וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערי המרה: מספרי העונה הסדירה בליגת העל 2022/23

השיפור בכמות השערים והתמורות הרבות, השיא של מכבי חיפה והדומיננטיות של הפועל באר שבע. נתוני העונה עד כה, כולל טבלת הסיבוב השני

תקציר ניצחונה של הפועל באר שבע 1:2 על עירוני קרית שמונה/ספורט1

העונה הסדירה בליגת העל הגיעה הערב (שני) לסיומה וכעת אפשר לערוך סיכומי ביניים, רגע לפני פתיחת הפלייאוף. ממוצע השערים המשיך להשתפר גם ב-2022/23 ועומד על 2.56 למשחק (467 ב-181 משחקים), אחרי 2.46 בתום העונה הסדירה אשתקד (עלה קלות ל-2.47 אחרי הפלייאוף). לפני שנתיים הממוצע היה 2.23 שערים למשחק (בפלייאוף עלה ל-2.34) ולפני שלוש שנים היה 2.30 (בפלייאוף עלה ל-2.35).

טבלת הסיבוב השני בלבד:

1. הפועל באר שבע 29 נקודות
2. מכבי חיפה 29
3. מכבי תל אביב 23
4. מכבי נתניה 22
5. מ.ס. אשדוד 19
6. בית"ר ירושלים 18
7. הפועל חיפה 18
8. בני סכנין 15
9. הפועל תל אביב 14
10. הפועל ירושלים 13
11. עירוני קרית שמונה 12
12. הפועל חדרה 11
13. מכבי בני ריינה 11
14. סקציה נס ציונה 6

שחקני מכבי חיפה חוגגים, דיא סבע למעלה. מאור אלקסלסי
תשמור על הנתון לפיו מוליכה לא איבדה אליפות בפלייאוף מאז 2010? מכבי חיפה/מאור אלקסלסי

* זו הפעם השלישית ברציפות שמכבי חיפה ניצבת בפסגת ליגת העל עם הכניסה לפלייאוף. בשתי העונות הקודמות עשתה את זה עם 59 נקודות והעונה שיפרה ל-62.

* הפעם האחרונה שקבוצה שהוליכה את הליגה בתום הליגה הסדירה איבדה את האליפות בפלייאוף, הייתה בעונת הקיזוז הדרמטית ב-2009/10: מכבי חיפה הקדימה את הפועל תל אביב בשש נקודות שלפי השיטה הפכו לשלוש בפלייאוף, ובסיומו האדומים הוכתרו בזכות הפרש שערים עדיף.

* מכבי תל אביב מציגה את ההתקפה הטובה בליגה עם 53 שערים וגם ההגנה הטובה מכולן עם 15 ספיגות בלבד.

* מי שספגה הכי הרבה במהלך הליגה הסדירה היא בית"ר ירושלים עם 47 שערי חובה ומי שכבשו פחות מכולן הן העולות סקציה נס ציונה ובני ריינה (23 שערים כל אחת).

עוד בוואלה!

בשבוע הבא: מכבי חיפה-אשדוד, מכבי תל אביב-נתניה | לוח הפלייאוף העליון

לכתבה המלאה
שחקני מכבי תל אביב מודים לקהל. אריאל שלום
עם ההגנה הטובה בליגה. מכבי תל אביב/אריאל שלום

* מכבי חיפה סיימה את העונה הסדירה כקבוצת הבית הטובה ביותר. רק מכבי בני ריינה מנעה ממנה מאזן מושלם כמארחת, והיא גם היחידה שלא ספגה ממנה העונה (0:0 בחיפה אחרי 0:1 סנסציוני בגרין).

* הפועל באר שבע היא קבוצת החוץ הטובה מכולן, ובפער ניכר. הקבוצה מבירת הנגב עם 33 נקודות כאורחת מתוך 39 אפשריות, כשאחריה מכבי חיפה עם 25 והפועל ירושלים עם 22.

* עירוני קרית שמונה היא הקבוצה היחידה ללא ניצחון ביתי. היו לה תשע תוצאות תיקו וארבעה הפסדים כמארחת.

* קרית שמונה היא גם מלכת התיקו של הליגה בצוותא עם הפועל חיפה - לכל אחת מהן 12 משחקים שלא הוכרעו.

שחקני בני ריינה. מאור אלקסלסי
הקבוצה היחידה שלא ספגה מהאלופה. מכבי בני ריינה/מאור אלקסלסי

* בזכות שלושת הפנדלים נגד קרית שמונה, הפועל באר שבע עקפה את בני ריינה והיא מובילה את הליגה עם שמונה פנדלים שנפסקו לזכותה העונה (שלושה הוחמצו). ריינה אחריה עם שבע בעיטות מהנקודה הלבנה (ארבע החמצות, שתיים מהן של אוסמה חלאיילה).

* מכבי חיפה צברה הכי הרבה נקודות אחרי פיגור - 14, כולל ארבעה מהפכים. אחריה בני ריינה עם 12 נקודות ממצבי פיגור.

* בצד השני של הסקאלה נמצאות הפועל חיפה ומכבי תל אביב, שכל אחת מהן השיגה שלוש נקודות בלבד אחרי פיגור. פרט אליהן, רק עירוני קרית שמונה לא הפכה העונה פיגור לניצחון, אבל ידעה להשוות שבע פעמים.

* מכבי חיפה היא גם היחידה שניצחה בכל משחק בו הובילה. פרט אליה, רק הפועל חיפה והפועל חדרה לא חוו מהפכים על חשבונן. הקבוצה הגרועה בקטגוריה היא הפועל תל אביב, שהפסידה ארבעה משחקים בהם הובילה. אחריה נס ציונה עם שלושה הפסדים כאלה.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים. דני מרון
הכי הרבה פנדלים והכי הרבה מחזורים עם שער. הפועל באר שבע/דני מרון

* מכבי חיפה חתומה על רצף הניצחונות הארוך ביותר העונה - 11 שהיוו עבורה גם השוואת שיא מועדון מ-2005/06.

* רצף ההפסדים הארוך מכולם שייך לסקציה נס ציונה, שהפסידה בשבעת משחקיה האחרונים והיא גם היחידה ללא ניצחון ב-2023. בני ריינה וקרית שמונה רשמו את הרצף הארוך ביותר ללא ניצחון העונה - 15 משחקים כל אחת.

* הפועל באר שבע עם הרצף הכי ארוך ללא ספיגה - חמישה משחקים שבכולם גם ניצחה.

* הפועל באר שבע כבשה ב-23 מ-26 המחזורים - יותר מכל קבוצה אחרת. סקציה נס ציונה לא כבשה במחצית מהמשחקים ואחריה הפועל חדרה עם 12 משחקים ללא שער.

אלוז' יאו, שחקן הפועל ירושלים. דני מרון
שחקן השדה עם הכי הרבה דקות. אלוז' יאו/דני מרון

* באר שבע גם פותחת משחקים בצורה הכי טובה, עם שמונה שערים ברבע השעה הראשונה. אחריה בני סכנין עם שישה ואת הקטגוריה חותמות הפועל חיפה ובני ריינה עם שער בודד עד הדקה ה-15.

* מכבי תל אביב מובילה עם 16 שערים בדקות 75-90 כשהיא מקדימה בשער אחד את מכבי חיפה והפועל באר שבע. לעומתן, מכבי נתניה עם שלושה שערים בלבד ברבע השעה האחרונה.

* אם בעונה שעברה חמש מתוך שש העולות לפלייאוף העליון החליפו מאמן בדרך, הפעם רק שתיים עשו את זה: מכבי תל אביב ומכבי נתניה. סך הכול חמש קבוצות שמרו אמונים למאמן איתו פתחו את העונה - בדיוק כפי שקרה בעונה שעברה.

* ארבעה שוערים השלימו את כל 2,340 הדקות בעונה הסדירה: דניאל פרץ, יואב ג'רפי, אוהד לויטה ורובי לבקוביץ'. מבין שחקני השדה מוביל אלוז' יאו, מגנה של הפועל ירושלים, שהוחלף פעמיים והחמיץ 30 דקות בלבד.

שחקן מכבי חיפה עומר אצילי אחרי השלושער. מאור אלקסלסי
שני שלושערים ומרחק נגיעה מעוד דאבל-דאבל. עומר אצילי/מאור אלקסלסי

* דניאל פרץ שמר 16 פעמים על שער נקי - יותר מכל שוער אחר בליגה עד כה. אחריו עומרי גלזר עם 14 (ומשחק פחות).

* עומר אצילי, מלך שערי הליגה בעונה שעברה, שוב מוביל את טבלת המבקיעים עם 16. ערן זהבי אחריו עם 15 כיבושים, כחלק ממאבק מרתק על מלכות השערים.

* סך הכול יש כבר תשעה שחקנים שהבקיעו 10 שערים או יותר, עוד לפני שהפלייאוף החל. בכל העונה שעברה היו 10 שחקנים כאלה.

* אצילי הוא גם היחיד שכבש העונה שלושער בשני מקרים שונים (ב-1:4 על מכבי נתניה וב-1:4 על הפועל חיפה). יון ניקולאסקו הוא היחיד שהבקיע רביעייה (ב-3:6 של בית"ר ירושלים על מכבי נתניה) ופרט אליהם גם איגור זלאטנוביץ' (ב-1:4 של נתניה על בית"ר) ומארק קוסטה (ב-2:3 של בני ריינה על נס ציונה) חתומים על שלישיות. לשם השוואה, בעונה הקודמת היו רק רביעייה של אצילי ושלושער של אלן אוז'בולט ואילו לפני שתי עונות רביעייה של יונס מלדה ושלושער של אלירן עטר ושל מרשל אודה.

ירדן שועה שחקן בית"ר ירושלים. מאור אלקסלסי
מלך הבישולים של הליגה. ירדן שועה/מאור אלקסלסי

* ירדן שועה הוא המבשל המוביל כרגע עם 12 וקורא תיגר על שיא הליגה של גילי ורמוט (17 אסיסטים בעונת 2009/10). אחריו ניצב אצילי עם תשעה בישולים ומרחק נגיעה מדאבל-דאבל עונתי שני ברציפות.

* רותם חטואל שמר על מעמדו מהסיבוב הראשון כסופר-סאב של הליגה. יש לו שישה שערים כמחליף - פי שניים מכל הבאים אחריו. קבוצתו הפועל באר שבע מובילה בקטגוריה עם 17 שערים תוצרת שחקני הספסל.

* איהאב גנאים, שבעונה שעברה ספג כרטיס אדום ראשון בקריירה, כבר הורחק העונה בשלושה מקרים (פעמיים בליגה ופעם אחת בגביע).

* את תואר מלך הצהובים (16 בעונה שעברה, מרחק כרטיס אחד משיא הליגה של אגדות המועדון עבאס סואן וחאלד חלאיילה) איבד גנאים לטובת חברו לבני סכנין חסן חילו שצבר עד כה 11 צהובים (ליגה וגביע נספרים יחד).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully