וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם הכדורגל בהלם מישראל: "תראו מה האינדונזים רצו שנפסיד!"

בברזיל הודו שהישראלים "לא נתנו לנו לנשום", בארגנטינה חגגו את מפלת היריבה ("תורג'מן עשה ברזיל לברזילאים"), בספרד ואיטליה נדהמו, ורק בעולם הערבי הכניסו פוליטיקה: "הערבים סוחבים את ישראל על הגב". כך הגיבו לסנסציה במונדיאליטו ברחבי העולם

סיכום אירועי השבוע בכדורגל העולמי, כולל הדרמות של גרמניה במחזור הסיום/ספורט1

משוויץ עד צ'ילה, מאורוגוואי לארה"ב - אתרי ספורט ברחבי העולם דיווחו בהפתעה גדולה על הניצחון הסנסציוני של נבחרת ישראל 2:3 על ברזיל ברבע גמר המונדיאליטו. "ישראל היממה את ברזיל ועלתה לחצי גמר אליפות העולם עד גיל 20", כתבו ב-Yahoo Sports.

ב-AS הספרדי הוסיפו: "ישראל הדיחה את ברזיל אחרי עוד סיום מייסר. אחרי ניצחונות בהארכה בשלב הבתים ובשמינית הגמר, ישראל ניצחה בעוד משחק של 'התקף לב'. הפעם היא עשתה זאת בהארכה נגד הפייבוריטית לזכייה".

שחקן נבחרת ברזיל עד גיל 20 מתאוס מרטינס מאוכזב. ANDRES LARROVERE/AFP, GettyImages
הפייבוריטית הגדולה בהלם. שחקני ברזיל/GettyImages, ANDRES LARROVERE/AFP

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אנדריי סנטוס, נבחרת ברזיל עד גיל 20. רויטרס
"אחר צהריים חסר השראה". ברזיל בוכה/רויטרס

בברזיל הודו שהגיע להם להפסיד. "ישראל סיכנה שוב ושוב את השער של ברזיל, ולא נתנה לשחקני הקישור שלנו לנשום", כתבו ב"גלובו". "לברזיל יש יכולות עדיפות מבחינת כדורגל נטו, אבל ישראל הראתה עליונות פיזית וניצלה את הטיפשות בהגנה הברזילאית, ודור תורג'מן - השחקן הטוב ביותר בנבחרת הישראלית - הכריע את המשחק".

באתר הברזילאי Veja כתבו: "החלום נשבר! באחר צהריים חסר השראה, ברזיל נכנעה לישראל באליפות העולם עד גיל 20. ברזיל סיימה את דרכה בטורניר בארגנטינה אחרי שלושה ניצחונות ושני הפסדים. הנבחרת הישראלית עשתה היסטוריה בהופעה הראשונה שלה אי פעם".

ב-grupolaprovincia הברזילאי הוסיפו: "ישראל סיפקה את ההפתעה הכי גדולה בגביע העולמי עד גיל 20 והדיחה את ברזיל". על דור תורג'מן כתבו: "עם מיומנות של כדורגלן ברזילאי, חלוץ מכבי תל אביב השתלט על כדור ברחבה, עבר שני שחקנים והכניע את קאיקה ברגל שמאל".

שחקני נבחרת ישראל עד גיל 20 חוגגים. ANDRES LARROVERE/AFP, GettyImages
טירוף עולמי. שחקני נבחרת הנוער חוגגים/GettyImages, ANDRES LARROVERE/AFP

בארגנטינה חגגו עם ישראל את הניצחון, ולא הזילו דמעה בעקבות ההדחה של יריבתם המושבעת. "דור תורג'מן עשה ברזיל לברזילאים", כתבו ב"קלארין". "הביצוע המופלא שלו, כמו בז'וגו בוניטו הברזילאי, הצית חגיגות ישראליות אדירות".

"ב-90 הדקות הראשונות המשחק היה שקול יחסית, אבל בתוספת הזמן הנבחרת של אופיר חיים גילתה עליונות פיזית ומקצועית, ופשוט שיחקה כדורגל טוב יותר. זה אולי הניצחון הכי גדול בתולדות הספורט הישראלי", כתבו ב"אולה" הארגנטינאי.

ב"מונדו דפורטיבו" הקטלאני, החמיאו גם כן לדור תורג'מן. "מהלך גאוני, טייק ישראלי לז'וגו בוניטו הברזילאי". ב"מארקה" כתבו: "אלופת דרום אמריקה הופתעה על ידי הישראלים, שנראו דומיננטיים. הם תקפו את ברזיל שוב ושוב, לחצו אותם היטב וניצלו כל מצב נייח כדי להגיע להזדמנות הבקעה". עיתונאי ספרדי נוסף כתב: "מגיעות מחמאות גדולות לג'אני אינפטינו, שהתעקש להגן על ישראל ולהשאיר אותה בטורניר. תראו מה האינדונזים רצו שנפסיד! עבודה מדהימה של אופיר חיים, ישראל בחצי הגמר אחרי משחק טוב עם המון אופי".

גם באיטליה הופתעו מהנבחרת הישראלית. "באופן בלתי צפוי, ישראל הייתה הקבוצה הטובה יותר על המגרש. האגרסיביות שלה גרמה לה לשלוט לחלוטין במרכז השדה, כתבו ב"גאזטה דלו ספורט". "אילי מדמון ואל ים קנצפולסקי גרמו לשחקני הקישור של ברזיל לרוץ סביב עצמם. ישראל לא הפסיקה ליזום. בהארכה היא הראתה שיש לה יותר מה לתת מברזיל, לא רק בראש אלא גם ברגליים, והשער המשוגע של דור תורג'מן עשה צדק".

שחקן נבחרת ישראל עד גיל 20 דור תורג'מן חוגג עם חבריו. ANDRES LARROVERE/AFP, GettyImages
"מהלך גאוני". דור תורג'מן חוגג/GettyImages, ANDRES LARROVERE/AFP

בעולם הערבי עקבו גם כן אחרי ההפתעה הישראלית, אבל ציינו אותה עם מידה של ציניות וביקורת. "השחקנים הערבים הובילו את נבחרת ישראל לחצי הגמר", כתבו באחד האתרים באיחוד האמירויות. "שלושה שחקנים ערבים-ישראלים כיכבו בניצחון, וסחפו את הנבחרת של אופיר חיים להישג מרשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully