירה. ספורט1, צילום מסך
פוזה אופיינית. לוזון/צילום מסך, ספורט1

עוד בנושא

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

2001 - גיא לוזון מתחיל את דרכו במכבי פתח תקוה, ומחליף את המאמן אלי אוחנה לאחר המחזור השביעי. הוא עושה זאת בהצלחה ומתחיל לבנות את שמו המקצועי. הוא זוכה איתה בגביע הטוטו, סגנות הליגה והגיע עד לשלב הבתים של גביע אופ"א.

אירוע יוצא דופן: גם בקדנציה הפסטורלית הזאת זכור האירוע בו במהלך משחק בשכונת התקוה נכנס למגרש דודו של מאמן בני יהודה, ניצן שירזי ז"ל, ובועט בפניו של לוזון שהיה על הקו עם הפנים למגרש.

גיא לוזון חוגג עם אוסקר גלוך, הנבחרת הצעירה. ספורט1, צילום מסך
הישגים היסטוריים חתומים על שמו. לוזון/צילום מסך, ספורט1

08\2007 - לוזון ממונה למאמן הפועל תל אביב, מפריש את יוסי אבוקסיס ומחליט שהוא יהיה הסקאוט. אבוקסיס לא מקבל את זה אך לא מצליח לשכנע את לוזון. עם הזמן המהלך הזה ישלח את לוזון הביתה, כאשר האוהדים כועסים על מה שנעשה לאבוקסיס.

תקרית יוצאת דופן: זכור סרטון מפורסם שבו במשך דקות ארוכות הוא נשאר עם תיק על הגב לאחר האימון ומנסה להסביר להם ש"יוסי שלם עם תפקיד הסקאוט, הוא גבר ואח" בזמן שאבוקסיס פועל נגדו מאחורי הקלעים. בנובמבר של אותה עונה הוא מתפטר אחרי הכישלון בהפועל תל אביב. לוזון עושה טעות וחוזר באותה עונה למכבי פתח תקוה, בה הוא לא מוצא את עצמו ומתפטר באפריל לאחר רצף של הפסדים.

גיף גיא לוזון. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
ניצחונות וחגיגות, עימותים ואיומים. לוזון/אתר רשמי, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

10\2008 - בני יהודה. שנתיים יפות העביר לוזון בבני יהודה, הגיע איתה לאירופה, לגמר גביע המדינה, הקבוצה הייתה בחלק העליון של הטבלה והוא החזיר בה את שמו המקצועי למרכז הבמה.

תקרית יוצאת דופן: גם בקדנציה זאת, לוזון צוטט כאומר על אנשי תקשורת: "הם רוצים להתאבד האשכנזים, לאט נהרוג אותם אבל בשקט" - בעודו מתייחס לעיתונאים שרדפו אותו בתקופה בה אימן בהפועל תל אביב.

בן רייכרט עם גיא לוזון הפועל תל אביב. ברני ארדוב
תמיד סוער. לוזון/ברני ארדוב

13\2010 - לאחר שנתיים בכתום הוא מונה למאמן הנבחרת הצעירה לקראת אליפות אירופה שנערכה בישראל ב-2013. הנבחרת לא הצליחה להעפיל מהשלב המוקדם אך סיימה עם ניצחון על נבחרת אנגליה וסיימה במקום החמישי באליפות.

אירוע יוצא דופן: לוזון אומר לעיתונאים: "סיימנו חמישי באירופה, תתקשרו אליי בפעם הבאה שזה יקרה עוד פעם, לא ב-40 שנה הקרובות". אז זהו, שזה קרה רק 10 שנה אחרי, ולוזון שוב על הקווים.

14\2013 - עוד במהלך היורו לוזון כבר מונה למאמנה של סטנדרט ליאז' הבלגית. עונה ראשונה טובה שלו מסתיימת עם סגנות בבלגיה וחוזה שמוארך לשנתיים נוספות, ותחושה של קריירה אירופית משגשגת בדרך. בתחילת העונה שאחרי הקבוצה קרטעה (לא רק בגללו, עם הרבה עימותים בהנהלה), והמאמן סיים את תפקידו באוקטובר.

תקרית יוצאת דופן: בספרו של טל בן חיים, "בכוח הרצון", הוא מספר כי בתקופה בה שיחק תחת לוזון בליאז' ניגש אליו המאמן ואמר לו "אם תעשה לי בעיות אני אשחט אותך", והשניים הצמידו ראש לראש לקראת עימות פיזי אך לוזון התרחק.

מאמן נבחרת ישראל הצעירה גיא לוזון סוטר לשחקן זיו מורגן. מתוך שידור הטלוויזיה בערוץ הספורט, צילום מסך
סטירה לזיו מורגן. לוזון/צילום מסך, מתוך שידור הטלוויזיה בערוץ הספורט

15\2014 - לוזון נשאר באירופה, כאשר הבעלים המשותף של ליאז' וצ'רלטון אתלטיק מהצ'מפיונשיפ ממנה אותו למאמן הקבוצה באנגליה, בה התחיל טוב אך פוטר לאחר שמונה חודשים, בעקבות רצף של 9 משחקים ללא ניצחון.

17\2016 - לוזון מתמנה למאמן הפועל תל אביב, בעונה שזכורה כעונת הפירוק. הוא דווקא מחזיק את העסק מעל המים ואהוב מאוד על ידי הקהל והשחקנים, אך מרים ידיים ברגע הפירוק ומתפטר מתפקידו, כפי שהצהיר לפני כן.

חודש לאחר מכן הוא מתמנה למאמן מכבי חיפה, מסיים איתה במקום השישי בטבלה וממשיך בעונה השניה תחת מו אלאך, אך מסיים את תפקידו לאחר שהקבוצה צוברת 16 נקודות ב-13 מחזורים.

מאמן מכבי חיפה, גיא לוזון. ברני ארדוב
פחות הצליח. לוזון במכבי חיפה/ברני ארדוב

19\2018 - לוזון מתמנה למאמן בית"ר ירושלים, תחילה תחת אלי טביב אך מהר מאוד טביב מוחלף, מגיע משה חוגג לשיגעון הגדול, והמאמן פוטר לאחר 7 מחזורים.

תקרית יוצאת דופן: כשנשאל לאחר משחקו האחרון מדוע ערן לוי לא בסגל הוא ענה כי "ההחלטה לא להכליל בסגל את ערן לוי הייתה הכי קלה בחיים שלי. ברגע שהמשקל שלו ואחוזי השומן שלו הם לא במדדים של ספורטאי ואני לא מרוצה מרמת האימון שלו - אין לו סיכוי לשחק".

גיא לוזון מאמן ישראל הצעירה חוגג עם השחקנים. ברני ארדוב
ספק אם זו הפעם האחרונה בקריירה שהוא מונף על ידי שחקניו. לוזון/ברני ארדוב

עוד באותה עונה הוא נקרא לדגל במכבי פתח תקוה לנסות ולהצילה מירידה, הוא לא מצליח במשימה הראשונה, יורד איתה ליגה, אך מעלה אותה חזרה לליגת העל. בליגת העל זכורה בעיקר הפגנת האוהדים נגדו, שהסתיימה בסרטון המפורסם בו הוא אומר לאוהד "אשחט אותך".

מאי 2022 - ממונה שוב למאמן הנבחרת הצעירה, הוא צריך לעבור שני משחקים כדי להעפיל ליורו ועושה זאת תחת ביקורות רבות על המינוי. במשחק הפלייאוף מול אירלנד הוא סטר למגן\בלם זיו מורגן וספג ביקורות רבות, כאשר גם לאחר ההעפלה אמר כי "סידרתי לישראלים חופשה עם אליבי בבוקרשט" ספג ביקורות קשות, נאלץ להתנצל, כשהאירוניה היא שהנבחרת בכלל לא הגיעה לרומניה.

קיץ 2023 - גיא לוזון והנבחרת הצעירה העפילו לחצי גמר אליפות אירופה. זה ממש לא סוף הסיפור.

  • עוד באותו נושא:
  • גיא לוזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully