וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נרצחו חיילים, כל המדינה מחכה לנבחרת ישראל": צפו בנאום המרגש של אופיר חיים

4.6.2023 / 14:30

נאום המוטיבציה של אופיר חיים בעקבות הפיגוע, ההקדשה המצמררת לנרצחים והתדריך שהחזיר את האמונה: נבחרת ישראל נתנה נחמה למדינה ביום קשה, אבל מתעקשת ש"זו לא השמחה האחרונה". כעת גם בליגת העל מחכים לשחקנים בזרועות פתוחות: "הם פשוט טובים"

שחקני נבחרת הנוער חוגגים את ההעפלה לחצי גמר מונדיאליטו/צילום: ההתאחדות לכדורגל

אושר, טירוף, אקסטזה, כל מילה נכונה: שמחה גדולה נרשמה בארגנטינה אחרי ההעפלה הסנסציונית של נבחרת הנוער לחצי גמר המונדיאליטו. בחדר ההלבשה נרשמו חגיגות שעה ארוכה לאחר הניצחון 2:3 על ברזיל ברבע הגמר, כאשר גם שר הספורט מיקי זוהר התקשר למאמן אופיר חיים ובירך אותו. יחד עם זאת, בנבחרת היו לא מעט שהרגישו שהחגיגות לאחר הניצחון מול יפן היו גדולות יותר מהחגיגות אמש.

צפו בתקציר המשחק. באדיבות כאן11

"אולי אנחנו לא מעכלים ואולי אנחנו נחושים ורוצים לוודא שזו לא תהיה השמחה האחרונה", ניסה להסביר אחד השחקנים בנבחרת. "אנחנו מאמינים בעצמנו לפני כל משחק וגם הפעם האמנו למרות שכמעט אף אחד לא האמין. יש פה נבחרת מיוחדת". 

אכן, מעטים האמינו לפני המשחק שהנבחרת תוכל לגבור על ברזיל, אך בימים שקדמו למשחק האמונה בנבחרת רק הלכה וגברה. השחקנים ששאבו עידוד מהניצחונות הדרמטיים האמינו שגם מול אחת הנבחרות החזקות בעולם, הם יוכלו לעמוד כשווים. "יש משהו אחר בתחושה של הנבחרת. יש משחקים שסוחפים אותנו, ככה זה היה גם ביורו", אמרו בנבחרת. "אחרי המשחק מול יפן הייתה תחושה כזו ובגלל זה באמת האמנו גם נגד אוזבקיסטן. אחרי הניצחון הדרמטי בשמינית הגמר, האמנו עוד יותר שאפשר גם לעשות את זה מול ברזיל. למרות שהאמנו, האמת - אנחנו עדיין לא מעכלים ולא רוצים לעכל עד שהטורניר ייגמר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקני נבחרת ישראל עד גיל 20 חוגגים. ANDRES LARROVERE/AFP, GettyImages
מבחינתם, העבודה עוד לא הסתיימה. שחקני הנבחרת חוגגים/GettyImages, ANDRES LARROVERE/AFP

הנבחרת של אופיר חיים ממשיכה להוכיח אופי בכל משחק, וגם אמש היא חזרה פעמיים מפיגור והפכה את התוצאה לאחר פיגור בהארכה. אבל לצד החוסן המנטלי של הנבחרת, בצוות המקצועי החמיאו לשחקנים על היכולת ועל כך שלתחושתם, ישראל הייתה טובה מברזיל לאורך כל המשחק למרות שני השערים שספגה. אם בדרך כלל יש כמה שחקנים בולטים שזוכים למחמאות, הרי שהפעם בנבחרת הדגישו שכל השחקנים ששותפו במשחק ראויים למירב המחמאות על היכולת שהציגו מול שחקנים ברמה הגבוהה ביותר. "יש בנבחרת הזו פשוט שחקנים טובים", ניסה אחד המאמנים בליגת העל להסביר את סוד ההצלחה. "האמת שרבים מהם מפתיעים, אין לי ספק שרובם אם לא כולם ישחקו בעונה הבאה בשתי הליגות הראשונות".

לאורך כל השנים ידוע הכדורגל הישראלי בשל חולשותיו בתחום הכושר הגופני, ובסף השבירה המנטלי הנמוך. הנבחרת של אופיר חיים ממשיכה לנפץ פעם אחר פעם את הסטיגמות הללו. גם ביורו 2022 וגם במונדיאליטו הנוכחי הנבחרת מוכיחה שדווקא בשני הפרמטרים האלה, היא הכי חזקה.

לפני ההארכה כינס חיים את שחקניו ודרבן אותם. "תראו את הברזילאים, הם יותר עייפים מאיתנו, כולם שם בטיפולים. הכל עכשיו זה בראש שלנו, והמשחק יוכרע על זה". המאמן אף דרש משחקניו לא להוריד רגל מהגז. "תחליטו שאתם רצים כמו בהתחלה - ואנחנו מנצחים אותם", אמר להם. חיים ידע בדיוק על מה הוא מדבר. למרות שבדקה הראשונה של תוספת הזמן הנבחרת ספגה שער, המאמן צעק לשחקניו על כר הדשא שהברזילאים עדיין יותר עייפים ושאפשר לחזור למשחק.

שחקן נבחרת ישראל עד גיל 20 ענאן חלאילי עם אופיר חיים. ANDRES LARROVERE/AFP, GettyImages
למען המדינה, בשם השחקנים. אופיר חיים חוגג/GettyImages, ANDRES LARROVERE/AFP

בכלל, הצוות המקצועי של הנבחרת ממשיך לקצור מחמאות גם מהנבחרות היריבות. מלבד אופיר חיים ובוני גינצבורג, גם עוזרי המאמן אייל גדרון ואיתי מרדכי זוכים להערכה גדולה על עבודתם בהתאחדות ובייחוד בנבחרת. גם מאמני הכושר עופר אקשטיין ואודי בן שמחון, האנליסט נועם לוי  ומאמן השוערים גיא סלומון, זוכים למחמאות אדירות, והאחרון מקבל שבחים על העבודה האישית שלו עם השוער תומר צרפתי.

בנבחרת מדגישים שצרפתי שמשחק בליגה לנוער ולא קיבל מספיק הזדמנויות בקבוצת הבוגרים של מכבי נתניה, היה די אלמוני לעומת שחקנים רבים בנבחרת שכבר מוכרים לקהל האוהדים של ליגת העל. לכן היה חשוב להחדיר בו אמונה שהוא יכול להראות מה הוא שווה גם ברמות הגבוהות - מה שקורה בגדול עד כה בארגנטינה. 

עוד לפני המשחק התעוררה מדינת ישראל ליום קשה במיוחד לאחר הפיגוע בגבול מצרים בו נרצחו שלושה חיילי צה"ל. בנבחרת התעוררו כמה שעות לאחר הבשורה לאור הפרשי השעות, והבינו שהמשא שעל כתפיהם הופך לכבד יותר.

"בארץ נרצחו שלושה חיילים", אמר חיים, "אחת מהן מראשון לציון, ואני מכיר את המשפחה. זה עצוב מאוד, אבל אנחנו נוכל לעשות הרבה, נוכל לגרום להרבה... המדינה עצובה! ובדיוק כמו שאני זוכר בשלב העילית, כשעלינו לאליפות אירופה, ואז קרה המקרה (הפיגוע בבני ברק), וזה הוריד אותנו, אבל כל המדינה הצליחה איכשהו לשמוח, אז אותו המקרה עכשיו: אנחנו צריכים לעזור לכולם, למדינה, לאנשים, כי אני לא יודע אם אתם יודעים, אבל ביטלו את כל התוכניות (בטלוויזיה) וכל המדינה יושבת ומחכה לנבחרת ישראל ומחזיקה אצבעות.

"אותי זה מכניס לטירוף. אני גם יודע שפה זה לא אמור להלחיץ אתכם, זה מרגש, זה כיף, בוא ניקח ונמנף את זה, גם את האסון הנורא הזה. ניקח וננסה, לשנס מותניים, גם בשביל המדינה, מעבר למה שאנחנו רוצים בשביל כל האנשים במדינה, גם בשביל המשפחות האלה, שאפשר טיפה להמתיק. אני לא מאמין שאפשר, אבל - אם זה עושה טיפה שמח, אז בואו נעשה את זה".

גם כובש השער השלישי דור תורג'מן הקדיש את שער הנצחון לנרצחים, ובכלל לאחר המשחק הייתה תחושה שבנבחרת עמדו במשימה והצליחו להרים את המורל הלאומי אחרי יום עצוב וקשה במיוחד. לאחר המשחק חזרו השחקנים אל המלון והשתתפו בארוחה עם בני משפחותיהם, שכבר הפכה למסורת בארגנטינה.

ההקדשה של דור תורג'מן

מחר צפויה הנבחרת להמריא חזרה לבואנוס איירס, הנקודה בה החלו את המסע בטורניר הנוכחי. בנבחרת נוטים ללון הפעם בלה פלאטה הסמוכה שם יתקיימו חצאי הגמר, ולחסוך נסיעה של כ-50 דקות לאצטדיון ביום המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully