וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד בדור? דור תורג'מן יכול להפוך לדבר הבא בכדורגל הישראלי

2.6.2023 / 13:40

מעבר מאשדוד למכבי תל אביב בגיל 15 ומונית בעלות של 11 אלף שקל לחודש שהסיעה אותו ספיישל לאימונים, אבל גם לא מעט קשיים עד ההכרה הגדולה לה הוא זוכה כעת. דור תורג'מן הוא הלהיט של הנבחרת במונדיאליטו וגם איביץ' מודה שהגיע לו לשחק הרבה יותר

שחקני נבחרת ישראל חוגגים העפלה לרבע גמר המונדיאליטו/צילום: עמוד האינסטגרם של ההתאחדות לכדורגל

מפלס הלחץ בבית הנבחרות בשפיים, האמיר. המונדיאליטו עוד כמה חודשים ומספר שחקני מפתח לא משחקים, אפילו לא מתלבשים. באחת מישיבות הצוות שניהל בוני גינצבורג, עלה על השולחן דור תורג'מן. הוא התנדנד בין היציע לספסל במכבי תל אביב ובכל מקרה לא קיבל דקה. אופיר חיים היה מודאג. אחד השחקנים עליהם הוא בונה לגביע העולם עד גיל 20, לא בכושר משחק. לא ראה דקה מולאדן איביץ' וגם אייטור קראנקה לא פועל אחרת. הטלפונים של גינצבורג וחיים זרמו לכל מי שרק היה אפשר. עידן בן אבו, הסוכן של תורג'מן מגיל 15, קיבל יותר משיחה אחת. גם ממנו ביקש הצוות של הנבחרת לסייע, ללחוץ, לראות איך אפשר לפעול מול מכבי תל אביב כדי שתורג'מן יתחיל לראות דשא ולא יגיע לארגנטינה בלי דקה.

תורג'מן לא היה הפייבוריט של אופיר חיים לפני שנה ביורו הצעירות בסלובקיה. מתוך חמישה משחקים ששוחקו בטורניר הנבחרות עד גיל 19, הוא פתח רק בשניים. זו היתה הנבחרת של אוסקר גלוך, אבל גם עידן טוקלומטי ואחמד סלמן נספרו יותר ממנו. הוא בדיוק סיים עונת השאלה ממכבי תל אביב לבית"ר תל אביב בת ים. בזמן שגלוך שיחק בקבוצת הנוער והוקפץ לבוגרים של מלאדן קרסטאיץ', תורג'מן ניסה לבלוט בקבוצה מהלאומית שהיתה חלשה מאוד ובתום העונה ירדה ליגה.

"אם יש משהו שאני הכי מצטער עליו, זה שדור ואוסקר לא שיחקו יחד במכבי תל אביב", אומר הסוכן בן אבו. "אני חושב שאם הם היו משחקים יחד והיו מוקפצים לבוגרים כבר לפני שנתיים, מכבי תל אביב היתה יוצאת נשכרת מזה. לא אשכח משחק אימון שהיה למכבי תל אביב לפני שנתיים מול הפועל כפר סבא. שניהם שיחקו, כי היו חסרים שחקנים והם היו הכי טובים במגרש. מכבי תל אביב רצתה לבשל אותם לאט, אבל אני חושב שזה היה בסוף קצת פספוס כי אפשר היה ליהנות משניהם יחד הרבה יותר מוקדם ואולי אפילו ההסטוריה היתה משתנה והאליפויות האחרונות היו נוחתות בקרית שלום".

שחקן נבחרת ישראל עד גיל 20, דור תורג'מן. Eurasia Sport Images, GettyImages
הפך לפקטור משמעותי תחת אופיר חיים. תורג'מן/GettyImages, Eurasia Sport Images

דור תורג'מן נולד באשדוד וחי בה עד היום. קצת לפני גיל 15 הכניס טופס הסגר קטין כדי לעבור למכבי תל אביב. במ.ס. אשדוד ידעו שיש להם יהלום ביד, אבל חוקי המחלקה היו יותר חזקים ואיש לא קיבל את הדרישות של השחקן הצעיר שהיה נחוש לעבור למכבי תל אביב. תורג'מן לא נזקק להרבה זמן ללא כדורגל. כבר אחרי חודשיים של הסגר היה במכבי תל אביב. בן אבו שייצג אותו כאמור כבר אז ישב למשא ומתן עם פטריק ואן לוון. הוא הפציץ ומכבי תל אביב הסכימה.

לכישרון הצעיר העמידו מונית שתיקח ותחזיר אותו מהבית באשדוד לקרית שלום ובחזרה. 11 אלף שקל בחודש הקציבה מכבי תל אביב לנהג שהיה ממתין לו בקרית שלום ומחזיר אותו הביתה, וכל זה כשהוא בסך הכל בן 15. יתרה מכך, המועדון של מיטש גולדהאר הסכים לתנאי בידיעה שבתום העונה תורג'מן יכול לעזוב ללא תנאי. זה היה ההסכם של שני הצדדים. עושים את ההעברה מאשדוד, אבל היא תהיה תקפה לשישה חודשים, בסיומם לכל צד תהיה הזכות להודיע על פרידה, אם לא מסתדרים. אבל תורג'מן לא רצה להיפרד וגם מכבי תל אביב לא רצתה לסגת מההסכם. הוא חתם על חוזה במחלקת הנוער והמונית נשארה. יש מעט שחקנים שזוכים לתנאים כאלה עד שהם מוציאים רישיון נהיגה.

תורג'מן בלט, אך עדיין הרבה דברים הלכו לו קשה. המעבר היה מוצלח, אבל הוא לא קיבל מעמד במחלקה של 'הוא ועוד עשרה'. גם בעונה שעברה כשהיה משוכנע שיקפוץ כבר לבוגרים, הושאל לבית"ר תל אביב בת ים. בקיץ שעבר הוא כבר חזר. מי שעמד על כך היה ברק יצחקי, שלא רצה בשום אופן לאבד אותו לעוד עונת השאלה. אם זה היה תלוי ביצחקי, תורג'מן היה זוכה לדקות רבות יותר בעונה החולפת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
דור תורג'מן, שחקן מכבי תל אביב. אריאל שלום
קיבל את ההזדמנות והרשים בגביע. במדי מכבי תל אביב/אריאל שלום

הוא דיבר הרבה עם איביץ' ועם קראנקה, אבל להכרה אמיתית זכה תורג'מן רק בחלק השני של העונה אחרי שכבש שער ונראה טוב במשחקי הגביע מול מכבי פתח תקוה. בשלב רבע הגמר, בשני המשחקים, הוא הראה יכולת גבוהה, אבל גם באימונים היה נהדר. איביץ' סיפר לא מזמן, אחרי שכבר עבר לקרסנודאר, שהיה משתף אותו הרבה יותר, אלמלא היו לו בקאדר את ערן זהבי וג'ורג'ה יובאנוביץ'. "ליד שני חלוצים כאלה בכירים קשה לקבל דקות", אמר הסרבי. "אבל דור הוא חלוץ נהדר ואין לי ספק שהוא יתפתח בצורה יוצאת דופן".

איביץ' גם לא הופתע מההצעה שהגיעה מבנפיקה ליסבון. הפורטוגלים עוקבים אחרי שחקנים בגילאים האלה ומנסים לדוג. לתורג'מן יש חוזה רק עד סוף העונה הבאה, כך שבליסבון הריחו שיש להם צ'אנס לעוד עסקה שאולי תניב בעתיד הרבה מאוד כסף. לתורג'מן הוצע להגיע לעונה הבאה לקבוצת המילואים ובהמשך לקפוץ לקבוצה הראשונה, אם יוכיח שמקומו בין הגדולים באמת. בן אבו הוטס לליסבון, ראה שהפורטוגלים מאוד רציניים, אבל עדיין הקלפים בידיים של מכבי תל אביב. גולדהאר שכבר איבד את גלוך במכירה אותה קיווה לעשות רק בעתיד, הודיע שהוא לא מוותר על תורג'מן. שאין מצב שעוד שחקן בולט שלו יעזוב בגיל 19. הוא נתן הוראה לג'ק אנגלידיס לעשות הכל כדי להשאיר אות הפוטנציאל הגדול. המשא ומתן לחתימה על חוזה חדש החל עוד לפני המונדיאליטו. למכבי תל אביב היה לחוץ לסגור עוד לפני שתורג'מן יטוס לארגנטינה, עכשיו ברור להם גם למה.

שחקן נבחרת ישראל עד גיל 20, דור תורג'מן. Eurasia Sport Images, GettyImages
הטורניר והיכולת הנהדרת תגרור למעבר יוקרתי לבנפיקה? תורג'מן במדי הנבחרת/GettyImages, Eurasia Sport Images

חלוץ הנבחרת עד גיל 20 הוא השם הכי חם בפנקסי הסקאוטים שהגיעו לבואנוס איירס ומשם התפזרו למגרשים השונים. תורג'מן רוצה להישאר ולא נראה שיתפתה אם כי בנפיקה ממשיכה ללחוץ. כמו שזה נראה הוא יחזור וינסה לתפוס מקום בהרכב, אפילו שזו תהיה משימה קשה במכבי תל אביב. באנקר כפי שהוא כרגע אצל אופיר חיים, יהיה לו קשה להיות כל עוד זהבי ויובאנוביץ' בקבוצה, אבל במכבי תל אביב לא פוסלים בכלל מכירה של הסרבי ודברים עוד עשויים להשתנות.

תורג'מן כמו יתר החברים לנבחרת לא רוצה להפסיק את החלום. גם ברזיל מחר (שבת, 20:30) היא לא משוכה בלתי עבירה, והוא ינסה לעשות את הבלתי ייאמן. כמעט בכל שער שכבשה הנבחרת הוא היה מעורב וגם מחר ירצה להיות דומיננטי.

כשיחזור לארץ מחכה לו מכבי תל אביב עם החוזה עליו הוא יתבקש לחתום, ואחרי חופשה קצרצרה הוא יצטרך לטוס לאליפות אירופה עד גיל 21, שם מייעד לו גיא לוזון תפקיד מרכזי ואולי אפילו מקום בהרכב הפותח. "להיות היום הסוכן של דור תורג'מן זה הדבר הכי קל בעולם. אתה רק צריך שהטלפון יהיה זמין, השיחות כבר זורמות", סיפר בן אבו אתמול. עכשיו הוא רק צריך שהבחור שלו ימשיך להיות בכותרות וינצל את המומנטום האדיר בו הוא נמצא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully