וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומר צרפתי בריאיון: "הרוב פה בצבא, הראינו למדינה שהבנו את המשמעות"

שוער נבחרת הנוער שעושה היסטוריה במונדיאליטו נפתח לפני חצי הגמר מול אורוגוואי, ומדבר על המשחק האמוציונלי אחרי הפיגוע בגבול מצרים, הביקור הנדיר של אביו שומר השבת ("מרגיש משהו אחר בלב") והחיבור הייחודי לאופיר חיים ("הבנאדם הכי מצחיק בעולם"). ריאיון מיוחד

שוער נבחרת ישראל עד גיל 20 תומר צרפתי מדבר לקראת חצי גמר המונדיאליטו/צילום: שלמה וייס

בעוד שבארץ הכוכבים הגדולים של נבחרת הנוער עד כה הם שחקני ההתקפה בראשות דור תורג'מן הרי שבנבחרת יש לא מעט שזוקפים את ההצלחה במונדיאליטו לא פחות לשוער תומר צרפתי. אם שחקנים דוגמת סתיו למקין, אור ישראלוב, אילי מדמון, רוי רביבו ואחרים מכירים את ליגת העל מקרוב, צרפתי בילה את מרבית העונה ככולה בליגה לנוער ולמרות ההצלחה ביורו לא הצליח לפלס את דרכו לקבוצת הבוגרים של מכבי נתניה.

צרפתי הגיע לטורניר הנוכחי כשם אלמוני בישראל ובטח ברחבי העולם אך נמצא כבר בפנקסים של סקאוטים רבים ברחבי יבשת אירופה אחרי טורניר אדיר עד כה מבחינתו. רגע לפני המשחק הגורלי בחצי הגמר מול אורוגוואי הערב (20:30) השוער התיישב לשיחה פתוחה על התחושות, האבא שיראה אותו מחר ביציע בניגוד למשחקים בליגה והיחסים עם אופיר חיים וגיא סולומון.

תומר, בארץ מרגישים בסוג של חלום מהקמפיין שלכם, איך התחושה מבפנים?

"ברור שאנחנו מרגישים בסוג של חלום כי לא נהיה כל יום במונדיאל, אבל אנחנו ילדים שמאמינים ותמיד האמנו שנעשה משהו יפה, האמת לא חשבנו חצי גמר אבל אנחנו מאמינים ובעזרת ה' נעשה משהו מיוחד".

הייתם בגמר היורו, אבל הבאזז במונדיאליטו יותר גדול, גם הרמה מרגישה שונה מהטורניר בשנה שעברה?

"ברור שביורו היו הרבה נבחרות טובות אבל פה יש נבחרות כמו ברזיל, קולומביה ואורוגוואי, אבל אנחנו מתכוננים אותו דבר לכל משחק האמת".

שוער נבחרת ישראל עד גיל 20 תומר צרפתי מול אוזבקיסטן. Marcio Machado/Eurasia Sport Images, GettyImages
"יש התרגשות אבל אנחנו מאוחדים". תומר צרפתי/GettyImages, Marcio Machado/Eurasia Sport Images

מה סוד הקסם שלכם?

"יש לנו פה ילדים מיוחדים, אנחנו כמו משפחה, מאוד מאוחדים, אם תיכנס לאסיפות שלנו אתה תבין מה הסוד. יום לפני המשחק מול ברזיל צחקנו והראינו סרטונים שלנו ולא היינו לחוצים, יש התרגשות אבל אנחנו מאוחדים ומאמינים אחד בשני, אני כשוער מאמין בהגנה שלי במאה אחוז וסומך על כל אחד מהשחקנים פה וזה לא מובן מאליו שיש ילדים כאלה בנבחרת כזו".

איך זה לשחק עם למקין וישראלוב?

"הם שניים מיוחדים והם יגיעו רחוק מאוד, זה מרגיע אותי שיש בלמים כאלה לפניי".

עד עכשיו היה שקט יחסי אבל עכשיו התקשורת בהמוניה כאן בארגנטינה, ובני משפחות רבים הגיעו ואוהדים, זה מלחיץ?

"זה מרגש מאוד, אני אתן דוגמא על עצמי, אבא שלי שומר שבת והוא לא מגיע לראות אותי במשחקים בליגה אף פעם ואתמול הוא נחת והוא יראה אותי אבל בשבילי זה אותו משחק. עוד לא פגשתי אותו אבל אני מרגיש משהו אחר בלב כי אני לא רגיל שהוא ביציע והפעם הוא יהיה. אני מאושר שהוא פה ואני מקווה לשמח אותו".

הייתה פעם התנגשות מבחינתך אם זה הכדורגל או שמירת שבת?

"אבא שלי שומר שבת כבר 25 שנים בערך ואני בא ממשפחה מסורתית אבל עד עכשיו זה לא קרה לי בחיים שזה משהו שעמד אחד מול השני. אם כבר סבתא שלי שנפטרה לפני כמה שנים והייתה הרבה בשבילי זה משהו שגרם לי לקשיים. אני זוכר שהיא נפטרה, קיבלתי כאפה כי היא זו שתמכה בי בכדורגל אבל היה לי ברור שאני ממשיך".

אתה בטורניר מדהים מבחינתך ועדיין הזרקור על שחקני ההתקפה. איך התחושה שלמרות היכולת הפוקוס הוא לא עלייך?

"אני שמח שהפוקוס לא עליי. יש פה שחקנים מאוד מוכשרים, ראיתם את הגול של דור ואת השערים האחרים".

ועדיין בשישים הדקות הראשונות במשחק הכי מכריע מול יפן השארת את הנבחרת בתמונה לבד.

"אני לא מסתכל עליי אלא על כולם, לא הייתי מצליח לבד. נניח שהייתי עושה את המשחק המצויין נגד יפן אבל בסוף חלאילי לא היה נותן את הגול אז מי היה זוכר את המשחק שלי".

עוד בוואלה!

לוגסי בספק לאורוגוואי, גינצבורג: "הרעש התקשורתי? יודעים להתנתק"

לכתבה המלאה
ענאן חלאילי לצד דור תורג'מן נבחרת ישראל עד גיל 20. GettyImages
"יש פה שחקנים מאוד מוכשרים". דור תורג'מן וענאן חלאילי/GettyImages

עוד על הסנסציה במונדיאליטו

זו הבעיה הקלאסית של עמדת השוער.

"אני שמח שיש לצידי הרבה שחקנים טובים ושהרעש הוא סביב כל הנבחרת. כל שחקן פה יכול לשחק ברמות הגבוהות".

אתה מרגיש שאתה בכושר שיא?

"האמת שאני מודה מאוד למכבי נתניה שהשאירו אותי כחריג גיל בנוער אבל התאמנתי כל השנה בבוגרים. אני רואה את זה בא לידי ביטוי, כל השנה התאמנתי בבוגרים ושיחקתי בנוער ואני מרגיש שאני בכושר טוב, לא יכול להגיד שזה השיא שלי אבל מרגיש שזו הייתה החלטה נכונה להישאר חריג גיל ולשחק שלושים משחקים".

לפני הטורניר היית אמור להיות שוער המשנה במכבי נתניה, עכשיו יש כאלה שחושבים שאתה האקזיט הבא של אייל סגל.

"אני מאוד שמח שהתגובות סביבי חיוביות אבל אני באמת מאמין ברן קוז'וך, אלמוג כהן ועופר בסון שיעשו את ההחלטה שלהם. אני שמח להיות במועדון כזה שמטפח צעירים ואני כל היום בקשר עם עופר ואלמוג, הם שולחים לי הודעות כל הזמן וזה לא מובן מאליו מבחינתי, אני רק ילד בן 19 ושוער זו קפיצה מאוד מאוחרת אז אני שמח שאני במועדון שתומך בי ונותן לי את הבמה ואני הרבה בזכות המועדון בכושר שאני נמצא בו".

יש פה דור טוב של שוערים עושה רושם.

"יש הרבה שוערים טובים בארץ, יש הרבה שוערים בגילים הצעירים שהם מצויינים וגם שוערי משנה בבוגרים שהם מצויינים, רק צריך לתת להם את הקרדיט".

בניגוד למשחקים הקודמים הפעם יש ים של ציפיות מכם ואתם כבר לא אנדרדוג מובהק לפחות לא בארץ.

"בכל משחק היה לחץ קטן וברור שעכשיו זה חצי גמר ואנחנו מבינים שכל המדינה תסתכל עלינו אבל אני באמת סומך על הצוות והשחקנים, יש לנו צוות מיוחד עם מאמן מיוחד".

אופיר חיים, מאמן נבחרת הנוער של ישראל. LUIS ROBAYO, GettyImages
"בחיים לא היה לי קשר כזה עם מאמן". אופיר חיים/GettyImages, LUIS ROBAYO

ספר באמת על הקשר בינכם לבין אופיר חיים.

"זה הבנאדם הכי מצחיק בעולם, בחיים לא היה לי קשר כזה עם מאמן שהוא הכי פתוח עם השחקנים, רגע לפני משחק שהכל רציני מאוד הוא עושה אסיפה שמורידה את כל הלחץ בשניות, זה לא מובן מאליו שיש לך מאמן כזה ועוד בנבחרת. הוא פשוט נכס".

גם הקשר עם גיא סלומון מיוחד?

"אין על גיא, יש לנו חיבור מצויין, הוא במאה אחוז איתי בכל אימון והוא משקיע לשפר אותי מאוד".

המשחק מול יפן הוא הגדול בקריירה הקצרה שלך עד כה?

"גם מול צרפת בחצי גמר היורו הייתי טוב, אולי טיפה יותר טוב. אני לא אשכח אבל את המשחק נגד ברזיל כי חזרנו פעמיים מפיגור ועוד בתוך ההארכה".

זה היה מיוחד יותר כי זה היה ביום קשה מאוד למדינה אחרי פיגוע?

"זו המדינה שלנו וזה חיילים שלנו וזה הגיל שלנו והרוב פה בצבא. זה היה מאוד קשה, אני מאוד שמח שדור כבש את השער וגם חגג בצורה שהקדיש לנרצחים את השער. זה הראה למדינה שהבנו את המשמעות, אני מצטער שזה קרה, נכון שלא הגיוני לשמח ביום כזה אבל אני מקווה שטיפה עודדנו את העם".

שוער נבחרת ישראל עד גיל 20 תומר צרפתי. שלמה וייס, עיבוד תמונה
"מקווה שטיפה עודדנו את העם". תומר צרפתי/עיבוד תמונה, שלמה וייס

אין כמו דקות משחק אבל בעונה הבאה אתה אמור לפחות על הנייר להיות שוער שני, אתה מפחד מזה?

"אני מאמין ואני יודע שהכל יגיע בזמן שצריך".

אם אומרים לך אתה צריך להיאבק או לצאת להשאלה בלאומית מה תבחר?

"ברור שארצה להיאבק".

איך היחסים עם איתמר ניצן?

"מאוד טובים, הוא מלמד אותי המון, האמת ששלחתי לו הודעות כאן, פעם אחת כי רציתי עצה לגבי הכפפות והכדור שמחליק והוא תוך כמה דקות ישר ענה לי ועזר לי. ברור שארצה להישאר איתו ואני מאמין בצוות בנתניה מאוד. אני לא מפחד מלשבת על הספסל, אני סומך על הצוות במאה אחוז, הייתי שוער שלישי במכבי חיפה בנערים ואני מכיר את התחושה להיאבק, אני יודע שאקבל את ההזדמנות שלי ואני מאמין".

צריך לחלום על הגביע?

"קודם נעבור את המשחק היום, זה משחק קשה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully